petrys17 Napisano 22 Październik 2017 Share Napisano 22 Październik 2017 Witam, Byłem dzisiaj na szkoleniu w Trąbkach dla diagnostów dotyczących CEPIK 2.0. Bardzo mnie zdziwiło jak wykładowca mówił o przypadku niezgodności danych w DR a samochodem i TZ. Ma się zgadzać VIN a dane techniczne już nie muszą. Niezgodność F1, F2, F3 a nawet liczby miejsc to usterka drobna. "Nie ma co się tym przejmować" podpierał się Projekt z dnia 10 października 2017 r. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I UDOWNICTWA z dnia ………………….2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach. 0.2. Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)/numer nadwozia/podwozia/ramy, identyfikacja pojazdu e) Oczywiste omyłki, błędy pisarskie, niezgodności w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu. Czy to jest już przyzwolenie na to, że na badanie będą przyjeżdżać 9 osobowe samochody a w dowodzie 3?? Masami się nie przejmować?? O co chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 22 Październik 2017 Share Napisano 22 Październik 2017 Jak sam napisałeś ... podpierał się Projekt z dnia 10 października 2017 r. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I UDOWNICTWA z dnia ………………….2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach. ... A skoro PROJEKT, to skąd pytanie ... Czy to jest już przyzwolenie na to, że na badanie będą przyjeżdżać 9 osobowe samochody a w dowodzie 3?? Masami się nie przejmować?? O co chodzi? Jednak odpowiedz sobie sam ... czy projekt jakiegoś rozporządzenia, jest obowiązującym aktem prawnym ? Czy chodzi o projekt ustawy PoRD z dnia 10 pazdziernika 2017 ? (Chciałem go wkleić z pytaniem czy o niego chodzi ale wyskakuje mi przekroczenie limitu danych, a załącznik nie ma nawet 1MB) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
petrys17 Napisano 22 Październik 2017 Autor Share Napisano 22 Październik 2017 No jeżeli przejdzie to w tej formie i nie zauważa tego babola to będzie obowiązującym aktem prawnym. Czasu nie mają już za dużo żeby przedstawić kolejny projekt i go wprowadzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 22 Październik 2017 Share Napisano 22 Październik 2017 Do czasu uchwalenia jest tylko projektem. A tak swoja drogą, zainteresowały cie z tego UD w błędach w DR, a inne "ciekawsze" propozycje nie ? Gdybyś chciał poczytać to jest "za ścianą" https://forum.osds.org.pl/viewtopic.php?t=1647 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
petrys17 Napisano 22 Październik 2017 Autor Share Napisano 22 Październik 2017 Jeżeli masz na myśli adnotacje hak i lpg to myślę, że to dobry pomysł. Jeżeli piszesz o czymś innym może mi umknęło lub nie zaskoczyło. W niezgodnościach może być tak,że cwaniacy będą dokładać miejsc i będą się z tego śmiać. Też częsty przypadek masy w DR a TZ różnice około 300 kg w pojazdach do 3,5t. Należy rozróżnić omyłkę np samochód cięzarowy np MAN i DMC w DR 1500kg a na TZ 15000kg od np DR 14500kg a TZ 12800kg Odnośnie tego projektu z lipca też jest dożo kontrowersyjnych pomysłów chociażby badania swoich pojazdów ale chwilowo skupiłem się nad tymi najbliższymi zmianami, które mają być od 13.11.2017r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 22 Październik 2017 Share Napisano 22 Październik 2017 Bardzo mnie zdziwiło jak wykładowca mówił o przypadku niezgodności danych w DR a samochodem i TZ. Ma się zgadzać VIN a dane techniczne już nie muszą. Niezgodność F1, F2, F3 a nawet liczby miejsc to usterka drobna. "Nie ma co się tym przejmować" Widzisz- wiesz ,że dzwonią ale nie wiesz gdzie... Otóż jesteś w wielkim błędzie. Usterką drobną będzie zapis-" niezgodność numeru VIN,podwozia umieszczonego na pojeździe i TZ z danymi w centralnej ewidencji pojazdów" Usterką drobną będzie zapis-"niezgodność innych danych zawartych w DR z danymi w centralnej ewidencji pojazdów" Usterką drobną będzie zapis-"oczywiste omyłki,błędy pisarskie niezgodności w DR związane z danymi technicznymi pojazdu" Natomiast-niezgodność VIN,podwozia umieszczonego na pojeździe i TZ z tym co jest w DR to już UI. Zapis "dane na TZ są niezgodne ze stanem faktycznym " pozostaje bez zmian- będzie to w dalszym ciągu UI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
