Skocz do zawartości

Egzamin teoretyczny Warszawa 14.0218


soraj

Rekomendowane odpowiedzi

Pisze to co przekazali mi ludzie po wyjściu z egzaminu,

 

Opisowka : na skp prsyjechal samochód do 3.5 t z gazem powypadkowy opisz rodzaje badań oraz wyszcszegolnoc elementy pomiar geometrii pojazdu? Jeżeli coś przekręciłem przepraszam. Informacja usłyszana , napiszę co było po południu

 

Pytania testowe mocno nastawione na światła i hamulce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Krakowie to samo, rodzaj czynności, co należy wykonać przed badaniem,jakie urządzenia na stacji będą potrzebne, opis czynności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na poprawkowym mialem :

 

Na badanie okresowe przyjeżdza taki pojazd ( zdjecie lorry) badanie dotyczny samej przeczpy, opisz jakie dokumenty nalezy przedstawic, wymogi badania oraz jaki dokument wystawia diagnsota na koniec.

 

Opisalem " chyba wszystko" ale zapomnialem magicznego zdania" diagniosta wymaga zaświadczenia z UDT" bo naczepa miala poklad hydrauliczny.... i dupa blada... choć gadalem z diagnosta i mowi, że nigdy nie pytaja właścicieli lorr o UDT... Szkoda ehh..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisalem " chyba wszystko"

 

Soraj podziel się co napisałeś- komuś na pewno się przyda i będziemy mogli przeanalizować co trzeba dodać. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisał co należało dodać ... nie podał w wymogach decyzji UDT

 

To ze diagnosta ci powiedział, że w takim wypadku nie żądają protokołów. To nie wiem ... żalił się czy chwalił ... ?

 

Ty masz napisać tak by zdać egzamin. A czy będziesz pracując robił jak owy diagnosta to już tylko twoja sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisalem " chyba wszystko" ale zapomnialem magicznego zdania" diagniosta wymaga zaświadczenia z UDT" bo naczepa miala poklad hydrauliczny.... i dupa blada... choć gadalem z diagnosta i mowi, że nigdy nie pytaja właścicieli lorr o UDT... Szkoda ehh..

- Ty z diagnostykami nie gadaj. Masz raz na jutro, zakołonotuj, zapisz i utwierdź się w tym co już wiesz. A wiesz, że takie pojazdy podlegają pod Urząd Dozoru Technicznego. Oczywiście te zielone naklejki to tylko informacyjnie. Władnymi dokumentami są protokół z decyzją w komplecie.

Fotki w dużej rozdzielczości, żeby można się przypatrzeć, bo jutro [delete] załączniki:

5ae1a82e65531_LohrUDT2.2.thumb.jpg.d7cc711330cb9938714f3e4011315e3f.jpg

5ae1a82e7f25d_LohrUDT1.1.thumb.jpg.ec689ceb2d6275e8a97e5b302e8d8f5f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wiem ... żalił się czy chwalił ... ?

Tam obowiązuje ten przepis: "My tak zawsze robili i jeszcze nikt się nie doczepił".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My tak zawsze robili i jeszcze nikt się nie doczepił

Ten zawód niestety podlega ciągłym zmianom i raz nabyta wiedza nie wystarcza. Trzeba być czujnym i mieć świadomość zmian. Kiedyś podesty nie podlegały pod dozór, później tak, natępnie stwierdzili, że jednak nie a obecnie są pod dozorem. Jeżeli nie rozwijamy się stajemy w miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisalem " chyba wszystko"

 

Soraj podziel się co napisałeś- komuś na pewno się przyda i będziemy mogli przeanalizować co trzeba dodać. :D

 

sporo osób nie zaliczyło opisówki znowu , ogólnie z tego co widze w mojej grupie były tylko osoby "poprawkowe" i wg mnie pytanie opisowe były trudniejsze od tych co mieli rano bedac pierwszy raz, nie chodzi tylko o opisówke ale i o rozszerzenie...

 

Na skp przyjechał taki pojazd : (zdjecie lohry z przyczepą opuszczaną hydraulicznie) opisz badanie okresowe samej przyczepy:

 

- jakie dokumenty wymaga diagnosta

- jakie wymagania stosujemy co do badania

- jakie dokumenty wystawia diagnsota

 

skupiamy sie na konkretach, nie lejemy wody i odpowiadamy na poszczególne podpunkty

 

Ad1. Diagonsta powinien otrzymac dowód rejestracyjny przyczepy, skoro to badanie okresowe, oraz aktualne zaświadczenie z UDT na urządzenie podlegajace dozorowi,w tym przypadku platforma podnoszona przyczepy.

