Skocz do zawartości

Pokwitowanie policji


frugus33

Rekomendowane odpowiedzi

Bo w patronacie jak nie wydałes (wydrukowałeś) zaświadczenia to Z nie było i trzeba było z ręki wpisać żeby "chude Z było :evil:

 

Kto nie wydawał zaświadczeń nie było Z. Stad TDT podczas kontroli sugerował wpisywanie :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 130
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • cezary

    18

  • JANUSZ60

    13

  • Paprock

    12

  • aboz

    11

Top Posters In This Topic

3. W przypadku wydawania zaświadczenia o przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu, należy ten fakt oznaczyć symbolem "Z" w rubryce rejestru "Seria i numer dowodu rejestracyjnego" (numer zaświadczenia jest identyczny z numerem rejestru).

Przepis dalej obowiązuje, choć moim zdaniem powinien zniknąć w momencie, gdy wprowadzono obowiązek wydawania zaświadczenia do każdego BT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robicie ? Pojazd zarejestrowany za granicą , zatrzymany DR przez ITD za usterki.

Pokwitowanie wystawione , czy robimy to poza Cepem?

Ja robię normalnie w trybie awaryjnym.

Dodatkowe - skierowany przez OKRD: warunki techniczne

Po 20 zł za każdą usterkę. Wynik P. W P.1 Uwagi:opis

Nigdzie nie wysyłam. Wisi w "awaryjnym".

Badanie charakterystyczne: numer rej. Białoruś, Rosja, Ukraina...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię normalnie w trybie awaryjnym.

Dodatkowe - skierowany przez OKRD: warunki techniczne

Po 20 zł za każdą usterkę. Wynik P. W P.1 Uwagi:opis

Nigdzie nie wysyłam. Wisi w "awaryjnym".

Badanie charakterystyczne: numer rej. Białoruś, Rosja, Ukraina...

 

Kolego, a 1 zeta pobierasz na cepa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak postępujecie w przypadku gdy na badanie przyjedzie samochód zasilany LPG z PP na którym jest napisane "pojazd uczestniczył w zdarzeniu drogowym - uszkodzony reflektor przedni prawy " Czy wykonać należy badanie powypadkowe a co za tym idzie zażądać protokołu przebadania butli po kolizji ?? Czy kontrola tylko usterki wypisanej w PP bez ponownego badania butli ?? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"zdarzenie drogowe", "kolizja", "wypadek" - badanie pokolizyjne (nawet jeśli wymienione uszkodzenia)

wymienione usterki/uszkodzenia - badanie usterkowe

 

samochód zasilany LPG

Jeśli pokolizyjne to jeszcze badanie dozorowe doraźne ma być...

 

Pomijam fakt, że ten problem przewinął się na forum milionpięćsetstodziewięćset razy... opcja szukaj nie gryzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijam fakt, że ten problem przewinął się na forum milionpięćsetstodziewięćset razy

Trzeba mieć na uwadze, że przepisy się zmieniają a ich interpretacje ewoluują i czasami warto zapytać, co archiwalne posty mogą być nieaktualne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A najprościej zadzwoń do WK do którego idzie owe badanie i zapytaj.

 

Mój WK przyjmie na tak wpisanym PP jako usterki, sąsiedni żąda badanie powypadkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tyle samo opinii...

 

to prawda :) ja tą sytuację interpretowałem dokładnie tak jak Psuj ale zapytałem bo klient przyjechał drugi raz po to żeby mi pokazać zaświadczenie z badania z innej stacji na której wystarczyło sprawdzenie usterki a o badaniu dozorowy doraźnym na butle LPG nie było mowy więc trochę się zacząłem zastanawiać ponadto już trzeci raz spotkałem się ze stwierdzenie od klientów że Policjant powiedział że "wystarczy badanie za 20 zł " a ja chcę 94 Dziękuję za upewnienie mnie w tej kwestii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze stwierdzenie od klientów że Policjant powiedział że "wystarczy badanie za 20 zł

To niech by ten policjant wypisał tak pokwitowanie aby było to prawdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"zdarzenie drogowe", "kolizja", "wypadek" - badanie pokolizyjne (nawet jeśli wymienione uszkodzenia)

 

Tak samo jak Psuj :) Szukam słowa klucz j/w jeśli jest to pokolizyjne ze wszystkimi wymaganiami (badanie doraźne zbiornika LPG) jeśli są tylko usterki to liczę usterki i nie piszę w uwagach nic o kolizji tylko o usunięciu usterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor poruszył też ten temat na forum OSDS i naprawdę dziwię się tokowi rozumowania wielu Kolegów...

 

Przecież informacja zawarta w tym pokwitowaniu jest jasna i prosta. Pojazd uczestniczył w ZDARZENIU drogowym!!! Wypadek, kolizja etc - wobec braku definicji autentycznych, czyli takich zdefiniowanych w samej ustawie, to w kontekście katalogu badań technicznych i funkcji (!) w systemie BRD i dopuszczania pojazdów do ruchu trzeba jasno przyjąć, że podana informacja jasno nam wskazuje, że:

 

POJAZD MIAŁ WYPADEK/KOLIZJĘ - i uszkodził sobie jakieś tam element.

 

Trudno powiedzieć, dlaczego policjant uznał za stosowne wskazać niektóre z nich w pokwitowaniu. Jak dla mnie pozostaje to całkowicie bez znaczenia dla informacji PIERWOTNEJ o tym, że pojazd uczestniczył w zdarzeniu drogowym.