petrys17 Napisano 22 Październik 2017 Autor Share Napisano 22 Październik 2017 Czyli niezgodność mas 0.2 g) Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne ze stanem faktycznym. UI a on klasyfikuje to do e) Oczywiste omyłki, błędy pisarskie, niezgodności w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu Osobiście byłem zdegustowany tym co mówi ale powtarzał to kilka razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 22 Październik 2017 Share Napisano 22 Październik 2017 a on klasyfikuje to do Jeśli tylko udowodni, że dana niezgodność w DR jest tylko oczywistą omyłką lub błędem pisarskim- to cóż wolno mu... Bo ja jak widzę,że na TZ stoi 1200kg a w DR 1600kg to dla mnie jest niezgodność między DR a TZ. Oczywistą omyłkę,błąd pisarski mogę potraktować np.S1-50 w pojeździe np. skoda fabia gdzie fizycznie widzę 5 miejsc. A tak z ciekawości-co to za firma szkoleniowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
petrys17 Napisano 22 Październik 2017 Autor Share Napisano 22 Październik 2017 On rozbija tą usterkę na trzy części bo są po przecinku - Oczywiste omyłki -błędy pisarskie -niezgodności w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu (widocznie jakiekolwiek by one nie były) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 22 Październik 2017 Share Napisano 22 Październik 2017 On rozbija tą usterkę na trzy części bo są po przecinku A tabliczkę znamionową widzą?? Jest rozbita na dwa oddzielne: -brak lub nieczytelna -dane zawarte na niej niezgodne ze stanem faktycznym. Czyli brak TZ traktują też jako UD?? Z ich toku rozumowania tak to wygląda. I jeszcze jedno- skoro rozbili na trzy i "czepili się tylko jednego "niezgodności w DR związane z danymi technicznymi pojazdu" to ja się pytam- co to jest oczywista omyłka i czego dotyczy, bo z ich rozbicia nie wynika,że owa pomyłka ma być w DR i związana jest z danymi technicznymi. Podobnie z błędem pisarskim-z czym związany i gdzie zawarty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 22 Październik 2017 Share Napisano 22 Październik 2017 szkolenia są bo muszą być, kasa do wzięcia jest to trzeba je zorganizować, a pitolenie prelegenta jednym uchem wpuścić a drugim wiadomo, diagnosta ma wiedzę i umiejętność prawidłowej oceny i np. jeżeli ma pojazd, który jest wyposażony w powiedzmy 6 miejsc siedzących a w dr będzie 3 to oceni to prawidłowo i da N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
petrys17 Napisano 22 Październik 2017 Autor Share Napisano 22 Październik 2017 Też jestem tego zdania. Na szkoleniu było ponad 300 osób wystarczy, że co drugi weźmie sobie to do serca i będzie tak jak zwykle. Ten tak drugi inaczej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 22 Październik 2017 Share Napisano 22 Październik 2017 Bardzo mnie zdziwiło jak wykładowca mówił o przypadku niezgodności danych w DR a samochodem i TZ. Ma się zgadzać VIN a dane techniczne już nie muszą. Niezgodność F1, F2, F3 a nawet liczby miejsc to usterka drobna. "Nie ma co się tym przejmować" Jeśli to prawda co mówisz to powiem tak- idealne szkolenie dla "pocztowców" którzy będą widzieć wszystko jako UD. Nawet ten zapis