psc Napisano 11 Luty 2018 Share Napisano 11 Luty 2018 Witam, Sprowadziłem pick upa z Kanady (ciężarowy), w papierach nie ma wbitej ilości miejsc, ale przy rejestracji czasowej podałem 6 miejsc (zgodnie ze stanem faktycznym) Teraz będę robił przegląd i wbijał VAT 1 = muszę usunąć tylne siedzenia i pasy 1. Chciałbym zostawić siedzisko tylnej kanapy (auto będzie robiło długie trasy więc byłoby gdzie się przespać) - czy można to jakoś pogodzić? 2. Skoro nigdzie nie ma ilości miejsc czy mogę je odkręcić i zrobić tylko pierwsze badanie i badanie VAT czy muszę jeszcze zrobić badanie o zmianach konstrukcyjnych? 3. Czy potem można wrócić do stanu 6 osobowego? 4 Czy powinienem jeszcze o czymś wiedzieć? Dzięki za wszystkie odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Luty 2018 Share Napisano 11 Luty 2018 Bez urazy, ale dla mnie to jest wałek, mówiąc delikatnie. W tych całych VATACH idzie o samochód ciężarowy z jednym rzędem, ale z takim rzędem za którym jest towarowa przestrzeń. W pick-up'ie miejsce na ładunki i towary jest na skrzyni/pace, a nie w kabinie na podłodze po zdemontowanej kanapie. Sorry, ale Polonez Truck (czterodrzwiowy, pięciomiejscowy) na taki patent się nie załapie, to i tak samo ten kanadyjski wynalazek. Od dawna czekałem, aż taki pomysł padnie. Wcześniej, użytkownicy choćby Nissanów Navara w odmianie King Cab byli jakby skromniejsi i nie wpadali na takie patenty. Dalej nie ma sensu sprawy rozwijać. Zmiana miejsc ma być wykonano oficjalnie przez dodatkowe badanie i zgłoszenie tego faktu organowi rejestrującemu pojazd. Później można analogicznie sprawę odkręcić i do pierwotnej wersji wrócić. Na zakończenie dopytam jeszcze skąd wiedza, że to auto ciężarowe? Pytam, bo w urzędach celnych przyznać pick-up'owi status ciężarowy, to rzecz niemożliwa. Identyczne mam zdanie o brygadówkach czyli o wszelkiej maści dubel kabinach. Ale nie widzę przeszkód, aby realizację tego zamysłu ktoś inaczej widział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 12 Luty 2018 Share Napisano 12 Luty 2018 Pytam, bo w urzędach celnych przyznać pick-up'owi status ciężarowy, to rzecz niemożliwa.Klasyfikacja UC wynika z przepisów podatkowych i nie ma nic wspólnego z klasyfikacja wg. PORD. 1. Chciałbym zostawić siedzisko tylnej kanapy (auto będzie robiło długie trasy więc byłoby gdzie się przespać) - czy można to jakoś pogodzić?nie da się tego pogodzić = wybierasz albo VAT, albo miejsca siedzące.2. Skoro nigdzie nie ma ilości miejsc czy mogę je odkręcić i zrobić tylko pierwsze badanie i badanie VAT czy muszę jeszcze zrobić badanie o zmianach konstrukcyjnych? Co do zasady powinno się odbyć badanie po zmianach konstrukcyjnych.3. Czy potem można wrócić do stanu 6 osobowego? I tu też co do zasady, powinny punkty kotwiczenia siedzeń i pasów być zabezpieczone przed ich ponownym użyciem.4 Czy powinienem jeszcze o czymś wiedzieć?Po usunięciu tylnego rzędu ta część kabiny staje się przestrzenią ładunkową, więc zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów7)23) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.;co oznacza, że musi ona być homologowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Luty 2018 Share Napisano 12 Luty 2018 Po usunięciu tylnego rzędu ta część kabiny staje się przestrzenią ładunkową, Powstaje pytanie jaki będzie podrodzaj tego pojazdu, bo Pick-up to już chyba nie pasuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 12 Luty 2018 Share Napisano 12 Luty 2018 ale do Vat1a 1 