Skocz do zawartości

Iveco Daily - problem z tachografem cyfrowym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam pewien problem z tachografem cyfrowym. Otóż w trasie padł mi impulsator, a że było późno a warsztaty z tachografami pozamykane to kupiłem na własną rękę używany impulsator (metalowy) i go podmieniłem. Zaczęło pokazywać aktywność kierowcy ale wyskoczył błąd ( Awaria nadajnika - kod 20 ). Dodam że wcześniej był zamontowany impulsator Siemens a teraz jest innej marki. Wiem że należy zrobić ponowną kalibrację tachografu ale czy to pomoże?

Dziękuje za odpowiedzi :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kalibracja tak ale przed kalibracją impulsator "paruje się "z tachografem . samodzielnie tego nie zrobisz.masz 14 dni na usunięcie awarii . do czasu naprawy możesz korzystać z pojazdu recznie zapisująć aktywności kierowcy ( instrukcja obsługi tachografu + rozp 561/12 ewg ).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 5 weeks later...
arek-alien

Impulsator na dzień montażu ma spełniać wymagania, tj ma być to KITAS 2+ - czyli impulsator ceramiczny, nie metalowy jaki włożyłeś.

Aby go sparować należy przeprowadzić kalibrację. Parowanie jest automatycznym elementem kalibracji tachografu. Nie paruje się go przed kalibracją. Kalibracji z takim impulsatorem Ci nie zrobią (no może nie powinni przynajmniej :) )

 

Poza tym jest opinia GUMu, że nie powinno się montować używanych impulsatorów. I jeszcze jedno, impulsator zapamiętuje datę aktywacji, a jak będzie wcześniejsza niż aktywacja tachografu to od razu to widać.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przetwornik drogi musi być montowany taki sam jak był lub nowszy.

Wątpię czy inny niż przetwornik Siemensa będzie działał :evil: , al na pewno wizyta w serwisie tachografów w celu sparowania i sprawdzenia.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arek-alien

No właśnie drugi impulsator niekoniecznie ma być taki sam ale właśnie tylko nowszy.

Jeżeli był KITAS 2 i się uszkodził to należy zamontować KITAS 2+, który to uniemożliwia przypięcia magnesu

 

[ Dodano: 08-02-2018, 19:56 ]

Wątpię czy inny niż przetwornik Siemensa będzie działał :evil: ,

 

KITAS, o którym wspomniałem to nie producent. Siemens? Chyba od 2007 to już nie Siemens.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak Siemens to VDO teraz, zorientowani wiedza o co kaman ;)

Przetwornik drogi musi być montowany taki sam lub nowszy.

Wcale nie musi być od razu ostatniej generacji Kitas2+.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arek-alien

Musi. Tak samo tachograf. Przykładowo data 1 Rej pojazdu to 2011 rok, uszkodzi się tachograf to ma być zamontowany nowszej generacji, który obsłuży IMS. Nie uda się wziąć IMS przykładowo z ABS należy dołożyć drugi sygnał, np Geoloc.

 

Na dzień montażu i aktywacji czy to tacho czy impulsator ma spełniać obecne wymagania.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.