Michał_86 Napisano 13 Grudzień 2017 Share Napisano 13 Grudzień 2017 Egzamin Wrocław 13.12.17 Opisz badanie szczegółowe geometrii kół -skrętności kół - zbieżności Autobus powypadkowy na ramie kratowej JEŚLI Coś zle napisałem niech mnie ktoś poprawi Ja poległem jesli ktoś zna poprawną odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David007 Napisano 13 Grudzień 2017 Share Napisano 13 Grudzień 2017 Tez jestem ciekaw, byłem pewny że opisałem wszystko ale jednak się nie udało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 13 Grudzień 2017 Share Napisano 13 Grudzień 2017 Kolego David007, ale czego jesteś ciekaw? Napisz dokładnie jakie było pytanie,co napisałeś i zadaj pytanie-gdzie mogłem popełnić błąd lub o czym mogłem zapomnieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał_86 Napisano 13 Grudzień 2017 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2017 Kolego David007, ale czego jesteś ciekaw?Napisz dokładnie jakie było pytanie,co napisałeś i zadaj pytanie-gdzie mogłem popełnić błąd lub o czym mogłem zapomnieć. Jesli znasz odp poprawną to podaj jeśli możesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 13 Grudzień 2017 Share Napisano 13 Grudzień 2017 Żeby znać poprawną odpowiedź trzeba najpierw zadać (przedstawić) precyzyjne pytanie ( zagadnienie). A i tak wiadomo,że poprawną odp. znają Panowie TDT. My możemy tylko pomóc,co nie gwarantuje 100% pewności że to poprawna odpowiedź według Panów TDT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ktm260 Napisano 13 Grudzień 2017 Share Napisano 13 Grudzień 2017 ciekawe czy ty zapamietałeś pytanieze swojego egzaminu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 13 Grudzień 2017 Share Napisano 13 Grudzień 2017 Zapamiętałem. Było o autobusie szkolnym,jakie wymagania ma spełniać. To było jakieś 6 lat temu,wybacz więc ,że dokładnej treści nie podam. Ale jak jesteś ciekawy możesz prześledzić moje posty,bo jak dobrze pamiętam to gdzieś pisałem o tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał_86 Napisano 13 Grudzień 2017 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2017 Ale wydaje mi się ze bardzo zbliżone było pytanie (dziwnę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 13 Grudzień 2017 Share Napisano 13 Grudzień 2017 Do poczytania: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=18757&highlight=geometria http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=18276&highlight=geometria http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=15915&highlight=geometria http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=14369&highlight=geometria http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=13994&highlight=geometria http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=9883&highlight=geometria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes_98 Napisano 13 Grudzień 2017 Share Napisano 13 Grudzień 2017 według mnie odpowiedź na pytanie powinna brzmieć tak: 1. Dodatkowa kontrola układu kierowniczego: a) stan techniczny - oględziny części zewnętrznych układu kierowniczego pojazdu ustawionego na kanale lub podniesionego za pomocą dźwignika - sprawdzenie wyrywkowe momentów dokręcenia połączeń śrubowych kluczem dynamometrycznym 2. Wartość skrętności kół(różnicy kąta skrętu kół przy skręcie koła zewnętrznego o 20 stopni) oraz maksymalnego kąta skrętu kół - prawidłowość montażu układu kierowniczego: - sprawdzenie na stanowisku wyposażonym w obrotnice. Pomiar wykonuje się w funkcji obrotów koła kierownicy 3. Działanie mechanizmu wspomagającego układ kierowniczy: - sprawdzenie na stanowisku kontrolnym, gdy koła badanego pojazdu ustawione są do jazdy na wprost, poprzez skręcanie kół - sprawdzanie płynności działania należy wykonywać na obrotnicach lub przy kołach uniesionych nad powierzchnią stanowiska 4. Dodatkowa kontrola ustawienia kół jezdnych a) pomiar geometrii kół przednich: - pomiar kąta pochylenia koła lewego i prawego - pomiar kąta wyprzedzenia osi zwrotnicy kół lewego i prawego - pomiar zbieżności kół - pomiar śladowości kół - pomiar nierównoległości osi Pomiary geometrii kół jezdnych pojazdu wykonuje się na ławach pomiarowych stanowiska kontrolnego. Pomiary wykonuje się po uprzednim wyregulowaniu ciśnienia w ogumieniu do wartości nominalnej dla danego pojazdu. Pomiary wykonuje się przy takim stanie obciążenia pojazdu, dla jakiego producent pojazdu podaje mierzone parametry. Pomiary kąta pochylenia kół oraz zbieżności kół wykonuje się po uprzednim skompensowaniu "bicia" kół. 5. Pomiar geometrii ustawienia kół tylnej osi (jeżeli jest wymagana przez producenta pojazdu): a) pomiar kąta pochylenia koła lewego i prawego b) pomiar zbieżności kół Warunki: jak wyżej na ławach pomiarowych, wyregulowane ciśnienie, stan obciążenia, skompensowanie "bicia" kół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ktm260 Napisano 13 Grudzień 2017 Share Napisano 13 Grudzień 2017 to jest prawidłowa odpowiedz na powyższe pytanie głowa do góry następnym razem zdasz powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał_86 Napisano 14 Grudzień 2017 Autor Share Napisano 14 Grudzień 2017 Tak napisałem nie uznali [ Dodano: 14-12-2017, 10:42 ] Prosili o szczegółowy opis badania skrętności i zbieżności autobus 18t 