OLEK Napisano 16 Grudzień 2005 Napisano 16 Grudzień 2005 Hummer tuż, tuż Amerykańskie siły inwazyjne zbliżają się do Europy. Znamy już te pojazdy z telewizji CNN. To Hummery, które już niebawem trafią do dealerów. Czy posiadanie największej terenówki na tej planecie będzie jak wyzwolenie, czy raczej stwierdzimy, że jest ona zbyt ogromna i za dużo pali? Hummer to idol. Gwiazdy sportu, ekranu i rapu czekają w kolejce, żeby kupić ten samochód. Fani Hummera mają nawet swoje strony internetowe, np. www.humvee.net. Pojazd ten pojawia się w filmach, serialach telewizyjnych i na wideoklipach. Za Hummera dla cywili możemy podziękować pewnemu austriackiemu kulturyście. Arnold Schwarzenegger pomógł producentowi, firmie AM General, przekonać firmę-matkę, czyli GM, że dobrym pomysłem byłoby zaoferowanie klientom cywilnej wersji owego wojskowego pojazdu. Miał też spory udział w powstaniu dwóch mniejszych modeli Hummera, H2 i H3. „Byłem w to zaangażowany na każdym etapie” – powiedział Arnie podczas premierowego pokazu H2 na nowojorskim Times Square. Jako gubernator Kalifornii musi trzymać w garażu swoje paliwożerne terenówki i jeździ hummerem „ekologicznym”, napędzanym wodorem. Wielka Brytania nie dostanie wielkiego Hummera, przynajmniej w oficjalnym imporcie, lecz wersję mniejszą – H3 – o szerokości około 190 cm plus lusterka. To pojazd nadal duży, ale nie monstrualny. Nazwę Hummer nosi pięć aut i cała sztuka polegała na tym, by wyglądały one tak samo. Ten samochód dla armii firma AM General zaprojektowała jako pojazd wielozadaniowy, zwany HMMWV. Wkrótce otrzymał on nazwę Humvee. Pierwsze egzemplarze wyjechały z fabryki w 1985 roku. Potwór zyskał rozgłos podczas pierwszej wojny w Zatoce Perskiej. Z AM General zaczęli kontaktować się cywile, chcąc kupić sobie Humvee lub jakąś jego wersję. I tu wkroczył Arnie. Zadzwonił do szefa firmy, Jima Armoura i na spotkaniu z zarządem przekonał kierownictwo, że warto zainwestować w wersję cywilną pojazdu. Tak oto w 1992 r. na rynku pojawił się Hummer. W roku 1999 AM General zawarł porozumienie z General Motors, by połączyć siły w celu opracowywania cywilnych wersji pojazdu. GM przejął markę Hummer i pierwszy model otrzymał nazwę H1. Obecnie produkowany nazywa się H1 Alpha. Ma 4,70 m długości, 2,20 m szerokości i waży 3500 kilogramów. Napędzany ośmiocylindrowym silnikiem turbodiesel o pojemności 6,6 litra i mocy 300 KM, pozostaje ulubionym samochodem miłośników jazdy terenowej, których stać na wyłożenie 125 tysięcy dolarów. W 2002 roku GM w porozumieniu z AM General (i Arnoldem) wypuścił bardziej przyjazny dla miejskich ulic model, H2. Wygląda tak jak Hummer, ale zbudowany jest na podwoziu Chevroleta Tahoe i Cadillaca Escalade. Napędza go silnik benzynowy o pojemności 6 litrów. Aby podtrzymać renomę Hummera, H2 może pokonywać przeszkody o wysokości 40 cm i przeprawiać się przez wodę o głębokości do pół metra. Początkowa reakcja na H2 była entuzjastyczna, ale użytkownicy szybko zaczęli narzekać na ciasną kabinę, niewielki bagażnik i słabą widoczność z tyłu. Kolejnym problemem było to, że auto paliło około 20 litrów na setkę. Nowy H3 będzie praktyczniejszy, a jego wnętrze bardziej komfortowe. Zużycie paliwa przez 3,5-litrowy silnik określono: „do 12 litrów na 100 km”. Silnik turbodiesel pojawi się później, w wersji na rynek europejski. H3 to niemal wyłącznie produkt General Motors, zbudowany na ramie Chevroleta Colorado. W USA samochód ten kosztuje od 30 do 35 tys. dolarów. Firma uważa H3 za krok w kierunku uczynienia Hummera marką światową. Może to jednak nie być łatwe, ponieważ amerykańskie produkty nie są już tak popularne w Europie jak przed wojną w Iraku. Co ciekawe, kiedy widzi się Hummery H2 w Ameryce, na ogół stoją one na parkingu, a kierowcami często są kobiety. Być może zatem właśnie od pań – a nie od typów macho – zależy, czy H3 wygra batalię o serca i umysły Europejczyków. Cytuj
