Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przyczepa rolnicza ciężarowa hamulec na 1 jedną tylną oś dmc 3500 ,czy może być ?

Napisano

Ma osiągnąć wymaganą skuteczność hamowania i jak do tego wystarczy hamulec na jednej osi to OK.

Sporo starych przyczep rolnizych miało hamowana tylko jena oś.

Napisano

A jak przyjadę z przyczepą rolniczą na badanie starszym ciągnikiem załóżmy T25 w którym nie ma instalacji pneumatycznej to w jaki sposób sprawdzane są hamulce?

Napisano

Równie dobrze możesz przyciągnąć przyczepę i pozostawić ją przed SKP, bo przecież to przyczepa ma przejść badanie a nie ciągnik ;)

Normalne SKP nie przystąpią do takiego BT.

Napisano

Tylko które nie przystępują :) Tu raczej nikt nie napisze prawdy jak jest hehe bo jak widzę że przewody w przyczepie urwane, a badanie na dwa lata to odpowiedz sama się nasuwa :) Mowa oczywiście o starych przyczepach D732, D46/47

Napisano

Wszyscy wiemy jak działa system BT i dlatego wymaga głębokiej reformy!

Napisano
jak widzę że przewody w przyczepie urwane, a badanie na dwa lata

Bo pewnie mu się zaczep wypiął i ciągnął na samych przewodach dopóki się nie urwały. :evil::evil::evil:

Napisano

To dobrze musiał by mu się wypiąć że koło siłowników wyrwało i na dodatek razem z butlą :evil:

Napisano
Przyczepa rolnicza ciężarowa hamulec na 1 jedną tylną oś dmc 3500 ,czy może być ?
Sanok D 45, fabrycznie hamulec na jedną oś, pneumatyczny, F2=4850kg.

Jak ją ponownie rejestrowałem to (może niektórych to zdziwi) ale sprawdzano czy hamuje. Ba ostatnio C330M była na przeglądzie i też sprawdzano działanie hamulca.

Co do przyczep - tylko w której ktoś patrzy na ładowność? Tyle ile wlezie aby rama się nie ugięła i oby plandeka była bo jeszcze mandat misiaki wlepią ;)

  • 6 years later...
Napisano

Panowie, wyjaśnijcie mi  proszę jak to jest z hamulcem na jedną oś w przyczepie rolniczej 

Z racji tego że z pojazdami rolniczymi nie mam za dużo do czynienia, potrzebuje się upewnić. 

Jak rozumiem do 1,5t. DMC nie musi mieć hamulca, do 5 t DMC najazdowy  a powyżej  ?  Czy Przyczepa rolnicza może mieć hamulec pneumatyczny lub hydrauliczny na jedną oś ? i czy ma znaczenie dla nas diagnostów która oś będzie hamować?

Napisano

2. Połączenie hamulców pomiędzy ciągnikiem a pojazdem ciągnionym powinno być pneumatyczne typu dwuprzewodowego lub hydrauliczne typu jednoprzewodowego; w  pojeździe wyposażonym w  połączenie hamulców pneumatyczne typu dwuprzewodowego dopuszcza się połączenie pneumatyczne typu jednoprzewodowego jako złącze dodatkowe.

11a. Pojazd silnikowy, o którym mowa w § 44, zarejestrowany po raz pierwszy przed dniem 1 kwietnia 2011 r. może być wyposażony tylko w połączenie hamulców pneumatyczne typu jednoprzewodowego.

Napisano
W dniu 6.05.2024 o 23:47, diagnosta2017 napisał:

Czy Przyczepa rolnicza może mieć hamulec pneumatyczny lub hydrauliczny na jedną oś ?

Tak.

W dniu 6.05.2024 o 23:47, diagnosta2017 napisał:

czy ma znaczenie dla nas diagnostów która oś będzie hamować?

Nie.

Powyższa przyczepa ma spełniać warunki odnośnie wskaźnika skuteczności hamowania i ile osi bierze w tym udział nie ma znaczenia.

  • 4 weeks later...
Napisano
W dniu 9.05.2024 o 10:52, adam1501 napisał:
W dniu 6.05.2024 o 23:47, diagnosta2017 napisał:

czy ma znaczenie dla nas diagnostów która oś będzie hamować?

