Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
kurant2000

Oświadczenie producenta

Polecane posty

kurant2000

Przyjechało do mnie na badanie ADR IVECO do 16 t w dowodzie rejestracyjnym jest 32500 jako zespół pojazdów , natomiast w oświadczeniu producenta jest napisane, że pojazd jest fabrycznie wyposażony w zwalniacz spełniający wymagania typu IIA do masy całkowitej zespołu pojazdów 28000 kg.

Jak postąpić teraz zaznaczam ,że dane z tabliczki znamionowej są zgodne z danymi w dowodzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No i ja bym wpisał w zaświadczenie ADR, że zwalniacz spełnia wymagania dla jednostki transportowej o dopuszczalnej masie całkowitej wskazanej w oświadczeniu.

Mowa jest o jednostce transportowej ADR po spełnieniu odpowiednich wymagań. A to że d.m.c. wskazana na tabliczce jest inna nie powinno w niczym przeszkadzać. Czasami tak bywa, że pojazd nie tylko po publicznych drogach śmiga, ale może przykładowo pracować po kopalniach lub portach, gdzie zwalniacza się nie wymaga.

No takie moje zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rewers

Ja bym wpisał tylko tak jak radzi Paprock w zaświadczeniu ADR pkt III, 2) odpowiednią masę całkowitą tj. 28000 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No, ale czytając 13 regulamin EKG ONZ można z deka się zakręcić. Zadzwoniłbym do TDT-u po szczegóły.

W regulaminie jest takie 'dziwne' zdanie:

1.8.2.1. Skuteczność układu hamulcowego o długotrwałym działaniu jest badana przy maksymalnej masie pojazdu lub zestawu pojazdów.

I zaś lataj po regulaminach zamiast badanie wykonywać! :-?

 

Ma/miał może wcześniejsze świadectwo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Badasz jednostkę transportową o dmc 32 500kg. Skoro zwalniacz jest do 28 000 kg to jest nie wystarczający dla danej jednostki transportowej. W zaświadczeniu masz podać dmc jednostki transportowej a nie wytrzymałość faktyczną zwalniacza. W przypadku braku wymogu zwalniacza ma być całe to zdanie skreślone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Bada IVECO jako jednostkę transportową!

Jednostka transportowa nie musi składać się z zespołu pojazdów!

W zupełności mu ten zwalniacz dla solówki wystarczy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurant2000
Ma/miał może wcześniejsze świadectwo?
nie nie ma

miał stare badanie ADR z innej stacji gdzie wpisane miał zwalniacz spełniający wymagania typu IIA do masy całkowitej zespołu pojazdów 28000 kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Napisałem. Dla mnie, dla pojazdu to oświadczenie wystarczy. Badamy pojazd, wystawiamy zaświadczenie wraz z załącznikami dla tego konkretnego pojazdu, o konkretnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu, dla którego zwalniacz spełnia takie a takie wymagania, co producent/przedstawiciel producenta stosownym oświadczeniem potwierdza.

Mowa jest o pojeździe, a nie o zestawie pojazdów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Jednostka transportowa to pojazd bez przyczepy lub pojazd z przyczepą zgodnie z definicją ADRowską. Skoro badany pojazd może ciągać przyczepy, to jest jednostką transportową jako zespół pojazdów i ta masa musi być brana pod uwagę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rewers

Z definicji ADR „Jednostka transportowa” oznacza pojazd samochodowy bez przyczepy lub zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego i dołączonej do niego przyczepy.

 

Czyli dla tego pojazdu zwalniacz jest wystarczający, a dla zespołu pojazdów dla których wymagany jest zwalniacz DMC zestawu może wynosić max. 28000 kg. Dlatego ja bym wpisał w pkt III, 2) 28000 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Paprock - czyli jeśli dobrze rozumiem, chcesz powiedzieć, że kierowca sam musi uważać z jaką przyczepą pojedzie w tym przypadku, tak? Bo nie z każdą będzie mógł w przypadku ADR - dobrze rozumuję?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No ja do tego w ten sposób bym podszedł. Interesuje mnie to co stoi na stanowisku, a na stanowisku jest sam pojazd, a nie zespół pojazdów. Splątałem się trochę adeerowskim nazewnictwem, które podświadomie zespół pojazdów u mnie wywołuje. A jak sama nazwa wskazuje, jednostka to jednostka a nie zespół jednostek.

Jak przyjadą dwie jednostki transportowe tworzące zestaw pojazdów to i tak każdy pojazd będzie rozpatrywany (badany) osobno. I nie widziałbym nic zdrożnego w tym, aby przyczepę na dodatkowe adeerowskie badania przyciągnął pojazd nie mający nic wspólnego z ADR-em.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

To teraz mi wytłumacz dlaczego jak stoi auto z gniazdem 7-pin przy haku to już nie widzisz tej analogii, że właściciel ma pilnować jaką przyczepę podłącza 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

To nie jest żadna analogia. Nikt nie wymaga potwierdzeń producenta dla dodatkowych badań haka.

I nie od dziś wiadomo, że nadajemy na różnych falach, więc nie ma co tematu ciągnąć.

Tam cisnąłem, żeby nie montować, nie zakładać czegoś co może się okazać w skutkach przykre.

Tu natomiast i szofer i doradca DGSA i firma transportowa ma czarno na białym w zaświadczeniu z przeprowadzonego badania i w świadectwie ADR co dany pojazd może i w jakiej konfiguracji wykonywać to może. Mają to na piśmie i ja jestem czysty. Ale co oni zrobią jest i tak poza mną. Tam, z uporem maniaka klientom zalecałem i zalecam, żeby pomyśleli o instalacji takiej, która każdej przyczepie poradzi ze światełkami. Może czasem i coś w zaświadczenia wpisywałem, że wtyk 7-PIN wszystkiego nie odpali. Nie mam wytycznych co do dodatkowego badania haka, dlatego tylko zalecenia i pełna improwizacja.

 

[ Dodano: 06-02-2018, 15:17 ]

A co do haka, to jest jeszcze taka sprawa, że zalecenia opisane są w instrukcji obsługi. Ale nie widzę przeszkód, żeby z zapytaniem do producenta bezpośrednio się zwrócić. Bardzo ciekawe co by w sprawie 7-PIN na dzisiaj odpowiedział, biorąc pod uwagę przyczepy inne niż lekkie i nowsze troszeczkę. Tak, wiem i znam wypowiedzi, że instrukcja to instrukcja, a nie żaden akt prawny, ale w przypadku haków do instrukcyjnych stron kierują wytyczne z dyrektywy akurat.

 

[ Dodano: 07-02-2018, 09:12 ]

Jednostka transportowa to pojazd bez przyczepy lub pojazd z przyczepą zgodnie z definicją ADRowską. Skoro badany pojazd może ciągać przyczepy, to jest jednostką transportową jako zespół pojazdów i ta masa musi być brana pod uwagę.

 

2) Zamontowany zwalniacz spełnia wymagania badania typu ..................... i posiada skuteczność wystarczającą dla jednostki transportowej o dopuszczalnej masie całkowitej ................... ton5).

 

5) W przypadku pojazdów samochodowych, dla których wymagany jest zwalniacz, wpisać właściwą wartość. W pozostałych przypadkach skreślić całe zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.