Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
Juźwa

EGZAMIN PRAKTYCZNY DOMASŁAW K/WROCŁAWIA - POJAZDY

Polecane posty

Juźwa

Witam

 

W dniu 20.12.2017 roku jadę na egzamin praktyczny, który odbędzie się w Domasławiu koło Wrocławia. Może ktoś niedawno był w tej miejscowości na egzaminie i wie jakie tam są podstawiane pojazdy (ewentualnie jakie "HAKI" przygotowują egzaminatorzy :). Byłem już na egzaminie w Warszawie, gdzie są cztery pojazdy: Autobus tempo 100, pojazd cysterna FL, przyczepa cysterna FL oraz Lanos z gazem. Z góry dziękuję za wszystkie przydatne informacje dotyczące egzaminu praktycznego.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Z góry dziękuję za wszystkie przydatne informacje dotyczące egzaminu praktycznego.

Byłem już na egzaminie w Warszawie, gdzie są cztery pojazdy: Autobus tempo 100, pojazd cysterna FL, przyczepa cysterna FL oraz Lanos z gazem.

No to Kolego bardzo prosiłbym o wszystkie przydatne informacje na temat egzaminu w Warszawie. Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cezary

a wtrącę swoje trzy grosze choć to nic nie zmieni, zadaje pytanie człowiek przerażony, zestresowany, pełen obaw o swoją przyszłość i co go spotyka, ... , może jak nie ma się nic do powiedzenia to lepiej :x a gdzie motto : najpierw coś od siebie, a potem może ten człowiek komuś też w czymś pomoże, coś da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keymil7

29.11 był autobus 100, FL-ka, mercedes chyba C (albo E) klasa z gazem, i motocykl chyba 125CC. Wiedzą trzeba się wykazać jak wszędzie, Egzaminatorzy z dobrym pozytywnym nastawieniem do zdającego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luca

Również prosiłbym o informacje na ten egzaminu we Wrocławiu, jak zdawalność? FL ile ton, autobus z którego roku? Ewentualnie jakieś przykładowe pytania, byłbym wdzięczny, btw przetrzepałem już całe forum z każdej możliwej strony :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juźwa

Grzegorz Łódź,

 

Kolego, w Warszawie na pewno pomocne będzie to, że Lanos nie ma kratki a jest w dowodzie jako ciężarowy, wbity ma w dowodzie VAT a ma dwa rzędy siedzeń. Przy instalacji gazowej musisz zwrócić uwagę na korek od zaworu tankowania, czy nie wystaje zbyt dużo poza obrys pojazdu, pokrywę wielozaworu (uszczelka), pocięta lub odizolowana instalacje elektryczna przy wielozaworze, luźna masę przykręcona do wielozaworu zamiast do budy, reduktor zamontowany w poprzek zamiast wzdłużnie, przewody instalacji pod maską ocierające o elementy metalowe, brak opasek na listwie wtryskowej, zbyt wysoko zamontowana listwa. Ale do następnego egzaminu trochę może się zmienić. Życzę powodzenia i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

Dziękuję Kolego w imieniu adeptów,którzy będą się wybierać do Warszawy na egzamin. Myślę,że Twoje informacje będę im pomocne.

Ode mnie masz "piwo" za chęć podzielenia się tym co doświadczyłeś.

Jest to taka mała lekcja dobrego wychowania jak należy zachować się na forum.

A teraz będzie miło jak inni wypowiedzą się o to co prosił Kolega Juźwa, i zechcą w ten sposób pomóc Koledze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chosa
Grzegorz Łódź,

 

reduktor zamontowany w poprzek zamiast wzdłużnie, zbyt wysoko zamontowana listwa.

 

mozesz cos wiecej o tym powiedziec ? bo nie wydaje mi sie zeby to byla prawda ...

