Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Bogusław Maćkowski

Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1260) v. 08.06.2018 r.

Polecane posty

Bogusław Maćkowski

Do pobrania najnowsza wersja ujednolicona Prawa o ruchu drogowym ze stanem prawnym na dzień 07.06.2018r.

(Dz. U. z 2017r., poz. 1260 z późn. zm.)

 

===================================================

NOWOŚĆ - ZMIANA STANU PRAWNEGO - ZAKTUALIZOWANY DNIA 08.06.2018r.

===================================================

 

W ciągu 4 dni Prawo o ruchu drogowym uległo zmianie dwu krotnie i to w poważnych zapisach, jednak spokojnie nic związane z nadzorem.

 

Ujednoliciłem w trybie pilnym na prośbę policjantów z "drogówki" oraz kolegów urzędników.

 

Chyba jak mantrę możemy nauczyć się nowego zdania-przepisu: Do czasu wdrożenia CEPIK 2.0 przepisu nie stosuje się :-)

 

1.

– w art. 80be ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Organy właściwe do prowadzenia rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli Pojazdów przekazują administratorowi danych i informacji zgromadzonych w ewidencji oraz aktualizują następujące dane o przedsiębiorcach prowadzących stacje kontroli pojazdów:

1) firmę przedsiębiorcy oraz jego adres i siedzibę albo miejsce zamieszkania;

2) adres stacji kontroli pojazdów;

3) numer identyfikacyjny REGON;

4) kod rozpoznawczy stacji kontroli pojazdów;

5) zakres badań;

6) datę wpisu do rejestru;

7) datę wykreślenia z rejestru;

8 ) imiona i nazwiska zatrudnionych diagnostów wraz z numerami ich uprawnień.”,

 

Tu należy czytać przepis przejściowy:

Art.  10. 

1.  Do czasu wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających przekazywanie danych, o których mowa w art. 80be ust. 1 ustawy zmienianej w art. 1, za pomocą systemów teleinformatycznych, o których mowa w art. 80be ust. 2 ustawy zmienianej w art. 1, przepisu art. 80be ustawy zmienianej w art. 1 nie stosuje się.

 

 

Co oznaczam, że od 4.06.2018 r. nie obowiązuje obowiązek nałożony na urzędników przesyłania w formie elektronicznej do systemu Pojazd w Cepik 2.0 informacji o SKP i zmianach diagnostów. Czyli kart kryptograficznych też nie  ma co wyrabiać. Ktoś tu liczył, że TDT przejmie i ....

Swoją drogą koledzy z UM Torunia wysłali oficjalne zapytanie do Mi. Cyfr. uzyskując odpowiedź, że wystarczy wersja PDF, a ja poprzestanę na tradycyjnej papierowej :-)

 

2. czwarta władza czyli media ogłosiły można jeździć bez dowodów rejestracyjnych. Zapomnieli odwołać, że art. 132 Pord nie stosuje się do czasu wdrożenia Ce[pik 2.0 czyli nasza mantra :-)

Art.  17.  przepisu wprowadzającego zmiany:

1.  Do czasu wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających przekazywanie informacji do centralnej ewidencji pojazdów o zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) oraz o informacji o jego zwrocie w sposób, o którym mowa w art. 132 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą:

 

1) art. 38, art. 129 ust. 2 pkt 2, art. 129b ust. 3 pkt 2, art. 132, art. 134 i art. 134a ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu dotychczasowym, stosuje się;

 

2) a;-rt. 129 ust. 2 pkt 21 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, nie stosuje się.

 

 

Oczywiście tradycyjnie na początku wersja ujednolicona a na końcu przytoczone przepisy wprowadzające czyli słynne "Do czasu :-)"

Aczkolwiek chciałbym zwrócić Waszą uwagę jako kierowców na pewną ważną zmianę w art. 135 Pord szczególnie jak lekarz będzie pędził na wezwanie do operacji albo właśnie Wam w aucie żona zacznie rodzić. Oczywiście nie wolno tego nadużywać, ale jest prawna możliwość obrony w wyjątkowych sytuacjach mianowicie:

„1aa. Przepisu ust. 1 pkt 1a nie stosuje się, jeżeli kierujący pojazdem dopuścił się naruszenia, o którym mowa w tym przepisie, działając w celu uchylenia bezpośredniego niebezpieczeństwa grożącego dobru chronionemu prawem, jeżeli niebezpieczeństwa tego nie można było uniknąć inaczej, a poświęcone dobro w postaci bezpieczeństwa na drodze przedstawiało wartość niższą od dobra ratowanego.”.

NORCOM_Dz.U.2017.1260_Prawo o ruchu drogowym_ujednolicony_2018_06_08.pdf

  • Piwo 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Przypomina mi się pewien Art. KK, "stan wyższej konieczności":

Art. 26.
§ 1. Nie popełnia przestępstwa, kto działa w celu uchylenia bezpośredniego niebezpieczeństwa grożącego jakiemukolwiek dobru chronionemu prawem, jeżeli niebezpieczeństwa nie można inaczej uniknąć, a dobro poświęcone przedstawia wartość niższą od dobra ratowanego.

§ 2. Nie popełnia przestępstwa także ten, kto, ratując dobro chronione prawem w warunkach określonych w § 1, poświęca dobro, które nie przedstawia wartości oczywiście wyższej od dobra ratowanego.
§ 3. W razie przekroczenia granic stanu wyższej konieczności, sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary, a nawet odstąpić od jej wymierzenia.
§ 4. Przepisu § 2 nie stosuje się, jeżeli sprawca poświęca dobro, które ma szczególny obowiązek chronić nawet z narażeniem się na niebezpieczeństwo osobiste.
§ 5. Przepisy § 1–3 stosuje się odpowiednio w wypadku, gdy z ciążących na sprawcy obowiązków tylko jeden może być spełniony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.