rząd siedzeń i nadwozie van lub wielozadaniowy , czyli AF lub BB do VAT 1b 1 rząd siedzeń , z otwartą przestrzenia ładunkową która wystepuje jako oddzielna jednostka i nie jest połączona z przedziałem pasażerkim( może być pikap BE ) Nie wiemy co to za pojazd i jak wygląda ale z przepisów wynika ,że pod VAt nie podejdzie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Luty 2018 Share Napisano 12 Luty 2018 Oddzielna kabina i oddzielna paka/skrzynia to jest VAT-2. Pick-up'y łapią się pod 1b. Z resztą cienka i umowna granica między 2 lub 1b. Pytanie w sumie jest proste, czy dubel kabina lub pick-up lub wyżej wymieniony Polonez Truck, z których powywalano drugie rzędy siedzeń łapie się pod jakikolwiek VAT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Luty 2018 Share Napisano 12 Luty 2018 czy dubel kabina lub pick-up lub wyżej wymieniony Polonez Truck, z których powywalano drugie rzędy siedzeń łapie się pod jakikolwiek VAT? A czemu nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 12 Luty 2018 Share Napisano 12 Luty 2018 A czemu nie?Pod warunkiem, że "nowa" przestrzeń ładunkowa jest oddzielona od pasażerskiej stałą przegrodą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Luty 2018 Share Napisano 12 Luty 2018 I wychodzi twór o dwóch przestrzeniach ładunkowych! Formalnie jak silos. Silos pod jakie VATY się załapie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Luty 2018 Share Napisano 12 Luty 2018 I wychodzi twór o dwóch przestrzeniach ładunkowych I pick-up też nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Luty 2018 Share Napisano 12 Luty 2018 Panie Michale. Już były pseudo-bankowozy, które zamiast sejfu miały namiastkę skarbonki. Już były pseudo-pomoce luksusowe. Nie ma co kombinować pojazdu specjalnego - agregatu spawalniczego po wrzuceniu do bagażnika spawarki z markietu. Nie ma co robić pojazdu specjalnego - pogrzebowego, który jest zdolny tylko prochy w urnie przewozić. Chyba nie o to chodzi. Dla wynalazków są przewidziane kilomertówki, ewidencje przebiegu, zeszyty. No jest wybór. Nie ma co się rzucać od razu na VATY. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 12 Luty 2018 Share Napisano 12 Luty 2018 A czy to nasz problem, poza koniecznością ustalenia podrodzaju? Demontaż tych foteli, siedzeń, kanapy (zwał jak zwał) ma na celu zmianę przeznaczenia tej przestrzeni w pojeździe (dla przypomnienia z pasażerskiej na ładunkową). Tak samo ma wyglądać zmiana liczby miejsc siedzących w BB. Oprócz ich usunięcia (jednego czy dwóch rzędów), przesunięciu powinna ulec również przegroda. I mały problem w "blaszaku", który ma przegrodę przestawną, mocowaną śrubami. Schody zaczynają się w pojeździe, który miał robioną zabudowę i przegroda pasuje tylko w miejscu, w którym była przy tej zabudowie zamontowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Luty 2018 Share Napisano 12 Luty 2018 No i wszystko gmatwa się ładnie. Jaki będzie podrodzaj tego pojazdu? Pojazdu z dwoma przestrzeniami. Jak nazwać to od przegrody do tylnej ściany w kabinie, no część gdzie siedzenia stały? Pół wielozadaniowy & pół pick-up? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 12 Luty 2018 Share Napisano 12 Luty 2018 psc napisał temat i znikł ... Dyskusja zmierza na rozbijanie czegoś na atomy A wystarczy, żeby psc zapoznał się z istniejącymi tematami w tym dziale forum ps. Jak ktoś będzie miał coś konkretnego do dodania to dajcie znać przez PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi