Bogusław Maćkowski Napisano 20 Październik 2018 Share Napisano 20 Październik 2018 Do pobrania najnowsza wersja ujednolicona ustawy o transporcie drogowym ze stanem prawnym na dzień 25.11.2018r. (Dz. U. z 2017r., poz. 2200 z późn. zm.). =================================================== NOWOŚĆ - ZMIANA STANU PRAWNEGO - ZAKTUALIZOWANY DNIA 18.10.2018R. =================================================== Najważniejsze zmiany: Od dnia 3.09.2018 r. załącznik nr 3 Wprowadzenie sankcji karnej za brak okresowego badania technicznego w wysokości 2.000,00 zł. - dot. transportu drogowego np. taksówka, ciągnik siodłowy, autobus. Wprowadzenie sankcji karnej za stwierdzenie podczas kontroli drogowej usterki w wysokości 2.000,00 zł. np układ kierowniczy, układ hamulcowy, opony. 1 NARUSZENIE PRZEPISÓW O ZDATNOŚCI TECHNICZNEJ POJAZDÓW17) 9.1. Wykonywanie przewozu drogowego pojazdem nieposiadającym aktualnego okresowego badania technicznego potwierdzającego jego zdatność do ruchu drogowego – za każdy pojazd 2000 5.1 NN 9.2. Wykonywanie przewozu drogowego pojazdem posiadającym usterkę lub usterki układu hamulcowego, połączeń układu kierowniczego, kół, opon, zawieszenia, podwozia lub innego wyposażenia, zakwalifikowane jako niebezpieczne – za każdy pojazd 2000 5.2 NN Ciekawostka kierowca otrzymuje karę finansową 2.000,00 zł za brak ważnych badań okresowych o 1 dzień w mieście X na ul. Y kierowca postanawia jechać dalej a na ulicy Z ma kolejną kontrolę drogową i dostaje kolejne 2.000,00. Ciekawostka druga jedzie zespół pojazdów składający się z ciągnika siodłowego i naczepy - oba pojazdy nie mają ważnych okresowych badań technicznych o 1 dzień - nakładana jest kara w wysokości 2 x 2.000,00 zł. Ciekawostka trzecia organu kontroli ruchu drogowego od dnia 1.10.2018r. nie interesuje, czy ktoś ma pieczątkę w dowodzie rejestracyjnym tylko czy w bazie CEPIK jest wpis diagnosty - Diagności pilnujcie się, czy właściwie przypisaliście badanie do właściwego pojazdu gdyż skutki są drogie. Ciekawostka czwarta zapłacenie kary finansowej to jest najmniejsze zmartwienie, gdyż z Urzędu organ kontroli ruchu drogowego zawiadamia Starostę/Prezydenta Miasta o wszczęcie postępowania spełniania wymogu dobrej reputacji (ustawowo urzędnik wylicza wzorami ilość i częstotliwość naruszeń) za najpoważniejsze naruszenie jakim jest m. in. brak okresowych badań technicznych - brak dobrej reputacji oznacza cofnięcie licencji na wykonywanie transportu drogowego / zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego. Ciekawostka piąta samochód nie ma ważnych badań technicznych i ma łysą oponę - otrzymuje 4.000,00 zł. Takie kary są już nakładane i z całą pewnością jest to skuteczne działanie do zwiększenia ilości badań technicznych na stacjach kontroli pojazdów. Przypomnienie: Art. 18. [Wymogi uzyskania zezwoleń na wykonywanie przewozów: regularnych, regularnych specjalnych, wahadłowych i okazjonalnych] 5. Przy wykonywaniu przewozów okazjonalnych w krajowym transporcie drogowym pojazdem przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą zabrania się: 1) umieszczania i używania w pojeździe taksometru; 2) umieszczania w sposób widoczny i czytelny z zewnątrz pojazdu oznaczeń z nazwą, adresem, telefonem, adresem strony internetowej przedsiębiorcy lub innych oznaczeń mających na celu identyfikację przedsiębiorcy, a także reklam usług taksówkowych i przedsiębiorców świadczących takie usługi; 3) umieszczania na dachu pojazdu lamp lub innych urządzeń technicznych. NORCOM_Dz.U.2017.2200_ustawa o transporcie drogowym_ujednolicony_2018_10_18.pdf 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 20 Październik 2018 Share Napisano 20 Październik 2018 Analogicznie powinno być z pozostałymi pojazdami. Za jazdę po drodze publicznej bez aktualnych badań powinno być min. 500 zł kary. Do tego naklejki z badania na TR lub szybę i problem 30% jeżdżących pojazdów bez badań mamy z głowy. Nasz ustawodawca planuje wprowadzić karę 50% ceny BT za spóźnienie. Tylko ja się pytam : Jaką karę zapłaci ten co w ogóle badań nie robi?? !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Październik 2018 Share Napisano 20 Październik 2018 Skąd wiadomo, że 30% pojazdów jeździ bez badań? