Skocz do zawartości

Hak i leciwa Fiesta - 100kg i ani grama więcej - pomocy


joker74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Kupiłem,przyszła, byłem szczęśliwy.... poniedziałek - kolega założył mi mój zakup czyli upragniony "hak" do mojej Fieściny. Wtorek - pojechałem na stacje diagnostyczną i dowiedziałem się że w tym modelu mogę ciągnąć max. przyczepę o masie 100kg Pokazano mi tabliczkę znamionową, przeczytałem w dowodzie rejestracyjnym, w karcie pojazdu że faktycznie tak pisze - 100kg i ani grama więcej. Diagnosta dodał że mogę sobie założyć bagażnik rowerowy i ewentualnie zapakować rowery - i to wszystko, pocieszając że Audi bodajże A2 może holować przyczepę o masie 0 kg - ale hak można założyć

Kochani forumowicze, znawcy tematu, wszechwiedzący mędrcy wiedzy rejestracyjnej - jest jakaś metoda którego można użyć aby mój hak nie był tylko osłoną przed uderzeniem z tyłu innego pojazdu.

Dane mojego pojazdu wyciągnięte z VIN:

Fiesta/Fusion 2002, 1.3L Duratec 8V EFI (70PS), Ink Blue Metalik

Data produkcji: 17.03.2003

Model pojazdu: Fiesta/Fusion 2002

Typ nadwozia: 5-Drzwiowy Sedan

Wersja: Seria 10

Silnik: 1.3L Duratec 8V EFI (70PS)

w załączniku skan dowodu rej. oraz tabliczki znamionowej z wymazanymi danymi wrażliwymi

Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem i przepraszam za ewentualne błędy.

Rysunek2.jpg.774585c323108c4961d429c73e30c821.jpg

Rysunek1.jpg.245d057300437a70a60916036a634892.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest własnie nieszczęsna wyliczanka!

1640 kilogramów, to jest dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów. Zespołu i dopuszczalna.

W rubryce [O.1] dowodu rejestracyjnego powinna być wpisana Maksymalna Masa Przyczepy jaką może pociągnąć pojazd. Maksymalna Masa ustalona w procesie homologacyjnym przez producenta! Teraz trzeba zadać pytanie do generalnego przedstawiciela producenta, co on myśli o tym poprawnym maksymalnym parametrze.

Bo jak na razie te 100 kg to jest makabryczna odejmowanka, że od dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów odjęto dopuszczalną masę całkowitą samego pojazdu.

Dalej nie będę krakał!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalna Masa ustalona w procesie homologacyjnym przez producenta!

ITS mówi że O1, O2 -100kg . Jaka jest ostatnia cyfra w numerze homologacji na tabliczce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Fiesty były tak homologowane. Przedstawiciel producenta nic innego nie powie. One mają 100kg i tyle w temacie.

 

[ Dodano: 16-11-2017, 15:35 ]

Swoją drogą - nigdy wcześniej nie zaglądałeś do dowodu, że dopiero teraz Cię ta informacja zaskoczyła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Paprock" Ostatnia cyfra to 0 jeżeli chodzi Ci o to: PL *1875*00

Znalazłem świadectwo homologacji i faktycznie jak pisze "blakop" 100 z hamulcem i bez. W moim dokumencie O2 to --- ale to tak mnie ani nie grzeje, ani ziębi.

Mistrzowie od spraw beznadziejnych, pytam Was ponieważ czytam i jestem pod wrażeniem Waszej wiedzy dot. badań, rejestracji etc., czy jest promil nadziei...