 

[ Dodano: 11-12-2017, 21:37 ]

a kolo Wrocławia bylo tak:

Nacisk na tabliczke znamionowa : producent , nr homologacji, masy , naciski

 

dokumenty pozmieniane od gazu.

koles dostal papier od innego zbiornika gazu i powiedzial ze odstepujemy od egzaminu - oblał

drugi ze konczymy badanie i negatyw -oblał

trzeba dokonczyc badanie , wykryc wszystkie usterki i dopiero negatyw za butle + ewentualnie inne

 

Podobno bylo pytanie " ratunkowe " o budowe elektrozaworu gazowego- 7 zaworow sie znajduje w tym zaworze gazowym( zawor zwrotny tankowania żeby gaz nie wydostawał się ze zbiornika , elektrozawór gazowy ten z cewka , zawor odcinający dopływ gazu po zatankowaniu do pełna, zawór topikowy, zawór ręczny, zawór upustowy który otwiera się jeśli ciśnienie w zbiorniku będzie większe niż dopuszczalne, zawór zamykający wypływ gazu jeśli jest nadmierny wypływ gazu)

 

autobus- pytania o zawieszenie ( rodzaje przekladni w autobusie jakie sa, jaka jest ta)

okład kierowniczy co to za drążki wszystkie wymieniać po kolei co to za drążek jest ten co to za te co za ten , ogólnie prawy wahacz górny był spawany i zakonserwowany ( slabo widoczne trzeba się przypatrzyć)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzes_98

Wielozawór umieszczony jest na zbiorniku LPG. Odpowiada za prawidłową pracę instalacji kontrolując przepływ gazu do zbiornika oraz ze zbiornika do dalszej części systemu.

Główne zadania to zapewnienie bezpieczeństwa podczas tankowania oraz w sytuacjach awaryjnych (wypadek, pożar samochodu).

Budowa:

1. zawór zwrotny - pilnuje by po tankowaniu gaz nie cofną się ze zbiornika

2. zawór 80% - pilnuje by nie dało się zatankować więcej niż 80 % geometrycznej pojemności zbiornika

3. zawór elektromagnetyczny - który otwiera się gdy silnik pracuje na gazie, otwieraniem i zamykaniem steruje centrala sterująca LPG

4. ręczny zawór roboczy - za pomocą którego można zamknąć wypływ gazu ze zbiornika

5. zawór nadmiernego wypływu - który ogranicza wypływ gazu ze zbiornika w przypadku przerwania przewodu pod samochodem

6. ciśnieniowy zawór bezpieczeństwa - którego zadaniem jest redukowanie nadmiernego ciśnienia w zbiorniku które może powstać np. po nadmiernym zatankowaniu zbiornika, pozostawienia auta na słońcu, podczas pożaru samochodu

7. zawór termiczny - który podczas pożaru topi się by wypuścić bezpiecznie cały gaz ze zbiornika

Wielozawór mierzy także orientacyjnie poziom gazu w zbiorniku.

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelbis

Też mnie czeka ten praktyczny we Wrocławiu i w związku z tym mam pytanie. Jak to jest z tym brakiem właściwych dokumentów na zbiornik z TDT-u? Chosa powyżej pisze, że gość który odstąpił od badania oblał egzamin a tutaj

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=20149

wygląda na to że wszyscy się zgadzają z pożegnaniem klienta i odstąpieniem od badania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cezary

może egzaminujący tak "kombinują" - wykonujesz kolejne czynności ( tak jak w przywoływanym linku ) bo "papier' formalnie jest i dlatego nie odstępujesz od badania tylko musisz zrobić całość, na końcu N bo papier nie od tej butli. :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

pawelbis, jak takie coś akurat przypadnie, to opowiedz szanownej komisji, że szkoły są dwie, o czym informowano na kursie i którą opcję Szanowna Komisja wykonać sobie życzy.

Ustawa PoRD wskazuje na ważność dokumentu, w domyśle właściwego i od właściwego auta dokumentu jeszcze przed badaniem.

Natomiast rozporzadzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań uwzględnia opcję negatywnego wyniku za badanie z niewłaściwymi/nieważnymi papierami.

