Marek1 Napisano 23 Listopad 2017 Share Napisano 23 Listopad 2017 Dostałem na badanie przyczepę cysternę roczną. Wiem, że muszę mieć dokument stwierdzający, że pojazd ten ma ABS kat A Z tego wynika, że chcesz zrobić badanie tej przyczepy na ADR. Jeśli tak, to na pewno nie na podstawie tych dokumentów!!! Zobacz sobie do DzU z 2015 poz 776, załącznik nr 2, dział I, tabela poz. 6,1 jakie dokumenty są wymagane do przeglądu na mat. niebezpieczne Dokumenty te dostarcza właściciel pojazdu w języku polskim. Dokumenty muszą być jednoznaczne, że dotyczą przedstawionego do badania pojazdu, czyli zawierać jego nr VIN i wystawione przez producenta pojazdu, czy tez działającego w jego imieniu dealera i ma być w nich określone do jaką klasę ADR spełnia ten pojazd. Wcześniej jednak, ten pojazd powinien być poddany badaniu przez TDT boi nie można przystąpić do takiego badania bez ważnego protokołu z TDT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Listopad 2017 Share Napisano 23 Listopad 2017 Wcześniej jednak, ten pojazd powinien być poddany badaniu przez TDT boi nie można przystąpić do takiego badania bez ważnego protokołu z TDT. - a konkretnie, to mowa o jakim tedetowskim badaniu i protokole? - a jak producent pojazdu zwinął fabryke, to może ktoś w zastepstwie wystawić potwierdzenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomkovK Napisano 23 Listopad 2017 Autor Share Napisano 23 Listopad 2017 Badanie TDT jest ważne, pojazd miał już pierwszy przeglad. Z 776 wymagania znam i dla tego się przyczepilem. Dzwoniłem do producenta. Dowiedziałem się, że oni takich dokumentów nie wystawiali i że jestem pierwszy który o takie coś pyta. (więc jak zrobili pierwszy przegląd?) Poza tym nie bardzo wie co ja chcę za papier od Niego i żebym mu przysłał jakiś wzór. Myślałem, że gadam z gościem który nie ma pojęcia że istnieje takie coś jak ADR. No nic, wyślę mu jakis wzór oświadczenia i zobaczymy co zrobi. Dziękuję za pomoc i zainteresowanie. Dam znać jak to się rozwiązało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Listopad 2017 Share Napisano 23 Listopad 2017 Ja bym mu załączył jeszcze to wszystko z 776, tak dla pojaśnienia i na zachętę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 23 Listopad 2017 Share Napisano 23 Listopad 2017 Wcześniej jednak, ten pojazd powinien być poddany badaniu przez TDT boi nie można przystąpić do takiego badania bez ważnego protokołu z TDT. - a konkretnie, to mowa o jakim tedetowskim badaniu i protokole? - a jak producent pojazdu zwinął fabryke, to może ktoś w zastepstwie wystawić potwierdzenie? TomkovK się o to nie pyta a tu Komplikator się włączył.... ale jak już, to badanie dozorowe cysterny i protokół z tego badania a producent wyprodukował cysternę i od razu się zawinął, że nie ma kto wystawić dokumentów czy jak? [ Dodano: 23-11-2017, 17:52 ] Dowiedziałem się, że oni takich dokumentów nie wystawiali i że jestem pierwszy który o takie coś pyta. To oni są producentem całego pojazdu cysterny pod dozór czy tylko producentem podwozia do tej cysterny? Tak czy tak, to przecież wiedzą jakiej klasy zamontowali ABS więc mogą to poświadczyć. Jednak jest to rola właściciela, żeby taki dokument zdobyć i dostarczyć. Wzoru jako takiego nie ma ale VIN na nim musi być i to, że ABS spełnia wymagania Regulaminu nr.13 EKG/ONZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Listopad 2017 Share Napisano 23 Listopad 2017 To oni są producentem całego pojazdu cysterny pod dozór czy tylko producentem podwozia do tej cysterny? - O! Tu dopiero komplikator się wykluwa! a producent wyprodukował cysternę i od razu się zawinął, że nie ma kto wystawić dokumentów czy jak? - a czy była u Kolegi w karierza okazja, aby trafił się 'dozór' wystawiony w tureckim mieście Konja? (oczywiście 'protokół dozoru' & 'decyzja dozoru' to nie potwierdzenie na ABS, ale jakieś 'ale' jest, co nie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 23 Listopad 2017 Share Napisano 23 Listopad 2017 [oczywiście 'protokół dozoru' & 'decyzja dozoru' to nie potwierdzenie na ABS, ale jakieś 'ale' jest, co nie Jaki kiedyś zrobisz jakieś badanie pojazdu przeznaczonego do przewozu materiałów niebezpiecznych, to pogadamy. A póki co, to nara... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Listopad 2017 Share Napisano 23 Listopad 2017 Pa! I nastepną razą zdałoby się dowiedzieć wpierwej co to za urządzenie, żeby wyskakiwać z tedetem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 23 Listopad 2017 Share Napisano 23 Listopad 2017 I nastepną razą zdałoby się dowiedzieć wpierwej co to za urządzenie, żeby wyskakiwać z tedetem! W TDT wiedzą co to za "urządzenie" ,TomkovK wie, ja też wiem, i wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomkovK Napisano 24 Listopad 2017 Autor Share Napisano 24 Listopad 2017 Firma kupiła podwozie z Włoch bodajże i zrobiła zabudowę. Robią również zabudowy na Jelczach. Oswiadczenie muszę mieć na pojazd ukompketowany(bądź kompletny jeśli takowy wyjdzie od producenta pojazdu-a nie wyszedł ) a nie na samo podwozie, bo jeździć będzie całość. Więc muszę uzyskać dokumenty od firmy która wypuściła gotowy zabudowany w zbiornik pojazd. Badanie zbiornika oczywiście było. Certyfikat który wkleiłem na początku jest na cały pojazd ukompletowany, tak z resztą jest też tam napisane, jednak jest on tak niekomoletny, że na SKP do niczego się on nie nadaje... Uważam za nie potrzebne przepychanki. Tak czy inaczej merytoryczna rozmowa jak najbardziej wskazana. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 24 Listopad 2017 Share Napisano 24 Listopad 2017 Więc muszę uzyskać dokumenty od firmy która wypuściła gotowy zabudowany w zbiornik pojazd. Czyli moje przypuszczenia okazały się słuszne, zabudowa zbiornika na ramie innego producenta. Nie sądzę, żeby dokonali tej zabudowy na podwoziu które, nie spełnia wymagań ABS do ADR. Dziwi natomiast brak dokumentacji producenta na potrzeby ADR. Uważam za nie potrzebne przepychanki. Też tak uważam, dlatego rozmawiamy merytorycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 30 Maj 2018 Share Napisano 30 Maj 2018 Większość kierowców przyjeżdża z czerwonym paskiem i protokołem na cysternę. Bez żadnych dokumentów na ABS czy instalację elektryczną... Czy w przypadku pojazdów w których na tabliczce znamionowej znajdują się oznaczenia homologacji 13R 11 oraz 105R 04, można wykonać to badanie i zasłonić się tymi regulaminami EKG ONZ ?? Zamiast kserować wszelkiego rodzaju potwierdzenia zrobić zdjęcie tabliczki i wsadzić do dokumentacji ?? 105 Regulamin to dosłownie przepisany 9 załącznik umowy ADR, a regulamin 13 z 11 serią poprawek jasno mówi jaki ABS gdzie ma być. W przypadku autobusów temp 100 i stateczności ruchu można się zasłonić tą homologacją a co w przypadku ADRów ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 30 Maj 2018 Share Napisano 30 Maj 2018 Moim zdaniem nie. W przepisach widnieje, że brak dokumentów potwierdzających .itd, itp. to UI. Analogicznie jest np na zbiornikach gazu, jest cecha, są daty eksploatacji, a jednak żądamy dokumentu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 30 Maj 2018 Share Napisano 30 Maj 2018 Zbiorniki gazu czy nawet cysterny to trochę inny temat bo mają pewien okres eksploatacji. Protokoły i decyzje są potrzebne żeby sprawdzić daty, czy badania są jeszcze aktualne czy trzeba je wykonać ponownie. Natomiast takiego ABSu się nie bada co jakiś czas. Producent pojazdu wystawia dokument że wymagany ABS został zainstalowany w danym pojeździe. Bardziej tutaj chodzi o potwierdzenie że mamy zamontowany ABS odpowiedniej klasy. No i w takim przypadku znak homologacji 13R 110000, na naczepie jasno mówi że jest ona wyposażona w ABS klasy A. Pytanie tylko czy taką tabliczkę znamionową można uznać za dokumentację :D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 5 Czerwiec 2018 Share Napisano 5 Czerwiec 2018 a co zrobić w przypadku gdy w homologacji w punkcie " 48.1 widnieje zapis "Homologacja pojazdu w zakresie wymagań do przewozu materiałów niebezpiecznych : nie :EXII,EXIII,FL,AT,OX" a dodatkowo klient dostarcza oświadczenie producenta a w nim że spełnia wymogi ADR jak to potraktować homo mówi nie a producent że tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 5 Czerwiec 2018 Share Napisano 5 Czerwiec 2018 Zapewne pojazd był homologowany dwuetapowo i pierwotnie nie spełniał warunków a po drugim etapie już tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Czerwiec 2018 Share Napisano 5 Czerwiec 2018 A nie ma czegoś bardziej szczegółowego w tym homo, może objaśnienia do homo. Ja często taki zapis trafiałem w homologacji: Homologacja typu pojazdu zgodnie z wymogami projektowymi dotyczącymi przewozu towarów niebezpiecznych: AT, EXII, EXIII, FL, OX whitout window rear cabin = patrz, szukaj (wklejki) na tyle kabiny w okolicy okna. Gdzieś miałem fotkę takiej wklejki ale zapodziałem. Najczęściej na oświadczeniu producenta bazowałem. Nie zawsze jest zasadne wołać o homo, a o papiery producenta jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 6 Czerwiec 2018 Share Napisano 6 Czerwiec 2018 Tak zawsze proszę o oświadczenie producenta , ale klient pokazał mi właśnie homo i oświadczenie i uznałem ,że będę opierał się na oświadczeniu producenta. Oczywiście kolega adam1501 ma rację 9 godzin temu, adam1501 napisał: pojazd był homologowany dwuetapowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Czerwiec 2018 Share Napisano 10 Czerwiec 2018 Gorzej jak ta homologacja co widziałeś to była właśnie z drugiego etapu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.