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 20 Październik 2018 Share Napisano 20 Październik 2018 Dane z CEP - dotyczy też tych zarejestrowanych przed Chrztem Polski ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 20 Październik 2018 Share Napisano 20 Październik 2018 Mam cichą nadzieję, że ministerstwo wypowie się na temat faktycznej ilości badań - za chwilę minie rok od uruchomienia CEP 2.0. Może pokuszą się o jakieś podsumowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 20 Październik 2018 Autor Share Napisano 20 Październik 2018 22 minuty temu, michal_k napisał: Skąd wiadomo, że 30% pojazdów jeździ bez badań? To tak skromnie licząc, gdyż patrząc na faktyczne dane ilości badań i ilości zarejestrowanych pojazdów to ponad 50% pojazdów od kilku lat nie poddaje się okresowym badaniom. https://bip.um.bydgoszcz.pl/struktura_miasta/wydzialy_urzedu_miasta/wydzial_uprawnien_komunikacyjnych/komunikaty/Sprawozdanie_Bydgoszcz_SKP_2001r____2015r_.aspx#0 W linku u dołu są liczby i grafika ostatni slajd. Licząc margines błędu 30% jeździ bez badań. Według danych NIK za 2017 r. w Polsce skala z marginesem błędu to 7.000.000 pojazdów na 15.000.000 pojazdów. Usterki to 2% jak w analizie Bydgoszczy. https://www.motofakty.pl/artykul/nik-alarmuje-7-mln-aut-bez-waznych-badan-technicznych.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Październik 2018 Share Napisano 20 Październik 2018 Ale ile z tych pojazdów faktycznie jeździ po drogach? Te dane wydają mi się mocno zawyżone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Październik 2018 Share Napisano 20 Październik 2018 22 minuty temu, michal_k napisał: Skąd wiadomo, że 30% pojazdów jeździ bez badań? - pewnie z magicznych statystyk. Przykładowo podczas akcji ZNICZ skontrolowano dziesięć samochodów z czego trzy bez ważnych badań były, no to mamy statystyczny wynik. Podobnie można wydukać ile razy w tygodniu zakonnica się stuka zestawiając ją z pracownicą lekkiego obyczaju, która robi to czternaście razy w tygodniu. No i statystycznie tej pierwszej wychodzi siedem razy na tydzień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 20 Październik 2018 Share Napisano 20 Październik 2018 zawyżone o dużo czy o trochę mniej nie jest tak istotne, sednem sprawy jest to, że nie ma restrykcji dla uchylających się od obowiązków takich jak badania techniczne i ubezpieczenie OC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 20 Październik 2018 Autor Share Napisano 20 Październik 2018 10 minut temu, michal_k napisał: Te dane wydają mi się mocno zawyżone. Z danymi się nie dyskutuje - to suche fakty. Można rozważać w stylu ilu diagnostów jest zatrudnionych w stacjach kontroli pojazdów a ilu z nich faktycznie w miesiącu wykonuje badania. Dokładnie tak samo jest tutaj i w ujawnionych danych urzędowych i danych NIK jest 50% pojazdów bez badań okresowych. Przyjmując margines błędu w tym pojazdy nie jeżdżące, przyczepy lekkie, leasingi, porzucone na drodze do usunięcia i jeszcze nie złomowane można przyjąć spokojnie, że co 3 pojazd jeździ bez badań. Taką tezę postawił również NIK a skala kraju to 7 mln pojazdów. Najważniejszy sygnał dla diagnostów to takie działanie z mocy ustawy będzie skutecznym narzędziem i do poprawy bezpieczeństwa na drodze i do realnego zwiększenia ilości badań okresowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 20 Październik 2018 Share Napisano 20 Październik 2018 A może te 30% to pojazdy błędnie wprowadzone do cep Podwójne-potrójne bo takich wiele Opierając statystykę na CEP to jak wróżenie z fusów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 20 Październik 2018 Share Napisano 20 Październik 2018 Pytanie czy w ogóle nie są badane te pojazdy (7 mln) czy część z nich nie jest badana terminowo. Bo pewnie w zadanym okresie czasu może to wypaczać wynik, ale i tak nie zmienia to faktu, że masa pojazdów nie ma wykonywanych OBT. Powiedzmy sobie szczerze jakie są sankcje za brak OBT. Ja w ostatnich 10 latach na około 400 tyś. pokonanych kilometrów nie byłem kontrolowany pod kątem ważności badań technicznych. Trzeźwość, prędkość itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 20 Październik 2018 Share Napisano 20 Październik 2018 20 minut temu, mirek_handlarz napisał: 7 mln Tyle to jest ponoć "martwych dusz" w CEP-ie . Tak przynajmniej wynika z prezentacji DTD . