Wawrzonek89 Napisano 10 Październik 2018 Share Napisano 10 Październik 2018 13.30 pytanie opisowe Kraków. Mniej więcej ! Badanie po zmianach konstrukcyjnych opisz w jak sposób dokonasz pomiaru wymiarów zewnetrznych pojazdu o dmc powyżej 3.5t (długość szerokość wysokość zwis przedni i tylny). jak obliczysz jego mase własną dmc pojazdu i dmc ciągniętej przyczepy. Po zamontowaniu kontenera z izolacją termiczną uległa zmiana rodzaju pojazdu z specjalnego na ciężarowy. Jakie dokumenty są wymagane do przeprowadzenia badania i co wystawia diagnosta?. ( Jeżeli jest coś nie tak w tym co napisałem to proszę o poprawienie). Proszę o podanie pytania z 8.30 Kraków !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisw Napisano 10 Październik 2018 Share Napisano 10 Październik 2018 Takie pytanie było w Warszawie w marcu- zdałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezar89 Napisano 10 Październik 2018 Share Napisano 10 Październik 2018 10 minut temu, Lisw napisał: Takie pytanie było w Warszawie w marcu- zdałem Pamiętasz może co napisałeś? Jeśli możesz to podziel się z nami tą poprawną odpowiedzią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisw Napisano 10 Październik 2018 Share Napisano 10 Październik 2018 Wymagane dokumenty do badania to, DR, zaświadczenie lub faktura z warsztatu, który wykonał przebudowę, masę własną pojazdu stwierdzamy przez ważenie pojazdu na wadze z legalizacją, DMC pojazdu i przyczepy odczytujemy z tabliczki znamionowej auta. DMC pojazdu jest stałe i nie może ulec zmianie. Więcej nie będę pisał żeby czegoś nie pominąć,ale podobny przypadek jest opisany w "Niezbędniku Diagnosty" ja z tej książki dużo się uczyłem, są wzory wystawianych dok. itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Październik 2018 Share Napisano 10 Październik 2018 40 minut temu, Lisw napisał: DMC pojazdu i przyczepy odczytujemy z tabliczki znamionowej auta Podaj nam sposób odczytu DMC przyczepy z tabliczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisw Napisano 11 Październik 2018 Share Napisano 11 Październik 2018 Z tego co pamiętam to na tablice jest podana DMC zespołu pojazdów w przypadku gdy pojazd samochodowy przeznaczony jest do ciągnięcia przyczepy. Napisałem również, że takie dane można pobrać z katalogu "Marek i typów" ,od przectawiciela producenta innych wiarygodnych dokumenty technicznych, jak i z DR. A co do zaświadczeń jakie wystawia diagnosta to"opis zmian dokonanych w pojeździe" zał. nr5 i "zaświadczenie o przeprowadzonym btp" zał. nr3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 11 Październik 2018 Share Napisano 11 Październik 2018 17 godzin temu, michal_k napisał: Podaj nam sposób odczytu DMC przyczepy z tabliczki. 1 przykład: ( dane na TZ ) 28000 26000 42000 7500 13000 7500 O jakiej DMC przyczepę może ciągnąć ten pojazd ? odp : 14000 kg bo : DMCzestawu = 40000 kg DMCauta = 26000 kg DMCz - DMCa = 40000 - 26000 = 14000 kg 2 przykład 19000 18000 21500 8000 13000 DMC przyczepy to 3,5 t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Październik 2018 Share Napisano 11 Październik 2018 8 godzin temu, Lisw napisał: a tablice jest podana DMC zespołu pojazdów No jest. Ale nie wynika z tego DMC przyczepy. 17 minut temu, piter1973 napisał: DMCz - DMCa = 40000 - 26000 = 14000 kg Masakra. Ręce opadają. Zapamiętaj raz na zawsze - nie można stosować odejmowania (chociaż czasem tyle właśnie wynosi DMC przyczepy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 11 Październik 2018 Share Napisano 11 Październik 2018 54 minuty temu, michal_k napisał: nie można stosować odejmowania dlaczemu ? ja wiem ,że MMC ustala producent ale DMC ustalamy właśnie w taki sposób . w PL , podczas ciągnięcia przyczepy , obowiazuje właśnie taka wyliczanka - DMCauta + DMC przyczepy nie może przekroczyć F.3 w DR i tez to sobie zapamiętaj raz na zawsze . gdyby padło pytanie o ustalenie MMC nie odzywałbym się nawet słowem . 