mirek.g Napisano 8 Luty 2018 Napisano 8 Luty 2018 Przyczepa rolnicza ciężarowa hamulec na 1 jedną tylną oś dmc 3500 ,czy może być ? Cytuj
danielg539 Napisano 8 Luty 2018 Napisano 8 Luty 2018 Ma osiągnąć wymaganą skuteczność hamowania i jak do tego wystarczy hamulec na jednej osi to OK. Sporo starych przyczep rolnizych miało hamowana tylko jena oś. Cytuj
roki212 Napisano 8 Luty 2018 Napisano 8 Luty 2018 A jak przyjadę z przyczepą rolniczą na badanie starszym ciągnikiem załóżmy T25 w którym nie ma instalacji pneumatycznej to w jaki sposób sprawdzane są hamulce? Cytuj
danielg539 Napisano 8 Luty 2018 Napisano 8 Luty 2018 Równie dobrze możesz przyciągnąć przyczepę i pozostawić ją przed SKP, bo przecież to przyczepa ma przejść badanie a nie ciągnik Normalne SKP nie przystąpią do takiego BT. Cytuj
roki212 Napisano 8 Luty 2018 Napisano 8 Luty 2018 Tylko które nie przystępują Tu raczej nikt nie napisze prawdy jak jest hehe bo jak widzę że przewody w przyczepie urwane, a badanie na dwa lata to odpowiedz sama się nasuwa Mowa oczywiście o starych przyczepach D732, D46/47 Cytuj
danielg539 Napisano 8 Luty 2018 Napisano 8 Luty 2018 Wszyscy wiemy jak działa system BT i dlatego wymaga głębokiej reformy! Cytuj
jast Napisano 8 Luty 2018 Napisano 8 Luty 2018 jak widzę że przewody w przyczepie urwane, a badanie na dwa lata Bo pewnie mu się zaczep wypiął i ciągnął na samych przewodach dopóki się nie urwały. Cytuj
roki212 Napisano 8 Luty 2018 Napisano 8 Luty 2018 To dobrze musiał by mu się wypiąć że koło siłowników wyrwało i na dodatek razem z butlą Cytuj
Nikita_Bennet Napisano 9 Luty 2018 Napisano 9 Luty 2018 Przyczepa rolnicza ciężarowa hamulec na 1 jedną tylną oś dmc 3500 ,czy może być ?Sanok D 45, fabrycznie hamulec na jedną oś, pneumatyczny, F2=4850kg.Jak ją ponownie rejestrowałem to (może niektórych to zdziwi) ale sprawdzano czy hamuje. Ba ostatnio C330M była na przeglądzie i też sprawdzano działanie hamulca. Co do przyczep - tylko w której ktoś patrzy na ładowność? Tyle ile wlezie aby rama się nie ugięła i oby plandeka była bo jeszcze mandat misiaki wlepią Cytuj
diagnosta2017 Napisano 6 Maj 2024 Napisano 6 Maj 2024 Panowie, wyjaśnijcie mi proszę jak to jest z hamulcem na jedną oś w przyczepie rolniczej Z racji tego że z pojazdami rolniczymi nie mam za dużo do czynienia, potrzebuje się upewnić. Jak rozumiem do 1,5t. DMC nie musi mieć hamulca, do 5 t DMC najazdowy a powyżej ? Czy Przyczepa rolnicza może mieć hamulec pneumatyczny lub hydrauliczny na jedną oś ? i czy ma znaczenie dla nas diagnostów która oś będzie hamować? Cytuj
Arton Napisano 8 Maj 2024 Napisano 8 Maj 2024 2. Połączenie hamulców pomiędzy ciągnikiem a pojazdem ciągnionym powinno być pneumatyczne typu dwuprzewodowego lub hydrauliczne typu jednoprzewodowego; w pojeździe wyposażonym w połączenie hamulców pneumatyczne typu dwuprzewodowego dopuszcza się połączenie pneumatyczne typu jednoprzewodowego jako złącze dodatkowe. 11a. Pojazd silnikowy, o którym mowa w § 44, zarejestrowany po raz pierwszy przed dniem 1 kwietnia 2011 r. może być wyposażony tylko w połączenie hamulców pneumatyczne typu jednoprzewodowego. Cytuj
adam1501 Napisano 9 Maj 2024 Napisano 9 Maj 2024 W dniu 6.05.2024 o 23:47, diagnosta2017 napisał: Czy Przyczepa rolnicza może mieć hamulec pneumatyczny lub hydrauliczny na jedną oś ? Tak. W dniu 6.05.2024 o 23:47, diagnosta2017 napisał: czy ma znaczenie dla nas diagnostów która oś będzie hamować? Nie. Powyższa przyczepa ma spełniać warunki odnośnie wskaźnika skuteczności hamowania i ile osi bierze w tym udział nie ma znaczenia. Cytuj
