blakop Napisano 13 Listopad 2017 Share Napisano 13 Listopad 2017 ale jakiekolwiek pęknięcie lub skrzywienie ramy w IVECO automatycznie wiązało się z jej wymianą Na pewno nie był to wymysł producenta. Można spawać ramę w IVECO. Prawda jest taka że trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: czy oryginał nie radzi sobie bo jest błąd konstrukcyjny czy pojazdy tego typu były mocno przeładowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 13 Listopad 2017 Autor Share Napisano 13 Listopad 2017 Znalazłem opinię rzeczoznawcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 13 Listopad 2017 Share Napisano 13 Listopad 2017 Obciążenie możesz podać w [kg] lub [N], a jeżeli chodzi o wytrzymałość materiałów to trzeba to jeszcze odnieść do powierzchni.. Wszystko ładnie, tylko jak owe "wytłumaczenie" ma się do cytowanej przez ciebie tragedii z punktu widzenia fizyki, odnośnie miejsc generujących największe obciążenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 13 Listopad 2017 Share Napisano 13 Listopad 2017 Swoją drogą widzę, że ten SCAM SM50 ma DMC 5t (technicznie nawet 6.2t). Jakie tam są opony ? Ps. Ma ktoś może informacje w jakich DMC występowały te fiaty [auto bazowe] ? Wszystko ładnie, tylko jak owe "wytłumaczenie" ma się do cytowanej przez ciebie tragedii z punktu widzenia fizyki, odnośnie miejsc generujących największe obciążenia ? Jak miejsce ma generować obciążenie ?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Listopad 2017 Share Napisano 13 Listopad 2017 O co chodzi jak opinia z grudnia ubiegłego roku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 13 Listopad 2017 Share Napisano 13 Listopad 2017 O jakąś sprawę w sądzie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 13 Listopad 2017 Share Napisano 13 Listopad 2017 To gdzie ma być pęknięcie, jak nie w danym miejscu ? Czyli jakby napisał pęknięcie jest w przestrzeni powodującej największe obciążenia. Było by dobrze, z punktu widzenia fizyka ? To i tak każdy zapyta w którym miejscu (gdzie) A swoja drogą, jakby ten otwór był okrągły. rama w tym miejscu przeniosłaby pewnie większe obciążenia. To z punktu widzenia diagnosty. Z punktu widzenia fizyka nie wiem, nie znam się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 13 Listopad 2017 Autor Share Napisano 13 Listopad 2017 paprock napisał O co chodzi jak opinia z grudnia ubiegłego roku? Taką opinię mam w papierach na stacji a teraz mam podobny przypadek tylko że już w kilku samochodach [ Dodano: 13-11-2017, 19:20 ] O jakąś sprawę w sądzie??? nie ma żadnej sprawy w sądzie, żeby była sprawa jasna. Temat w tych samochodach powrócił i dlatego zapytałem na forum, bo po naprawie tych ram zaczynają pękać mocowania amortyzatorów które są przykręcone w okolicy tych pęknięć. Szukam rozwiązania co może być powodem tych pęknięć, bo wg mnie te pojazdy są za ciężkie. Czy wg Was można odmówić badania ? skoro problem się nasila Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Listopad 2017 Share Napisano 13 Listopad 2017 A w przepisach jest jakaś mowa o możliwości ODMOWY BADANIA? Natomiast jeśli Twój problem w iluś już autach się powtarza, to może warto to dokumentować i zgłaszać tak jak Kolega @ketiw proponuje? A @solaris jak zwykle pieprzy trzy po trzy bez konkretów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 13 Listopad 2017 Share Napisano 13 Listopad 2017 Pęknięcia nastąpiły w miejscach zmiany przekroju materiału (zjawisko karbu). Można wywnioskować że nieprawidłowo zaprojektowano widoczny otwór w tej części ramy (zbyt duży lub za małe promienie zaokrąglenia narożników) Przypuszczam że po spawaniu w niedługim czasie ponownie pojawią się pęknięcia bezpośrednio za spawami (zmiany w strukturze materiału w strefie wpływu ciepła) Uszkodzona, jak widać , jest wewnętrzna wstawka usztywniająca ramę i z punktu widzenia wytrzymałości najlepiej byłoby ją ( tą wstawkę) wymienić w całości. Ale wiadomo, koszty. Tak więc sprawa zakończy się typowo po polsku. Pan Rysio zaspawa i jakiś czas wytrzyma Przypominam, że to jest tylko moja opinia w tej sprawie i proszę nie używać jej do celów naukowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 14 Listopad 2017 Autor Share Napisano 14 Listopad 2017 to może warto to dokumentować i zgłaszać zostało zgłoszone do producenta, a producent przysłał zakres i sposób w jaki ma być naprawiona rama. Zrobie fotko i podeślę jak to zostało naprawione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Listopad 2017 Share Napisano 14 Listopad 2017 A @solaris jak zwykle pieprzy trzy po trzy bez konkretów - kto i co pieprzy jak chłop w tym temacie nie zrobił ani pół klika nawet! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Listopad 2017 Share Napisano 14 Listopad 2017 A przepraszam najmocniej - faktycznie mój błąd. Chodziło oczywiście o tego drugiego na "s" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Listopad 2017 Share Napisano 14 Listopad 2017 A już myślałem, że o mnie. 'Ale przecież mnie nikt nie przebiję.' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 14 Listopad 2017 Share Napisano 14 Listopad 2017 To gdzie ma być pęknięcie, jak nie w danym miejscu ? Czyli jakby napisał pęknięcie jest w przestrzeni powodującej największe obciążenia. Było by dobrze, z punktu widzenia fizyka ? Tam gdzie występują największe naprężenia. zostało zgłoszone do producenta, a producent przysłał zakres i sposób w jaki ma być naprawiona rama. Zrobie fotko i podeślę jak to zostało naprawione. Rozumiem, że do AMZ ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 14 Listopad 2017 Share Napisano 14 Listopad 2017 Gdzie ta rama była pęknięta ? ...Tam gdzie występują największe naprężenia. Ale gdzie ? ...Tam gdzie występują największe naprężenia. Ale w którym miejscu ? ...Tam gdzie występują największe naprężenia. To wszystko wyjaśnia. Jednak kurant2000 masz może zdjęcie w szerszej perspektywie ? To po co ci zdjęcie w szerszej perspektywie? Czyżbyś nie wiedział gdzie występują największe naprężenia? Przecież jak sam piszesz, z punktu widzenia fizyka Obciążenie możesz podać w [kg] lub [N], a jeżeli chodzi o wytrzymałość materiałów to trzeba to jeszcze odnieść do powierzchni.. I już się wyjaśniło gdzie występują największe naprężenia ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 15 Listopad 2017 Share Napisano 15 Listopad 2017 To po co ci zdjęcie w szerszej perspektywie? Czyżbyś nie wiedział gdzie występują największe naprężenia? Może k**** po to aby zobaczyć w którym miejscu pojazdu pojawia się pęknięcie ? Może po to aby zobaczyć czy występuje tam rama pośrednia ? I już się wyjaśniło gdzie występują największe naprężenia ... Może zacznijmy od tego, że policzysz sobie prostą belkę podpartą w dwóch miejscach i obciążaną kilkoma różnymi siłami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 15 Listopad 2017 Share Napisano 15 Listopad 2017 policzysz sobie prostą belkę podpartą w dwóch miejscach i obciążaną kilkoma różnymi siłami. Co mu to da? Nijak to ma się do obciążeń ramy, która ani nie jest belką, ani nie jest podparta w dwóch miejscach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 15 Listopad 2017 Share Napisano 15 Listopad 2017 Co mu to da? Nijak to ma się do obciążeń ramy, która ani nie jest belką, ani nie jest podparta w dwóch miejscach Myślisz, że od czego zaczyna się robiąc taki projekt ? Właśnie od sprowadzenia całej ramy do najzwyklejszych układów belkowych, które można prosto statycznie policzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Listopad 2017 Share Napisano 16 Listopad 2017 Właśnie od sprowadzenia całej ramy do najzwyklejszych układów belkowych, Chyba sobie żartujesz... Ramy i kratownice to kosmos przy belkach. I liczy się inaczej, nic się do belek nie sprowadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 16 Listopad 2017 Share Napisano 16 Listopad 2017 Może umów się na spotkanie z jakimś inżynierem i spytaj się od czego zacząłby gdyby dostał taki projekt do wykonania od podstaw. Każdy zacznie od uproszczenia układu tak aby były to proste belki, które można policzyć statycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 16 Listopad 2017 Share Napisano 16 Listopad 2017 Może wystarczy że podejdzie do lustra . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 16 Listopad 2017 Share Napisano 16 Listopad 2017 To niech podejdzie, stanie przed lustrem i zada sobie pytanie - "dlaczego ?". Inżynierów można podzielić na cztery grupy: 1. Kiepski inżynier - po prostu kiepski, niby coś umie i wie ale to co projektuje jest do d... 2. Normalny inżynier - zwykły człowiek, to co projektuje ma sens. Co trzeba liczyć to policzy. 3. Wybitny inżynier - potrafi wiele rzeczy przewidzieć, potrafi rozwiązywać nowo napotkane problemy w szybki sposób 4. Pracownik/Wykładowca uczelni - pisze prace naukowe, robi ładne tabelki, powtarza przez 30 lat to samo, totalnie oderwany od rzeczywistości. To co projektuje wygląda ładnie na papierze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 16 Listopad 2017 Share Napisano 16 Listopad 2017 Przedtem o fizykach, teraz o inżynierach, następnie o projektantach, póżniej być może o metalurgach, bo okaże się, że stal o nieodpowiedniej wytrzymałości lub składzie ... Można i tak, a na koniec, o różnych technikach i sposobach spawania tejże ramy. A co ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 16 Listopad 2017 Share Napisano 16 Listopad 2017 Można i tak, a na koniec, Minister sprawiedliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.