Przyznaję się bez bicia że nigdy do Dowodu Rejestracyjnego nie zaglądałem, kupiłem hak, kolega go założył a ja zostałem uświadomiony na Stacji Diagnostycznej jak pisałem w moim 1 poście. Z innego źródła dowiedziałem się że ten typ tak ma ze względu na silnik a nie na konstrukcje, czy to prawda, nie wiem. Szukałem, werowałem różne strony i faktycznie słabsza fiesta 1.3 60KM ma 0 i 0, natomiast już 1.4 może pociągnąć :x;)

ps. Tu moja fiesta może holować 750 kg

https://www.auto-motor-und-sport.de/ford/fiesta/02-06-typ-jh1-jd3/technische-daten/

ale to tylko katalog :)

Jakbyście umieli "rozkminić" tą moją niewiedzę do której się przyznaje bez bicia :shock: Wielkie Dzięki Panowie i może Panie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często bardzo drobne różnice w budowie np. silnika, w układzie przeniesienia napędu czy hamulcowym sprawiają, że z pozoru podobne auta niestety nie mają identycznych możliwości co do targania przyczepki. Czasami dana partia pojazdów jest końcówką danej serii, a akurat coś się tam zmienia w wymaganiach dla aut przystosowanych do ciągnięcia i producentowi zwyczajnie nie opłaca się już ich homologować w tym zakresie, bo to zbędny koszt. Tak np. było z fiatem UNO. Ostatnie egzemplarze mają 0/0, chociaż wcześniejsze jak najbardziej przyczepki ciągnąć mogły.

 

Niestety z tym konkretnym egzemplarzem nic nie zrobisz i nie zwiększysz w nim O1/O2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, już wiem wszystko, niestety :(

ps. super macie Panowie to forum :)

 

Nie chcę rozpoczynać nowego tematu/wątku/lub dopisywać się pod inny/-->dzwoniłem do Wydziału Komunikacji w sprawie pomyłki dot. poz. O2 - kazała mi jechać do Stacji Diagnostycznej. Jak pisałem wcześniej powinienem mieć tam wpisane 100kg a mam ---.

Pytanie me, jest to płatne/w jakiej kwocie/co mam wziąć ze sobą/i jeszcze jedno pytanie mi się nasuwa ale nie zapytam :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim się udasz na stację należy ustalić gdzie powstał błąd - może to zwyczajnie w WK nie wpisano parametru i na podstawie akt pojazdu można to zrobić. Po co tracić kasę na SKP? Tym bardziej, że wiele SKP i tak z fusów nie ustali brakującego parametru - musisz okazać homologację.

Z kolei mając homologację to i WK może to przecież wpisać. Niepotrzebna strata kasy na SKP.

 

Poza tym jest jeszcze kwestia kosztów w WK. Jeśli to ich błąd to pewnie brakujący wpis umieszczą bez opłat w adnotacjach DR. Jeśli coś tylko pozwoli im uznać, że to nie z ich winy czeka Cie jeszcze koszt wymiany DR w urzędzie (no i podwójna wizyta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pani z Wydziału Komunikacji, pow wcześniejszym podaniu jej nr rej. napisała poniższą treść:

Dzień dobry

Po weryfikacji dokumentów okazało się ,że w poprzednim dowodzie rejestracyjnym również nie było tego parametru.

Urzędnik wpisuje te dane na podstawie dokumentów. Musi się Pan udać na stacje diagnostyczna i wykonać badanie dodatkowe. (parametr 0.2)

Z tym badaniem udać się do wydziału komunikacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz oryginalną homologację w ręku warto ją jednak pokazać w WK zanim wydasz 61 pln na SKP. No i jeszcze w sumie nie wiem po co Ci ten wpis w DR? Przecież on w zasadzie nic nie zmieni a do tego stracisz nawet 120zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak się zastanawiam, jeżeli ja nie zawiniłem błędnego wpisu poz. O2, to Wydział Komunikacji obciąży mnie opłatą. Ale to inna kwestia. Napiszę do Pani czy nie wystarczy oryginalna homologacja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Przy rozszerzeniu *01 -66kw - jak podasz rocznik to może coś jeszcze się znajdzie, rozszerzeniem*02 - 50 lub 66 ale najlepiej sprawdź po VIN w ETK Forda  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,5L SOHC DI TC I4 Diesel DV5  

Tyle można ustalić po nr VIN          Moc 55 lub 70 kW

1 godzinę temu, IVVO napisał:

-66kw - jak podasz rocznik to może coś jeszcze się znajdzie, rozszerzeniem*02 - 50 lub 66

Moc 66 kW to silnik 1,6 a 50 lub 51 kW to silnik 1,4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.