 

Ad.2

 

Przyczepa podczas badania powinna spełniać warunki budowy i wyposażenia zgodne z 2022 Dział 3ci ( dotyczące przyczepy)

 

Badanie przeprowadzam zgodnie z zakresem dziennika ustaw z dnia.. poz 776 paragraf 2.1

 

oraz z tabelą załącznika nr 1 Dział 1

 

pozycje:

 

01. Tablice rej

0.2 vin

1.1.8 połączenie z hamulcami przyczepy

1.1.11 sztywne przewody hamulcowe

1.1.12 elastyczne przewody hamulcowe

1.1.13 okladziny i klocki ham

1.1.20 automatyczne działanie hamulcy przyczepy

1.1.21 kompletny uklad hamulcowy ora zkosntrukcja

1.1.22 połaczenia testowe o ile sa wymagane

1.2 skutecznosc działania hamulca roboczego

1.3 sprawnosc i skutecznosc pomocniczego ukladu hamulcowego (i podpunkty 1.3.1 .13.2)

 

1.4 sprawnosc hamluca postojwoego z podpunktami 1.4.1 1.4.2 bez 1.5 czyli zwalniacza, punkt z ABS zostaje o ile jest wyposażona

 

1.7 EBS o ile jest wyposażona

 

2 uklad kierowniczy pomijamy poza ustawieniem kół, czy dobrze ? Nie wiem...

 

3 widocznosc rowniez pomijamy

 

4. Swiatła i wyposażenie elektryczne

 

4.1 Swiatła mijania i drogowe pomijamy

4.1.2 pomijamy , nie ustawia sie swiatel w naczepie

4.1.3 przelaczniki rowniez pomijamy

 

4.2.1 stan i działania swiatel bocznych i tylnych

4.2.3 zgodnosc z wymaganiami przepisow rozporzadzenia (chodzio ilośc i barwe stan itp)

 

4.4 swiatla kierunkowskazu i swiatla awaryjne

 

4.4.1 stan i dzialanie

 

4.4.3 znowu zgodnosc z rozporzadzeniem

 

4.4.4 czestotliwosc blyskow

 

4.5.1 w tym przypadku tylko tylne swiatla przeciwmglowe

ustawienia i przełaczniki odrzucamy

 

4.54 znowu zgodnosc z rozporządzeniami

 

4.6 swiatla cofania tez bez przełącznikow

4.7 tablica rejestracyjna

4.8 swiatla odblaskowe

 

4.9 Wymagane Wskazniki kontrolne urzadzen oswietlenia ( to bym sprawdził przy podpieciu przyczepy do zestawu, czy nic nie wywala na desce) czy dobrze ? nie wiem...

 

4.10 wazne połączenia elektryczne pomiedzy urządzeniem ciagnacym a przyczepa

4.11 złacza i przewody

4.12 dodatkowe swiatla odblaskowe

4.17 swiatla postojowe

5.1.1.osie

 

5.1.3 łozyska kół

5.2 koła i opony

5.3 zawieszenie tu bym wymienil zawieszenie pneumatyczne 5.3.5 , sworznie wahaczy oraz resory opuscił

 

6.1 Pozdwozie i elementy przymocowania do podwozia

6.1.1 stan ogolny

6.1.4 zderzaki, zabezpieczenia boczne

6.1.5 zamocowanie kola zapasowego

6.16 urządzenie sprzegajace i przeznacozne do holowania

6.3.9 błotniki i fartuchy przeciwbłotne

6.5 WAZNE urzadzenia techniczne podlegające organom dozoru technicznego stanowiace jego wyposażenie

 

7.4 trójkat ostrzegawczt

7.5 kliny zabezpieczenia pdo kola

 

i tyle wg mnie

 

 

AD3.

 

Diagnosta po zakończeniu badania wystawia zaświadczenie z przeprowadzonego badania okresowego dla przyczepy z wynikiem poz lub negatw. niepotrzbne skreślić w uwagach wpisuje nr UDT oraz pobiera kwote za przegląd okresowy zgodnie z aktualnym cennikiem badań

 

 

Oczywiscie licze na sensowne komentarz i porawki.

 

Na temat transportu intermodalnego nie wchodziłem choc Lohra najczesciej bierze w nim udział...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaświadczenie z UDT

 

Ten dokument nie nazywa się zaświadczenie.

 

w uwagach wpisuje nr UDT

 

Nie tylko numery protokołu i decyzji - wpisuje się jeszcze datę wystawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja odpowiedź będzie odnosiła się do dwóch ostatnich zdań posta, a właściwie do ostatniego i sprowadzi się do popracia nie wchodzenia w zagadnienia transportu intermodalnego. LOHR może bierze i w nim udział, ale jako marka przyczepy, jako producent przyczepy. Przewóz samochodów nie łapie się na transport intermodalny. No chyba, żeby te auteczka w kontenery popakować i transportować statkiem, pociągiem, ciężarowym samochodem. To jest sens transportu intermodalnego. Jedna jednostka transportowa (kontener lub nadwozie wymienialne), a kilka środków do jej przewozu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz u 1468 mówi przedmioty podelgaja dozorów technicznemu z wyjątkiem jeżeli są fabrycznie na wyposażeniu pojazdu a Lohra ma na wyposażeniu pojazdu podnośniki fabrycznie ... Rozmawiałem z prowadzącym szkolenia z Łodzi też robi badania bez UDT. Mindfuck..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz u 1468 mówi przedmioty podelgaja dozorów technicznemu z wyjątkiem jeżeli są fabrycznie na wyposażeniu pojazdu a Lohra ma na wyposażeniu pojazdu podnośniki fabrycznie
Wyłączenie dotyczy dźwigników do unoszenia pojazdów np. w czasie wymiany koła :x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedmioty podelgaja dozorów technicznemu z wyjątkiem jeżeli są fabrycznie na wyposażeniu pojazdu

