darkdog Napisano 22 Kwiecień 2012 Share Napisano 22 Kwiecień 2012 Dobrze, że znalazłem więcej usterek - zatrzymałem DR. A jakie były te usterki tak dla ciekawości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jjk1972 Napisano 22 Kwiecień 2012 Share Napisano 22 Kwiecień 2012 Dla drakdog: - wycieki z silnika, skrzyni biegów, - niesprawny układ hamulcowy, - niesprawne zawieszenie - analiza spalin + wycięty katalizator - palące się kontrolki w desce: air-bag, abs. wyszedłem z założenia, że usterki + ich usunięcie przekroczą wartość auta w chwili przeglądu. ciekawe - co przyniesie nam kolejny teydzień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 22 Kwiecień 2012 Share Napisano 22 Kwiecień 2012 Dla drakdog: Czyli ochrona środowiska i bezpośrednie zagrożenie ruchu drogowego zgodnie z Dz.U nr 155 dlatego zapytałem nieto żebym niewiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Kwiecień 2012 Share Napisano 23 Kwiecień 2012 palące się kontrolki w desce: air-bag, Ta usterka to raczej nie może byc powodem N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magentis2 Napisano 23 Kwiecień 2012 Share Napisano 23 Kwiecień 2012 a dlaczego nie?mnie istotna od ABS czy MIL?jak wystrzeli w czasie jazdy to może być niezła jazda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Kwiecień 2012 Share Napisano 23 Kwiecień 2012 Ta usterka to raczej nie może byc powodem N. Na upartego... Art.66. 2. Urządzenia i wyposażenie pojazdu, w szczególności zapewniające bezpieczeństwo ruchu i ochronę środowiska przed ujemnymi skutkami używania pojazdu, powinny być utrzymane w należytym stanie oraz działać sprawnie i skutecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Kwiecień 2012 Share Napisano 23 Kwiecień 2012 powinny być utrzymane w należytym stanie orazdziałać sprawnie i skutecznie Więc ponawiam pytanie sprzed lat - kto z Was daje N za to, że właściciel nie wymienia poduszek powietrznych na nowe? Przypominam - że żywotność poduszek, co wyraźnie zastrzegają producenci na nalepkach na pojeździe, w instrukcji itd. to 10-14 lat. Czyli auto z okolic 2000 roku (czyli na pewno nie staroć jeszcze) z oryginalnymi poduszkami nie powinno się po drogach poruszać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Kwiecień 2012 Share Napisano 23 Kwiecień 2012 Przypominam - że żywotność poduszek, co wyraźnie zastrzegają producenci na nalepkach na pojeździe, w instrukcji itd. to 10-14 lat Zgadza się. W zestawach narzędzi specjalnych dla serwisów samochodowych są nawet przewidziane zestawy do zdalnego wysterowywania zapalnika poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa jesli termin ich przydatnośli upłynął. Więc ponawiam pytanie sprzed lat - kto z Was daje N za to, że właściciel nie wymienia poduszek powietrznych na nowe? Zapewne nikt, bo wcale nie jest to łatwo sprawdzić, czy poduszka powietrzna jest oryginalna czy była już wymieniona z powodu jej zadziałania w wyniku kolizcji czy wypadku. Mało kto wie, że nowa poduszka powietrzna ma specjalne naklejki informujace o dacie jej sprawności z których jedna nalezy wkleić w książkę serwisową a drugą w odpowiednie miejsce na pojeździe. Podchodząć ze strony bardziej praktycznej to ile z pojazdów 10-14 letnich nie uczestniczyło w wypadku w którym elementy pirotechniczne zadziałały??? Z moich obserwacji to takich pojazdów jest zdecydowanie mniej nił połowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 23 Kwiecień 2012 Share Napisano 23 Kwiecień 2012 znajomemu ostatnio wyjechała babka na skrzyżowaniu i było bum, w niezbyt zadbanym clio z początku produkcji wypaliła poduszka. Aż sie policjant zdziwił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Kwiecień 2012 Share Napisano 24 Kwiecień 2012 Daniel - ile poduszek na serwisie wymieniacie?? Chodzi mi o przypadek, gdzie właśnie przyjeżdżam jakimś starszym autem i sam proszę o wymianę poduszek, bo już stare? Jakie są orientacyjne koszty tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Kwiecień 2012 Share Napisano 24 Kwiecień 2012 Daniel - ile poduszek na serwisie wymieniacie?? Ja znam jeden taki przypadek Jakie są orientacyjne koszty tego? Jeżeli będzie to pojazd 10 letni i przy założeniu, że posiada tylko jedna poduszkę powietrzną + pirotechniczne pasy bezpieczeństwa to wymniana tych elementów kosztowała by ok. 5000 PLN. Jeśli pojazd posiadał by 6 czy 8 poduszek to koszt ich wymniany był by dużo wyższy i z pewnościa przekroczył by 50% wartości samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Kwiecień 2012 Share Napisano 24 Kwiecień 2012 Ja znam jeden taki przypadek Opisz proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 24 Kwiecień 2012 Share Napisano 24 Kwiecień 2012 Więc ponawiam pytanie sprzed lat - kto z Was daje N za to, że właściciel nie wymienia poduszek powietrznych na nowe? Przypominam - że żywotność poduszek, co wyraźnie zastrzegają producenci na nalepkach na pojeździe, w instrukcji itd. to 10-14 lat. . Za to że nie wymienił płynu hamulcowego po 3-latach też N nie