Henryk Napisano 6 Styczeń 2018 Napisano 6 Styczeń 2018 Witam wszystkich, mam pewien problem z tachografem cyfrowym. Otóż w trasie padł mi impulsator, a że było późno a warsztaty z tachografami pozamykane to kupiłem na własną rękę używany impulsator (metalowy) i go podmieniłem. Zaczęło pokazywać aktywność kierowcy ale wyskoczył błąd ( Awaria nadajnika - kod 20 ). Dodam że wcześniej był zamontowany impulsator Siemens a teraz jest innej marki. Wiem że należy zrobić ponowną kalibrację tachografu ale czy to pomoże? Dziękuje za odpowiedzi Cytuj
piter1973 Napisano 6 Styczeń 2018 Napisano 6 Styczeń 2018 kalibracja tak ale przed kalibracją impulsator "paruje się "z tachografem . samodzielnie tego nie zrobisz.masz 14 dni na usunięcie awarii . do czasu naprawy możesz korzystać z pojazdu recznie zapisująć aktywności kierowcy ( instrukcja obsługi tachografu + rozp 561/12 ewg ). Cytuj
arek-alien Napisano 5 Luty 2018 Napisano 5 Luty 2018 Impulsator na dzień montażu ma spełniać wymagania, tj ma być to KITAS 2+ - czyli impulsator ceramiczny, nie metalowy jaki włożyłeś. Aby go sparować należy przeprowadzić kalibrację. Parowanie jest automatycznym elementem kalibracji tachografu. Nie paruje się go przed kalibracją. Kalibracji z takim impulsatorem Ci nie zrobią (no może nie powinni przynajmniej ) Poza tym jest opinia GUMu, że nie powinno się montować używanych impulsatorów. I jeszcze jedno, impulsator zapamiętuje datę aktywacji, a jak będzie wcześniejsza niż aktywacja tachografu to od razu to widać. Cytuj
wolf Napisano 5 Luty 2018 Napisano 5 Luty 2018 Przetwornik drogi musi być montowany taki sam jak był lub nowszy. Wątpię czy inny niż przetwornik Siemensa będzie działał , al na pewno wizyta w serwisie tachografów w celu sparowania i sprawdzenia. Cytuj
arek-alien Napisano 8 Luty 2018 Napisano 8 Luty 2018 No właśnie drugi impulsator niekoniecznie ma być taki sam ale właśnie tylko nowszy. Jeżeli był KITAS 2 i się uszkodził to należy zamontować KITAS 2+, który to uniemożliwia przypięcia magnesu [ Dodano: 08-02-2018, 19:56 ] Wątpię czy inny niż przetwornik Siemensa będzie działał , KITAS, o którym wspomniałem to nie producent. Siemens? Chyba od 2007 to już nie Siemens. Cytuj
wolf Napisano 9 Luty 2018 Napisano 9 Luty 2018 No tak Siemens to VDO teraz, zorientowani wiedza o co kaman Przetwornik drogi musi być montowany taki sam lub nowszy. Wcale nie musi być od razu ostatniej generacji Kitas2+. Cytuj
arek-alien Napisano 9 Luty 2018 Napisano 9 Luty 2018 Musi. Tak samo tachograf. Przykładowo data 1 Rej pojazdu to 2011 rok, uszkodzi się tachograf to ma być zamontowany nowszej generacji, który obsłuży IMS. Nie uda się wziąć IMS przykładowo z ABS należy dołożyć drugi sygnał, np Geoloc. Na dzień montażu i aktywacji czy to tacho czy impulsator ma spełniać obecne wymagania. Cytuj
AlexTacho Napisano 19 Marzec 2024 Napisano 19 Marzec 2024 W dniu 6.01.2018 o 12:38, Henryk napisał: Witam wszystkich, mam pewien problem z tachografem cyfrowym. Otóż w trasie padł mi impulsator, a że było późno a warsztaty z tachografami pozamykane to kupiłem na własną rękę używany impulsator (metalowy) i go podmieniłem. Zaczęło pokazywać aktywność kierowcy ale wyskoczył błąd ( Awaria nadajnika - kod 20 ). Dodam że wcześniej był zamontowany impulsator Siemens a teraz jest innej marki. Wiem że należy zrobić ponowną kalibrację tachografu ale czy to pomoże? Dziękuje za odpowiedzi Czesc. Nie możesz samodzielnie ingerować w zespół tachograf -pojazd. Jeśli wystąpiła awaria musisz opisać wydruk i ręcznie robić wpisy. Na usunięcie awarii masz 7 dni pod warunkiem, że wracasz z trasy. Jeśli nie wracasz to usunięcie usterki i oczywiście kalibrację musisz wykonać niezwłocznie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.