Chodzi o zwykły lewarek .UDT od paru lat szkoli że lhory podlegają pod dozór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz u 1468 mówi przedmioty podelgaja dozorów technicznemu z wyjątkiem jeżeli są fabrycznie na wyposażeniu pojazdu

- a najprostszym zobrazowaniem takiego wyposażenia jest podnośnik dźwigający szoferkę!

 

Wkleiłem materiał poglądowy celem pokazania, że jednak poddaje się takie pojazdy dozorowi, a tu kontra, że badania bez UDT ktoś robi. Niech koleś dalej z powodzeniem szkoli.

Ludzie piszą, tłumaczą, załączniki zapodają. A tu i tak be i ni proszę, ni dziękuję!

A fe!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dawna wiemy, że okresowe szkolenia diagnostów są potrzebne ale większym problemem jest to, kto miał by je prowadzić. Nie sztuka wydać 200-300 PLN na szkolenia na którym prelegent sam najpierw powinien się doszkolić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz u 1468 mówi przedmioty podelgaja dozorów technicznemu z wyjątkiem jeżeli są fabrycznie na wyposażeniu pojazdu

- a najprostszym zobrazowaniem takiego wyposażenia jest podnośnik dźwigający szoferkę!

 

Wkleiłem materiał poglądowy celem pokazania, że jednak poddaje się takie pojazdy dozorowi, a tu kontra, że badania bez UDT ktoś robi. Niech koleś dalej z powodzeniem szkoli.

Ludzie piszą, tłumaczą, załączniki zapodają. A tu i tak be i ni proszę, ni dziękuję!

A fe!

 

Nie denerwuj się, po prostu czytalem temart o UDT na tym forum i było kilka sprzecznych odpowiedzi....

 

1.jpg

 

Wczoraj też przyjechala taka śmieciara na OSKP do wywozu odpadów zwierzecych 35500kg dmc, pytam gościa czy na ten podnośnik nad kabina do wypróżniania kontenerów ma UDT , mówi, że pracuje 18 lat w tej firmie, nigdy nie miał żadnego przegladu z UDT na to urzadzenie... także tak wyglądają realia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz u 1468 mówi przedmioty podelgaja dozorów technicznemu z wyjątkiem jeżeli są fabrycznie na wyposażeniu pojazdu a Lohra ma na wyposażeniu pojazdu podnośniki fabrycznie ... Rozmawiałem z prowadzącym szkolenia z Łodzi też robi badania bez UDT. Mindfuck..

Jeśli jakieś urządzenie podczas pracy unosi człowieka lub ładunek to podlega pod UDT.

Drugie piętro lory po załadowaniu pojazdów unosi się z ładunkiem więc podlega pod UDT bezwzględnie. Wymagamy protokołu i decyzji wpisując w zaświadczenie numer protokołu i decyzji oraz datę wystawienia tych dokumentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jakieś urządzenie podczas pracy unosi człowieka lub ładunek to podlega pod UDT.

Zbyt ogólnie, bo np. przyczepa wywrotka też podnosi ładunek i nie podlega dozorowi.

Śmieciarki też z tego co pamiętam nie podlegają pod dozór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danielg539, wywrotka nie podnosi tylko przechyla ładunek i to jest ta subtelna różnica. Podobnie się ma rzecz z opuszczanymi najazdami lawet - transport z podłoża na pojazd odbywa się w poziomie, więc nie podlegają dozorowi. To są interpretacje różnych oddziałów UDT, jak widać w przeciwieństwie do TDT są zgodni w swoich interpretacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35500kg dmc, pytam gościa czy

A nie wydało Ci się że taka śmieciarka ma za mało osi do tego DMC,

 

a nawet mając jedną więcej to też nadal będzie za mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jest ze śmieciarką?
Pewnie wszystko zależy od konstrukcji. Jeśli pojemnik unoszony jest w pionie, to powinna mieć dozór. Tradycyjne śmieciarki przechylają pojemniki w czasie ich rozładunku. O tą ze zdjęcia trzeba by pytać w dozorze, bo tam szczegóły techniczne mogą decydować np. ramię na zawiasie, które powoduje, że transport pojemnika odbywa się jednak poprzez przechył, a nie unoszenie. Dla laika może to wyglądać inaczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.