Skocz do zawartości

Diagnozowanie układów jezdnych


grzes_98

Rekomendowane odpowiedzi

https://warsztat.pl/artykuly/diagnozowanie-ukladu-jezdnego-pojazdu-samochodowego-3,56303,bm9uZSE1NjMwMyEhbm93b2N6ZXNueXdhcnN6dGF0LnBsL2FydHlrdWx5L29zdGF0bmkvZGlhZ25vc3R5a2EvMTQ#prettyPhoto

 

W linku odnośnik do diagnozowania układów jezdnych. Podczas egzaminów praktycznych padały bodajże pytania dotyczące jakimi ruchami szarpaków sprawdzi się poszczególne luzy układu jezdnego. Jest tam zamieszczona tabelka z rozpiską co i jak oraz które ruchy do czego.

3d97cf35fa5f7610cb9b458a646594cc571d672d.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście zgłębiłbym tajemnicę kiedy użycie wykrywacza luzów jest zalecane, dozwolone, a kiedy obowiązkowe. Szczególnie jeżeli o egzamin chodzi. A wszystko stoi w rozporządzeniu zwanym "Zakresem i Sposobem Przeprowadzania Badań Technicznych Pojazdów".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno być jeszcze zaznaczone czy koło badane ma być zahamowane czy nie . i popieram zdanie kolegi Paprock.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej jak ktoś porusza kierownicą ale na egzaminie pada pytanie jak samemu sprawdzić luzy w układzie kierowniczym . traf na 2 osie skrętne...:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, zaraz... Co podlega diagnozie? Co to znaczy odciążyć oś?

Objaśnić proszę na podstawie "zakresu", jeżeli chodzi o badanie okresowe i diagnozowanie układu kierowniczego.

Dziękuję. I prosiłbym nie przywoływać tej uwagi na obecną chwilę: Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowa jest o badaniu układu kierowniczego, a odpowiedź ma być udzielona nie na podstawie mojego zaskoku jak Kraza na mrozie, tylko podczas egzaminu na podstawie "zakresu".

O to pytam. Pytam czy potrafisz wskazać odciążanie osi w "zakresie"? Partyzantka, wiedza, praktyka akurat mnie nie interesuje, a tylko wytyczne z rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. W przypadku samodzielnego sprawdzania układu kierowniczego, np luzów na drążkach nie możemy zastosować się wprost do zapisów rozporządzenia, ponieważ staje się to nie wykonalne. Dlatego aby zweryfikować luz na przegubach należy odciążyć oś i "pogmerać" kołami wyczuwając i obserwując ewentualne luzy. 

Pytanie było na myślenie a nie małpowanie tekstu z tabelki. Zresztą bezpośrednio pod nią stoi, że metody i kryteria nie zostały w opisach wyczerpane. Egzaminatorzy w ten sposób weryfikują ogólną wiedzę kandydata do zawodu. Tak jak budowa i zasada działania ABS, rodzaje i zasada działania zwalniaczy, co to takiego oś geometryczna w pojaździe... przecież tego w rozporządzeniach również nie ma a jakoś nikt nie kwestionuje ich zasadności. 

Edytowane przez adam1501
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.