Skocz do zawartości

Egzamin praktyczny 21.02.2018 Domasław /k Wrocławia


wotech

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , dzisiaj niestety nie udało mi się zdać egzaminu praktycznego. Moim zadaniem było przeprowadzenie badania na samochodzie ADR. Pojazd to cysterna na samochodzie Star. Dostałem ksero dowodu rejestracyjnego , protokół TDT badania zbiornika oraz świadectwo dopuszczenia pojazdu do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych. Poległem już na samym początku gdyż niestety nie potrafiłem udowodnić ze pojazd jest pojazdem FL .Teraz moje pytanie , na jakiej podstawie mam określić kategorie pojazdu Adr . Czy chodzi o to że nie dostałem deklaracji zgodności pojazdu z wymogami adr od producenta lub przedstawiciela ? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Byłem dzisiaj i zdałem

 

Honda z gazem

- brak dokumentu na butle z tdt i poza tym tyle

 

pytania:

- opisz budowę instalacji lpg ( od zaworu tankowania po wtryskiwacz )

- omów budowe wielozaworu lpg

- jak sprawdzamy analize spalin

- co to jest sonda lambda

- co to jest współczynnik lambda

- do czego służy i za co odpowiada lambda

- do tego zaświadczenie wypełnić

- tabliczka opisać

 

i pozytyw

 

pozdrawiam kolegów i życzę powodzenia

 

[ Dodano: 21-02-2018, 18:21 ]

Witam , dzisiaj niestety nie udało mi się zdać egzaminu praktycznego. Moim zadaniem było przeprowadzenie badania na samochodzie ADR. Pojazd to cysterna na samochodzie Star. Dostałem ksero dowodu rejestracyjnego , protokół TDT badania zbiornika oraz świadectwo dopuszczenia pojazdu do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych. Poległem już na samym początku gdyż niestety nie potrafiłem udowodnić ze pojazd jest pojazdem FL .Teraz moje pytanie , na jakiej podstawie mam określić kategorie pojazdu Adr . Czy chodzi o to że nie dostałem deklaracji zgodności pojazdu z wymogami adr od producenta lub przedstawiciela ? Pozdrawiam

 

 

Sądze, że: klasyfikujesz go poprzez numer un 30 / 1202 klasyfikuje go jako AT jednak w przepisach jest wyłączenie i jest FL

 

tam był do 10t więc:

- nie musi być ogranicznika, zwalniacza, ABS-u

 

świadectwo dopuszczenia było na AT i FL

 

rok prod. 1979

 

p.s. gdzie była tabliczka znamionowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie potrafiłem udowodnić ze pojazd jest pojazdem FL

 

to klient ma określić jakie ładunki będzie woził tym autem . Ty , jako diagnosta , badasz wtedy pojazd czy spełnia wymagania ADR dla danego rodzaju ( FL , AT , EX ). Badasz wg wymagań z działu 9 ADR.

 

Sądze, że: klasyfikujesz go poprzez numer un 30 / 1202

 

A skąd pewność ,że cysterna będzie wozić un 30/1202 . aj będzie rozpuszczalnik albo gaz ? Powtarzam , to klient wnioskując o badanie ADR ma sie określić co będzie woził .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w protokole pisze jakie wozi ( 1202 i 1203 ) na 1203 to fl

 

„Pojazd FL” oznacza:

(a) pojazd przeznaczony do przewozu materiałów ciekłych o temperaturze zapłonu nie

wyŜszej niŜ 60ºC (z wyjątkiem UN 1202 paliwa do silników Diesla zgodnego z normą

EN 590:2004, oleju gazowego i oleju opałowego (lekkiego), o temperaturze zapłonu

określonej w normie EN 590:2004), w cysternach stałych lub odejmowalnych

o pojemności przekraczającej 1 m3

lub w kontenerach-cysternach lub cysternach

przenośnych o pojemności całkowitej przekraczającej 3 m3

; lub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poległem już na samym początku gdyż niestety nie potrafiłem udowodnić ze pojazd jest pojazdem FL .Teraz moje pytanie , na jakiej podstawie mam określić kategorie pojazdu Adr .

A pojazd może być taki:

 

779264-camion-mercedes-citerne.jpg

 

I terez, chodząc wkoło auta, należy wymienić co charakterystycznego należy do konstrukcji pojazdu FL.

 

No tak rozumiem to zadanie. I nie ma co cytować definicji, a raczej przenieść się do tabelki zamieszczonej w części dziewiątej adeerowskiej umowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I terez, chodząc wkoło auta, należy wymienić co charakterystycznego należy do konstrukcji pojazdu F

 

Może i trzeba było tak postąpić, a nie chodzi może o jakaś homologacje? lub jakieś zaświadczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja również z pozytywnym wynikiem opuściłem Wrocław właśnie 21.02. Trafiłem na autobus 100, szczegółowo: zawieszenie, układ hamulcowy, układ kierowniczy, tabliczki, zaświadczenie. Prawie godzina pękła ale dałem rade na szczęście ;) Budowa co z czym i jak na blache, bez tego ani rusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pytania kolego o rodzaj cysterny. Dostałeś od komisji dokument świadectwo dopuszczenia do przewozu niektórych materialow niebezpiecznych tzw czerwony pasek i właśnie tam to jest. Wystarczyło powiedzieć że informacja ta znajduje się na świadectwie dopuszczenia :cool: był to oczywiście fl i at. Spełniając warunki fl ma się od razu dopuszczenie do at.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramzesik, diagnostę nie interesuje tzw. czerwony pasek. Diagnosta ma wiedzieć czy pojazd spełnia wymagania o które wnioskuje właściciel/użytkownik pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aboz czyli taka powinna być odpowiedź na pytanie komisji? Wiem że czerwony pasek nie bierze udziału ale egzaminowany go dostał więc mógł się chyba tym posiłkowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem ksero dowodu rejestracyjnego , protokół TDT badania zbiornika oraz świadectwo dopuszczenia pojazdu do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych. Poległem już na samym początku gdyż niestety nie potrafiłem udowodnić ze pojazd jest pojazdem FL .

- Ramzesik, no chyba nie sądzisz, że prawidłowa odpowiedź na takie pytanie powinna brzmieć: bo w świdectwie ma FL zafajkowane! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że czerwony pasek nie bierze udziału ale egzaminowany go dostał więc mógł się chyba tym posiłkowac?

A może wprost przeciwnie i chcieli go wpuścić w maliny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramzesik, Ty masz wiedzieć jakie badanie wykonasz i dlaczego. Dokumenty obowiązujące przy badaniach są określone przepisami i je należy wymagać. A może dają czerwony pasek zamiast protokołu na cysternę

i chcieli go wpuścić w maliny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Warszawie nie dają żadnych dokumentów, tylko pytają jakie dokumenty są Panu potrzebne do przeprowadzenia badania... i wtedy wydają co zawołasz....

 

Oczywiście trzeba uważać bo dokumenty też mogą być od czegoś innego niż faktyczny stan pojazdu... :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.