podciągną pod UD bo co to dla nich za różnica i nie będę się tym martwić... "Niezgodność parametrów technicznych pojazdu z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych lub z obowiązującymi przepisami homologacyjnymi." P.s.Przecież VIN też nie musi się zgadzać bo to UD, czyżby wymiękli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 23 Październik 2017 Share Napisano 23 Październik 2017 pertys 17 Grzegorz ŁOdz zadal pytanie/ Ja powtorze- jaka to Firma Szkoleniowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magentis2 Napisano 23 Październik 2017 Share Napisano 23 Październik 2017 Na szkoleniu w ITS,niezgodność VIN z danymi w cep.wynik P ale tylko na zaświadczeniu,inne niezgodności wynik P ,wbijamy pieczątkę do dowodu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 23 Październik 2017 Share Napisano 23 Październik 2017 Na szkoleniu w ITS,niezgodność VIN z danymi w cep.wynik P . chyba sie kolego pomyliles? za Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Październik 2017 Share Napisano 23 Październik 2017 Niezgodność VIN to nigdy nie była i nie będzie UD, bo to nie ma nic wspólnego z danymi technicznymi pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 23 Październik 2017 Share Napisano 23 Październik 2017 Niezgodność VIN Niezgodności z DR-N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Październik 2017 Share Napisano 23 Październik 2017 Na szkoleniu w ITS,niezgodność VIN z danymi w cep.wynik P ale tylko na zaświadczeniu,inne niezgodności wynik P ,wbijamy pieczątkę do dowodu . Poproszę podstawę prawną na taki tok postępowania, bo przepis zezwalający na danie P na zaświadczeniu bez pieczątki w DR jest mi nie znany! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magentis2 Napisano 23 Październik 2017 Share Napisano 23 Październik 2017 mi też nie jest znany ,napisałem co było na szkoleniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Październik 2017 Share Napisano 24 Październik 2017 I znów kłania się jakość szkoleń Smutne jest to, że jeszcze 10-15 lat temu szkolenie kosztowało ok. 100 PLN ale trafiały się również gratisowe szkolenia a teraz szkolenia oscylują w okolicach 300 PLN a ich jakość pozostawia wiele do życzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 24 Październik 2017 Share Napisano 24 Październik 2017 magentis2 napisał/a:Na szkoleniu w ITS,niezgodność VIN z danymi w cep.wynik P i co w tym takiego dziwnego czy nieprawidłowego, vin pojazdu zgadza się z dr, a w cep wklepywacz wklepał źle, to czyja to wina?, klient ma P ale tylko na zaświadczeniu w dr wpisu się nie robi, administrator po konsultacji poprawi i problem zniknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Październik 2017 Share Napisano 24 Październik 2017 Idzie o to, że tego co jest w CEP nie wklepuje klepacz, a jest to przesyłane z WK zdaje się i tworzy CEP-BAZĘ. Czyli jak ktoś z literówkami VIN w dowód wklepie, to dowód z bazą będzie w zgodzie. Za to te oba VINY będą z samochodem w niezgodzie. Czyli dokładnie to, co zapodał w załączniku kolega z Poznania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Październik 2017 Share Napisano 24 Październik 2017 vin pojazdu zgadza się z dr, a w cep wklepywacz wklepał źle Cała baza pojazdów powinna zostać zassana z WK i takich kwiatków by nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 24 Październik 2017 Share Napisano 24 Październik 2017 przecież to proste, niezgodność vin między DR a Pojazdem to N, niezgodność vin z cep P na zaświadczeniu, a o wklepywaczach- a nie mamy to w bazie jakiś tam pojazdów z 1900 r czy wcześniejszych? coś o takich kwiatkach pisali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.