Tomek D Napisano 16 Grudzień 2005 Napisano 16 Grudzień 2005 Nie wiem czemu , ale dla mnie Hummer, Harley i takie tam amerykany są jak legęda ludowa, jakieś takie strasznie sztucznie kreowane. Cytuj
08/15 Napisano 22 Luty 2006 Napisano 22 Luty 2006 W tym temacie nie może również zabraknąć strony domowej producenta samochodów marki HUMMER Znajdziemy na niej m.in. wszystkie dane techniczne poczególnych modeli. Poza tym stronka posiada możliwość wizualizacji modelu , który uprzednio sobie upatrzyliśmy dobierając doń takie parametry jak rodzaj nadwozia, kolor, wys.zawieszenia, relingii i wiele wiele innych. Polecam! Nieprzypadkowo z resztą strona ta znalazła się w śród pięciu najlepszych stron o tematyce motoryzacyjnej na świecie. klik...klik...STRONA GŁÓWNA HUMMER.com..klik.klik.. Cytuj
berecik Napisano 22 Luty 2006 Napisano 22 Luty 2006 Coś mnie się zdaje, że ma szyby boczne przyciemniane więc niestety negatyw Cytuj
08/15 Napisano 22 Luty 2006 Napisano 22 Luty 2006 Coś mnie się zdaje, że ma szyby boczne przyciemniane więc niestety negatyw Jak już takiego sobie kupię to mam takiego znajomego diagnostę z Wklp. Paweł mu na imię. Pojadę tam, wezmę ze sobą opasłe tomisko i pogdamy, poczytamy i sprawa przeglądu będzie załatwiona. "No co? Z kolegą nie...poczytasz? Koledze nie podbijesz" Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 22 Luty 2006 Napisano 22 Luty 2006 Jeśli to jest TEN Paweł - to z nim załatwisz wszystko. Przynajmniej taką ma opinię w środowisku Czasami tylko tak głupio się sztaluje ... Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
WOJT999 Napisano 23 Luty 2006 Napisano 23 Luty 2006 a u nas byo takie cos i byl negatyw ale za brak nr silnka /jescze jak obowiazywaly/ piekny samochod kamerka w lusterku wewnetrznym itp bajka Cytuj
08/15 Napisano 12 Maj 2006 Napisano 12 Maj 2006 Znany raczej dość wtajemniczonym niemiecki tuner aut - Geiger Cars - stworzył Hummera H2 przeznaczonego dla oficerów policji. Silnik powiększony do 7 litrów, turboładowany. Daje to 700KM i 870Nm. Prędkość max. ograniczona elektronicznie do 250km/h, do 100km/h w 6.5s. Nie próbujcie uciekać będąc przejazdem w Stanach. Czekam tylka aż polska policja zmieni stare passaty na te cuda. Wtedy sam zatrzymam się przy najbliższym patrolu i poprosze o wlepienie mandatu tylko po to by przyjżeć się bliżej tym ogromnym obręczom. Cytuj
Psuj Napisano 13 Maj 2006 Napisano 13 Maj 2006 Aż się obśliniłem z wrażenia... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Jacdiag Napisano 18 Lipiec 2006 Napisano 18 Lipiec 2006 Ładne koła na równe amerykańskie drogi i autostrady. Ale wyobraźcie sobbie to ponad 3-tonowe monstrum 100km/h na naszych wertepach zwanych drogami... Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
szym86 Napisano 7 Kwiecień 2010 Napisano 7 Kwiecień 2010 Nie ma się czym podniecać. To tylko kupa chromu. Prawdziwy jest tylko HMMWV znany z armii US. Ma zwolnice na kołach , CTIS ( central tire inflation system ) , Hamulce tarczowe przy dyfrach. Jest na prawdę dobry. I dla koneserów i dla twardzieli. Wersja cywilna to już nie to samo. Zrezygnowano z możliwości terenowych na rzecz komfortu. W obecnej z tyłu zobaczymy co najwyżej sztywny most, hamulce są przy piastach zamiast przy mechanizmie różnicowym. Jedynie karoseria i rozmiary przypominają oryginał. A tak poza tym upadające GM próbowało niedawno sprzedać markę Hummer .Niestety Chińczycy nie kupili. Cytuj
