duchu Napisano 9 Listopad 2018 Share Napisano 9 Listopad 2018 Dnia 23.10.2017 o 22:25, Marek1 napisał: Jeżeli na przedniej osi jedzie 8000 kg to nie ma żadnego problemu z naciskami. Będzie jeżeli tabliczka wskazuje inne naciski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 9 Listopad 2018 Share Napisano 9 Listopad 2018 Ale to było ponad rok temu .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 9 Listopad 2018 Share Napisano 9 Listopad 2018 Wczoraj też... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 9 Listopad 2018 Share Napisano 9 Listopad 2018 Mam inne zdanie, ale niech będzie, że też... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike_van_mik Napisano 10 Listopad 2018 Share Napisano 10 Listopad 2018 Dnia 8.11.2018 o 23:52, piter1973 napisał: mmc powinno być w DR w rubryce F.1 = 19700 kg dmc powinno być w DR w rubryce F.2 = 18000 kg ( może być 18600 kg wg najnowszych przepisów ) dopuszczalny nacisk osi 1 = 69,58 kN dopuszczalny nacisk osi tylnej 1 = 112,70 kN dopuszczalny nacisk osi tylnej 2 = X żle rozumiesz bo DMC nie może być większe od MMC . może być najwyżej równe MMC Dzięki piter 1983 o to mi chodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 21 Grudzień 2018 Share Napisano 21 Grudzień 2018 Witam, mam problem z klientem. Wczoraj dałem negatywa za złe DMC. DMC na tabliczce 18500 kg, DMC w dodowodzie 18800 kg. Zespół też różnie. Wg przykładów z tego tematu naciski pozwalają na 18150 kg. Mówi że dzwonił do inspektora i że w ustawie jest napisane że tabliczki w autobusach mogą mieć inne dane a na pasażera nie jest już 71 kg tylko 90 kg. Czy coś się zmieniło? Będzie za godzinę bo kupił autobus i chce go zarejestrować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 21 Grudzień 2018 Share Napisano 21 Grudzień 2018 łatwiej byłoby gdybyśmy widzieli tabliczkę znamionową i DR. z opisu wynika ,że jest niezgodność , może to tylko oczywista omyłka ? . jak zdzwonił do inspektora to niech poda nr paragrafu, może coś przeoczyłem z nowych przepisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 21 Grudzień 2018 Share Napisano 21 Grudzień 2018 Fakt, usterka drobna i pozytyw powinien być. Dane na tabliczce znamionowej:: 18500 kg 22000 kg 6650 kg 12000 kg Dane w dowodzie rejestracyjnym: F1. --- F2. 18800 kg F3. 22300 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Grudzień 2018 Share Napisano 21 Grudzień 2018 (edytowane) Administracyjnie d.m.c. autobusu może wynosić 19,5 t. Dla mnie to znaczy ni mniej, ni więcej, że jak budowa autobusu zawiera takie parametry równe lub wyższe od 19,5 tony, to wszystko OK. W przypadku wyższych konstrukcyjnych ograniczyłoby się do administracyjnych 19,5 t i po kłopocie. A tu, tu w problemie @Arizony wszystko z tabliczką znamionową powinno być w zgodzie. Czyli dane z tabliczki powinny odpowiadać danym w dowodzie i odwrotnie. Usterka Drobna i w WK prostowanie. No takie moje zdanie. Ale czy dla klienta wykonalne... Może lepiej zapodać Ustereczkę Istotną, co? Edytowane 21 Grudzień 2018 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 21 Grudzień 2018 Share Napisano 21 Grudzień 2018 (edytowane) Podobne "babole" widniały w Ford Transit z 2013 roku TZ swoje DR swoje. Dane w DR zgodne z "wyciągiem" i TZ do wymiany - pojazdy z GDDKiA. Tylko na czas ówczesnego badania była to wyłącznie UI. Edytowane 21 Grudzień 2018 przez biker100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Grudzień 2018 Share Napisano 21 Grudzień 2018 Suma nacisków nie pozwala na tak wysokie DMC jak w DR. A jaka masa własna i liczba miejsc jest? Bo coś czuję, że to tu jest pies pogrzebany - szczególnie że ktoś tam próbuje jakieś nowe wyliczanki w kwestii ciężaru pasażera tworzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 21 Grudzień 2018 Share Napisano 21 Grudzień 2018 (edytowane) Masa własna 12000 kg liczba pasażerów 73 - są w tym miejsca siedzące i stojące. Tak więc przy wadze pasażera 71 kg spokojnie się mieści. Klient kupił ten pojazd i chce przerejestrować. Cały dowód zastemplowany i oczywiście pyta się "Jak to