joker74 Napisano 16 Listopad 2017 Napisano 16 Listopad 2017 Witam serdecznie. Kupiłem,przyszła, byłem szczęśliwy.... poniedziałek - kolega założył mi mój zakup czyli upragniony "hak" do mojej Fieściny. Wtorek - pojechałem na stacje diagnostyczną i dowiedziałem się że w tym modelu mogę ciągnąć max. przyczepę o masie 100kg Pokazano mi tabliczkę znamionową, przeczytałem w dowodzie rejestracyjnym, w karcie pojazdu że faktycznie tak pisze - 100kg i ani grama więcej. Diagnosta dodał że mogę sobie założyć bagażnik rowerowy i ewentualnie zapakować rowery - i to wszystko, pocieszając że Audi bodajże A2 może holować przyczepę o masie 0 kg - ale hak można założyć Kochani forumowicze, znawcy tematu, wszechwiedzący mędrcy wiedzy rejestracyjnej - jest jakaś metoda którego można użyć aby mój hak nie był tylko osłoną przed uderzeniem z tyłu innego pojazdu. Dane mojego pojazdu wyciągnięte z VIN: Fiesta/Fusion 2002, 1.3L Duratec 8V EFI (70PS), Ink Blue Metalik Data produkcji: 17.03.2003 Model pojazdu: Fiesta/Fusion 2002 Typ nadwozia: 5-Drzwiowy Sedan Wersja: Seria 10 Silnik: 1.3L Duratec 8V EFI (70PS) w załączniku skan dowodu rej. oraz tabliczki znamionowej z wymazanymi danymi wrażliwymi Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem i przepraszam za ewentualne błędy. Cytuj
Paprock Napisano 16 Listopad 2017 Napisano 16 Listopad 2017 I to jest własnie nieszczęsna wyliczanka! 1640 kilogramów, to jest dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów. Zespołu i dopuszczalna. W rubryce [O.1] dowodu rejestracyjnego powinna być wpisana Maksymalna Masa Przyczepy jaką może pociągnąć pojazd. Maksymalna Masa ustalona w procesie homologacyjnym przez producenta! Teraz trzeba zadać pytanie do generalnego przedstawiciela producenta, co on myśli o tym poprawnym maksymalnym parametrze. Bo jak na razie te 100 kg to jest makabryczna odejmowanka, że od dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów odjęto dopuszczalną masę całkowitą samego pojazdu. Dalej nie będę krakał! Cytuj
DARIO64 Napisano 16 Listopad 2017 Napisano 16 Listopad 2017 Maksymalna Masa ustalona w procesie homologacyjnym przez producenta! ITS mówi że O1, O2 -100kg . Jaka jest ostatnia cyfra w numerze homologacji na tabliczce ? Cytuj
blakop Napisano 16 Listopad 2017 Napisano 16 Listopad 2017 Te Fiesty były tak homologowane. Przedstawiciel producenta nic innego nie powie. One mają 100kg i tyle w temacie. [ Dodano: 16-11-2017, 15:35 ] Swoją drogą - nigdy wcześniej nie zaglądałeś do dowodu, że dopiero teraz Cię ta informacja zaskoczyła? Cytuj
joker74 Napisano 16 Listopad 2017 Autor Napisano 16 Listopad 2017 "Paprock" Ostatnia cyfra to 0 jeżeli chodzi Ci o to: PL *1875*00 Znalazłem świadectwo homologacji i faktycznie jak pisze "blakop" 100 z hamulcem i bez. W moim dokumencie O2 to --- ale to tak mnie ani nie grzeje, ani ziębi. Mistrzowie od spraw beznadziejnych, pytam Was ponieważ czytam i jestem pod wrażeniem Waszej wiedzy dot. badań, rejestracji etc., czy jest promil nadziei... Przyznaję się bez bicia że nigdy do Dowodu Rejestracyjnego nie zaglądałem, kupiłem hak, kolega go założył a ja zostałem uświadomiony na Stacji Diagnostycznej jak pisałem w moim 1 poście. Z innego źródła dowiedziałem się że ten typ tak ma ze względu na silnik a nie na konstrukcje, czy to prawda, nie wiem. Szukałem, werowałem różne strony i faktycznie słabsza fiesta 1.3 60KM ma 0 i 0, natomiast już 1.4 może pociągnąć ps. Tu moja fiesta może holować 750 kg https://www.auto-motor-und-sport.de/ford/fiesta/02-06-typ-jh1-jd3/technische-daten/ ale to tylko katalog Jakbyście umieli "rozkminić" tą moją niewiedzę do której się przyznaje bez bicia Wielkie Dzięki Panowie i może Panie Cytuj
Paprock Napisano 16 Listopad 2017 Napisano 16 Listopad 2017 Robiłem co mogłem, miałem cichą nadzieję, niestety wykrakałem! Jak to mawiają; na władzę... na homologację nie poradzę! Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 16 Listopad 2017 Napisano 16 Listopad 2017 Jakbyście umieli "rozkminić" Głową muru nie przebijesz. One mają 100kg i tyle w temacie. Tyle ustalił producent. Cytuj
