marfet Napisano 16 Listopad 2017 Napisano 16 Listopad 2017 Jak w temacie, jak podchodzić do tematu skoro aby przeprowadzić badanie spalin należy sprawdzić szczelność układu wydechowego, w razie jego nieszczelności nie przystępujemy do badania spalin jak dobrze rozumiem? Jak wtedy wygląda ponowne sprawdzenie usterek, skoro np w uwagach zaświadczenia widnieje jedynie usterka - Wyraźnie nieszczelny wydech ? Szczególnie jeżeli po innym diagnoście robię poprawkowe "tylko w zakresie ich usunięcia". Sprawdzamy dodatkowo spaliny przy usterkach związanych z układem wydechowym? Jak z płatnością ? A może to dobry patent aby obejść powycinane katy, fapy/dpfy Cytuj
Paprock Napisano 16 Listopad 2017 Napisano 16 Listopad 2017 w razie jego nieszczelności nie przystępujemy do badania spalin jak dobrze rozumiem? - ciut inaczej to rozumiem, a mianowicie: wkładam sondę, drukuje wynik, a przekazując go klientowi mówie, że z takimi dziurami w układzie na pozytywny wynik nie poradzę. To już zdaje się drugi problem aby złoić kasę i odstąpić http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=286857#286857 Cytuj
marfet Napisano 16 Listopad 2017 Autor Napisano 16 Listopad 2017 Wcześniej było jednak prościej, coś nie tak to do widzenia, nie było tematu, a teraz pieniądze z góry pobrane i klient nawet w przypadku negatywa rzeczowości i konkretów wymaga a nie gdzieś dzwoni ale nie wiadomo gdzie. Gdzie jest usterka że opony jednej osi muszą mieć taki sam bieżnik ? A może nie muszą? Może wystarczy taki sam rozmiar ? Nagle okazuje się ze to nie nasze „widzimisię” a przepisy prawa są ważniejsze? Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 16 Listopad 2017 Napisano 16 Listopad 2017 Gdzie jest usterka że opony jednej osi muszą mieć taki sam bieżnik ? "z zastrzeżeniem, że na kołach jednej osi pojazd nie może być wyposażony w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika" Cytuj
Paprock Napisano 16 Listopad 2017 Napisano 16 Listopad 2017 Wcześniej było jednak prościej, coś nie tak to do widzenia, nie było tematu - tu na tłusto masz furtkę dla siebie. Wstajesz, idziesz, oglądasz pojazd; gazy, haki, nauki jazdy i inne takie co potrzebne do ustalenia rodzaju badań/badania, a jak 'coś nie tak to do widzenia'. § 1a. Badanie techniczne przeprowadza się po pobraniu z centralnej ewidencji pojazdów danych identyfikujących badany pojazd, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1 ustawy, oraz po ustaleniu rodzaju badania technicznego pojazdu, z tym że: Cytuj
marfet Napisano 17 Listopad 2017 Autor Napisano 17 Listopad 2017 Grzegorz Łódź, 5.2.3.h) Opony różnej konstrukcji na osiach wchodzących w skład osi wielokrotnej, z zastrzeżeniem, że na kołach jednej osi pojazd nie może być wyposażony w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika. [uI] o tym piszesz? ja się pytam o zwykłą osobóweczkę, która przyjeżdza na czterech różnych oponach, ale o tym samym rozmiarze, wychodzi na to że jest wszystko ok, do tej pory wyganiałem za różne opony ale teraz gdy muszę podać podstawę i wybrać usterkę z listy..... Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 o tym piszesz? Tak ja się pytam o zwykłą osobóweczkę Po co sobie życie komplikujesz w tym o różnej rzeźbie bieżnika Cytuj
marfet Napisano 17 Listopad 2017 Autor Napisano 17 Listopad 2017 na osiach wchodzących w skład osi wielokrotnej Cytuj
DARIO64 Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 Warunki techniczne 7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3; 2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi: a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne, b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem; 3) w opony różnej konstrukcji na osiach składowych; 4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki – o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3; 5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich osnowę; 6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi. Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 na osiach wchodzących w skład osi wielokrotnej A jednak wolisz utrudniać sobie życie... Cytuj