Nie.

Przy odrobinie szczęścia można trafić na taką przyczepę, która na jednej osi będzie miał hamulec pneumatyczny a na drugiej hydrauliczny (to na wypadek ciągnięcia jej przez ciągnik wyposażony w hamulce pneumatyczne lub hydrauliczne.

Napisano
W dniu 6.05.2024 o 23:47, diagnosta2017 napisał:

Panowie, wyjaśnijcie mi  proszę jak to jest z hamulcem na jedną oś w przyczepie rolniczej 

Z racji tego że z pojazdami rolniczymi nie mam za dużo do czynienia, potrzebuje się upewnić. 

Jak rozumiem do 1,5t. DMC nie musi mieć hamulca, do 5 t DMC najazdowy  a powyżej  ?  Czy Przyczepa rolnicza może mieć hamulec pneumatyczny lub hydrauliczny na jedną oś ? i czy ma znaczenie dla nas diagnostów która oś będzie hamować?

Jedną z ostatnich przyczep jakie były produkowane z hamulcem jednej osi , to Autosan D732, ład 4t, - brak tylnego zaczepu i złączy dla drugiej przyczepy. 

Co do układów hamulcowych : hamulce sterowane pneumatycznie- OK,  hamulce sterowanie hydraulicznie- brak zgodności z WT. 

Napisano
8 godzin temu, wadi napisał:

hamulce sterowanie hydraulicznie- brak zgodności z WT. 

Dlaczego?

Napisano

Istnieje odsetek przyczep , których układ hamulcowy sterowany hydraulicznie spełnia poniższy wymóg , ( na ogół tandemy ) , ale reszta niestety nie . Są to też nowe przyczepy dwóch   krajowych producentów , inne wytwórnie nie przewidują takiej możliwości - tylko i wyłącznie pneumatyka.

 

Zrzut ekranu (185).png

Napisano

Taaa...

a następny ustęp to pies???

"...4. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do przyczepy będącej środkiem transportu, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 1,5 t, oraz przyczepy będącej maszyną przystosowaną do poruszania się po drodze, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3 t, pod warunkiem że przyczepa ta ma dodatkowe połączenie (łańcuch, lina), które w razie zerwania urządzenia łączącego zapobiega dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewnia niezbędną kierowalność przyczepy. ..."

Napisano

Zgoda , mowa tu o przyczepie o DMC do 1,5 t. , powyżej 1,5 t - wymaga się zahamowania  samoczynnego na wypadek wypięcia i dotyczy to wszystkich przyczep z małym  wyjątkiem , a konkretnie  przyczep - maszyn rolniczych - np agregaty  pół zawieszane itp., gdzie nie wymaga się układu hamulcowego  do DMC 3t.  Nawet w przypadku przyczep z hamulcem najazdowym  ( DMC do 5 t ) konstrukcja tego układu zapewnia spełnienie warunku  ( ust. 2 b ) -  opadający dyszel uruchamia hamulec .

Napisano
 
Cytat

 

2. 

 Połączenie hamulców pomiędzy ciągnikiem a pojazdem ciągnionym powinno być pneumatyczne typu dwuprzewodowego lub hydrauliczne typu jednoprzewodowego; w pojeździe wyposażonym w połączenie hamulców pneumatyczne typu dwuprzewodowego dopuszcza się połączenie pneumatyczne typu jednoprzewodowego jako złącze dodatkowe.

 

Powstaje pytani czy hydrauliczny układ hamulcowy może zapewnić zatrzymanie pojazdu po zerwaniu połączenia? Mi znane układy tego nie zapewniają, bo hamowania następuje po podaniu ciśnienia do układu. 

Ciekawe co było intencja ustawodawcy podczas konstrukcji tego przepisu, który został mieniony (dodano do niego możliwość stosowania hamulców hydraulicznych) a jednocześnie nie  zmieniono zapisu z punktu 2b? Jak dla mnie to w przypadku hamulców hydraulicznych pojazd powinien mieć dodatkowe połącznie w postaci liny lub łańcucha ale o tym ustawodawca zapomniał.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.