Cezar89 Napisano 30 Sierpień 2018 Share Napisano 30 Sierpień 2018 Witam. Koledzy jak to jest ze zwalniaczem i ABS-em w pojazdach N1, N2, N3 nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat a przygotowuje się do opisówek. Nie chodzi mi o pojazdy z grupy ADR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Sierpień 2018 Share Napisano 30 Sierpień 2018 Zdarzają się takie wynalazki w pojazdach, które obowiązują i już. Nie wiadomo od kiedy, nie wiadomo od jakiej daty. Do takich wynalazków zalicza się ABS, AirBag, i coś jeszcze by się znalazło, tylko się zapomniało. A z ostatnich nowinek to czujniki ciśnienia w oponie na każdym wentylu. No nic. W wolnym czasie ktoś coś zaiste wynajdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 30 Sierpień 2018 Share Napisano 30 Sierpień 2018 Znalazłem tylko tyle, jeśli chodzi o jakieś sensowne Cytat Na terenie krajów Unii Europejskiej w pojazdach o masie powyżej 5,5 tony oraz w przyczepach o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 9 ton istnieje obowiązek montowania retadera (zwalniacza), który często określany jest mianem trzeciego układu hamulcowego w pojeździe. Co nie oznacza obowiązku posiadania go, czy to zależnie od roku produkcji czy też roku pierwszej rejestracji. Może pózniej coś więcej ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Sierpień 2018 Share Napisano 30 Sierpień 2018 Ciekawe jak te pojazdy były wyposażone: https://www.youtube.com/watch?v=M1i9q7ynmCk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hudas Napisano 30 Sierpień 2018 Share Napisano 30 Sierpień 2018 5 godzin temu, Cezar89 napisał: Koledzy jak to jest ze zwalniaczem i ABS-em w pojazdach N1, N2, N3 nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat Nie chodzi mi o pojazdy z grupy ADR. Regulamin nr 13 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów kategorii M, N i O w zakresie hamowania. 5.2.1.22. Pojazdy o napędzie silnikowym kategorii M 2 , M 3 , N 2 i N 3 posiadające nie więcej niż cztery osie muszą być wyposażone w układy przeciwblokujące kategorii 1, zgodnie z załącznikiem 13 do niniejszego regulaminu. 5.2.1.24. Dodatkowe wymogi dla pojazdów kategorii M 2 , N 1 oraz kategorii N 2 < 5 ton wyposażonych w elektryczny układ hamulcowy z odzyskiwaniem energii kategorii A: 5.2.1.24.1. Elektryczny układ hamulcowy z odzyskiwaniem energii może być uruchamiany tylko za pomocą urządzenia sterującego przyśpieszeniem lub dźwigni zmiany biegów w położeniu neutralnym w przypadku pojazdów kategorii N 1 . 5.2.1.24.2. Ponadto, w przypadku pojazdów kategorii M 2 i N 2 (< 5 ton), zespół sterujący elektrycznego układu hamulcowego z odzyskiwaniem energii może być osobnym włącznikiem lub dźwignią. 5.2.1.24.3. Wymogi pkt 5.2.1.25.6 i 5.2.1.25.7 mają zastosowanie również do elektrycznych układów hamulcowych z odzyskiwaniem energii kategorii A. 5.2.1.25. Dodatkowe wymogi dla pojazdów kategorii M 2 , N 1 oraz N 2 < 5 ton wyposażonych w elektryczny układ hamulcowy z odzyskiwaniem energii kategorii B: 5.2.2.13. Przyczepy kategorii O 3 muszą być wyposażone w układ hamulcowy przeciwblokujący zgodnie z wymaganiami załącznika 13 do niniejszego regulaminu. Przyczepy kategorii O 4 muszą być wyposażone w układ hamulcowy przeciwblokujący zgodnie z wymaganiami dla kategorii A załącznika 13 do niniejszego regulaminu. Resztę trzeba doczytać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.