Skocz do zawartości
skiper

Badanie okresowe + dodatkowe HAK po 13.11.2017

Rekomendowane odpowiedzi

skiper

Witam wszystkich.

Mam pytanie do kolegów diagnostów.

Na stacji pojawia się klient , prosi o badanie okresowe pojazdu + badanie dodatkowe na hak. Pojazd przechodzi badanie, brak zastrzeżeń co do stanu technicznego i tu zaczyna się problem. Czy wynik badania powinien być pozytywny , czy negatywny bo zgodnie z nowymi przepisami w chwili przeglądu nie miał wpisu HAK. Z drugiej strony jednak ma 30 dni na dokonanie tego wpisu w DR.

Jak podchodzicie do tego tematu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skiper

Nie chodzi mi o sprawy techniczne związane z wysłaniem badania do cepiku tylko o to jaki powinien być wynik tego przeglądu. Pozytywny i klient ma w WK załatwić ten wpis w ciągu 30 dni, czy negatywny bo w chwili badania okresowego + dodatkowe na hak nie miał haka wpisanego w dowód rejestracyjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Acha. I akurat problem wystąpił po magicznej dacie.

Nie było i nie ma w katalogu badań dodatkowego badania na HAK.

Z tego powodu każdy lawiruje jak umie i jednoznacznego toku postępowania brak.

Jednak, z powodu 'cepiku dwa' robi się z tym hakiem pod górkę, to można mieć nadzieję, że kiedyś i z górki będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skobel

Brak adnotacji HAK, usterka istotna=wynik negatywny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary
usterka istotna=wynik negatywny

chyba że "nie zauważy", a za 2 godz. zrobi inne czynności-hak :x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
prosi o badanie okresowe pojazdu + badanie dodatkowe na hak.

 

Badanie na hak - azymut WK po wpis - i dopiero okresowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Badanie na hak - azymut WK po wpis

 

Wszystko fajnie jeśli nie było zmiany właściciela. Gorzej jeśli kupił pojazd i jeszcze go nie przerejestrował. Wtedy WK raczej nie dokona wpisu, a znowu nie przerejestruje, bo się OBT skończyło (musiałby brać czerwone).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
musiałby brać czerwone

 

I w czym problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Może lepiej wykonać badanie na podstawie KP i oszczędzić gościowi kosztów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
biker100
oszczędzić gościowi kosztów?
ten diagnosta przed egzaminami e TDT-e powinien przejść test czy aby na pewno altruistą jest. czy odpowiednio zadba o klienta i jego finanse z naciskiem na finanse właściciela SKP.

 

A kto zadba o niego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skobel

Myślę, że lepiej by było, jak poszedłby do WK z fakturą montażu i homologacją haka.Niech WK wbije HAK i wróci spokojnie na SKP, nie ponosząc zbędnych kosztów ;) Uratuje nawet 35zł :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pentagram
Myślę, że lepiej by było, jak poszedłby do WK z fakturą montażu i homologacją haka.Niech WK wbije HAK i wróci spokojnie na SKP, nie ponosząc zbędnych kosztów Uratuje nawet 35zł

 

Ty jaja sobie robisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skobel

Jak GAZ mogą wpisywać, to czemu nie HAK. Dbam o klienta przecież ;) Taki humorystyczny mam dzisiaj poranek :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pentagram
Jak GAZ mogą wpisywać, to czemu nie HAK

 

No comment :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Swego czasu był taki WK, który w nowych pojazdach wpisywał adnotacje hak na podstawie faktury za montaż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Myślę, że lepiej by było, jak poszedłby do WK z fakturą montażu i homologacją haka.Niech WK wbije HAK i wróci spokojnie na SKP, nie ponosząc zbędnych kosztów Uratuje nawet 35zł

 

Ty jaja sobie robisz

 

Czemu??? Dlaczego to diagnosta ma zadbać o portfel klienta. A urzędnik z WK nie może????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Ty jaja sobie robisz

Przecież w projekcie ustawy jest że adnotację będzie mógł zrobić WK na podstawie homo .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pentagram

Trzymajmy się obowiązujących przepisów.

 

Przecież w projekcie ustawy jest że adnotację będzie mógł zrobić WK na podstawie homo .

 

Od projektu do wdrożenia jeszcze dużo wody może upłynąć.

 

[ Dodano: 01-12-2017, 13:40 ]

Jeszcze jedno, co wspólnego ma homo HAKa z prawidłowością montażu, no chyba, że do homo montażysta załączy FV.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Dlaczego to diagnosta ma zadbać o portfel klienta.

 

Bo może to zrobić zgodnie z prawem. Nie straci na tym (bo i tak skasuje za hak + OBT). A klient zyska czas i pieniądze.

 

Ale wolny wybór...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz

Przy obecnym stanie rzeczy - nic nie stoi na przeszkodzie by takie adnotacje jak (HAK,GAZ, TAXI, L,) robiły stacje - przecież do ewidencjonowania mamy już całkiem potężne narzędzie w postaci CEP.

To byłaby oszczędność dla klienta i do tego można by troszkę biurokrację uprościć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Jeszcze jedno, co wspólnego ma homo HAKa

Sorry , nie doprecyzowałem .Chodzi o homologację auta w przypadku gdy pojazd wychodzi z salonu z zamontowanym hakiem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pentagram
Chodzi o homologację auta w przypadku gdy pojazd wychodzi z salonu z zamontowanym hakiem

 

Domyślałem się :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Podejrzewam, że są WK, które do dziś są skłonne hak przy nowym bez niczego wbić. Byle tylko w homo była napisana homologacja potencjalnego "sprzęgu".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof plus

Podobny dylemat występuję mi w badaniu okresowym przed pierwszą rejestracją w kraju Jeśli przywieziony z innego kraju, pojazd ma hak to uwzględniam "pozytywnie" jego obecność w zaświadczeniu i DIP . Dodatkowej opłaty też nie pobieram. Mam mieszane uczucia ale innej możliwości nie widzę ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.