Skocz do zawartości

spawana rama


kurant2000

Rekomendowane odpowiedzi

ale jakiekolwiek pęknięcie lub skrzywienie ramy w IVECO automatycznie wiązało się z jej wymianą

 

Na pewno nie był to wymysł producenta. Można spawać ramę w IVECO.

 

Prawda jest taka że trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie:

czy oryginał nie radzi sobie bo jest błąd konstrukcyjny czy pojazdy tego typu były mocno przeładowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • sad_madman

    11

  • kurant2000

    8

  • blakop

    6

  • Paprock

    6

Obciążenie możesz podać w [kg] lub [N], a jeżeli chodzi o wytrzymałość materiałów to trzeba to jeszcze odnieść do powierzchni..

 

Wszystko ładnie, tylko jak owe "wytłumaczenie" ma się do cytowanej przez ciebie tragedii z punktu widzenia fizyki, odnośnie miejsc generujących największe obciążenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą widzę, że ten SCAM SM50 ma DMC 5t (technicznie nawet 6.2t). Jakie tam są opony ?

 

Ps. Ma ktoś może informacje w jakich DMC występowały te fiaty [auto bazowe] ?

 

Wszystko ładnie, tylko jak owe "wytłumaczenie" ma się do cytowanej przez ciebie tragedii z punktu widzenia fizyki, odnośnie miejsc generujących największe obciążenia ?

Jak miejsce ma generować obciążenie ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gdzie ma być pęknięcie, jak nie w danym miejscu ?

 

Czyli jakby napisał pęknięcie jest w przestrzeni powodującej największe obciążenia. Było by dobrze, z punktu widzenia fizyka ?

 

To i tak każdy zapyta w którym miejscu (gdzie) :evil:

 

 

 

A swoja drogą, jakby ten otwór był okrągły. rama w tym miejscu przeniosłaby pewnie większe obciążenia. To z punktu widzenia diagnosty. Z punktu widzenia fizyka nie wiem, nie znam się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paprock napisał

O co chodzi jak opinia z grudnia ubiegłego roku?

Taką opinię mam w papierach na stacji a teraz mam podobny przypadek tylko że już w kilku samochodach

 

[ Dodano: 13-11-2017, 19:20 ]

O jakąś sprawę w sądzie???

nie ma żadnej sprawy w sądzie, żeby była sprawa jasna. Temat w tych samochodach powrócił i dlatego zapytałem na forum, bo po naprawie tych ram zaczynają pękać mocowania amortyzatorów które są przykręcone w okolicy tych pęknięć. Szukam rozwiązania co może być powodem tych pęknięć, bo wg mnie te pojazdy są za ciężkie. Czy wg Was można odmówić badania ? skoro problem się nasila

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w przepisach jest jakaś mowa o możliwości ODMOWY BADANIA?

 

Natomiast jeśli Twój problem w iluś już autach się powtarza, to może warto to dokumentować i zgłaszać tak jak Kolega @ketiw proponuje?

 

A @solaris jak zwykle pieprzy trzy po trzy bez konkretów :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pęknięcia nastąpiły w miejscach zmiany przekroju materiału (zjawisko karbu). Można wywnioskować że nieprawidłowo zaprojektowano widoczny otwór w tej części ramy (zbyt duży lub za małe promienie zaokrąglenia narożników) Przypuszczam że po spawaniu w niedługim czasie ponownie pojawią się pęknięcia bezpośrednio za spawami (zmiany w strukturze materiału w strefie wpływu ciepła) Uszkodzona, jak widać , jest wewnętrzna wstawka usztywniająca ramę i z punktu widzenia wytrzymałości najlepiej byłoby ją ( tą wstawkę) wymienić w całości. Ale wiadomo, koszty. Tak więc sprawa zakończy się typowo po polsku. Pan Rysio zaspawa i jakiś czas wytrzyma

Przypominam, że to jest tylko moja opinia w tej sprawie i proszę nie używać jej do celów naukowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może warto to dokumentować i zgłaszać

zostało zgłoszone do producenta, a producent przysłał zakres i sposób w jaki ma być naprawiona rama. Zrobie fotko i podeślę jak to zostało naprawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gdzie ma być pęknięcie, jak nie w danym miejscu ?