59 minut temu, michal_k napisał: Ale nie wynika z tego DMC przyczepy. jak nie jak wynika . zrozum czym się różni MMC od DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 11 Październik 2018 Share Napisano 11 Październik 2018 A tak z ciekawości (pytanie może durne): po co ci DMC przyczepy? Jeśli w DR, pod "adnotacjami urzędowymi" jest napisane w objaśnieniach do kodów alfanumerycznych: "O.1, O.2 - maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem/ bez hamulca" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 11 Październik 2018 Share Napisano 11 Październik 2018 Dnia 2018-10-10 o 18:07, Wawrzonek89 napisał: jak obliczysz jego mase własną dmc pojazdu i dmc ciągniętej przyczepy. takie było pytanie . konkretna odpowiedź na konkretne pytanie. czy bez sensu ? nie mnie to oceniać . 17 minut temu, wrc69 napisał: A tak z ciekawości (pytanie może durne): po co ci DMC przyczepy? jak to po co DMC przyczepy ? po to ,żeby wiedzieć jaka przyczepe mogę zapiac do pojazdu aby jechać zgodnie z przepisami : DMCauta + DMCprzyczepy nie może przekroczyć F.3 "ciągnika". to ,że w O.1 jest więcej nie uprawnia do ciągania takiej przyczepy ( bo to wartość MMC czyli technicznie ma tyle wytrzymać ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Październik 2018 Share Napisano 11 Październik 2018 1 godzinę temu, piter1973 napisał: dlaczemu ? A choćby dlatego, że przy ciągnięciu przyczepy pojazd może mieć inne DMC i nacisk osi (jest o tym mowa w warunkach technicznych). 1 godzinę temu, piter1973 napisał: ale DMC ustalamy właśnie w taki sposób Bzdura. 1 godzinę temu, piter1973 napisał: zrozum czym się różni MMC od DMC. Rozumiem to doskonale. Wyliczanek nie ma, bo DMC przyczepy nie może choćby przekroczyć MMC określonej przez producenta. Zapamiętaj raz na zawsze, bo kiedyś możesz zaliczyć wtopę. 21 minut temu, wrc69 napisał: po co ci DMC przyczepy? DMC przyczepy występuje w KP, a podobno również na egzaminie. 2 minuty temu, piter1973 napisał: DMCauta + DMCprzyczepy nie może przekroczyć F.3 "ciągnika". Czyli ciągnik siodłowy o DMC 18 ton może ciągnąć naczepę o DMC 22 tony. Robi się coraz ciekawiej. Brniesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 11 Październik 2018 Share Napisano 11 Październik 2018 Kurczę, człowiek już z niejednego pieca chleb jadł i zaskoczyłeś mnie tym KP... Druk "Kasa Przyjmie"? Ustawa Kodeks Pracy? Aaaaaa.... "Karta Pojazdu"..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 11 Październik 2018 Share Napisano 11 Październik 2018 19 minut temu, michal_k napisał: Czyli ciągnik siodłowy o DMC 18 ton może ciągnąć naczepę o DMC 22 tony. michał , nie będę cytował wszystkich przepisów - nie dotyczy naczep bo to "specyficzny "pojazd . 20 minut temu, michal_k napisał: Brniesz... zapewniam Cie ,że nie 21 minut temu, michal_k napisał: bo kiedyś możesz zaliczyć wtopę. Miło ,że sie o mnie martwisz , dziękuje ale zapewniam Cię jeszcze raz ,że w tym temacie nie masz racji. Powiedz mi , proszę , po co się wpisuje F.3 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Październik 2018 Share Napisano 11 Październik 2018 F.3 nie może zostać przekroczone na drodze, ale niekoniecznie będzie to F.2 przyczepy + F.2 samochodu. Znasz przepis o innej wartości MMC (DMC) stosowanej wyłącznie przy ciągnięciu przyczepy? To jak wtedy zastosujesz swoją wyliczankę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 11 Październik 2018 Share Napisano 11 Październik 2018 3 minuty temu, michal_k napisał: Znasz przepis o innej wartości MMC (DMC) stosowanej wyłącznie przy ciągnięciu przyczepy? dotyczy tylko MMC i nacisków osi ( par 3, pkt6 .1) ale w naszych dokumentach nie ma na to miejsca . ja podczas okresowego badania przed 1 rej w PL w DIPie wpisałbym te większe wartości bo powstałby problem gdyby później był zamontowany hak ( nie byłoby jak tego "wyprostować " ) 4 minuty temu, michal_k napisał: To jak wtedy zastosujesz swoją wyliczankę? wyliczanki nie stosuję do MMC , co już wcześniej napisałem 8 minut temu, michal_k napisał: niekoniecznie będzie to F.2 przyczepy + F.2 samochodu Wytłumacz mi , proszę ile to będzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Październik 2018 Share Napisano 11 Październik 2018 7 minut temu, piter1973 napisał: ja podczas okresowego badania przed 1 rej w PL w DIPie wpisałbym te większe wartości Te większe jako "główne"? 