Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

roxa

Hak - montaż

Polecane posty

roxa

Pytanko teraz z innej działki. Jak w świetle obecnych przepisów wygląda montaz haka, do pojazdu, który wczesniej niemiał takowego:

a/ na którym nie ma tabliczki znamionowej

b/ tabliczka jest mocno zniszczona/skorodowana

 

Jak diagnosta podejdzie do tematu? Wygoni mnie? Zażąda jakiegoś dodatkowego dokumentu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Dlaczego ma Cię wygonić? Po prostu wynik badania będzie negatywny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Rzeczowy diagnosta każe Ci najpierw udać się do WK po decyzję na wykonanie TZ zastępczej (§ 29. 1. Organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje, w drodze decyzji, zgodę na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej, zwanej dalej „tabliczką zastępczą”, w przypadku:

1) braku, utraty lub zniszczenia tabliczki znamionowej;

2) utraty aktualności treści tabliczki znamionowej w zakresie określenia cech identyfikacyjnych pojazdu.

2. W przypadkach określonych w ust. 1 stacja kontroli pojazdów wydaje zaświadczenie potwierdzające wykonanie i umieszczenie tabliczki zastępczej.) - Dz.U. 1038 z 2016 r. ze zmianami - Rejestracja i oznaczanie pojazdów. Podyktowane jest to tym żebyś uniknął poprawkowego badania (oraz dodatkowych kosztów z tym związanych) za usterki związane z identyfikacją pojazdu na którym otrzymasz wynik negatywny (0.2.f - UI) - Dz.U.776 z 2015 ze zmianami.

Po wykonaniu TZ zastępczej wykonasz badanie techniczne na HAK w normalnej procedurze. Następnie do magistratu po wpis do DR i można się cieszyć hasaniem z przyczepką... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Rzeczowy diagnosta każe Ci najpierw udać się do WK po decyzję na wykonanie TZ zastępczej

Adaś ,pytanie o którą tabliczkę chodzi , bo coś mi się zdaje że chodzi o używany hak bez tabliczki .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Zasugerowałem się hasłem "znamionowa" i jakoś tak bezwiednie skojarzyłem z tabliczką pojazdu a nie haka.

W przypadku tabliczki samego haka to cóż: brak tabliczki - UI (6.1.10.b), natomiast jej nieczytelność (korozja) to cóż kwestia uznaniowa, czego i kto nie widzi... 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz
montaz haka, do pojazdu,
no tu w sumie ciężko stwierdzić którą tabliczkę autor miał na myśli - może obie "na raz" ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roxa

Sorki, chodzi o tabliczkę przy haku. W na główce jest nr homologacji, chyba.

 

[ Dodano: 10-01-2018, 21:36 ]

Przepraszam, piszecie "slangiem" tylko sobie znanym. Co to jest UI?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution

Brak tabliczki znamionowej haka to usterka istotna.

 

 

6.1.10 b Brak tabliczki znamionowej. Podstawa prawna

 

 

Po zamontowaniu haka holowniczego należy wykonać dodatkowe badanie techniczne "inne czynności" w celu potwierdzenia prawidłowości przystosowania pojazdu do ciągnięcia przyczep, oraz uzyskać odpowiedni wpis w DR (dowód rejestracyjny).

Jeżeli zamontowany hak nie jest wyposażony w tabliczkę znamionową wtedy diagnosta nie wyda zaświadczenia potwierdzającego przystosowanie pojazdu do ciągnięcia przyczep.

 

Stwierdzone w trakcie badania technicznego usterki dzieli się na trzy grupy:

1) UD - usterki drobne – usterki techniczne niemające istotnego wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego i ochrony środowiska;

2) UI - usterki istotne – usterki techniczne mogące naruszać bezpieczeństwo ruchu drogowego i ochrony środowiska;

3) USZ - usterki stwarzające zagrożenie – usterki stanowiące bezpośrednie i natychmiastowe zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska w stopniu uniemożliwiającym używanie pojazdu w ruchu drogowym, niezależnie od okoliczności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roxa

Czyli UI za brak tabliczki przy haku, to zagrożenie :shock: Niezła interpretacja, nawet jeśli główka haka jest sygnowana homologacją? Daje się to jakoś rozwiązać? Przecież na pewno spotkaliscie się z czymś takim, że przyjeżdża auto bez tabliczki, bo np. już zgniła i odpadła. Czy wtedy również auto nie przejdzie badania pozytywnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Na tabliczce są podane parametry haka. Co z tego, że hak ma homologację, skoro może jest nieodpowiedni do tego pojazdu (uciąg)? I wtedy stanowi zagrożenie - jak najbardziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Niezła interpretacja

