pentagram Napisano 19 Październik 2017 Share Napisano 19 Październik 2017 Solaris, przeczytaj ze zrozumieniem. Dz. U 2022 § 8.9) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 19 Październik 2017 Autor Share Napisano 19 Październik 2017 i jak ktoś zrobił z tego pojazd osobowy z kratą w środku? zakładając że te miejsca z tyłu wliczono do 9 AMZ Kutno to tak wyglądało http://amz.pl/pojazdy-specjalne/sluzby-mundurowe/pojazd-dla-zandarmerii-wojskowej/ Tak czytałem dzięki , jeszcze tylko jedno pytanko jaki nr z 776 zastosować do negatywa bo wg dziennika 776 dodatkowe badanie 2,1 załącznik nr 2 Dział I gdzie Dokonane zmiany nie spełniają wymagań przepisów ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych można zastosować jako UD albo UI To jak to rozumieć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Październik 2017 Share Napisano 19 Październik 2017 Kolego, czy mógłbyś wytłumaczyć powód zaśmiecania wypowiedzi przydługaśnymi cytatami??? Przecież jedno pod drugim toćka w toćkę to samo. Gdyby ktoś coś miał, to bez bicia się przyznaję, że mi to deczko zawadza. Acha! I własny przywilej o niekorzystaniu z forum doskonale znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Październik 2017 Share Napisano 19 Październik 2017 To jak to rozumieć ? Diagnosta ma prawo wyboru rodzaju usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 19 Październik 2017 Autor Share Napisano 19 Październik 2017 Skoro dokonane zmiany nie spełniają wymagań przepisów ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych i można zastosować jako UD w badaniu o zmianach to po co przegroda powinna przejść przez PIMOT/ITS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Październik 2017 Share Napisano 19 Październik 2017 Więc jeśli zmiana rodzaju na ciężarowy jest dziś, to wymagania odnośnie przegrody musi spełniać takie jakie są dziś.Czyli jeśli zarejestrowany przed 01.01.2017 r. to nie obowiązuje go ten zapis. Proste? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 19 Październik 2017 Share Napisano 19 Październik 2017 Tu się różnimy. Też proste Ja zgadzam się ze opinią przesłaną rok temu z Patronatu, gdy te zmiany wchodziły. Wklejam fragment poniżej Reasumując wymagania odnośnie przegrody /punktów mocowania ładunku muszą być spełnione dla pojazdów: - zarejestrowanych przed 1 stycznia 2017 r., a w których po dniu 31 grudnia 2016 r., zostaną dokonane zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę rodzaju pojazdu na ciężarowy o podrodzaju VAN, - zarejestrowanych po 31 grudnia 2016, w których dokonane zostaną zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym związanych z pkt 9 i 10. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 19 Październik 2017 Autor Share Napisano 19 Październik 2017 tak jak napisał Czyli jeśli zarejestrowany przed 01.01.2017 r. to nie obowiązuje go ten zapis. Proste? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 19 Październik 2017 Share Napisano 19 Październik 2017 Ja zgadzam się ze opinią przesłaną rok temu z Patronatu, Tą ?Sorry ale bez fotek: W odpowiedzi na liczne pytania dotyczące obowiązku stosowania przegrody w samochodach ciężarowych uprzejmie przypominamy, że zgodnie z pkt. 6.2.2.e tabeli zawartej w załączniku Nr 1 do rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach. (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 776 z późn. zm.), diagnosta podczas przeprowadzania okresowego badania technicznego jest zobowiązany do organoleptycznej kontroli mocowania w samochodzie ciężarowym trwałej przegrody o odpowiedniej wytrzymałości rozdzielającej pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób od przestrzeni ładunkowej (o ile jest wymagana). Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zm.) § 8. ust. 4. wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać następującym warunkom: pkt. 7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016 r. pkt. 8 ) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom: a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości odpowiadającej 80% wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią, b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach, c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm, d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej; Zgodnie z § 58 ust. 3 ww. rozporządzenia, samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. nie muszą mieć oddzielonej przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości. Dotyczy to samochodów ciężarowych, które uzyskały europejskie świadectwo homologacji pomiędzy 30 kwietnia 2009 r. a, 28 października 2012 (od 29 października 2012 r. jest dla nich wiążące Rozporządzenie Komisji (UE) nr 678/2011 r.). Potwierdzenie spełnienia wymagań ww. dyrektywy znajdą Państwo na tabliczce znamionowej pojazdu oraz w polu dowodu rejestracyjnego oznaczonym literą K, gdzie wpisany jest numer świadectwa homologacji zawierający człon *2007/46*. Przykład tabliczki znamionowej Opel Movano kategoria N1: W uzupełnieniu warto zaznaczyć, że ostateczny harmonogram wprowadzenia w życie Dyrektywy 2007/46 z dnia 5 września 2007 r dla pojazdów kategorii N1 został zmieniony Rozporządzeniem Komisji UE nr 678/2011 z dnia 14 lipca 2011, które stanowi załącznik do przedmiotowej dyrektywy i określa na 29 października 2012 roku i później, datę obowiązku stosowania dla nowych homologowanych typów pojazdów. Rozporządzeniem Komisji UE nr 678/2011 (zastępuje załącznik II i zmienia załączniki IV, IX i XI do dyrektywy 2007/46) ustanowiono nowe kryteria dla samochodów ciężarowych kategorii N1 (o czym pisaliśmy we wcześniejszych informacjach technicznych oraz załączamy do niniejszej) takie jak np.: konieczność spełnienia odpowiedniej nierówności (stosunek ilości przewożonych osób do ładowności), obowiązek zastosowania odpowiedniej przegrody lub elementów mocowania ładunku, minimalne wymiary przestrzeni ładunkowej. Warto zwrócić uwagę, co często wzbudzało Państwa wątpliwości, że to właśnie do tych kryteriów czy wymagań ,odwołano się w § 9a, §9 b i §9c rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zm.) dotyczących wprowadzania niektórych zmian konstrukcyjnych. Jednocześnie należy pamiętać, że wymagania dotyczące przegrody lub uchwytów do mocowania ładunku muszą być spełnione dla samochodów ciężarowych o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, zarejestrowanych po 31 grudnia 2016, w których dokonane zostaną zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym zgodnie z pkt. 9 i 10 przedmiotowego rozporządzenia: „9) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym; 10) przestrzeń ładunkowa może być wyposażona tylko w elementy do mocowania ładunku przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu, o ile elementy te odpowiadają wymaganiom określonym w § 2 załącznika nr 14 do rozporządzenia; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym.” Załącznik nr 14 rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zm.): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 19 Październik 2017 Share Napisano 19 Październik 2017 Nie. Tamta jakaś krótsza była. W każdym razie jest różnica zdań widac na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 19 Październik 2017 Share Napisano 19 Październik 2017 jest różnica zdań Ja po lekturze przepisów i tego co pisał ITS jestem tego samego zdania co aboz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 19 Październik 2017 Share Napisano 19 Październik 2017 A ja jestem zdania odmiennego. Że wszystkie zarejestrowane przed 1 stycznia 2017r, jeśli dokonają po 31 grudnia 2016 r zmiany rodzaju pojazdu na ciężarowy, podrodzaj VAN, także muszą uzyskać potwierdzenie z jednostki uprawnionej na przegrodę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 19 Październik 2017 Share Napisano 19 Październik 2017 Jednocześnie należy pamiętać, że wymagania dotyczące przegrody lub uchwytów do mocowania ładunku muszą być spełnione dla samochodów ciężarowych o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, zarejestrowanych po 31 grudnia 2016, w których dokonane zostaną zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym zgodnie z pkt. 9 i 10 przedmiotowego rozporządzenia: Napisali po chłopsku ,to nie jest cytat z rozporządzenia, prościej się nie da . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 19 Październik 2017 Autor Share Napisano 19 Październik 2017 data I rejestracji 2004-12-22 wg mnie to tak wyszedł z fabryki to także musi uzyskać potwierdzenie z jednostki uprawnionej na przegrodę w zmianie z osobówki na ciężarowy bo po zdemontowaniu właśnie tam miejsc ze wzoru łapie się z osobowego na ciężarowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 19 Październik 2017 Share Napisano 19 Październik 2017 Napisali też tak 9) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym; 10) przestrzeń ładunkowa może być wyposażona tylko w elementy do mocowania ładunku przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu, o ile elementy te odpowiadają wymaganiom określonym w § 2 załącznika nr 14 do rozporządzenia; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym.”, Reasumując wymagania wymienione w § 1 i 2 załącznika nr 14 muszą być spełnione dla pojazdów: -zarejestrowanych przed 1 stycznia 2017 r., a w których po dniu 31 grudnia 2016 r., zostaną dokonane zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę rodzaju pojazdu na ciężarowy o podrodzaju VAN, -zarejestrowanych po 31 grudnia 2016, w których dokonane zostaną zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym związanych z powyższymi pkt 9 i 10. Spełnienie powyższych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N(taką jednostką jest m.in. Instytut Transportu Samochodowego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 19 Październik 2017 Share Napisano 19 Październik 2017 Napisali też tak No to się ich zapytaj które pisanie jest ważniejsze , z 29 grudnia 2016 czy z 27 lutego 2017 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 19 Październik 2017 Share Napisano 19 Październik 2017 Dlatego mówiłem, że powstała między nami różnica zdań. I ja jestem za tym aby nawet te wszystkie stare pojazdy co od 2017 roku zmieniają rodzaj pojazdu na ciężarowy, podrodzaj VAN, uzyskiwały potwierdzenie na przegrodę / punkty mocowania. Aby nie ułatwiać im takiej zmiany i aby potwierdzone było że wytrzymałościowo spełnia wymagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Październik 2017 Share Napisano 19 Październik 2017 Solaris, czyli robisz właścicielom takich pojazdów pod górę, bo masz taki kaprys. Można i tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 19 Październik 2017 Share Napisano 19 Październik 2017 No ale sam widzisz jak różne są te opinie. Jedną co wkleił Dario64, a drugą co wkleiłem ja. Można się pogubić. Więc nawet jakby ludzie chcieli mi udowodnić że robię im pod górę to ciężko by im było to udowodnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Październik 2017 Share Napisano 20 Październik 2017 Może jednak komuś się uda i za takich utrudniaczy hobbystów w końcu nadzór jakiś się weźmie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 20 Październik 2017 Share Napisano 20 Październik 2017 Solaris, jestem stanowczym przeciwnikiem nadinterpretowania prawa i zmiany klarownych zapisów na własną modłę interpretującego. Jakby zapis rozporządzenia brzmiał "...dotyczy pojazdu, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub zmian powodujących zmiany w dowodzie rejestracyjnym po dniu 31 grudnia 2016." wtedy miałbyś rację. Na dzień dzisiejszy mowa o dniu pierwszej rejestracji i kumaty klient może Ci nieźle jaja wybrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 25 Październik 2017 Autor Share Napisano 25 Październik 2017 Dziękuje wszystkim za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 25 Październik 2017 Share Napisano 25 Październik 2017 Nie żałuj punktu "pomógł" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 25 Październik 2017 Autor Share Napisano 25 Październik 2017 Nie żałuj punktu "pomógł" wybacz kolego , ale w poście nie uczestniczyłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 25 Październik 2017 Share Napisano 25 Październik 2017 Spoko Kolego ,nie mam czego wybaczać,bo siebie nawet nie miałem na myśli P.s. Zapomniałeś jeszcze o Koledze blakop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.