abcs Napisano 9 Kwiecień 2010 Napisano 9 Kwiecień 2010 hamulce są przy piastach zamiast przy mechanizmie różnicowym Czy to jest taka duża różnica? Cytuj
szym86 Napisano 9 Kwiecień 2010 Napisano 9 Kwiecień 2010 Źle postrzegasz ten pojazd. Oryginalnie nie miał służyć jako bulwarówka tylko pojazd wojskowy. Hamulce przy mechanizmach różnicowych miały minimum 2 zalety: -dawały mniejszą awaryjność ponieważ były lepiej chronione -zmniejszały masę amortyzowaną ( pamiętaj że hmmwv miał ciężkie zwolnice). Ponadto nie było miejsca już. Wpisz w grafice google 'hummer geared hub' Cytuj
Psuj Napisano 9 Kwiecień 2010 Napisano 9 Kwiecień 2010 Wersja cywilna to już nie to samo. Zrezygnowano z możliwości terenowych na rzecz komfortu. o możliwościach terenowych też jest temat rzeka. Zaczynając od tego, że nie jest to auto terenowe, tylko wojskowe wielozadaniowe. Jaka różnica? Ano zasadnicza, dobrze się sprawdza w warunkach otwartych przestrzeni, a w typowym europejskim terenie, gęsto zalesionym lepiej sprawdzają się lekkie i przede wszystkim mniejsze pojazdy i byle gelenda (nie obrażając auta admina ) albo landek rozłoży hummera na łopatki. Co nie zaprzecza temu, że jest to świetne auto i jestem jego wielbicielem Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
blakop Napisano 9 Kwiecień 2010 Napisano 9 Kwiecień 2010 Dokładnie. Proszę zauważyć, że żadna armia na kontynencie nie korzysta z H. Rozmiary auta niestety kładą je na łopatki w starciu z Gelendą czy Defenderem (które to auta dominują w wojskach w Europie). Co innego pustynia w Iraku czy inny Afganistan... A kwestia hamulców bezdyskusyjna. Ich przeniesienie to był strzał w dziesiątkę. Klasyczne ich umiejscowienie przy użytkowaniu w terenie błotnym to nie najlepszy pomysł... Tarczowe to jeszcze jeszcze - ale przy bębnach - tragedia - pół godziny zabawy w błocie i zestaw do wymiany... Cytuj
abcs Napisano 10 Kwiecień 2010 Napisano 10 Kwiecień 2010 -zmniejszały masę amortyzowaną ( pamiętaj że hmmwv miał ciężkie zwolnice). Ponadto nie było miejsca już. Raczej zwiększały masę amortyzowaną (co nie jest najważniejsze) i zmniejszały masę nieamortyzowaną - co na pewno jest korzystne. A powiedzcie mi ile doskonałych pojazdów terenowych ma hamulce umieszczone w sposób tradycyjny i nie jest z tego powodu przekleństwem dla użytkownika? Ja dostrzegam pozytywy w przeniesieniu elementów hamujących wyżej od grząskiego terenu ale jeśli to rozwiązanie ma być wartością samą w sobie to już mam wątpliwości. Ten system ma jedną dość istotną wadę (pewnie o niej wiecie), a mianowicie ilość elementów skrajnie obciążanych podczas hamowania i związaną z tym konieczność przewymiarowania pewnych elementów co powoduje, że ten zysk masy nieamortyzowanej jest problematyczny. Cytuj
danielg539 Napisano 12 Kwiecień 2010 Napisano 12 Kwiecień 2010 [Ten system ma jedną dość istotną wadę (pewnie o niej wiecie), a mianowicie ilość elementów skrajnie obciążanych podczas hamowania i związaną z tym konieczność przewymiarowania pewnych elementów co powoduje, że ten zysk masy nieamortyzowanej jest problematyczny. Dodatkowo należy zastanowić się czy europejskie przepisy homologacyjne zezwalaja na takie rozwiązania konstrukcyjne . Cytuj
Psuj Napisano 2 Sierpień 2010 Napisano 2 Sierpień 2010 Z pierwowzoru pozostala chyba tylko nazwa... Dokładnie. Po tym "prawdziwym" zostało by położone drzewo, a on by pojechał dalej ... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Jacdiag Napisano 27 Wrzesień 2010 Napisano 27 Wrzesień 2010 nie taki hummer twardy ... więcej http://www.wreckedexotics.com/h2/h3_20070708_001.shtml Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.