wadi Napisano 25 Wrzesień 2018 Share Napisano 25 Wrzesień 2018 Witam. Inspekcja klientowi zatrzymała dowód z naczepy za niezgodność z warunkami technicznymi , za brak błotników na środkowej osi ( oś wielokrotna ). Właściwie to otrzymał zalecenie aby koła "przykryć" od góry. Pierwsza oś posiada błotnik z przodu i trzecia posiada błotnik z tyłu , nad kołami jest podłoga skrzyni ładunkowej - wywrotki.. Z rozporządzenia nic konkretnego wywnioskować nie mogę , a jest wiele naczep z tak rozmieszczonymi błotnikami , czy rzeczywiście takie rozwiązanie jest niezgodne z rozporządzeniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 25 Wrzesień 2018 Share Napisano 25 Wrzesień 2018 Wywrotka czy plandeka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 25 Wrzesień 2018 Share Napisano 25 Wrzesień 2018 Pisze 6 minut temu, wadi napisał: nad kołami jest podłoga skrzyni ładunkowej - wywrotki.. Napiszę tak: W naczepach (O4) faktycznie tak jest, krótki błotnik z przodu i z tyłu zespołu osi. Z tyłu czasami jest krótki chlapacz. W wywrotkach zaś ("patelniami" zwanych) przeważnie każde koło ma swój, oddzielny chlapacz, lub pojedynczy (taki długi), osłaniający cały zespół osi od góry. Zapytaj o taką naczepę Wujka Googla i pooglądaj grafiki. W warunkach technicznych też tego nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Wrzesień 2018 Share Napisano 26 Wrzesień 2018 (edytowane) Ciekawe co powiedzieliby o tym błotniku: Edytowane 26 Wrzesień 2018 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 26 Wrzesień 2018 Share Napisano 26 Wrzesień 2018 Tu bardziej chodzi o 10) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, a w przypadku kół bliźniaczych - nie mniejszej niż odległość między zewnętrznymi krawędziami opon; Dla tego pytam plandeka czy wywrotka - bo przy muldach to bywa różnie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Wrzesień 2018 Share Napisano 26 Wrzesień 2018 No między innymi po to zapodałem fotkę, żeby wskazać te "inne elementy nadwozia lub podwozia" - tu siedziska w moto. Podejrzewam, że w tematycznym pojeździe, w którym "nad kołami jest podłoga skrzyni ładunkowej - wywrotki" wymóg błotnika jest spełniony! Poniżej materiał poglądowy, choć nie bardzo wiadomo czy ma homo na publiczne drogi: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 26 Wrzesień 2018 Share Napisano 26 Wrzesień 2018 (edytowane) I warto zwrócić uwagę - dwa pół błotniki z przodu i z tyłu a mulda to ten " inny element" - inaczej sprawa się ma jeśli mulda jest nie płaska tylko okrągła po bokach - w takim wypadku brakuje górnego zabezpieczenia Edytowane 26 Wrzesień 2018 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 26 Wrzesień 2018 Share Napisano 26 Wrzesień 2018 Tu też mulda jest płaska 21 godzin temu, wadi napisał: nad kołami jest podłoga skrzyni ładunkowej Czyli " inspektory "........ Naczepa spełnia warunki techniczne, bo to co przytoczył @IVVO: 49 minut temu, IVVO napisał: 10) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, a w przypadku kół bliźniaczych - nie mniejszej niż odległość między zewnętrznymi krawędziami opon; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 26 Wrzesień 2018 Autor Share Napisano 26 Wrzesień 2018 Rzecz ma się nastepująco : usterkę wynalazł Pan Policjant z patrolu łączonego, a Inspektor oczywiście potwierdził . Rodzi się pytanie , czy nie chciał robić ujmy koledze z patrolu , czy rzeczywiście takie zamocowanie błotników jest niezgodne z warunkami technicznymi. W ostatnim czasie miałem kilka " kwiatków " - przyczyn zatrzymania DR właśnie przez policję : " brak ważności dowodu rejestracyjnego ( niewymieniony DR) lub " podejrzenie pęknięcia tarczy". Omawiana naczepa to Wielton W33 2001 r., która niejednokrotnie była kontrolowana przez ITD i było ok. Ponadto jest to odosobniony przypadek , mimo tego ,że jest wiele naczep posiadających takie rozwiązanie.Jedyne co znalazłem to dyrektywę 91/226/ewg z 1991 roku , która prawdopodobnie obowiązuje od kwietnia 2011 roku, a szczególowo określająca warunki techniczne osłon przeciwrozbryzgowych kół , na etapie homologacji. Czy są jakieś nowsze uwarunkowanie prawne w tej kwestii i czy mają zastosowanie do pojazdów sprzed 2011 roku - tego nie wiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 26 Wrzesień 2018 Share Napisano 26 Wrzesień 2018 Jakby nie patrzeć to mają i inaczej rozwiązane błotniki, więc to niekoniecznie sprawa ujmy dla kolegi policjanta. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 26 Wrzesień 2018 Autor Share Napisano 26 Wrzesień 2018 Sprawa dotyczy nie tylko tej marki, myślę że dotyczy to setek pojazdów w Polsce , na które ktoś kiedyś wydał homologację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 26 Wrzesień 2018 Share Napisano 26 Wrzesień 2018 4 godziny temu, wadi napisał: myślę że dotyczy to setek pojazdów w Polsce Wystarczy otworzyć jakikolwiek portal ogłoszeniowy (nie ma reguły czy to Wielton czy Schmitz itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 27 Wrzesień 2018 Share Napisano 27 Wrzesień 2018 Jeśli elementy konstrukcji pojazdu zapewniają warunki dla błotników, to są one spełnione. Tyle i tylko tyle. Jak pisał @michal_k , nadgorliwość. Tym razem OKRD. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.