cezary Napisano 13 Grudzień 2017 Share Napisano 13 Grudzień 2017 http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-volkswagen-spaliny/wiadomosci/news-volkswagen-touareg-stracil-dopuszczenie-do-ruchu,nId,2476850 a my możemy toto kwalifikować jako sprawne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 13 Grudzień 2017 Share Napisano 13 Grudzień 2017 Niestety musimy, ponieważ nie weryfikujemy zgodności z E6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Grudzień 2017 Share Napisano 13 Grudzień 2017 Adaś - Wy ani E6, ani E5, ani E4 nawet nie zweryfikujecie. Wy nawet braku filtra cząstek stałych nie zweryfikujecie... Ale niestety opinia publiczna o tym nie wie, a OSDS nie korzysta z okazji żeby o tym informować i jak przyjdzie co do czego to i tak na Was się skupi, że "puściliście" jak leci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 13 Grudzień 2017 Share Napisano 13 Grudzień 2017 True that's true - sad but true Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 13 Grudzień 2017 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2017 źle napisałem w pierwszym poście - miało być - my musimy toto kwalifikować jak sprawne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Grudzień 2017 Share Napisano 13 Grudzień 2017 To tu jeszcze link na podsumowanie tematu: https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/other/kierowcy-nagminnie-usuwaj%c4%85-filtry-dpf-z-aut-bo-mog%c4%85-jest-jednak-jeden-warunek/ar-BBGGpHs?ocid=spartandhp PS. A już powoli zaczyna się szum robić w sprawie ujemnych skutków ekologicznych samochodów elektrycznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 A jakie to ujemne skutki? Możesz naświetlić sprawę? Chodzi o koszty produkcji i utylizacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 Możesz naświetlić sprawę? http://tvn24bis.pl/moto,99/auta-elektryczne-wcale-nie-takie-ekologiczne-wyniki-badan-szwedow,752471.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 Dzięki. O kosztach (w tym tych ekologicznych) już dawno słyszałem. Nie pisze się też jeszcze na razie o utylizacji tych aut. A przecież to też będzie spory problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 Ja tam się nie znam, nie wiem, zarobiony jestem, ale w niektórych aspektach mego żywota ktoś mnie robi w bambuko, a przynajmniej odnoszę takie wrażenie! No całe życie wyziewy z benzyny były złe, bo ołów, bo czad, bo pomiarów legalizowanym sprzetem dokonywać trzeba. A ropa, panie, gdzie tam. No i teraz wyszło na odwyrtkę. Przez pół mego żywota, tak się złożyło, że i o pół cena ropy wynosiła mniej od benzyny. No to się jeździło tymi klekotami, bo eksploatacja była tania i komfort pracy wraz z osiagami silnika rekompensowała. Ale przecież nie mogło tak zostać, więc wymyślili i nasycili rynek nowoczesnym i drogimi dieslami common railami, zaręczając, że apetyt na paliwo jest minimalny. No to konsumenci się zachłysnęli, a ci ceny ropy z benzyną zrównali! Nikt mi nie wmówi, że diesel 3 litry pali. No może w Husgvarnie tyle wyjdzie na motogodzinę. Jak poszedłem po meble w normalnej cenie, to transport gratis. A jak graty w cenach z promocyjnej gazetki, no to transport płatny! Tu samochody ekologiczne, lecz technologia produkcji podobno powoduje trądzik cery zielonej planety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 Ekologia aut elektrycznych jest mocno dyskusyjna, bo biorąc pod uwagę, że 50% prądu to straty na linii elektrownia-odbiorca, doliczając sprawność układu ładowania, sprawność akumulatora i silnika elektrycznego napędzającego pojazd to okaże się, że straty transportu i przetwarzania energii elektrycznej w chemiczną i odwrotnie są tak duże, że ekologia jest tylko na papierze i w portfelach osób ją promujących. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 my musimy toto kwalifikować jak sprawneNasze dymomierze i Euro 6 -widzą tylko temperaturę spalin - nie da się wykonać pomiaru bo wynik "0" i nie przepuszcza nawet do drugiej próby więc dziwię się - czy tylko ja to zauważyłem - badanie wykonywane przy TDT w czasie kontroli SKP - byli lekko zdziwieni i podejrzewali że nie włożyłem sondy do wydechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 Już kiedyś pisałem, że pomiar zadymienia to wymysł z lat '80 ubiegłego stulecia i ma się nijak do silników obecnie produkowanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 A sam DPF? Wskażcie mi warunki gdzie może nastąpić jego prawidłowe wypalenie?? Z góry podpowiadam TAK - na zachodzie TEŻ firmy go usuwają!!! TAK - nawet w rejonie gdzie z wioski na wioskę dojeżdża się autobaną nie zawsze są warunki, żeby go wypalić (zazwyczaj nie ma!!!) To w sumie po co on nam i kiedy wejdzie E7 i co będzie dla nas niósł?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 Już kiedyś pisałem, że pomiar zadymienia to wymysł z lat '80 ubiegłego stulecia i ma się nijak do silników obecnie produkowanych. Dla tego na badaniu podpinam EOBD bo ono może więcej niż analizator - po błędach można się zorientować czy jest w miarę OK - a i czasami pokaże kombinację przy DPF , FLAP i innych ustrojstwach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 Pamiętam ze szkoły pierwsze jaskółki dotyczące instrukcji wypalania DPF - pojazd w ruchu, prędkość minimalna 80 km/godz. jazda na V przełożeniu - czas wymagany ruchu z tymi parametrami minimum 15 minut, jakiekolwiek zmiany w ruchu powodujące zejście z powyższych parametrów powodują zaniechanie procedury "wypalania" - nie pamiętam jakiej marki to dotyczyło, pamiętam, że nauczyciele śmiali się, że w Polsce nie ma (na owe czasy) drogi na której można by takie - zgodne z instrukcją - wypalanie przeprowadzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 15 Grudzień 2017 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2017 pójdę dalej, silniki iskrowe z pokładowymi układami diagnostycznymi też spełniają bezproblemowo wymagania, tak że analiza spalin to psu na budę, miało to sens przy gaźnikach, no powiedzmy przy mono wtryskach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 silniki iskrowe z pokładowymi układami diagnostycznymi też spełniają bezproblemowo wymagania, tak że analiza spalin to psu na budę Tu bym polemizował. Analizatorem można wykryć wszelkie symulatory sond lambda, oraz zmierzyć wartości poszczególnych parametrów spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 15 Grudzień 2017 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2017 Analizatorem można wykryć wszelkie symulatory sond lambda, oraz zmierzyć wartości poszczególnych parametrów spalin. mogę podpiąć czytnik eobd i jak pokaże ok. analizatora używać nie muszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 Możesz i wszystko w majestacie prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.