aty2004 Napisano 14 Grudzień 2005 Napisano 14 Grudzień 2005 Proszę podzielcie sie wiadomościami na temat obowiązującej od 01.01.2006r. nowej normy emisji spalin. Chodzi mi szczególnie o zakup nowych pojazdów i ich rejestracji. Cytuj
Piotr Barczuk Napisano 14 Grudzień 2005 Napisano 14 Grudzień 2005 Nie mozna rejestrować samochodów po raz pierwszy, które nie mają euro 4. Dilerzy, czy tez importerzy moga starać się o odstepstwo od wymogu euro4 dl 10% samochodów sprzedanych w 2005. Cytuj
Wojciech Jania Napisano 14 Grudzień 2005 Napisano 14 Grudzień 2005 Nie mozna rejestrować samochodów po raz pierwszy, które nie mają euro 4. Dilerzy, czy tez importerzy moga starać się o odstepstwo od wymogu euro4 dl 10% samochodów sprzedanych w 2005. Za to "importerzy" prywatni nie muszą sie o nic martwić, nawet o euro 1 Cytuj
Tomek D Napisano 14 Grudzień 2005 Napisano 14 Grudzień 2005 01.01.2006r. nowej normy emisji spalin. To nie jest żadna nowa norma,niektóre silniki spełniają te wymogi od dość dawna Cytuj
gladki Napisano 14 Grudzień 2005 Napisano 14 Grudzień 2005 Stronka w jęzuku angielskim,ale do tabel nie potrzeba znac języka dla pojazdów kategori M1,N1 i nietylko . http://www.dieselnet.com/standards/eu/ld.html Cytuj
kowal Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 Już nadchodzi EURO 5 Euro-5 nadchodzi Źródło: auto motor und sport W środę 21 grudnia 2005 Komisja Europejska uchwaliła wniosek dotyczący nowej normy emisji spalin Euro-5. Nowe limity mogą zacząć obowiązywać od połowy 2008 roku. Według nowej normy emisja cząsteczek stałych w silnikach diesla ma być zredukowana o ok. 80%, a tlenków azotu o jedną piątą. Normę Euro-5 tym samym spełnić będą mogły wyłącznie silniki wysokoprężne wyposażone w filtr cząstek stałych. Dla jednostek benzynowych ograniczenia tlenków azotu i związków węglowodorowych mają oscylować wokół 25%. Propozycja KE będzie teraz rozpatrywana przez Parlament Europejski. Nowe ustalenia prawdopodobnie wejdą w życie w połowie 2008. Najpóźniejszy termin to 2010. Diesle powinny wtedy emitować mniej niż 5 mg cząstek stałych i 200mg tlenków azotu na jeden kilometr. Silniki benzynowe będą musiały zmieścić się w limicie 75 mg związków węglowodorowych i 60mg tlenków azotu. Dalsze obostrzenia dotyczyć będą silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem i aut dostawczych. Pojawiła się także możliwość nowej definicji lekkich aut dostawczych. Tym mianem miałyby być określane auta o masie przekraczającej 2,5 tony. Nowy projekt dotyczy nie tylko emisji spalin, lecz generalnie ograniczyć mają emisję szkodliwych związków. Dlatego producenci samochodów będą musieli zagwarantować wytrzymałość wszystkich nowych samochodów przez 160 tysięcy kilometrów lub 36 miesięcy, zamiast dotychczasowych 80 tys. km i 18 miesięcy. Cytuj
Bogusław Maćkowski Napisano 22 Grudzień 2005 Napisano 22 Grudzień 2005 Gładki bardzo fajną stronkę zamieściłeś. Dobra robota. Cytuj Pozdrawiam, Bogusław Maćkowski Wszystkie wypowiedzi mają charakter prywatny i nie mogą być traktowane jako opinia prawna lub urzędowa. Nie wyrażam zgody na kopiowanie i publikowanie moich wypowiedzi na innych forach, nośnikach, publikacjach itp. [scroll]Wypełnij ANKIETĘ skąd jesteś ! ! !. [/scroll]
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.