I GAZ masz zdany! ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelbis

Tak zrobię ;). Mam też inne pytanie. Kąt opasania błotnika w motocyklu powinien mieć 30 i 50 stopni odchylenia o osi pionowej w przód i w tył. Czyli w sumie 80 stopni. Tymczasem coraz więcej motocykli jest fabrycznie wyposażanych w dużo mniejsze błotniki (np. Ducati Scrambler). Co powinien zrobić diagnosta w takim wypadku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

W punkcie 10 mówiącym o błotnikach jest także wzmianka o innych elementach. Może być tak, że funkcję błotnika na ogonie pełni siedzenie i tablica rejestracyjna. Po mojemu większość scramblerów łapie się w przepisowych kątach, a na extremy rady nie ma.

Na egzaminie komisję dopytać. :x

I zaś egzamin zdany. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vaandee

Jak wam się nie uda to walcie na stolice i dajcie znać jak wyniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelbis
W punkcie 10 mówiącym o błotnikach jest także wzmianka o innych elementach. Może być tak, że funkcję błotnika na ogonie pełni siedzenie i tablica rejestracyjna. Po mojemu większość scramblerów łapie się w przepisowych kątach ...

 

Chodziło mi o błotnik przedni (nie wyraziłem się jasno). Nawet gdyby ramę z silnikiem potraktować jako część błotnika to i tak ten szczątkowy, który jest założony fabrycznie w wymienionym modelu nie jest wysunięty w przód na 30 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tom12356

Może kolega keymil17 pamięta jakie pytania zadawali egzaminatorzy do tego motocykla 125cc ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keymil7

Dokładnie nie pamiętam bo ze zdających którzy wychodzili wcześniej ode mnie tylko jeden facet mówił że coś tam miał powiedzieć o motocyklu , ale to było coś naprawdę banalnego i na chłopski rozum dało się bez problemu odpowiedzieć... jak Macie jakieś konkretne pytania co do Domasławia to piszcie, może sobie coś jeszcze przypomnę... Powodzenia Życzę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelbis

No teraz to już na naukę za późno. Wszystko się miesza. Daty , wzory. Masakra. Trzeba iść wieczorem na rynek i na jakimś proteście się odstresować ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzejcop

Mam egzamin praktyczny we Wrocławiu 31 stycznia. Mógłbym prosić o informacje jakie były ostatnio pojazdy i przykładowe pytania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzes_98

Myślę że pytania mogą być podobne do tych co napisałem w poście dotyczącym Lubonia z dnia 20 grudnia 2017 roku, pewnie wszystko działa na podobnej zasadzie bez względu na miasto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzejcop

Też tak myślę ale kiedyś rozmawiałem z jednym po egzaminie i mówił że we Wrocławiu nie było wypełniania dokumentów niewiem czy to wiarygodne źródło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
road-service

@0.12.2017R. nie było wypełniania dokumentów. Pytania: tabliczka znamionowa, budowa dyfra, amortyzatora, automatycznej skrzyni biegów, opony, Bus100, zwalniacz, wielozawór, układ pneuamtyczny w autobusie, dodatkowo, w kanale pokazać i nazwać elementy zawieszenia.

Pojazdy na egzaminie: ADR Volvo FL7 solówka, Autobus -Mercedes 3 osiowy, Z gazem Peugeot 207- chyba i to wszystko.

Komisja ok, normalni ludzie, sprawdzają czy wiesz o czym mówisz, wszystko tak jak powiedzieli na wstępie przed egzaminem- muszą być przekonani że "to" wiesz. Zdawalność 30-50%

Najlepsze jest to, że osoby które nie zdały, po wyjściu,miały pretensję do samych siebie! Nie było opinii że te ch...je mnie oblały, tylko K...wa tabliczki nie wiedziałem! itp.

I to jest sztuka według mnie - tak przeprowadzić egzamin aby osoba która nie zdała miała świadomość braków swojej podstawowej wiedzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.