danielg539 Napisano 5 Czerwiec 2024 Napisano 5 Czerwiec 2024 W dniu 9.05.2024 o 10:52, adam1501 napisał: W dniu 6.05.2024 o 23:47, diagnosta2017 napisał: czy ma znaczenie dla nas diagnostów która oś będzie hamować? Nie. Przy odrobinie szczęścia można trafić na taką przyczepę, która na jednej osi będzie miał hamulec pneumatyczny a na drugiej hydrauliczny (to na wypadek ciągnięcia jej przez ciągnik wyposażony w hamulce pneumatyczne lub hydrauliczne. Cytuj
wadi Napisano 11 Czerwiec 2024 Napisano 11 Czerwiec 2024 W dniu 6.05.2024 o 23:47, diagnosta2017 napisał: Panowie, wyjaśnijcie mi proszę jak to jest z hamulcem na jedną oś w przyczepie rolniczej Z racji tego że z pojazdami rolniczymi nie mam za dużo do czynienia, potrzebuje się upewnić. Jak rozumiem do 1,5t. DMC nie musi mieć hamulca, do 5 t DMC najazdowy a powyżej ? Czy Przyczepa rolnicza może mieć hamulec pneumatyczny lub hydrauliczny na jedną oś ? i czy ma znaczenie dla nas diagnostów która oś będzie hamować? Jedną z ostatnich przyczep jakie były produkowane z hamulcem jednej osi , to Autosan D732, ład 4t, - brak tylnego zaczepu i złączy dla drugiej przyczepy. Co do układów hamulcowych : hamulce sterowane pneumatycznie- OK, hamulce sterowanie hydraulicznie- brak zgodności z WT. Cytuj
danielg539 Napisano 12 Czerwiec 2024 Napisano 12 Czerwiec 2024 8 godzin temu, wadi napisał: hamulce sterowanie hydraulicznie- brak zgodności z WT. Dlaczego? Cytuj
wadi Napisano 12 Czerwiec 2024 Napisano 12 Czerwiec 2024 Istnieje odsetek przyczep , których układ hamulcowy sterowany hydraulicznie spełnia poniższy wymóg , ( na ogół tandemy ) , ale reszta niestety nie . Są to też nowe przyczepy dwóch krajowych producentów , inne wytwórnie nie przewidują takiej możliwości - tylko i wyłącznie pneumatyka. Cytuj
adam1501 Napisano 14 Czerwiec 2024 Napisano 14 Czerwiec 2024 Taaa... a następny ustęp to pies??? "...4. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do przyczepy będącej środkiem transportu, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 1,5 t, oraz przyczepy będącej maszyną przystosowaną do poruszania się po drodze, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3 t, pod warunkiem że przyczepa ta ma dodatkowe połączenie (łańcuch, lina), które w razie zerwania urządzenia łączącego zapobiega dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewnia niezbędną kierowalność przyczepy. ..." Cytuj
wadi Napisano 14 Czerwiec 2024 Napisano 14 Czerwiec 2024 Zgoda , mowa tu o przyczepie o DMC do 1,5 t. , powyżej 1,5 t - wymaga się zahamowania samoczynnego na wypadek wypięcia i dotyczy to wszystkich przyczep z małym wyjątkiem , a konkretnie przyczep - maszyn rolniczych - np agregaty pół zawieszane itp., gdzie nie wymaga się układu hamulcowego do DMC 3t. Nawet w przypadku przyczep z hamulcem najazdowym ( DMC do 5 t ) konstrukcja tego układu zapewnia spełnienie warunku ( ust. 2 b ) - opadający dyszel uruchamia hamulec . Cytuj
danielg539 Napisano 16 Czerwiec 2024 Napisano 16 Czerwiec 2024 Cytat 2. Połączenie hamulców pomiędzy ciągnikiem a pojazdem ciągnionym powinno być pneumatyczne typu dwuprzewodowego lub hydrauliczne typu jednoprzewodowego; w pojeździe wyposażonym w połączenie hamulców pneumatyczne typu dwuprzewodowego dopuszcza się połączenie pneumatyczne typu jednoprzewodowego jako złącze dodatkowe. Powstaje pytani czy hydrauliczny układ hamulcowy może zapewnić zatrzymanie pojazdu po zerwaniu połączenia? Mi znane układy tego nie zapewniają, bo hamowania następuje po podaniu ciśnienia do układu. Ciekawe co było intencja ustawodawcy podczas konstrukcji tego przepisu, który został mieniony (dodano do niego możliwość stosowania hamulców hydraulicznych) a jednocześnie nie zmieniono zapisu z punktu 2b? Jak dla mnie to w przypadku hamulców hydraulicznych pojazd powinien mieć dodatkowe połącznie w postaci liny lub łańcucha ale o tym ustawodawca zapomniał. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.