 

Czyli jakby napisał pęknięcie jest w przestrzeni powodującej największe obciążenia. Było by dobrze, z punktu widzenia fizyka ?

Tam gdzie występują największe naprężenia.

 

zostało zgłoszone do producenta, a producent przysłał zakres i sposób w jaki ma być naprawiona rama. Zrobie fotko i podeślę jak to zostało naprawione.

Rozumiem, że do AMZ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ta rama była pęknięta ?

 

...Tam gdzie występują największe naprężenia.

 

Ale gdzie ?

 

...Tam gdzie występują największe naprężenia.

 

Ale w którym miejscu ?

 

...Tam gdzie występują największe naprężenia.

 

To wszystko wyjaśnia.

Jednak

 

kurant2000 masz może zdjęcie w szerszej perspektywie ?

 

To po co ci zdjęcie w szerszej perspektywie? Czyżbyś nie wiedział gdzie występują największe naprężenia?

Przecież jak sam piszesz, z punktu widzenia fizyka

 

Obciążenie możesz podać w [kg] lub [N], a jeżeli chodzi o wytrzymałość materiałów to trzeba to jeszcze odnieść do powierzchni..

 

I już się wyjaśniło gdzie występują największe naprężenia ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co ci zdjęcie w szerszej perspektywie? Czyżbyś nie wiedział gdzie występują największe naprężenia?

Może k**** po to aby zobaczyć w którym miejscu pojazdu pojawia się pęknięcie ? Może po to aby zobaczyć czy występuje tam rama pośrednia ?

 

I już się wyjaśniło gdzie występują największe naprężenia ...

Może zacznijmy od tego, że policzysz sobie prostą belkę podpartą w dwóch miejscach i obciążaną kilkoma różnymi siłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

policzysz sobie prostą belkę podpartą w dwóch miejscach i obciążaną kilkoma różnymi siłami.

 

Co mu to da? Nijak to ma się do obciążeń ramy, która ani nie jest belką, ani nie jest podparta w dwóch miejscach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mu to da? Nijak to ma się do obciążeń ramy, która ani nie jest belką, ani nie jest podparta w dwóch miejscach

Myślisz, że od czego zaczyna się robiąc taki projekt ? Właśnie od sprowadzenia całej ramy do najzwyklejszych układów belkowych, które można prosto statycznie policzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie od sprowadzenia całej ramy do najzwyklejszych układów belkowych,

 

Chyba sobie żartujesz... Ramy i kratownice to kosmos przy belkach. I liczy się inaczej, nic się do belek nie sprowadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może umów się na spotkanie z jakimś inżynierem i spytaj się od czego zacząłby gdyby dostał taki projekt do wykonania od podstaw. Każdy zacznie od uproszczenia układu tak aby były to proste belki, które można policzyć statycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niech podejdzie, stanie przed lustrem i zada sobie pytanie - "dlaczego ?".

Inżynierów można podzielić na cztery grupy:

1. Kiepski inżynier - po prostu kiepski, niby coś umie i wie ale to co projektuje jest do d...

2. Normalny inżynier - zwykły człowiek, to co projektuje ma sens. Co trzeba liczyć to policzy.

3. Wybitny inżynier - potrafi wiele rzeczy przewidzieć, potrafi rozwiązywać nowo napotkane problemy w szybki sposób

4. Pracownik/Wykładowca uczelni - pisze prace naukowe, robi ładne tabelki, powtarza przez 30 lat to samo, totalnie oderwany od rzeczywistości. To co projektuje wygląda ładnie na papierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedtem o fizykach, teraz o inżynierach, następnie o projektantach, póżniej być może o metalurgach, bo okaże się, że stal o nieodpowiedniej wytrzymałości lub składzie ...

 

Można i tak, a na koniec, o różnych technikach i sposobach spawania tejże ramy. A co ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.