Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Grzyws91

Egzamin opisowy 24.01.2018 Kraków 13:30

Polecane posty

Grzyws91

Witam,

poniżej przedstawiam pytanie opisowe z 13:30 Kraków oraz to co na nie napisałem. Niestety nie zaliczyłem, jeżeli jest ktoś kto zaliczył bardzo proszę o napisanie prawidłowej odpowiedzi.

 

W dniu dzisiejszym na SKP przyjechał samochód Skoda Fabia pierwsza rejestracja 2009 rok wyposażony w instalację gazową. Właściciel pojazdu przedstawił do kontroli następujące dokumenty :

- dowód rejestracyjny pojazdu,

- karta pojazdu,

- instrukcja montażu instalacji gazowej i wyciąg z homologacji,

- protokół TDT na butle,

Był załączony skan protokołu z TDT na butlę, w którym data ważności była do 2014 roku.

Przedstaw szczegółowy opis badania okresowego. Jakie dokumenty wymaga diagnosta.

 

Moja odpowiedź

 

" Wymagane dokumenty :

- dowód rejestracyjny pojazdu

- ważny protokół na butlę wydany przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego

 

Przed badaniem :

 

- pobieram opłatę za badanie wystawiając FV lub rachunek

- pobieram dane z CEPIK

- sprawdzam ważność protokołu na butlę wydaną przez Dyrektora TDT

- sprawdzam numery butli z tymi zawartymi w protokole

 

Jako że ważność protokołu wygasła w 2014 roku wystawiam zaświadczenie z badania okresowego z wynikiem negatywnym.

 

W uwagach wpisuje numery protokołu oraz wynik negatywny spowodowany brakiem ważności protokołu na butlę wydanego przez Dyrektora TDT "

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Błąd polegał prawdopodobnie z tytułu:

Przed badaniem :

- sprawdzam ważność protokołu na butlę wydaną przez Dyrektora TDT

Jako że ważność protokołu wygasła w 2014 roku wystawiam zaświadczenie z badania okresowego z wynikiem negatywnym.

Skoro wykonujesz przed badaniem weryfikację dokumentów i stwierdzasz, że zbiornik jest poza terminem to nie powinieneś przystąpić do OBT. "...12. Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego

sprawność urządzenia technicznego..." ( z ustawy PoRD). Dokument, który otrzymałeś nie potwierdzał sprawności urządzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzyws91

Dziękuję za odpowiedź. Myślę że masz rację. Chociaż po wyjściu rozmawiałem z egzaminu jeden chłopak mówił, że napisał " odstępuję od badania " a też nie zaliczył. Może się wypowie na forum i opisze dokładnie co napisał wtedy będziemy wiedzieć.

 

Zasugerowałem się za bardzo tabelką z Dz. U. Poz 776

"a) Brak dokumentu wydanego przez Transportowy Dozór Techniczny

i tabliczki znamionowej na zbiornik lub butlę, potwierdzających

jego sprawność. - UI "

 

Oraz tym, że skoro już pobrałem od klienta opłatę za badanie to musi dostać wynik badania.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Przed badaniem :

 

- pobieram opłatę za badanie wystawiając FV lub rachunek

- pobieram dane z CEPIK

- sprawdzam ważność protokołu na butlę wydaną przez Dyrektora TDT

- sprawdzam numery butli z tymi zawartymi w protokole

Ja wykonuję troszkę inaczej:

-sprawdzam prot/dec TDT

-sprawdzam szczelność instalacji

-rejestruje badanie...

napisał " odstępuję od badania "

Może to taka gra słów ale lepiej by było "nie przystępuję do badania" :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yogi1984

A moim zdaniem błąd jest tu

- ważny protokół na butlę wydany przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego

Według mnie i tego jakie TDT ma pier....a powinno byś protokół podpisany przez Dyrektora TDT

Od badania też sie nie odstępuje ani nie przerywa tylko scieżka do końca i sprawdzenie auta też do końca.A póżniej zaświadczenie z N za brak protokołu i ewentualne inne wynikłe usterki. I jeszce jedno co maja na tym punkcie coś w czubie Identyfikacja pojazdu w pierwszej kolejnosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Z tym rozpoczęciem i zakończeniem badania lub odstąpieniem od czynności kontrolnych z powodu nie takich dokumentów, pomylonych dokumentów, przeterminowanych dokumentów, to szkoły są dwie i każda dobra jest.

 

Po mojemu, w odpowiedzi zabrakło 'szczelności', o czym napisał wyżej i w podobnym temacie Kolega: http://forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=286872#286872

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SAJMON-77

A na moje chodzi że ,był załączony skan protokołu z TDT na butlę .

Badanie techniczne z zamontowanym urządzeniem technicznym

podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone

po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ

dozoru technicznego , stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Możesz mieć rację. Nie mówię nie. Jednak po mojemu bardziej idzie o zakres, o formę przeprowadzenia kontroli, a nie o skan, ksero, kopię, oryginał, bądź co bądź poglądowego dokumentu. Skąd ci biedni egzaminatorzy nabiorą tyle oryginalnych wersji różnych papierów.