blakop Napisano 16 Listopad 2017 Napisano 16 Listopad 2017 Często bardzo drobne różnice w budowie np. silnika, w układzie przeniesienia napędu czy hamulcowym sprawiają, że z pozoru podobne auta niestety nie mają identycznych możliwości co do targania przyczepki. Czasami dana partia pojazdów jest końcówką danej serii, a akurat coś się tam zmienia w wymaganiach dla aut przystosowanych do ciągnięcia i producentowi zwyczajnie nie opłaca się już ich homologować w tym zakresie, bo to zbędny koszt. Tak np. było z fiatem UNO. Ostatnie egzemplarze mają 0/0, chociaż wcześniejsze jak najbardziej przyczepki ciągnąć mogły. Niestety z tym konkretnym egzemplarzem nic nie zrobisz i nie zwiększysz w nim O1/O2. Cytuj
aboz Napisano 16 Listopad 2017 Napisano 16 Listopad 2017 Podobnie rzecz się ma z kilkoma wersjami Focusa kombi i Fusiona. Cytuj
joker74 Napisano 17 Listopad 2017 Autor Napisano 17 Listopad 2017 Dzięki za info, już wiem wszystko, niestety ps. super macie Panowie to forum Nie chcę rozpoczynać nowego tematu/wątku/lub dopisywać się pod inny/-->dzwoniłem do Wydziału Komunikacji w sprawie pomyłki dot. poz. O2 - kazała mi jechać do Stacji Diagnostycznej. Jak pisałem wcześniej powinienem mieć tam wpisane 100kg a mam ---. Pytanie me, jest to płatne/w jakiej kwocie/co mam wziąć ze sobą/i jeszcze jedno pytanie mi się nasuwa ale nie zapytam Cytuj
adam1501 Napisano 18 Listopad 2017 Napisano 18 Listopad 2017 Na SKP musisz wykonać ustalenie danych - 60 pln. (+opłata ewidencyjna ) Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 18 Listopad 2017 Napisano 18 Listopad 2017 Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
joker74 Napisano 18 Listopad 2017 Autor Napisano 18 Listopad 2017 Dziękuję bardzo, pozdrawiam serdecznie. Cytuj
blakop Napisano 19 Listopad 2017 Napisano 19 Listopad 2017 Zanim się udasz na stację należy ustalić gdzie powstał błąd - może to zwyczajnie w WK nie wpisano parametru i na podstawie akt pojazdu można to zrobić. Po co tracić kasę na SKP? Tym bardziej, że wiele SKP i tak z fusów nie ustali brakującego parametru - musisz okazać homologację. Z kolei mając homologację to i WK może to przecież wpisać. Niepotrzebna strata kasy na SKP. Poza tym jest jeszcze kwestia kosztów w WK. Jeśli to ich błąd to pewnie brakujący wpis umieszczą bez opłat w adnotacjach DR. Jeśli coś tylko pozwoli im uznać, że to nie z ich winy czeka Cie jeszcze koszt wymiany DR w urzędzie (no i podwójna wizyta). Cytuj
joker74 Napisano 19 Listopad 2017 Autor Napisano 19 Listopad 2017 Pani z Wydziału Komunikacji, pow wcześniejszym podaniu jej nr rej. napisała poniższą treść: Dzień dobry Po weryfikacji dokumentów okazało się ,że w poprzednim dowodzie rejestracyjnym również nie było tego parametru. Urzędnik wpisuje te dane na podstawie dokumentów. Musi się Pan udać na stacje diagnostyczna i wykonać badanie dodatkowe. (parametr 0.2) Z tym badaniem udać się do wydziału komunikacji Cytuj
blakop Napisano 19 Listopad 2017 Napisano 19 Listopad 2017 Jeśli masz oryginalną homologację w ręku warto ją jednak pokazać w WK zanim wydasz 61 pln na SKP. No i jeszcze w sumie nie wiem po co Ci ten wpis w DR? Przecież on w zasadzie nic nie zmieni a do tego stracisz nawet 120zł. Cytuj
joker74 Napisano 20 Listopad 2017 Autor Napisano 20 Listopad 2017 Właśnie tak się zastanawiam, jeżeli ja nie zawiniłem błędnego wpisu poz. O2, to Wydział Komunikacji obciąży mnie opłatą. Ale to inna kwestia. Napiszę do Pani czy nie wystarczy oryginalna homologacja Cytuj
Bartek24 Napisano 1 Kwiecień 2022 Napisano 1 Kwiecień 2022 Podepnę się pod temat. Jest ktos w stanie po homo podac mi moc silnika? Fiesta mk7 1.5 diesel. Z gory dziekuje. e9*2001/116*0069 Cytuj
IVVO Napisano 1 Kwiecień 2022 Napisano 1 Kwiecień 2022 Przy rozszerzeniu *01 -66kw - jak podasz rocznik to może coś jeszcze się znajdzie, rozszerzeniem*02 - 50 lub 66 ale najlepiej sprawdź po VIN w ETK Forda Cytuj
Bartek24 Napisano 1 Kwiecień 2022 Napisano 1 Kwiecień 2022 54 minuty temu, IVVO napisał: rocznik 2014 55 minut temu, IVVO napisał: VIN WF0DXXGAKDEU08211 Cytuj
danielg539 Napisano 1 Kwiecień 2022 Napisano 1 Kwiecień 2022 1,5L SOHC DI TC I4 Diesel DV5 Tyle można ustalić po nr VIN Moc 55 lub 70 kW 1 godzinę temu, IVVO napisał: -66kw - jak podasz rocznik to może coś jeszcze się znajdzie, rozszerzeniem*02 - 50 lub 66 Moc 66 kW to silnik 1,6 a 50 lub 51 kW to silnik 1,4. Cytuj
Logen Napisano 1 Kwiecień 2022 Napisano 1 Kwiecień 2022 Według AutoCentrum 1.5 Diesel 70 kW robili po 2016 roku tak, że obstawiam 55 kW https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/ford/fiesta/vii/hatchback-5d-facelifting/ Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.