marfet Napisano 17 Listopad 2017 Autor Napisano 17 Listopad 2017 To jaką usterkę wybrać w takim przypadku z listy? 5.2.3.a) Rozmiar opony, indeks nośności, indeks prędkości lub znak homologacji niezgodne z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych w sposób mający wpływ na bezpieczeństwo jazdy. [uI] 5.2.3.b) Różne rozmiary opon na tej samej osi lub na kołach bliźniaczych. [uI] 5.2.3.c) Na pojeździe samochodowym o dwóch osiach są zamontowane opony: - diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne, UI [uI] 5.2.3.c) Na pojeździe samochodowym o dwóch osiach są zamontowane opony: - diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem. [uI] 5.2.3.d) Głębokość bieżnika niezgodna z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych. [uI] 5.2.3.e) Opona obciera o inne elementy nadwozia pojazdu. [uI] 5.2.3.f) Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych. [uI] 5.2.3.g) Układ kontroli ciśnienia w ogumieniu jest uszkodzony lub wyraźnie nie działa. [uI] 5.2.3.h) Opony różnej konstrukcji na osiach wchodzących w skład osi wielokrotnej, z zastrzeżeniem, że na kołach jednej osi pojazd nie może być wyposażony w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika. [uI] 5.2.3.i) Opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki o rzeźbie bieżnika mniejszej niż 1,6 mm na 3/4 szerokości środkowej części opony. [uSZ] 5.2.3.j) Opony o widocznych pęknięciach obnażających lub naruszających ich osnowę albo odkształcone. [uI] 5.2.3.k) Opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz przeciwślizgowymi elementami metalowymi. [uI] 5.2.3.l) Na osi zamontowane są opony nieprzeznaczone dla danego rodzaju osi (napędowa, nienapędowa itd.). [uI] 5.2.3.m) Opona uszkodzona (przebita, nieszczelna). [uI] chyba że można z palca dopisywać sobie usterki? Cytuj
Paprock Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 h) - i prosiłbym nie rozbierać gó... na atomy, że 'zastrzeżenie' dotyczy jednej ze składowych wielokrotnej osi! Cytuj
rewers Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 Dokładnie 5.2.3.h) [ Dodano: 17-11-2017, 11:00 ] Jak w temacie, jak podchodzić do tematu skoro aby przeprowadzić badanie spalin należy sprawdzić szczelność układu wydechowego, w razie jego nieszczelności nie przystępujemy do badania spalin jak dobrze rozumiem?Jak wtedy wygląda ponowne sprawdzenie usterek, skoro np w uwagach zaświadczenia widnieje jedynie usterka - Wyraźnie nieszczelny wydech ? Szczególnie jeżeli po innym diagnoście robię poprawkowe "tylko w zakresie ich usunięcia". Sprawdzamy dodatkowo spaliny przy usterkach związanych z układem wydechowym? Jak z płatnością ? A może to dobry patent aby obejść powycinane katy, fapy/dpfy Przy nieszczelnym wydechu ja nie robię analizy spalin, ale za to robię poziom hałasu, a przy ponowny sprawdzeniu robię badanie z cennika pozycje 2.6 i 2.10, czyli analiza spalin + sprawdzenie szczelności układu wydechowego. Cytuj
Jacdiag Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 ... z zastrzeżeniem, że ... oraz z dopuszczeniem 6.Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu. Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 17 Listopad 2017 Napisano 17 Listopad 2017 To jaką usterkę wybrać w takim przypadku z listy? Przecież już podałem odpowiedź,którą nawet sam zacytowałeś Cytat: 5.2.3.h) Opony różnej konstrukcji na osiach wchodzących w skład osi wielokrotnej, z zastrzeżeniem, że na kołach jednej osi pojazd nie może być wyposażony w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika. [uI] Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.