Poza tym, już był gdzieś temat pt: "Oryginały Kopie Wypisy" i jakby brak konkretnych wytycznych. Mi wychodzi, że powinniśmy mieć do wglądu oryginały. Jednak praktyka stosowana pokazuje, że większość flotowych użytkowników pojazdów kopiami się posługuje. :x

To taka wzmianka tylko, poza zasadniczym tematem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Niestety nie dojdziecie do prawdy, bo na forum są dwie relacje zdających. Obie sprzeczne - czyli jeden odstąpił od badania przy braku/nieważnym kwicie na butlę, a drugi zrobił badanie, ale z wynikiem N. Obaj kandydaci ZDALI.

Niestety nikt nie chce "zapytać" TDT jak to możliwe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
ZDALI.

Niestety nikt nie chce "zapytać" TDT jak to możliwe...

Gdyby nie zdali, to może ktoś by zapytał ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sedici

Witam

Wczoraj zdawałem w Warszawie o 13.30 i nie zdałem :-( napisałem,że nie przystępuje do badanie: powód brak ważnego dokumentu na zbiornik lpb

Dokumenty potrzebne do badania tech:

DR oraz świadectwo homologacji zbiornika lpg ważne w dniu badania lub protokół TDT

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
świadectwo homologacji lpg ważne w dniu badania

To stwierdzenie zapewne zadecydowało o negatywnym wyniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzes_98
Witam,

Niestety nie zaliczyłem

 

 

Moja odpowiedź

 

- ważny protokół na butlę wydany przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego

 

Przed badaniem :

 

- sprawdzam ważność protokołu na butlę wydaną przez Dyrektora TDT

- sprawdzam numery butli z tymi zawartymi w protokole

 

W uwagach wpisuje numery protokołu oraz wynik negatywny spowodowany brakiem ważności protokołu na butlę wydanego przez Dyrektora TDT "

 

Pozdrawiam.

 

A czy na egzaminie kolego również pisałeś butla zamiast zbiornik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sedici
świadectwo homologacji zbiornika lpg ważne w dniu badania

To stwierdzenie zapewne zadecydowało o negatywnym wyniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzyws91

Tak pisałem butlę, i to też pewnie błąd ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzes_98

I też właśnie odpowiedziałeś sobie na pytanie dlaczego wynik był negatywy piszemy zawsze zbiornik zamiast butla. Również są takie słowa jak światła przeciwmgłowe, kierunkowskazy, sygnał dźwiękowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No niestety, ale i tu się zdarza, że niefrasobliwe użycie mowy potocznej jest źle postrzegane, a co dopiero mówić o egzaminie gdzie takie praktyki mogą być/są traktowane nagannie.

Nie ma lekko i przed komisją trzeba posługiwać się językiem rodowodem z ustaw, rozporządzeń i przepisów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawlo95

kurde ja byłem na tym egzaminie, i też nie zdałem.

opisałem że potrzebujemy do badania dowód rejestracyjny pojazdu i poświadczenie wykonania i zbadania zbiornika lpg z tdt ważny w dniu badania,poniżej opisałem szczegółowo badanie techniczne zgodnie z 776 łącznie ze szczelnością sprawdzeniem dokumentów itd. na samym końcu napisałem że wynik badania negatywny ponieważ protokół stracił ważność. ale zapomniałem napisać że na początku bierzemy opłate za badanie i pobieramy dane z cepiku i chyba to decydowało najbardziej o moim wyniku :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
poświadczenie wykonania i zbadania zbiornika lpg z tdt

 

Generalnie, Koledzy, którzy siedzą w branży od lat mogą sobie nawet pisać ogólnie "kwity" na gaz i wiadomo o co chodzi. Ale na egzaminie trzeba te dokumenty nazwać tak jak one się nazywają naprawdę... Co do joty...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973
Ale na egzaminie trzeba te dokumenty nazwać tak jak one się nazywają naprawdę... Co do joty...

 

czyli zbiornik LPG i do niego decyzja/protokół z badania podpisany przez dyrektora TDT z podanym terminem wazności tego badania .

Przy ADR dokument dopuszczjący do przewozu mat niebezpiecznych wydany przez TDT to świadectwo dopuszczenia ...( popularnie nazywany czerwony pasek i nie nazywać go tak na egzaminie ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hanzo_hazashi

Ja tez byłem na tym egzaminie w Warszawie.

Tam główny myk

polegał na tym ze to było okresowe badanie techniczne.

Robimy cale badanie bo wzielismy kase od petenta.

Wystawiamy negatyw za nie wazny tdt.

 

[ Dodano: 28-01-2018, 14:44 ]

Papier był z butli STAKO i juz problem,bo ludzie mylili,ze to nie kwit z tdt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzes_98
Przy ADR dokument dopuszczjący do przewozu mat niebezpiecznych wydany przez TDT to świadectwo dopuszczenia ...( popularnie nazywany czerwony pasek i nie nazywać go tak na egzaminie ).