dostanie. Gdyby fakt nie wymienienia poduszek po określonym czasie był sygnalizowany zaświecaniem się kontrolki to byłaby podstawa do N ze względu na sygnalizowana niesprawność tego układu. Jeżeli pojazd jest wyposażony w dodatkowe układy to powinny być one sprawne. Natomiast nikt nie zna wymogów serwisowych dla wszystkich pojazdów więc możemy się opierać tylko na wskazaniach kontrolek i oglądzie dostępnych elementów tych układów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 24 Kwiecień 2012 Share Napisano 24 Kwiecień 2012 Gdyby fakt nie wymienienia poduszek po określonym czasie był sygnalizowany zaświecaniem się kontrolki to byłaby podstawa do N ze względu na sygnalizowana niesprawność tego układu. A tu już nie wszyscy się z Tobą zgodzą, choćby dlatego, iż wykaz czynności kontrolnych o tym nie mówi,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Kwiecień 2012 Share Napisano 24 Kwiecień 2012 Opisz proszę Prezes firmy w której niegdyś pracowałem wymienił poduszki kierowcy i pasażera w swym Volvie 960, bo miały już ponad 10 lat i w trosce o swoje bezpieczeństwo uznał, że lepiej jest je wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Kwiecień 2012 Share Napisano 24 Kwiecień 2012 Hehe. A inne przypadki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 24 Kwiecień 2012 Share Napisano 24 Kwiecień 2012 Gdyby fakt nie wymienienia poduszek po określonym czasie był sygnalizowany zaświecaniem się kontrolki to byłaby podstawa do N ze względu na sygnalizowana niesprawność tego układu. A tu już nie wszyscy się z Tobą zgodzą, choćby dlatego, iż wykaz czynności kontrolnych o tym nie mówi,,, No i mamy zgaduj –zgadule ? A tu już nie wszyscy się z Tobą zgodzą, choćby dlatego, iż wykaz czynności kontrolnych o tym nie mówi Jak nie było to będzie. Kontrola organoleptyczna . b) poduszka wyraźnie nie działa.Bardzo jestem ciekaw w jaki to sposób sprawdzić.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Kwiecień 2012 Share Napisano 24 Kwiecień 2012 Bardzo jestem ciekaw w jaki to sposób sprawdzić. Zapewne w ten sam sposób co ABS... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Kwiecień 2012 Share Napisano 24 Kwiecień 2012 Hehe. A inne przypadki? Z innymi nie miałem doczynienia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 24 Kwiecień 2012 Share Napisano 24 Kwiecień 2012 Zapewne nikt, bo wcale nie jest to łatwo sprawdzić, czy poduszka powietrzna jest oryginalna czy była już wymieniona z powodu jej zadziałania w wyniku kolizcji czy wypadku. nie jest łatwo Jest wręcz nie możliwe, bo sprawdzamy pojazd bez demontażu jego części. [ Dodano: 24-04-2012, 19:15 ] Mój kolega, który prowadzi swój serwis był na szkoleniu, gdzie przestrzegali przed praktykami "gaszenia" airbagów. Jest to ponoc sprawdzane w razie nieszczęścia i dochodzenie idzie w kierunku tego, kto i kiedy zrobił taki przekręt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 24 Kwiecień 2012 Share Napisano 24 Kwiecień 2012 A tu już nie wszyscy się z Tobą zgodzą, choćby dlatego, iż wykaz czynności kontrolnych o tym nie mówi,,, No widzisz Janusz, uderz w stół a zaraz się takie tępe nożyce odezwą... Ale tak to jest jak ktoś praktycznie nie wie że zgodnie z RMinInfr z 18.09.2009 DzU 155 § 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego obejmuje: 3) sprawdzenie i ocenę prawidłowości działania poszczególnych zespołów i układów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska, w tym sprawdzenie i ocenę: g) stanu technicznego nadwozia, podwozia i ich osprzętu oraz przedmiotów wyposażenia, Nie wyobrażam sobie, że są tacy a jednak są tu, którzy uważają się za diagnostów a dla których, airbag nie jest wyposażeniem nadwozia, świecąca kontrolka airbag-u nie świadczy o niesprawności i że to nie podlega ocenie przy BT /bo nie tylko przy OBT / A co do tabeli działu I, załącznika nr 1 to należy czytać do ostatniego zdania. UWAGI: 2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 25 Kwiecień 2012 Share Napisano 25 Kwiecień 2012 A co do tabeli działu I, załącznika nr 1 to należy czytać do ostatniego zdania: My przynajmniej staramy się o tym pamiętać a co z tymi, którzy załącznika czytać jeszcze nie zaczęli ??? Są tacy niestety ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 25 Kwiecień 2012 Share Napisano 25 Kwiecień 2012 co z tymi, którzy załącznika czytać jeszcze nie zaczęli ???Są tacy niestety ,,, Przeczytać to jedno, jeszcze trzeba to pojąć ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jusznw Napisano 22 Lipiec 2012 Share Napisano 22 Lipiec 2012 Niezły magik: http://autobotanik.livejournal.com/ No i polecam też - "rodzynki": http://tylik.motogrono.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 30 Lipiec 2012 Share Napisano 30 Lipiec 2012 Czy takie postępowanie nie prowadzi do szybkiego zniszczenia pojazdu szczególnie podwozia które zostało zaprojektowane do określonej masy http://www.gitd.gov.pl/content/przeciazenia-w-pojezdzie-o-dmc-do-35-tony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.