Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 114
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • danielg539

    11

  • Qnick

    8

  • Grzegorz Łódź

    8

  • ketiw38

    8

Top Posters In This Topic

Popular Posts

a może dlatego ...           np. tam https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/13179-udt/&page=2&tab=comments#comment-182927       

Posted Images

dobra to jak taka platforma się fachowo nazywa i czy się podpina pod któryś z tych punktów???

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam w posiadaniu skany materiałów szkoleniowych prowadzonych przez UDT, z których wynika, że taki podest nie podlega pod UDT.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
biker100
dobra to jak taka platforma się fachowo nazywa i czy się podpina pod któryś z tych punktów

Platforma typ.... - i nie podlega dozorowi technicznemu.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
czyżby był to pkt -11? :oops:

Moim zdaniem punkt 5

5) urządzenia do napełniania i opróżniania zbiorników transportowych;

 

W dz.u 156 poz 932 z 2011r mamy

6) urządzenia służące do podawania pod ciśnieniem

płynnego betonu, zamontowane

na pojazdach drogowych;

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 month later...

Witam. Rozmawiałem z gościem z UDT i powiedział że pojazdy posiadające platformę załadowczą np. typu LOHR podleją badaniu UDT. Czyli z tego wnisokuję że wymagany jest dozór przy pomocach drogowych posiadających hydraulicznie platformy załadowcze. Jeśli się myle proszę o sprosowanie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozmawiałem z gościem z UDT i powiedział że pojazdy posiadające platformę załadowczą np. typu LOHR podleją badaniu UDT. Czyli z tego wnisokuję że wymagany jest dozór przy pomocach drogowych posiadających hydraulicznie platformy załadowcze. Jeśli się myle proszę o sprosowanie.

 

Platforma typu lohr podnosi pojazd do góry, więc jest dźwignikiem i podlega pod dozór, platforma na pomocy drogowej jest uchylna, na zawiasie z tyłu pojazdu i tak samo jak wywrotka nie podlega dozorowi.

 

Jeśli klient chce mieć pewność to niech uda się do UDT i dostanie decyzję zwalniającą.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
platforma na pomocy drogowej jest uchylna, na zawiasie z tyłu pojazdu i tak samo jak wywrotka nie podlega dozorowi.
A co z platformami działającymi podobnie jak hakowce ( wciąganymi na pojazd)? Na przykład:

 

 

pomoc_drogowa_11_b.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co z platformami działającymi podobnie jak hakowce ( wciąganymi na pojazd)?

 

Dla mnie to nie jest dźwignik, ale tak jak napisałem wyżej, zawsze można:

 

Jeśli klient chce mieć pewność to niech uda się do UDT i dostanie decyzję zwalniającą.
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla mnie to nie jest dźwignik
Bo to jest wciągnik, podobnie jak wspomniany przeze mnie hakowiec.
Jeśli klient chce mieć pewność to niech uda się do UDT i dostanie decyzję zwalniającą.
Oczywiście' date=' ale może ktoś miał z tym już do czynienia i coś wie na ten temat.

 

[ Dodano: 16-07-2013, 15:13 ]

Po zweryfikowaniu okazuje się, że to wciągnik nie jest. Coś mi się widzi, że ciężko będzie jednoznacznie określić rodzaj urządzenia. Zaraz chyba przekręcę do UDT.

 

[ Dodano: 16-07-2013, 15:20 ]

Jeden telefon i wszystko jasne. Urządzenia, które nie wykonują transportu w pionie (o czym kiedyś była mowa na forum) nie podlegają dozorowi. Czyli rzeczona platforma nie musi mieć dozoru.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale już taka dwupoziomowa, która po wciągnięciu idzie do góry i robi miejsce dla auta na dole już musi, tak?? Dobrze rozumiem? (najczęściej widać to u dealerów przy dostawach pjazdów na plac)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale już taka dwupoziomowa, która po wciągnięciu idzie do góry i robi miejsce dla auta na dole już musi, tak??

 

To jest właśnie typu lohr

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 year later...

Z tego co mi wiadomo to "lora" powinna mieć UDT na podnośnik górnej platformy nie musi mieć UDT na hydraulicznie rozkładane najazdy. Info potwierdzone na ostatnim szkoleniu w Opolu.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co mi wiadomo to "lora" powinna mieć UDT na podnośnik górnej platformy

Wydaje mi się, że markes30, ma racje, bo kilkakrotnie na serwisie widywałem lory z nalepka z dozoru i na tej podstawie domniemuję, że dozór jest wymagany.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się, że markes30, ma racje

 

Logicznie rozumując tak powinno być ale w przepisach o dozorze jest napisane ogólnie dźwigniki.

 

Nawet sam UDT do końca nie wie czy podlegają czy nie :shock:

 

Ja lohry z naklejką UDT nie widziałem a trochę ich widuję a poza tym na żadnej stacji do której dzwoniliśmy nie wołają dla takich pojazdów dozoru :razz: a tu masz.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w skrócie zapamiętuje UDT na dźwigniki tak:

Tam gdzie przemieszczany jest ładunek i człowiek UDT obowiązkowy ( górne piętro lory, drabina strażacka z koszem), tam gdzie dźwignik pracuje bez ładunku ( najazdy, drabina bez kosza ) UDT nie jest wymagany.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja lohry z naklejką UDT nie widziałem

 

Nawet sam UDT do końca nie wie czy podlegają czy nie

 

Wyjaśnienie wydaje sie proste, co oddział UDT to inna interpretacja przepisów.

 

To może jeszcze jedno pytanko, do Kolegów, którzy maja styczność z pojazdami do przewozu żywych zwierząt.

Czy pojazdy do przewozu żywca z podłogą 2 lub 3 poziomową podnoszoną hydraulicznie podlegają pod dozór?

Część pojazdów jakie ja widziałem miały dozór (np. pojazdy z Łmeat) inne zaś nie, nawet jak jeździły w transporcie międzynarodowym.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie z UDT potwierdzili obowiązek badań UDT na piętrowy przewóz żywca i pojazdów.

Zapewne jest to obecna interpretacja przepisów stosowana przez UDT.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie z UDT potwierdzili obowiązek badań UDT na piętrowy przewóz żywca i pojazdów.

Zapewne jest to obecna interpretacja przepisów stosowana przez UDT.

 

Takowa interpretacja juz była pod koniec 2012 roku jeśli dobrze pamiętam.

 

[ Dodano: 18-10-2014, 21:05 ]

Qnick, poszło ......

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.