Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

misiek32114

Egzamin Praktyczny Kraków 31.01.18r

Polecane posty

misiek32114

Witam

Kilka nowych informacji dla zdających praktykę. Może komuś się przyda.

Pojazdy na egzaminie to Star200 Adr z 1975 roku , autobus (nie pamietam nazwy) z tabliczką nauka jazdy w zależności od wylosowanego pytania udający również 100. Skoda oktawia 2004 z gazem(auto egzaminatora) oraz dosyć świeża astra J (auto egzaminatora).

 

Usterki

Star ogólnie stan tragiczny dmc 10600, mw: 6200 . Brak izolacji przewodów z kabiną, nieważne badanie okresowe zbiornika na tabliczce, wylacznik Aku na zewnątrz uszkodzony . W środku pojazdu też czego się nie ruszyło to odpadło . Poza tym kopcil że nawet nie próbowali go uruchamiać ponownie po wjechaniu na stanowisko kontrolne

 

Autobus

, brak przegrody za kierowcą, tylna szyba oklejona folią , uszkodzona opona prawy tyl tzn przytarta przy krawężniku niewidoczne napisy , brak lusterka klasy 4 i 6 ,brak nalepki 100, i na koniec zauważyłem że była nalepka na której widnialy miejsca stojace

 

Pozostałe auta bez zarzutu.

 

Pytania.

Głównie opieramy się na sprawach typowo technicznych. Opisać budowę zawieszenia , budowę układu kierowniczego od koła kierownicy aż po same końcówki. Jak sprawdzamy luzy w zawieszeniu oraz układzie kierowniczym, rodzaje przekładni kierowniczych, Budowa instalacji gazowej wymienić cały układ opowiedzieć krótko co za co odpowiada , opisać wielozawór i pokazać poszczególne zawory, opisać opony w autobusie wszystkie symbole i oznaczenia (sprawdzamy z tabliczką pojazdu czy mogą być zamontowane na pojeździe ), opisac geometrię pojazdu, światła Budowa oznaczenia hr hcr itp jak ustawiamy jakie odchylenia dla mijania i drogowych oraz jak powinien wyglądać pomiar urządzeniem. Wyposażenie wnętrza pojazdu. Trzeba było po kolei wymienić wszystkie przełączniki od wycieraczek kierunkowskazów . Pytania odnosnie pasów i zaglowkow Kiedy 2 punktowe a kiedy 3 . Warto znać większość regulaminów ekg ONZ tzn numery konkretnych: pasy siedzenia instalacja gazowa opony itd. Stopnie ochrony instalacji elektrycznej ip54 czy ip65 . Oraz co najważniejsze daty co od kiedy . Najlepiej wypisać sobie na jednej kartce i nauczyć się na pamięć. Na 30 osób 3 wylosował wypełnianie dokumentów i na tym polegly. Więc warto i to sobie poćwiczyć. Ogólnie zdawalność na poziomie 66% . Panowie z komisji bardzo pokojowo nastawieni wprowadzali miłą atmosferę a jak człowiek się zamotal to naprowadzali na dobra drogę .

Mi udało się zdać więc teraz formalności :-D

Ogólnie rzecz biorąc trzeba znać budowę pojazdu tego się nie przeskoczy.

Nie bójcie się również ubrudzic. Moje dłonie wyglądały jakbym z kopalni wyszedł :-D pokazujcie konkretne podzespoły dotykając ich to się odmyje ważne że kwity w kieszeni 😁

Macie jakieś pytania postaram się odpowiedzieć i pomóc w miarę możliwości. Dziękuję również wszystkim forumowiczą którzy mi pomogli gdy miałem jakiś problem. Myślę że w jakimś stopniu się odwdzieczylem

Pozdrawiam ::hey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1987robson

W autobusie na na "100" wymagane są lusterka klasy IV oraz VI ? Nie widzę nigdzie takiego zapisu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Bo takowego nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrweta

Witam posiada ktoś info z egzaminu praktycznego Kraków 21.02.18 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Walek99

Witam Cię kolego ( chyba że koleżanko),

bardzo ładnie się wypowiadasz na temat egzaminu...etc,etc...

ale podaruj sobie wynurzenia na temat procentowej  zdawalności,  bo dla osób przystępujących do egzaminu nie jest to żadne ułatwienie....podpowiem jedynie, że nie tylko diagności czytają forum, a i egzaminatorzy też są rozliczani z ilości osób, które zdały...W Krakowie 06.09.2018 roku na egzaminie praktycznym tak słodko nie było...

