panjaqub Napisano 19 Październik 2017 Napisano 19 Październik 2017 Zastanawiam się nad zakupem Forda mondeo MK5 1.6 TDCi 115KM kombi. Auto ma założony fabryczny hak, jest sprowadzone z Holandii, zarejestrowane w kraju. Niestety w DR ma wpisane O1 i O2 - 400/400, co oznacza, że w praktyce nie mogę nim pociągnąć nawet przyczepy Niewiadów N126. Teraz pytanie do Was, czy da się coś z tym zrobić, aby DMC przyczepy z hamulcem było "normalne" czyli tak jak mają to inne tego typu auta w okolicach 1000kg. Dane auta: Mondeo 2014 -, 1.6L DV6C Econetic WF0FXXWPCFFK06589 e13*2001/116*0249*27 Bardzo Was proszę o pomoc w tej kwestii, bo nie mam pomysłu jak to ruszyć. Cytuj
wojteczek Napisano 20 Październik 2017 Napisano 20 Październik 2017 Zaświadczenie od producenta. Cytuj
Paprock Napisano 20 Październik 2017 Napisano 20 Październik 2017 W przypadku problemów na badaniu to rzeczoznawca zdaje się ma pierszeństwo. Co nie . Ale OK, może być producent. Można jeszcze zaciągnąć info z WK, czy aby nie nastąpiła zwykła ludzka literówka. A najważniejsze, to raczej parametry podane przez producenta na tabliczce znamionowej. Co ten fordziak tam pod numerem VIN powypisywane ma? Cytuj
Solaris Napisano 20 Październik 2017 Napisano 20 Październik 2017 Muszę Cie niestety zmartwić kolego. Ale w tym świadectwie homologacji co podałeś, właśnie ten wariant co ma przyczepę bez hamulca 400 kg, ma niedopuszczoną przez producenta przyczępę z hamulcem większą niż 400 kg. I niestety nie jest to błąd. Tak więc rzeczoznawca nie powinien Ci tego potwierdzać, że możesz ciągnać powiedzmy 1000 kg bo akurat w tym przypadku Ford nie dopuścił. Dlatego w obu rubrykach masz 400 kg, bo tak też jest w świadectwie homologacji. Cytuj
panjaqub Napisano 20 Październik 2017 Autor Napisano 20 Październik 2017 Dziękuję za informację. Zatem niestety muszę fordziaka odpuścić. Swoją drogą bardzo mocno obcięli te masy w fordzie, bowiem moim Fiatem Pandą 1.1 mogę holować większe przyczepy. Mówi się trudno, szukam dalej. Zostawiam też namiar na fajną stronę do rozkodowania VIN forda (trzeba tam założyć konto): http://www.etis.ford.com/?lang=pl&country=PL Cytuj
Solaris Napisano 20 Październik 2017 Napisano 20 Październik 2017 Tak, musisz go zdecydowanie odpuścić jak zależy Ci na przyczepach. Akurat miałeś pecha bo dużo innych wariantów tego Forda Mondeo ma przyczepę 1800 kg, ale ten akurat nie Mógłbyś się z ciekawości dopytać w Fordzie co on posiada takiego, że przyczepę mu tak producent obcioł Cytuj
IVVO Napisano 20 Październik 2017 Napisano 20 Październik 2017 Bardzo Was proszę o pomoc w tej kwestii, bo nie mam pomysłu jak to ruszyć Kolego - trochę poszperałem o tym Fordzie 2015/02 - problem może być taki iż pojazd zasilany był gazem CNG Cytuj
blakop Napisano 20 Październik 2017 Napisano 20 Październik 2017 Ford to w ogóle homologacyjni imbecyle. Np. Fiesta w pewnym wariancie miała masy przyczepy 100/100... No coments... Cytuj
panjaqub Napisano 20 Październik 2017 Autor Napisano 20 Październik 2017 Kolego - trochę poszperałem o tym Fordzie 2015/02 - problem może być taki iż pojazd zasilany był gazem CNG To diesel - 1.6 TDCi 115KM. Tak, musisz go zdecydowanie odpuścić jak zależy Ci na przyczepach. Dwa razy w roku ciągnę przyczepę hobby nad morze, jej MW to 680kg, a DMC to równe 1000. Żeby było weselej, ford jest wyposażony w fabryczny hak holowniczy Mógłbyś się z ciekawości dopytać w Fordzie co on posiada takiego, że przyczepę mu tak producent obcioł Poszło zapytanie do Ford Polska i do lokalnego dealera, ale jakoś im nie spieszno z odpowiedziami Edit: Właśnie przyszło info od dealera. Moim zdaniem nie możliwości zmiany mas pojazdu. Pozdrawiam. Pozostaje szukać albo innego egzemplarza, albo kupić Fusiona USA 2.5. Tamten może targać 1600kg. Cytuj
IVVO Napisano 20 Październik 2017 Napisano 20 Październik 2017 To diesel - 1.6 TDCi 115KM. I widzisz Kolego - tak tu wierzyć w dekodowanie po Fordowskim ETK to właśnie wyjaśniał blakop, Cytuj
panjaqub Napisano 20 Październik 2017 Autor Napisano 20 Październik 2017 Pewnie gdyby to był pojazd krajowy, miałby normalne masy, a tak, to pewnie jest homologowany pod niższe podatki w NL. Szkoda, bo fajny, zadbany i bezwypadkowy samochód. Ale homologacji nie przeskoczę, więc ślęczę nad ogłoszeniami i szukam innego równie fajnego wozidła. Cytuj
aboz Napisano 20 Październik 2017 Napisano 20 Październik 2017 tak tu wierzyć w dekodowanie po Fordowskim ETKMnie ETIS rozkodował poprawnie model i wersję silnikową, ale pierwszy raz mi się zdarza, że nic nie ma do tego samochodu oprócz zaległej akcji serwisowej. Jest jeszcze rok, ale bez miesiąca i dnia. Cytuj
panjaqub Napisano 20 Październik 2017 Autor Napisano 20 Październik 2017 Coś masz z etisem nie tak, u mnie rozkodował pełne dane. Od jakiegoś czasu do uzyskania wszystkich danych, wymagane jest logowanie w etisie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.