7 minut temu, piter1973 napisał: Wytłumacz mi , proszę ile to będzie ? Jeśli będzie to np. w sytuacja, w której rzeczywista masa samochodu + przyczepy nie przekroczy F.3 (przy zachowaniu pozostałych koniecznych do spełnienia warunków) to taki zestaw nie przekroczy F.3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 11 Październik 2018 Share Napisano 11 Październik 2018 F.3 to DMCzestawu więc żadne rzeczywiste masy nie mają tutaj żadnego znaczenia . decyduje DMC pojazdów złączonych ( a nie rzeczywiste - przyczepa może być pusta ) . chcesz podpiąć przyczepke do swojego samochodu - jaka wybierzesz ? na co zwrócisz uwagę wypozyczajac / kupując przyczepkę ? 41 minut temu, michal_k napisał: Te większe jako "główne"? tak ( tylko co uznac za główne jeśli pojazd ma hak ), chociaż jeszcze takiego pojazdu nie miałem . w naszych dokumentach nie ma tego gdzie i jak ująć. można w uwagach ale nigdzie wDR nie będzie to odnotowane . 1 godzinę temu, michal_k napisał: To jak wtedy zastosujesz swoją wyliczankę? jeszcze raz - ustalając dane typu O1 , O.2 nie stosuję żadnych wyliczanek bo to ustala producent , ustalając DMC przyczepy jaka mogę podpiąć już tak . czy samochód ciężarowy DMC 25000 kg ( G = 10000 kg ) może ciągnąć pusta przyczepę DMC 24000 kg (G = 8000 kg ) ? i dlaczego tak / nie ? przykład mojego auta - renault clio 3 F.1 = F.2 = 1580 F.3 = 2500 O1 = 1200 kg Jaką przyczepę mogę ciągnąć ? tylko i wyłącznie DMC max 920 kg . auto technicznie wytrzyma cięższą przyczepę ( 1200kg) ale po drodze publicznej nie mogę przekroczyć DMCzestawu czyli 2500 kg . nie mogę podpiac przyczepy DMC 1200 kg ( nawet pustej )bo wtedy DMC zestawu będzie 2780 kg . już nie jeden " laweciarz" na tym poległ po myśleli tak jak ty , ze pusto to można . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 12 Październik 2018 Share Napisano 12 Październik 2018 I tutaj się właśnie mylisz. Twoje Clio może ciągnąć przeczę 1200 kg jak nie załadujesz w pełni samochodu i na drodze będzie ważył 1300 kg.Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Październik 2018 Share Napisano 12 Październik 2018 @piter1973 - przeraża mnie poziom Twojej wiedzy w tym temacie. Ty nie brniesz. Ty już zabrnąłeś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 12 Październik 2018 Share Napisano 12 Październik 2018 PSA (Citroen/Peugeot) dopuszczają wyższą masę przyczepy z hamulcem niż wynika z wyliczanki, z zastrzeżeniem zachowania mas w granicach MTRA czyli F3. Weź sobie dowolną instrukcję obsługi (http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/index.html) i sobie sprawdź (byle w rocznikach przed 2015). Na drodze liczą się masy rzeczywiste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Październik 2018 Share Napisano 12 Październik 2018 18 godzin temu, piter1973 napisał: tak To też błąd. Te wartości są stosowane wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy. Nie można ich wpisać do DR jako "główne" w pozycje F.1 i F.2. Nigdy nie będzie ich widać w polskim DR, bo nie jest przewidziana stosowna adnotacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrKrzywy Napisano 14 Październik 2018 Share Napisano 14 Październik 2018 Dnia 10.10.2018 o 18:07, Wawrzonek89 napisał: Badanie po zmianach konstrukcyjnych opisz w jak sposób dokonasz pomiaru wymiarów zewnetrznych pojazdu o dmc powyżej 3.5t (długość szerokość wysokość zwis przedni i tylny Masę pojazdu ustalam jako sumę nacisków lub przez zważenie pojazdu zgodnie z par 3 załącznika nr 2 do Rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania BT, wymiary ustalam po prostu dokonując pomiaru metrem? Czy jest tu jakiś haczyk? Nie znalazłem bezpośredniej odpowiedzi w przepisach, a praktycznego doświadczenia w tym zakresie nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.