JANUSZ60 Napisano 22 Luty 2018 Napisano 22 Luty 2018 Lanos grudzień 99, ciężarowy 4 os., furgon klient wymontował kanapę i chciałby cięż. 2 os. plus Vat , co wy na to ? Cytuj
Paprock Napisano 22 Luty 2018 Napisano 22 Luty 2018 Jak był ciężarowy i rodzaj się nie zmienia, bo dalej zostanie ciężarowym, to ja bym się bez PIMOTU obył i jakoś Lanosa opisał, że: Przedstawiony do badania pojazd nie posiada drugiego rzędu siedzeń. Pierwszy rząd siedzeń wyposażony jest w dwa fotele zamontowane w punktach przewidzianych konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu, a każde z tych miejsc wyposażone jest w zagłówek oraz trzypunktowy pas bezpieczeństwa. Przestrzeń ładunkowa/towarowa oddzielona jest trwałą ścianą/kratą/przegrodą, o której mowa w ustawie o VAT. I dalej klops, bo trzeba uzgadniać z WK, czy zaakceptują zmianę podrodzaju na wielozadaniowy lub van. Powinno się udać, bo nie takim graczom homo w tej kwestii korygowano. Seicenta "eltela" do tej pory śmigają z VATEM jako ciężarowe (prawdopodobnie) furgony. Cytuj
piter1973 Napisano 22 Luty 2018 Napisano 22 Luty 2018 sa jeszcze wytyczne na temat wymiarów otworu załadunkowego ( szerokość , wysokość ). Cytuj
aboz Napisano 22 Luty 2018 Napisano 22 Luty 2018 Krata za przednim rzędem i nie widzę problemu w ZK, ze zmianą podrodzaju włącznie. Wypełnia warunki dla VAN. Cytuj
piter1973 Napisano 22 Luty 2018 Napisano 22 Luty 2018 to ja bym się bez PIMOTU obył i jakoś Lanosa opisał paragraf 9c na to pozwala ( zmniejszenie liczby miejsc bez zmiany położenia pozostawionych siedzeń ) tylko czy ten lanos to nadwozie BB ? Cytuj
Paprock Napisano 22 Luty 2018 Napisano 22 Luty 2018 Skoro był furgonem, to na bank po dzisiejszemu jest vanem. Mówimy o podrodzaju pojazdu po polskiej klasyfikacji, która nie używa skrótów od homologacyjnych definicji rodzajów nadwozi samochodowych. No tak modyfikują nam rozporządzenia, aby ułatwić życie. Zawsze można się wymądrzyć i dodać, że należałoby dostosować klasyfikację pojazdu do obecnie obowiązującej i tak, zgodnie z definicją rodzaju nadwozia pojazd spełnia wytyczna dla wielozadaniowy,van (do wyboru, do koloru) oraz zgodnie z klasyfikacją rodzajów i podrodzajów pojazdów podaną w rozporządzeniu... spełnione są wymagania dla podrodzaju wielozadaniowy, van (też do wyboru, do koloru). A jeszcze mądrzejsze wydumki jakie spotkałem to były mniej więcej takie: na potrzeby ustawy o VAT pojazd zakwalifikowano do podrodzaju wielozadaniowy, van. I nikt nie krzyczał, że coś nie teges. Wszystko OK było. sa jeszcze wytyczne na temat wymiarów otworu załadunkowego ( szerokość , wysokość ). - spełniał dwadzieścia lat temu, to i teraz spełni. Poza tym, nie ma jakby wskazania, aby do dzisiejszych wymiarów mus się odnosić przy tej modyfikacji pojazdu. Jak na razie wszystko z górki, dopóki mister Czacha z czymś nie wypali! Cytuj
JANUSZ60 Napisano 22 Luty 2018 Autor Napisano 22 Luty 2018 dopóki mister Czacha z czymś nie wypali! A mógłby stworzyć coś pod górkę ? Cytuj
DARIO64 Napisano 22 Luty 2018 Napisano 22 Luty 2018 A mógłby stworzyć coś pod górkę ? Zawsze,jak zechcę . Cytuj
Paprock Napisano 22 Luty 2018 Napisano 22 Luty 2018 Tu, w temacie raczej nie. Tak tylko się śmieję, bo jemu zdarzają się takie odpały burzące cały zamysł poukładany. Cytuj
piter1973 Napisano 22 Luty 2018 Napisano 22 Luty 2018 A jeszcze mądrzejsze wydumki jakie spotkałem to były mniej więcej takie: na potrzeby ustawy o VAT pojazd zakwalifikowano do podrodzaju wielozadaniowy, van. Robiłem kiedyś badania przed 1 rej w PL . Opel Astra z 2013 r z Włoch . przede mną jak drut stoi hatchback (AB ) a w papierach włoskich jest AF ( wielozadaniowy ). sprawdzam katalogi , nr homo itd. - więcej było AF niż AB . Chodziło o to ,że z Astry można zrobić ciężarowego i odliczyć VAT ( wielozadaniowy ) a hatchback nie spełnia wymogów . Czym się rózni AB od AF ? Cytuj
aboz Napisano 22 Luty 2018 Napisano 22 Luty 2018 piter1973, ale ZK są po to żeby to zmienić. Pierwotna homologacja nie ma tu znaczenia. Na dzień dzisiejszy z osobowego AB, AC i AF robisz ciężarowy o podrodzaju VAN, bo tak stoi w rozporządzeniu. Cytuj
Paprock Napisano 22 Luty 2018 Napisano 22 Luty 2018 piter1973 Sorry, ja Ci na to pytanie nie odpowiem, tak samo jak nie odpowiem na pytanie dlaczego wszystkie hatchbacki z kompanii VAG homologują jako kombiaki. Brak dostępu do norm, to pierwsze utrudnienie w rozwikłaniu tej zagadki. A drugie zakręcone primo jest takie, że implementują, procedują, stabilizują, a i tak trudno połapać się w związkach pomiędzy rodzajami nadwozi z podrodzajami pojazdów. Ciekawe, że w rodzajach nadwozi osobowych nie występuje BB-VAN. Natomiast w rodzajach nadwozi ciężarowych nie ma Wielozadaniowego-AF. A polska klasyfikacja po swojemu i tak do kupy to pozbierała dublując podrodzaj van i wielozadaniowy w obu rodzajach. Cytuj
piter1973 Napisano 22 Luty 2018 Napisano 22 Luty 2018 i tak to zawsze diagnosta się nie zna i żle napisał a urzędnik ma rację . z osobowego AB, AC i AF robisz ciężarowy o podrodzaju VAN, bo tak stoi w rozporządzeniu. sorry ale nie doczytałem , jakaś podpowiedź z nr paragrafu ? poproszę . Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.