Pozdrawiam wszystkich i tych przed i tych po egzaminie...  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Ale zdajesz sobie sprawę, że odpowiadasz na post z przed 8 (ośmiu) miesięcy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Pewnie nie. Jak ja byłem "Nowicjusz", to odgrzałem chyba za dwa takie kotlety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcino20_2009

Ciekawe ile osòb 6 września zdało w Krakowie. Jak czekałem w kolejce wszyscy obiecali po kolei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keymil7
10 godzin temu, marcino20_2009 napisał:

wszyscy obiecali po kolei

Obiecanki podniecanki, a głupiemu stoi......:stroke:

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcino20_2009

Znaczy oblewali egzamin pomyliłem się. Była rzeź niewiniątek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher
Dnia 10.10.2018 o 08:57, keymil7 napisał:

Obiecanki podniecanki, a głupiemu stoi......:stroke:

Czyli jestem głupi, albo mądry i się chwalę ... ot dylemat ... :ph34r:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robert4444
Dnia 31.01.2018 o 16:53, misiek32114 napisał:

Witam

Kilka nowych informacji dla zdających praktykę. Może komuś się przyda.

Pojazdy na egzaminie to Star200 Adr z 1975 roku , autobus (nie pamietam nazwy) z tabliczką nauka jazdy w zależności od wylosowanego pytania udający również 100. Skoda oktawia 2004 z gazem(auto egzaminatora) oraz dosyć świeża astra J (auto egzaminatora).

 

 

 

 

Kolego jeśli możesz to napisz jakie dokumenty się wymaga dla  tego zabytkowego STARa  i w dodatku ADR, bo z pewnością idzie się tu potknąć .. pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrKrzywy

Trochę odkopuję temat, ale dość przekrojowo przedstawia egzamin w Krakowie, chyba warto było by go zaktualizować. Chciałbym zapytać więc kolegów, którzy zdawali ostatnio w Krakowie, czy nastąpiły jakieś zmiany we flocie pojazdów? Jakieś usterki, które pamiętacie, a które w egzaminacyjnym stresie można przeoczyć? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad

Również przyłączam się do pytania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uk4shr
Witam, przesyłam co udało mi się zapamiętać dziś z Krakowa:
Pojazd to star z 1975r dmc 10600, mw coś ponad 8ton jako pojazd fl i at, autobus w miarę nowy z oznaczeniem L i udający bus 100, skoda Octavia 2004r z gazem, Leon 2014 z gazem.
Pytania o sprawdzenie układu kierowniczego w Leonir, rodzaje przekladni i sposób w jaki sprawdzimy czy przekladnia jest dobrze zamontowana po wymianie (chodziło o to czy centrycznie). Do wypełnienia przeglądu dają czasem  inny dowód rejestracyjny i na podstawie jego trzeba wypełnić zaświadczenie. Poza tym bylo sprawdzenie gazu, sprawdzenie organoleptyczne drążków kierowniczych, sprawdzenie szyb i kiedy nie mogą być oklejone (jeśli nie ma homologacji lub w busie 100 tylna jeśli jest wyjściem awaryjnym, chyba jakoś tak to zrozumiałem). Star udawał fl i at, było opisać układ hamulcowy i pokazać co jest co w adr. Z tego co zapamiętałem to było już opisane na norcomie że star miał uszkodzony wyłącznik prądu zewnętrzny, przewody bez osłony za kabina i tak faktycznie bylo. W autobusie nie bylo nalepki 100, tylna szyba była przyciemniona.  Pytali również o oznaczenia szyb, budowa wielozaworu i instalacji gazowej. Pewnie wiele pytań mi uciekło ale napisałem co pamiętam, oby się przydało! Ps. Komisja przyjazna, jeśli ktoś wiedział o co chodzi a brakło mu słowa to ratowali :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrKrzywy

Hej, już jakiś czas po egzaminie na Myśliwskiej, więc podrzucam czego można się spodziewać:

IVECO ADR około 10-15 letni, ponad 16 DMC, stan ogolony dobry, 

Autobus M3, oznakowany L, robił też oczywiście za 100,

Kia Rio Gaz + L,

Peugeot 208 na stanowisku do badania emisji,

 

Przed egzaminem można było spokojnie chodzić po stacji, dokładnie pooglądać pojazdy, sprawdzić sobie tabliczki, wyposażenie itp

Później wołali alfabetycznie, czekając na swoją kolej, jest gdzie usiąść (spora salka na stacji).

 

Co do samego egzaminu to obkułem się w tych wszystkich ADRów, autobusów, gazu itp by ostatecznie dostać pytanie o  pasy, zagłówki i urządzenia sterujące kierowcy w Peugeocie... :)

Po wylosowaniu pytania jest czas na przygotowanie się przy samochodzie i dopiero podchodzą egzaminatorzy.

 

Daty pamiętałem, wyrecytowałem, powiedziałem jak co sprawdzić, później pokazałem co i jaki w samochodzie, po czym padło pytanie o minimalne cechy wytrzymałościowe śrub od pasów i czym powinien cechować się gwint. Tu stres trochę zrobił swoje, długo walczyłem zanim egzaminator usłyszał to co chciał, przyzna, że był cierpliwy (drobnozwojny gwint) :) Później przełączniki w kabinie, zaświadczenie z badania i tyle. Pozytywny, czekam teraz na papiery ze Starostwa.

Mam raczej pozytywne wrażenia po egzaminie, wydaje mi się, że jak się na tym porządnie siedzie i wkuję trochę tych podstaw, które  się przewijają niemal w kółko na forum to na egzaminie sobie poradzi. Tym bardziej, że egzaminatorzy raczej nie sprawiali wrażenia próbujących uwalić jak najwięcej osób, a bardziej sprawdzić czy kandydatowi na diagnostę coś w głowie z danego tematu świta i czy praktycznie myśli.

 

No i wiadomo trochę szczęścia zawsze warto mieć, materiał obszerny, można łatwo trafić akurat na to co postanowiliśmy sobie odpuścić w czasie nauki...

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za pomoc przed egzaminami.

 

  • Piwo 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominikpk

Na czym konkretnie polega problem w tym autobusie na 100, że ta szyba jest zaklejona czy przyciemniana? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gibkigiboon

Cześć,

nie będę tworzył nowego wątku ale zdawałem egzamin praktyczny w Krakowie końcem stycznia. Zdawałem jako ostatni więc nasłuchałem się trochę tych pytań.

 

Ja wylosowałem badanie dodatkowe samochodu osobowego zasilanego gazem i przeprowadzić analizę spalin. Wydruk z analizatora dostałem.

Pytania : powiedzieć co o nich sądzę  i ogólnie jak wygląda badanie. Wyniki były ok, pytanie dość proste więc cały egzamin trwał kilka minut. I w sumie nie wiedziałem od czego zacząć ze stresu więc egzaminator sam zaczął zadawać pytania, najpierw co sądze o wynikach, potem o samo badane ... 

Powiedziałem w sumie kilka zdań i zaliczone. Później uzupełnianie dokumentów (też się w czymś tam pomyliłem)  i pytanie co teraz robimy jak jest przekreślone.

 

Inne samochody standardowe i pytania bardzo proste, bardzo dużo bylo o światła, jak ustawić, odchylenia i jak sprawdzić czy mieszą się w granicy, oraz o natężenie i wyliczanie czy są ok.

 

Moja rada to wiedzieć tak jak sam egzamin mówi PRAKTYCZNIE co  jak się robi i co gdzie jest ... nie ma takiego dużego naciku na regulaminy i klepanie regułek z książki.

 

Powodzenia na egzaminie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.