yatsek Napisano 24 Wrzesień 2018 Napisano 24 Wrzesień 2018 Mam pytanie, czy jest jakaś awaria w wysyłce sms-ów? Dzisiaj (24-09) nie mogę połączyć się z panelem klienta oraz ciągle mi migają sms na czerwono, nie wysyłają się. Przy uruchamianiu programu wyskakuje moinit o, że "witryna powinna mieć najwyższy stopień bezpieczeństwa 01" ale program i uruchamia się prawidłowo łączy się z Cepikiem i przyjmuje badania słowem wszystko ok, tylko te sms-y brak wysyłki. Może cos powinienem zmienić w ustawieniach? Cytuj
cezary Napisano 24 Wrzesień 2018 Napisano 24 Wrzesień 2018 może przyczyną jest ta awaria https://wiadomosci.onet.pl/kraj/awaria-homepl-w-polsce-problemy-uzytkownikow/exwj420 Cytuj
yatsek Napisano 24 Wrzesień 2018 Autor Napisano 24 Wrzesień 2018 Dzięki, być może to jest przyczyną, czekam zatem. Cytuj
Pozio Napisano 28 Czerwiec 2019 Napisano 28 Czerwiec 2019 czy na dzień dzisiejszy klient musi podpisywać jakiekolwiek zgody RODO na to, żeby można mu bylo za rok przypomnieć smsem o terminie BTP? Cytuj
mike_van_mik Napisano 28 Czerwiec 2019 Napisano 28 Czerwiec 2019 (edytowane) 18 minut temu, Pozio napisał: czy na dzień dzisiejszy klient musi podpisywać jakiekolwiek zgody RODO my zawsze drukujemy dodatkowy dokument że klient (taki i taki) wyraza zgode na smsa przypomnającego o konczacym się badaniu technicznym na numer (taki i taki) Ale prawda jest taka, że kto podał numer telefonu to wszystkim po kolei wysyłamy przypomnienie z tygodniowym wyprzedzeniem. Jeszcze nikt się nam nie trafił żeby krzyczał że wysłaliśmy smsa a on sobie tego nie życzył... Edytowane 28 Czerwiec 2019 przez mike_van_mik Cytuj
Jacdiag Napisano 28 Czerwiec 2019 Napisano 28 Czerwiec 2019 2 godziny temu, mike_van_mik napisał: kto podał numer telefonu to zrobił to dobrowolnie i tym samym wyraził zgodę na przypomnienie. 1 Cytuj
Paprock Napisano 28 Czerwiec 2019 Napisano 28 Czerwiec 2019 No nie wiem czy tak dobrowolnie. Też borykam się z tym tematem i to całe RODO zburzyło mi porządek. Sam nie wiem, czy numer telefonu, numer rejestracyjny samochodu, to "dana osobowa". Jak tam u Was sprawa wygląda, zbieracie dane (imię, nazwisko, adres, zgody, podpisy), czy tylko "anonimowy" numer komórki, żeby wysłać powiadomienie? Da rade numer telefonu powiązać z klientem, czy raczej marne szanse? Mowa o naszej robocie, czyli numer telefonu, czyli rejestr badań, czyli kartoteka pojazdu, czyli kartoteka klienta. Cytuj
yatsek Napisano 28 Czerwiec 2019 Autor Napisano 28 Czerwiec 2019 Ja zbieram tylko anonimowe nr telefonu, (na potrzeby powiadomień) nie mam w SQL-u danych osobowych, nie gromadzę ich i nie chcę ich, bo mi do niczego nie potrzebne. Telefon wpisuje za zgodą klienta, po prostu się pytam i otrzymuje bądź nie nr. Cytuj
Pozio Napisano 28 Czerwiec 2019 Napisano 28 Czerwiec 2019 no wlasnie , ja wyrazilem lekki bunt w pracy, bo powiedzialem ze zadnych zgód nie bede drukowal do podpisu, bo do niczego nie sa potrzebne. pracuje na dwoch stacjach i w jednej pracodawca nie widzi zadnego problemu, wystarczy nr tel. a w drugiej wielkie oburzenie, zeby dawac swistki RODO do podpisu . Cytuj
Paprock Napisano 28 Czerwiec 2019 Napisano 28 Czerwiec 2019 No bo to wcale nie taka łatwa sprawa jakby mogło się wydawać. Trzeba dopytać administratora. I najpierw należy wiedzieć co RODO na temat numeru telefonu myśli. No proszę! Tu sąd musi rozstrzygać o "dobrowolnym" wpisaniu numeru rejestracyjnego do parkometru. No to ja nie wiem, czy takie "dobrowolne" pobieranie numeru telefonu od klienta jest z RODO w zgodzie. https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-wpisywanie-rejestracji-auta-do-parkometru-jest-zgodne-z-praw,nId,3068261 Cytuj
yatsek Napisano 8 Lipiec 2019 Autor Napisano 8 Lipiec 2019 Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) nie nakazuje, że zgoda na przetwarzanie danych osobowych (także szczególnych kategorii danych) musi być wyrażona w formie pisemnej. Motyw 32 RODO wskazuje, że zgoda na przetwarzanie danych może być wyrażona m.in. w ustnej formie. (źródło: PoradyODO.pl) Cytuj
Paprock Napisano 24 Wrzesień 2019 Napisano 24 Wrzesień 2019 Dokleję się tutaj z małym problemem, a mianowicie o to mi idzie, które kwadraciki muszą być odptaszkowane w programie, aby z automatu esemesowe powiadomienie zostało wysłane. Czy pod koniec badania samo wpisanie numeru telefonicznego wystarczy, czy w kartotece klienta musi być odptaszkowany kwadracik na sms-powiadomienie? Podpowiem w tajemnicy, że nikt się nie bawi w pozyskiwanie klientów danych. Ot, po prostu, po zakończeniu badania wpisuje się w wyskakujące okno numer telefonu i koniec. Pytanie, czy powiadomienie zostanie wysłane? OK. Jakoś dobrnąłem do wniosku, że wklepanie samego numeru pod koniec obsługi klienta wystarczy do wysłania powiadomienia. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.