 

A czy nie powinien być protokół TDT z badania urządzenia transportowego do przewozu towarów niebezpiecznych z ważnymi datami badania okresowego oraz pośredniego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

grzes_98 powoli.

Jednym z dokumentów jest ŚWIADECTWO wystawiane przez Transportowy Dozór Techniczny, potocznie zwane 'czerwonym paskiem' i dotyczy ono pojazdu jako pojazdu w sensie, że może to być samochód, samochód skrzyniowy, ciągnik samochodowy lub przyczepa/naczepa służąca do transportu materiałów niebezpiecznych. No wiadomo, że o środek transportu chodzi, który spełnia przepisy, wytyczne, normy.

A innymi dokumentami funkcjonującymi przy zagadnieniach związanych z transportem ADR są protokoły i decyzje zezwalające w zależności od tego co się przewozi (ciecze, gazy) i w czym się przewozi (cysterny, zbiorniki, silosy) na eksploatację transportowych urządzeń. Ten drugi dokument wystawia ten sam organ - TDT.

Czyli normalna ciężarówka przewożąca ADR na skrzyni/pace 'decyzji i protokołu' nie potrzebuje, ale już na przykład samochód-cysterna lub przyczepa/naczepa-cysterna 'decyzję/protokół' powinna posiadać.

 

Wiedzieć trzeba, że tego 'czerwonego paska' nie ma potrzeby okazywania na badaniach, a może być też i taka (częsta) sytuacja, że pojazd zawitał na stację celem wykonania dodatkowego ADR-badania, aby o ten 'czerwony pasek' właśnie się wystarać.

 

Jako materiał poglądowy wkleję naczepę przewożącą kontenery. Tu akurat trafił się kontener-cysterna i żadne potwierdzenia, protokoły i decyzje na zbiornik/kontener-cysternę (podobne do tych jakie obowiązuje przy zbiornikach gazowych) mi jako diagnoście jest niepotrzebne. Tablica wyróżniająca ta na znakiem PL złożona na pół, bo akurat wodę wiezie w cysternie-kontenerze. Ocenie/badaniu podlega naczepa jako pojazd. Sama naczepa i tylko naczepa. Sama naczepa i tylko naczepa bez cysterny-kontenera. Akurat tak się złożyło, że szoferowi nie chciało się przed badaniem ściągać tego kontenera. Jeżeli naczepa przebrnie przez badanie z wynikiem pozytywnym, to na podstawie zaświadczenia z przeprowadzonego badania otrzyma w TDT takie ŚWIADECTWO jak w załączniku.

5ae1a8243ccb4_wiadectwoADR.thumb.gif.6ef2094928c9fbba2c85594991481729.gif

5ae1a82465b09_NaczepaADR.thumb.gif.000fcc2a4d2c90a7c77d0924a1c8eb25.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Robimy cale badanie bo wzielismy kase od petenta.

 

A może nie, bo ustawa na to nie pozwala. Nie można w ogóle wykonać badania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Papier był z butli STAKO i juz problem,bo ludzie mylili,ze to nie kwit z tdt

- no, trzeba być czujnym na wszelkie dokumenty nie tylko podczas egzaminu.

Praktyka pokazuje, że trafiają się i takie rodzynki jak w tym linku: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=293255#293255

 

I tak to po przepisach wygląda na dzisiaj, że "właściwym organem dozoru technicznego" dla zbiorników gazu jest Dyrektor TDT:

12. Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego.

 

§ 1. Dział określa sposób sprawdzenia prawidłowości przystosowania pojazdu do zasilania gazem LPG, gazem CNG lub gazem LNG, o których mowa w rozporządzeniu o warunkach technicznych.

§ 2. Przed przystąpieniem do właściwego sprawdzenia należy skontrolować:

1) ważność protokołu oraz decyzji wydanej przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, zwanego dalej "Dyrektorem TDT", dotyczącej sprawności zbiornika lub butli do magazynowania gazu na pojeździe;

2) poprawność oznakowania homologacyjnego elementów instalacji zasilania gazem (cecha "E" w kółku) dotyczy instalacji zasilania gazem:

a) LPG dopuszczanej po raz pierwszy do ruchu po dniu 30 maja 1999 r.,

b) CNG dopuszczanej po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2003 r.,

c) LNG w odniesieniu do wysokociśnieniowej części tej instalacji dopuszczanej po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2003 r.

– przed tymi terminami oraz dla niskociśnieniowych elementów instalacji zasilania gazem LNG dopuszcza się inne oznakowanie bezpieczeństwa;

3) zgodność danych identyfikacyjnych zbiornika z danymi zawartymi w protokole wydanym przez Dyrektora TDT;

4) poprawność oznakowania autobusu ze względu na zastosowany rodzaj paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.