 

Jeśli na pokwitowaniu jest wpis - "uszkodzona lampa", to brak jest obiektywnych przesłanek do stwierdzenia czego następstwem jest to uszkodzenie. Może pojazd miał wypadek, a może nie - może jakiś wandal zbił tą lampę. Wtedy można zrobić jedynie sprawdzenie danej, wymienionej w pokwitowaniu usterki.

Ale skoro jest jasna informacja o okolicznościach powstania uszkodzeń to należy się "CAŁE" badanie powypadkowe!!! Nawet jeśli policjant w przypływie twórczości opisze tam jeszcze co tylko zapragnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko rozbija się o zapis wykonany przez policjanta, dla niego każda usterka może wynikać ze zdarzenia drogowego i tak wpisze w PP, a my mamy jeszcze zakres dodatkowego badania;

"skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy,"

nie wiem czy dałoby się obronić wykonanie badania po kolizji w przypadku np uszkodzenia szyby przez kamień z pod koła ciężarówki, czy też urwanego lusterka przez rowerzystę jedno to zdarzenie drogowe, drugie to kolizja z rowerzystą. Ciekawe jak do tego podchodzi firma ubezpieczeniowa, czy pokryje koszty badania po kolizji.

Wg mnie jeśli jest tylko wpis o wypadku/kolizji to całe badanie, jeśli dodatkowo jest zapis o uszkodzeniach takich jak szyba lusterko reflektor itp trzeba przeprowadzić wywiad, obejrzeć pojazd i dopiero podjąć decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli dodatkowo jest zapis o uszkodzeniach takich jak szyba lusterko reflektor itp trzeba przeprowadzić wywiad

każdy ma prawo do swojej interpretacji ale ja nie jestem i nie zamierzam być detektywem, blakop, jasno wyłuszczył sedno sprawy to po co bić pianę. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z życia. Pojazd po kolizji, wyleciał z drogi, po postawieniu na koła silnik odpala i szło by jechać ale szyba przednia walnięta, pytanie na jednej OSKP - jakie badanie, powypadkowe + butla bo ma LPG, telefon do przyjaciela - daj kwity od butli się zrobi jak chcą ten dozór ;) albo dawaj pojazdem do nas to będzie za 20 zł (bo coś koło tego stoi chyba to badanie).

Druga stacja i diagnosta pyta co było uszkodzone - szyba, patrzy w pokwitowanie i literuje że faktycznie szyba przednia, ogląda cały pojazd coś tam sprawdza - badanie za 20 zł, WK wydaje dowód.

W pojeździe już 3 obt od kolizji zrobione ;)

Takie jest życie, młody niedoświadczony diagnosta, zrobił taniej po prostu aby mieć klienta.

Choć wg mnie tutaj organy kontroli ruchu drogowego powinny przykładać większą uwagę do tego co piszą w pokwitowaniach i co chcą od OSKP.

Najlepsze jest to że od 13 listopada doszła jeszcze jedna formacja która która może zabierać dowody, pokwitowania mają i ciekawe kiedy zacznie się "radosna twórczość".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć wg mnie tutaj organy kontroli ruchu drogowego powinny przykładać większą uwagę do tego co piszą w pokwitowaniach
Wg. mnie OKRD na drodze nie jest w stanie dokonać oceny uszkodzeń, więc jakakolwiek informacja o uszkodzeniach pokolizyjnych powinna wystarczyć. Dodatkowo mógłby funkcjonariusz określić, która część pojazdu uległa uszkodzeniu i tyle. Wtedy każda SKP powinna zrobić BT powypadkowe i zamknąłby się temat. Czasem najechanie na tył pojazdu z hakiem, może spowodować konieczność prostowania podłużnic, mimo braku większych uszkodzeń. Innym razem połamany zderzak, błotniki wcale nie muszą świadczyć o uszkodzeniach konstrukcji. I tego nikt na drodze nie jest w stanie sprawdzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież informacja zawarta w tym pokwitowaniu jest jasna i prosta. Pojazd uczestniczył w ZDARZENIU drogowym!!!

Tylko jak się to ma do;

uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy,"

Pomijając, iż w zdarzeniu drogowym można faktycznie doznać lekkich uszkodzeń, typu rozbity reflektor ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to nie jest paradoks, że policjant na drodze nie jest w stanie dokonać oceny uszkodzeń, ale jednocześnie kieruje pojazd na dodatkowe badanie, od którego zależy rodzaj, zakres i cena. Może to właśnie policjant powinien określić czy to była kolizja w której zostały ( lub mogły zostać )uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, czy też zdarzenie które nie miało wpływu na konstrukcję i wypisuje wówczas tylko usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co bić pianę.

Właśnie po to, by z powodu rozbitego reflektora nie zmuszać właściciela pojazdu do demontażu zbiornika lpg, celem poddania go badaniu doraźnemu, gdyż ten poszuka diagnosty, który mu tego zaoszczędzi.

Właśnie takie zachowania tworzą patologie,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest paradoks, że ty mając kanały podnośniki i inne takie tam gadżety nie jesteś w stanie określić

"6) w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji

pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego"

A policjant na drodze może i po ciemku w śniegu ma stwierdzić

"lub noszący ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny

wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeń-

stwa ruchu drogowego; "

Widzi pojazd po dzwonie i ma uzasadnione podejrzenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.