Skocz do zawartości

Egzamin teoretyczny 14.03.18r.


nhl4

Rekomendowane odpowiedzi

Piotrek1606

Warszawa godz 8.00, mniej wiecej tak: na badanie okresowe przyjechal samochod osobowy z zamontowanym dzien wczesniej hakiem. Masa wlasna 1600 kg, Dmc pojazdu 2365 kg, Dmc zespolu pojazdow 3465 kg. Parametr D haka: 12kN. Opisac szczegolowo przebieg badania. Obliczyc dopuszczalne masy przyczepy. Jakos tak.

 

[ Dodano: 16-03-2018, 17:00 ]

Może ktos z Kolegów Forumowiczów wrzuci poprawną odpowiedż bo niestety niezaliczone :sad:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie;

 

DMC zespołu - 3465kg

DMC pojazdu- 2365kg

Uciąg haka - 1200kg

 

W przypadku przyczepy z hamulcem najazdowym MMC przyczepy nie może przekroczyć;

-wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego

-DMC tego pojazdu

-MMC określonej dla tego pojazdu przez producenta

-3500kg.

DMC zespołu - DMC pojazdu (3465-2365)=1100kg i taką wartość należy przyjąć.

 

W przypadku przyczepy bez hamulca MMC przyczepy nie może przekroczyć;

-maksymalnej masy ciągniętej określoną dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować wartość mniejszą

-750kg

zatem;

DMC pojazdu 2365:2=1182,5kg jest większa od wartości mnieszej 750kg, więc dla przyczepy bez hamulca w tym przypadku zastosujemy wartość 750kg.

 

badanie okresowe poszerzone o sprawdzenie spełnienia dodatkowych warunków technicznych dla niektórych pojazdów oraz pozostałe czynności przeprowadzane w stacjach kontroli pojazdów-prawidłowość przystosowania pojazdu silnikowego do ciągnięcia przyczepy( dodatkowa opłata 35 zł do badania okresowego).

 

W zaświadczeniu wpis ;

pojazd silnikowy przystosowany do ciągnięcia przyczepy.

 

Proszę bardziej doświadczonych diagnostów o poprawkę lub sprostowanie :-D

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1606

No i tu zaczyna sie problem. Bo wpisalem 750 i 1100 i wtopa. Pomijam ze pewnie niektore czynnosci z zakresu badania nazwalem "niefachowo", bo czas dobiegal konca. Ale kolega z kursu wpisal odpowiednio 750 i 1176 i jako jedyny z grupy zdajacych ma opisowke do przodu.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli przyjął;

12 kNx98kg=1176kg i to jest wartość nie przekraczająca wartości urządzenia sprzęgającego.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli przyjął;

12 kNx98kg=1176kg i to jest wartość nie przekraczająca wartości urządzenia sprzęgającego.

 

12KN = 1223kg

 

[ Dodano: 18-03-2018, 13:33 ]

No i tu zaczyna sie problem. Bo wpisalem 750 i 1100 i wtopa. Pomijam ze pewnie niektore czynnosci z zakresu badania nazwalem "niefachowo", bo czas dobiegal konca. Ale kolega z kursu wpisal odpowiednio 750 i 1176 i jako jedyny z grupy zdajacych ma opisowke do przodu.

 

Może w pytaniu pojawiły się jeszcze dane o których nie wspomniałeś np masa własna brutto i masa własna netto. Netto jest bez kierowcy - 75kg.

Francuskie DR tak mają.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:P To jest jakiś "horror". Wartość 1224 po zaokrągleniu czy też 1223 ma się nijak do tego , iż jako jedyny który zdał opisówkę napisał inaczej , a komisja uznała to za poprawną. Kurcze -to jak w końcu jest prawidłowo w świetle przepisów-podajcie wyliczenia i przepis.
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja bym napisał też tak bez hamulca 750kg z hamulcem 1100kg

Dmc pojazdu 2365kg a dmc zespołu pojazdów 3465kg proste obliczenie.

D haka 12 kN x 98kg =1176kg

DMC pojazdu 2365kg +11176 kg=3561kg a ta wartośc przekracza dmc zespołu pojazdów wiec o co chodzi,chyba że było więcej danych w pytaniu?

 

4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3500 kg,

5. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może przekroczyć:

a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej

tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość,

b) 750 kg.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta

 

A skąd masz dane jaka jest MMC przyczepy? Tego się nie oblicza.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1606

Wydaje mi sie, ze nic nie pominalem. Bo zdazylem to kilka razy przeczytac, zanim zaczalem cokolwiek pisac :-D. A kolega twierdzil, ze na pewno wpisal 1176 kg. Ale co wpisal naprawde - nie wiem.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przygotowuje się również do egzaminu i zastanawiam się nad tym pytaniem. Zapis w rozporządzeniu, które posiadam dla przyczep bez hamulca brzmi:

 

8. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy bez hamulca, ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy

i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, nie może przekroczyć:

1) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego;

2) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tych pojazdów samochodowych przez producenta lub połowy ich

masy własnej powiększonej o 75 kg, należy przyjąć mniejszą wartość;

3) 750 kg.

 

nie zmienia to nic w obliczeniach, może jednak ten zapis rzutował na ocenie?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wzór na uciąg haka:

 

R= D*T/(9,81*T)-D

 

R- max uciąg haka

D- wartość z tabliczki

T- dmc pojazdu w tonach

 

W w/w przypadku hak ma uciąg: 2534kg, DMCZP - DMC pojazdu daje Wam masę przyczepy z hamulcem (jeśli nie ma innych danych, bo często gęsto tego w ten sposób nie obliczamy) a to oznacza, że masa przyczepy z ham 1100, bez 750...Jak nie napisaliście powyższego wzoru, to nie liczcie na zaliczenie....

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak nie napisaliście powyższego wzoru, to nie liczcie na zaliczenie....

 

A gdzie tego szukać w przepisach?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba nigdzie dzwonić.

DYREKTYWA 94/20/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY

z dnia 30 maja 1994 r.

odnosząca się do mechanicznych urządzeń sprzęgających pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz

systemów ich mocowania do tych pojazdów.

odszukać pkt. 2.1.18. i przekształcić wzór. Tego na kursie nie mówili? :shock:

DOC_1.pl.pdf

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.