Skocz do zawartości

Zwalniacz, ABS w pojazdach N


Cezar89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Koledzy jak to jest ze zwalniaczem i ABS-em w pojazdach N1, N2, N3 nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat a przygotowuje się do opisówek. Nie chodzi mi o pojazdy z grupy ADR. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzają się takie wynalazki w pojazdach, które obowiązują i już. Nie wiadomo od kiedy, nie wiadomo od jakiej daty. Do takich wynalazków zalicza się ABS, AirBag, i coś jeszcze by się znalazło, tylko się zapomniało. A z ostatnich nowinek to czujniki ciśnienia w oponie na każdym wentylu.

No nic. W wolnym czasie ktoś coś zaiste wynajdzie. ;-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem tylko tyle, jeśli chodzi o jakieś sensowne

Cytat

Na terenie krajów Unii Europejskiej w pojazdach o masie powyżej 5,5 tony oraz w przyczepach o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 9 ton istnieje obowiązek montowania retadera (zwalniacza), który często określany jest mianem trzeciego układu hamulcowego w pojeździe.

Co nie oznacza obowiązku posiadania go, czy to zależnie od roku produkcji czy też roku pierwszej rejestracji. 

 

Może pózniej coś więcej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Cezar89 napisał:

 

Koledzy jak to jest ze zwalniaczem i ABS-em w pojazdach N1, N2, N3 nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat  Nie chodzi mi o pojazdy z grupy ADR. 

 

Regulamin nr 13 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów kategorii M, N i O w zakresie hamowania.

 

5.2.1.22. Pojazdy o napędzie silnikowym kategorii M 2 , M 3 , N 2 i N 3 posiadające nie więcej niż cztery osie muszą być wyposażone w układy przeciwblokujące kategorii 1, zgodnie z załącznikiem 13 do niniejszego regulaminu.

5.2.1.24. Dodatkowe wymogi dla pojazdów kategorii M 2 , N 1 oraz kategorii N 2 < 5 ton wyposażonych w elektryczny układ hamulcowy z odzyskiwaniem energii kategorii A:
5.2.1.24.1. Elektryczny układ hamulcowy z odzyskiwaniem energii może być uruchamiany tylko za pomocą urządzenia sterującego przyśpieszeniem lub dźwigni zmiany biegów w położeniu neutralnym w przypadku pojazdów kategorii N 1 .
5.2.1.24.2. Ponadto, w przypadku pojazdów kategorii M 2 i N 2 (< 5 ton), zespół sterujący elektrycznego układu hamulcowego z odzyskiwaniem energii może być osobnym włącznikiem lub dźwignią.
5.2.1.24.3. Wymogi pkt 5.2.1.25.6 i 5.2.1.25.7 mają zastosowanie również do elektrycznych układów hamulcowych z odzyskiwaniem energii kategorii A.
5.2.1.25. Dodatkowe wymogi dla pojazdów kategorii M 2 , N 1 oraz N 2 < 5 ton wyposażonych w elektryczny układ hamulcowy z odzyskiwaniem energii kategorii B:

5.2.2.13. Przyczepy kategorii O 3 muszą być wyposażone w układ hamulcowy przeciwblokujący zgodnie z wymaganiami załącznika 13 do niniejszego regulaminu. Przyczepy kategorii O 4 muszą być wyposażone w układ hamulcowy przeciwblokujący zgodnie z wymaganiami dla kategorii A załącznika 13 do niniejszego regulaminu.

 

Resztę trzeba doczytać.

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.