było wcześniej?" Więc jak był negatywny u mnie wynik to musiałby iść do WK, pobrać czerwone tablice z WK z pozwoleniem czasowym i dobrymi danymi wpisanymi. Następnie powrót na SKP i pozytyw i znowu do WK po tablice właściwe. Edytowane 21 Grudzień 2018 przez Arizona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Grudzień 2018 Share Napisano 21 Grudzień 2018 No niestety ale usterki są deko nieprecyzyjne przy tych niby oczywistych omyłkach i niezgodnościach. Nie ma jasnego wyjścia z tej sytuacji i albo zaświadczenie z UD i wpis do dowodu, albo naciąganie do jakiejś istotnej. Można się uprzeć, że stan faktyczny jest w dowodzie i na podstawie faktycznych danych z innego dowodu rejestracyjnego czy tam z homologacji czy tam z DiP-u zostały w nim zamieszczone parametry właśnie takie a nie inne... No! I tyle. I na deser to: g) Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne ze stanem faktycznym. Nie ma jak udowodnić oczywistych omyłek. Podobnie nie ma jak udowodnić gdzie, w czym, na czym stan faktyczny opisany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Grudzień 2018 Share Napisano 22 Grudzień 2018 19 godzin temu, Arizona napisał: liczba pasażerów 73 Plus 100 kg za każdy m3 bagażnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 22 Grudzień 2018 Share Napisano 22 Grudzień 2018 10 godzin temu, blakop napisał: Plus 100 kg za każdy m3 bagażnika. gdzie znajdę o tym informację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iamthelaw Napisano 27 Luty 2019 Share Napisano 27 Luty 2019 Dzisiejszy przypadek ograniczonego DMC, wybrzuszonego MMC, MMC przyczepy z kosmosu i różnicy 6 miejsc siedzących. I rej. w kraju 2018. Jak to w ogóle przez WK przeszło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 27 Luty 2019 Share Napisano 27 Luty 2019 No co się zaraz czepiać - 22500 - 18000 =4500? Grawitacji i matematyki nie oszukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 27 Luty 2019 Share Napisano 27 Luty 2019 nie wiem , nie znam się, może to jakiś stary przepis, jeżeli tak to proszę o sprostowanie, ale Cytat 10. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem, ciągniętej przez autobus nie może przekroczyć 3500 kg, a bez hamulca 750 kg, oraz nie może przekraczać dopuszczalnej masy całkowitej autobusu a w wyżej przedstawionym DR widzę AUTOBUS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Luty 2019 Autor Share Napisano 27 Luty 2019 Ale w DR wpisuje się MMC, a nie DMC przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 27 Luty 2019 Share Napisano 27 Luty 2019 dziękuję Michale za wyprostowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 27 Luty 2019 Share Napisano 27 Luty 2019 1 godzinę temu, michal_k napisał: w DR wpisuje się MMC ale MMC przyczepy ustala producent i jemu wyszło 22500 - 19000 = 3500 1 godzinę temu, IVVO napisał: matematyki nie oszukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 27 Luty 2019 Share Napisano 27 Luty 2019 może miał czwórkę z matematyki, tylko ze za dwa semestry, albo homologacje troszkę niezgodną z tabliczką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Luty 2019 Share Napisano 28 Luty 2019 Dnia 27.02.2019 o 17:49, cezary napisał: 10. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem, ciągniętej przez autobus nie może przekroczyć 3500 kg Nie spotkałem autobusu z wyjściem pneumatyki do przyczepy co tłumaczy ograniczenie masy do 3500 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 28 Luty 2019 Share Napisano 28 Luty 2019 @danielg539 to działa odwrotnie ... przepisy zabraniają większych przyczep do autobusów, to producenci się nie męczą z montowaniem pneumatyki - jeżeli męczarnią mają być dodatkowe: 2 szybkozłącza, kilka metrów przewodu i odpowiedni zawór sterujący Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Marzec 2019 Share Napisano 1 Marzec 2019 20 godzin temu, Jacdiag napisał: 2 szybkozłącza, kilka metrów przewodu i odpowiedni zawór sterujący Do tego zapewne jeszcze iny zaczep i cena wzrośnie o jakieś 15-20 tys PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.