 

To nie interpretacja, rozporządzenie dokładnie tak stanowi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roxa

A jesli hak już był w DR, tylko po prostu zab czasu tak zjadł tabliczkę, że odpadła. Również jest to traktowane jako UI? Pytam z ciekawości, bo już mam bardzo zmęczoną przy nitach mocujących. Tabliczka z alu wiec sól itp. dały się we znaki. Muszę to szybko zabezpieczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Niestety brak tabliczki, to brak tabliczki i literalnie UI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A skąd diagnosta ma wiedzieć, że ten hak który masz na aucie to ten sam dla którego wpisano adnotację w DR? Może tamten po drodze wymieniłeś i założyłeś pierwszy lepszy nie wiedząc nawet, że jest nieodpowiedni, bo patrzyłeś tylko na znak homologacji, a nie jego uciąg wskazany na tabliczce.

To podlega sprawdzeniu na każdym badaniu okresowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Jest PESEL! = Jest człowiek!

Jest NIP! = Jest firma!

Jest VIN! = Jest samochód!

Jest tabliczka! = Jest HAK!

:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sad_madman
Jest PESEL! = Jest człowiek!

Jest NIP! = Jest firma!

Jest VIN! = Jest samochód!

Jest tabliczka! = Jest HAK!

:-)

 

jest crunchips = jest impreza !

:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

jest następny taki post = jest czerwony pasek :!:

 

 

 

1) cytowanie poprzedniego posta w całości

2) post nie na temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roxa

Jak dla mnie chore to jest. Czyli wychodzi na to, ze diagnosta nie ma pojęcia, czy dany hak jest przeznaczony dla danego pojazdu. Proszę o odpowiedź, nie chcę was wku...ać i bić piany, ale jak do TARABANTa chociażby, założe hak od MB o masie do ciągnieca np.2tony, bo tak jest na tabliczce znamionowej haka, to będzie OK a tylko dostanę ograniczenie do 400kg DMC przyczepy co wynika z homologacji auta? W tym przypadku brakowałoby mi logiki, ale może tak jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sad_madman

Hak musisz mieć zamontowany zgodnie z instrukcją producenta - czyli montujesz hak dedykowany do danego pojazdu. Parametry haka mogą być ograniczone przez sam pojazd do którego będzie on montowany - czyli np. teoretycznie uciąg jest 1tona ale z powodu słabego silnika/słabych hamulców została obniżona dopuszczalna masa kombinacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Bo dany model ma montowane silniki o różnej mocy, więc przy silniku 1,1 będą ograniczenia w stosunku do 2,0 czy 3,0.

Bo to chyba dla ciebie zrozumiałe, a nie

Jak dla mnie chore to jest.

 

Tak, dostaniesz ograniczenie wynikające z homologacji, bo MMC przyczepy, jaką można podpiąć ustala producent pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roxa

Chore, w znaczeniu, że fizyczny brak tabliczki to zagrożenie. Tylko w tym znaczeniu.

Pytałem z ciekawości odnośnie tabliczki. Tak jak wspomniałem mam haki z tabliczkami, oryginalnymi, które muszę teraz dobrze zabezpieczyć, wiedzac dzięki wam, co ewentualnie może mnie spotkać przy badaniu technicznym, gdybym ją zgubił. Ot tyle. Dziekuję za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

3. Urządzenia służące do łączenia pojazdu ciągnącego z przyczepą powinny zapewnić bezpieczne ciągnięcie przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej przewidzianej do ciągnięcia przez ten pojazd, uniemożliwić samoczynne odłączenie się przyczepy oraz zapewnić prawidłowe działanie świateł i hamulców, o ile przyczepa jest w nie wyposażona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A skąd diagnosta tylko po wizualnym obejrzeniu haka ma znać jego uciąg? Może on z malucha, może od mercedesa, a może od serenki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Oto zapewne chodziło ustawodawcy, choć wyszło jak zwykle. Tabliczka znamionowa haka służy tak naprawdę (poza uciągiem) do potwierdzenia jego oryginalności. Swego czasu był trend do haków od "pana Zdzicha", który brał główkę a resztę tworzył sam. Niestety nasz naród jak nie ma czegoś w prawie, to ma tendencję do mocnego kombinowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Niestety nasz naród jak nie ma czegoś w prawie,

A jeśli już nawet, to coś w prawie ma, to chętka do kombinowania jeszcze większa,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.