Skocz do zawartości

Teoria 06-06-2018


nhl4

Rekomendowane odpowiedzi

Bogusław1982

Poznań 13:30

Opisz budowę i zasadę działania układu hamulcowego z abs na podstawie pojazdu M3  18000kg odpowiadającego wymogom dla FL, 

Jakie są kryteria podczas badania takiego układu hamulcowego  (według ADR)

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Bogusław1982 napisał:

Poznań 13:30

Opisz budowę i zasadę działania układu hamulcowego z abs na podstawie pojazdu M3  18000kg odpowiadającego wymogom dla FL, 

Jakie są kryteria podczas badania takiego układu hamulcowego  (według ADR)

 

Pochwal się jak odpowiedziałeś, napisz jaka była zdawalność?.

Widzę, że przyszli diagności aktywni są jak potrzebują pomocy, na egzaminach brak wolnych miejsc, więc liczba zdających jest maksymalna, ale ( poza nielicznymi wyjątkami) od siebie jak zwykle niewielu chce dać coś od siebie,  ŻENADA !:shock:

  • Piwo 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj rozmawiałem z kolegą z kursu zdawał w Warszawie 13.30 pytanie mniej więcej  j.w on nie zdał . Zdawalność mówił,że pare osób zdało chodź trudno ocenić przez RODO wynik egzaminu egzaminatorzy mówili każdemu osobno.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bogusław1982

No codziennie tu nie patrzę, poza tym chciałem odetchnąć trochę od tych przepisów itd .  Więc tak około 5 osób  nic nie zdało i wyszli z reszty grupy każdy coś zaliczył tylko przez te rodo wszyscy wchodzili pojedynczo i nie wiadomo kto co zdał. Ja zaliczyłem opisowe .  Jest to układ hamulcowy pneumatyczny który jest zbudowany z sprężarki powietrza zbiornika siłowników hamulcowych ,dodatkowo układ posiada system ABS który składa się z  czujników ABS sterownika i modulatora. Po uruchomieniu pojazdu silnik pojazdu napędza sprężarkę która spręża powietrze i magazynuje go w zbiorniku, po wciśnięciu pedału hamulca powietrze trafia do siłowników hamulcowych ,siłowniki poruszają szczekami powodując zwolnienie lub zatrzymanie pojazdu. 

Przy każdym kole znajduje się czujnik ABS czujniki te liczą prędkość obrotową każdego koła i wysyłają te dane do sterownika ABS , sterownik reguluje modulatorem ,modulator zwiększa lub zmniejsza  przepływem powietrza  aby prędkość kół  była taka sama podczas hamowania , dzięki czemu pojazd nie wpada w poślizg. ( tak mniej więcej napisałem z głowy)

 

Pojazd samochodowe przeznaczone do użycia jako jednostki transportowe przeznaczone do przewozu towarów niebezpiecznych powinny spełniać wszystkie odpowiednie wymagania techniczne Regulaminu 13 EKG ONZ .

Pojazd FL powinien spełniać przepisy zawarte w  załączniku 5 do Regulaminu Nr 13 EKG ONZ

(to wpisałem  z ADR część9   9.2.3.1.)

 

 (na koniec sprawdziłem co w temacie hamulców jest w tabelce z dodatkowym badaniem dla ADR   Dz.u 776 zał nr 2 i dopisałem :)

Pojazd powinien posiadać dokument potwierdzający spełnienie wymagań układu przeciwblokującego ABS kategori 1

   

  • Piwo 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.06.2018 o 07:28, nhl4 napisał:

Widzę, że przyszli diagności aktywni są jak potrzebują pomocy, na egzaminach brak wolnych miejsc, więc liczba zdających jest maksymalna, ale ( poza nielicznymi wyjątkami) od siebie jak zwykle niewielu chce dać coś od siebie,  ŻENADA !

 TO SMUTNE, ale to prawda, teraz w środę też były egzaminy i nikt nie napisał ani słowa-szkoda.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.06.2018 o 07:28, nhl4 napisał:

Widzę, że diagności aktywni są jak potrzebują pomocy,  ale ( poza nielicznymi wyjątkami) od siebie jak zwykle niewielu chce dać coś od siebie,  ŻENADA !:shock:

Pozwoliłem sobie zmienić treść Twojego posta . Reszta bez komentarza i też żenada.

Coraz rzadziej piszę ,żenada mnie dopadła.  

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, diag4 napisał:

 TO SMUTNE, ale to prawda, teraz w środę też były egzaminy i nikt nie napisał ani słowa-szkoda.

Ty już masz uprawnienia a napisałeś sam coś o egzaminach ? 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 4 weeks later...
Bogusław1982

Dodam coś jeszcze na temat egzaminu. Pierwszy raz teoretyczny zdawałem w Krakowie , nie poszła mi opisówka (było o zmianach konstrukcyjnych) . Potem w Poznaniu zdałem i polecam wszystkim Poznań na egzamin teoretyczny. Dokumenty jakie tam dostają są idealne czyli ładnie poukładane, i przede wszystkim aktualne,  czego niestety nie ma w Krakowie czego osobiście doświadczyłem. Dla diagnosty z stażem pewnie nie było by problemu ale ja się uczyłem z Dz.U. 2022 (wiadomo że nie tylko) , a na egzaminie go wcale nie było, była  tylko jakaś stara wersja i pojedyńcze zmiane powpychane gdzie nie gdzie więc nie byłem w stanie tego ogarnąć .Wszystko zależy gdzie się siedzi jedni mieli wszystko kompletne i aktualne  inni tak jak ja. Ważne jest też pilnowanie sobie czasu bo podobno jak się nie odda pracy w czasie (np. 30min na opisówke) a egzaminator powie że czas minoł i prosi o oddanie pracy to niema się co nastawiać na zdanie,  a potem wszyscy się zastanawiają co zle napisali. Zaznaczam że tak słyszałem czyli podobno tak jest a nie na pewno. Ja się zastosowałem na wszelki wypadek i oddałem 2 min przed końcem.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.