01.wrzesień 2006 już tak bardziej szczegółowo Jesli ktoś by napisał pukt po punkcie to był bym wdzięczny i mam nadzieje ze nie tylko ja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 Może o jakiś drobny haczyk zatem chodziło? Typu sprawdzenie ciśnienia w kołach przed badaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał_86 Napisano 14 Grudzień 2017 Autor Share Napisano 14 Grudzień 2017 nie chodziło o dokładny opis badania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 Może o jakiś drobny haczyk zatem chodziło? Może zabrakło tego: "Uwaga: Pomiarów nie wykonuje się, jeżeli wielkość luzu w układzie jezdnym pojazdu przekracza wielkości dopuszczalne w eksploatacji" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nhl4 Napisano 27 Grudzień 2017 Share Napisano 27 Grudzień 2017 No pięknie, jeżeli to co napisał grzes_98 nie zadowoliło szanowną komisję-to jestem w czarnej d...e, bo nic więcej też bym nie wyprodukował. Szkoda,że nie mamy nikogo kto to zdał i napisał jak być powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leoWit Napisano 27 Grudzień 2017 Share Napisano 27 Grudzień 2017 a może powinieneś opisać pomiar zbieżności wg instrukcji przyrządu do geometrii(jeżeli to autobus to Josam lub Gtl Truck, ja na tych przyrządach pracowałem) tj. odczyt zbieżności połówkowej koła lewego i prawego następnie sumuje się wynik i porównuje z danymi producenta pojazdu, analogicznie do kątów skrętu kół-skręt do wewnątrz o kąt 20 następnie na zewnątrz itp(oczywiście koła mają zablokowane hamulce). Powodzenia! [ Dodano: 27-12-2017, 20:23 ] Jeżeli to autobus to możesz nie zrobić pomiaru skrętu kół o 20 stopni(ze względów konstrukcyjnych) , robisz skręt o 10 stopni i analogicznie wyniki pomniejszone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 27 Grudzień 2017 Share Napisano 27 Grudzień 2017 opisze w skrócie a każdą czynnośc sam rozwiń bo mi braknie czasu pisać zbieżnosc - ciśnienie w ogumieniu , sprawdzenie luzów zawieszenia , kompensacja bicia koł ( koła uniesione ) , pojazd stoi na ławie pomiarowej a oś badana na obrotnicach , pomiar zbieżności , wydruk wyników lub ręczny zapis na arkuszu skrętność koł - ciśnienie w ogumieniu , oś badana na obrotnicach , lewe koło skręcamy na max w lewo , odczytujemy wynik ( np 40* ) i porównujemy z danymi producenta . prawe koło skręcamy na maxa w prawo , odczytujemy wynik i porównujemy z danymi producenta . [ Dodano: 27-12-2017, 20:53 ] żadnych sprawdzeń momentów dokręcenia śrub kluczem dynamometrycznym bo to nie jest badanie powypadkowe ( przynajmniej nic o nim nie wspomniałeś ) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wotech Napisano 30 Grudzień 2017 Share Napisano 30 Grudzień 2017 Witam , byłem na tym egzaminie i udało mi się go zdać (opisowe). korzystałem z dziennika ustaw i przepisałem wszystko tylko swoimi słowami. Co do sprawdzenia momentów dokręcenia to również je ująłem , ponieważ w pytaniu było ujęte że autobus jest po wypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 30 Grudzień 2017 Share Napisano 30 Grudzień 2017 ponieważ w pytaniu było ujęte że autobus jest po wypadku. tak, nie doczytałem ,że powypadkowy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes_98 Napisano 30 Grudzień 2017 Share Napisano 30 Grudzień 2017 Pytanie opisowe jest pytaniem gdzie nie ma szablonu odpowiedzi prawidłowej więc wszystko zależy tylko i wyłącznie od osoby weryfikującej. Można wszystko opisać a też może zabraknąć jednego słowa czy też zdania. Ogólna zasada to pisać krótko, zwięźle i na temat i też nie przepisywać bezmyślnie dziennika 776 tylko wyłapywać konkretne zdania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 1 Styczeń 2018 Share Napisano 1 Styczeń 2018 Można wszystko opisać a też może zabraknąć jednego słowa czy też zdania. Ja dodam do tego jeszcze, że można napisać dużo dobrze a wystarczy jeden ewidentny błąd i po opisów-ce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nhl4 Napisano 8 Styczeń 2018 Share Napisano 8 Styczeń 2018 Na dobrą sprawę to loteria i kto to czyta co napisałeś. Charakter pisma też może zadecydować o powodzeniu zdania opisówki. Jakiś obłęd,ale co zrobić-płakać, płacić i zdawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzejcop Napisano 8 Styczeń 2018 Share Napisano 8 Styczeń 2018 Ja mialem na swoim egzaminie pytanie: w dniu dzisiejszym przyjechał na badanie okresowe autobus szkolny M3 zarejestrowany po raz pierwszy 2012rok . Jakie dokumenty potrzebne. Jakie wymagania dodatkowe musi spełnić. Opisać szczegółowo badanie. Co wystawiamy po badaniu i jaki wyznaczymy termin następnego badania. Temat dość rozległy więc zapisałem całe miejsce wyznaczone i tak nie opisałem szczegółowo badania, widziałem u innych zdających co oddawali ledwie zapełnioną pierwszą stronę. Napewno temat trzeba wyczerpać jak największym stopniu. Za ładnie nie pisze ale się starałem i napewno ma to znaczenie. Moim zdaniem w każdym pytaniu jest jakiś punkt, którego nie może zabraknąć i komisja to sprawdza. W efekcie opisówka zaliczona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 9 Styczeń 2018 Share Napisano 9 Styczeń 2018 To dla potomnych napisz to samo co na egzaminie. Możesz kożystać z Dz.U. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.