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 20 Październik 2018 Share Napisano 20 Październik 2018 2 godziny temu, Bogusław Maćkowski napisał: Według danych NIK za 2017 r. w Polsce skala z marginesem błędu to 7.000.000 pojazdów na 15.000.000 pojazdów. Przecież sam NIK przyznał , iz kontrole robią tak by było dobrze lub tak by było żle, Ogólnie tak jakie jest akurat zapotrzebowanie. Więc po co tu cokolwiek komentować, polemizować, a tym bardziej przyjmować jako wiarygodne. A tak swoją drogą, ciekawe ile w tym cepie jest jeszcze maluchów, polonezów czy dużych fiatów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Październik 2018 Share Napisano 20 Październik 2018 2 godziny temu, Bogusław Maćkowski napisał: można przyjąć spokojnie, że co 3 pojazd jeździ bez badań. Taką tezę postawił również NIK a skala kraju to 7 mln pojazdów. Nie uwierzę w to nigdy. Może co trzeci "ogółem" nie ma badań, ale nie jeździ po drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Październik 2018 Share Napisano 20 Październik 2018 3 godziny temu, Bogusław Maćkowski napisał: Ciekawostka trzecia organu kontroli ruchu drogowego od dnia 1.10.2018r. nie interesuje, czy ktoś ma pieczątkę w dowodzie rejestracyjnym tylko czy w bazie CEPIK jest wpis diagnosty A mnie jako obywatela kompletnie nie interesuje jakiś śmieszny system teleinformatyczny, skoro mam przy sobie dokument potwierdzający wykonanie badania (DR+zaświadczenie). W przypadku jakichkolwiek negatywnych sankcji dla mnie z tego tytułu do samego Strasburga pójdę jak będzie trzeba. Z takim nieudolnym kondominium jak Polska to akurat łatwo wygrać 2 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 20 Październik 2018 Autor Share Napisano 20 Październik 2018 Dziennie mam kilka osób klientów, którzy załatwiają sprawy w Urzędzie i widzę, że nie mają badań ważnych. Pytam dlaczego? Z reguły jest milczenie owiec Czas uwierzyć w to, że jeżdżą bez badań, a nie wmawiać sobie, że to martwe dusze Wiem dla mnie też jest to nie do pomyślenia, że jeżdżą bez badań. Zgadzam się cześć to pojazdy widniejące w CEP a porzucone na drodze z braku możliwości wyrejestrowania. Różne są powody administracyjne. Aczkolwiek nie ma fikcyjnych pojazdów w CEP w haśle martwe dusze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Październik 2018 Share Napisano 20 Październik 2018 20 minut temu, Bogusław Maćkowski napisał: nie ma fikcyjnych pojazdów w CEP w haśle martwe dusze Są takie, które już dawno w ogóle nie istnieją (zezłomowane, pocięte, rozebrane na części itd.), ale formalnie figurują jako zarejestrowane. 22 minuty temu, Bogusław Maćkowski napisał: Dziennie mam kilka osób klientów, którzy załatwiają sprawy w Urzędzie i widzę, że nie mają badań ważnych Ale co trzecia osoba nie ma badań? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 20 Październik 2018 Share Napisano 20 Październik 2018 Nie ważne czy jeździ 10% czy 30% bo wystarczy dotkliwa kara za poruszanie się po drodze bez badań i jedna naklejka na tablice ( jak w Niemczech) i problem jeżdżących bez badań spadnie do promila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Październik 2018 Share Napisano 20 Październik 2018 Mnie bardziej interesowałoby wyeliminowanie pojazdów niesprawnych, a nie tych jeżdżących bez badań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 20 Październik 2018 Share Napisano 20 Październik 2018 17 minut temu, michal_k napisał: wyeliminowanie pojazdów niesprawnych, a nie tych jeżdżących bez badań. ale żeby stwierdzić niesprawność trzeba poddać badaniu technicznemu i właściwie ocenić, i kółko się zamyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 20 Październik 2018 Share Napisano 20 Październik 2018 32 minuty temu, michal_k napisał: wyeliminowanie pojazdów niesprawnych, Wiesz doskonale, że to nierealne,,, 15 minut temu, cezary napisał: trzeba poddać badaniu technicznemu i właściwie ocenić, Nawet jeśli, to nie wszystkie usterki powstają po roku ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 20 Październik 2018 Share Napisano 20 Październik 2018 15 godzin temu, Bogusław Maćkowski napisał: Ciekawostka trzecia organu kontroli ruchu drogowego od dnia 1.10.2018r. nie interesuje, czy ktoś ma pieczątkę w dowodzie rejestracyjnym tylko czy w bazie CEPIK jest wpis diagnosty - Diagności pilnujcie się, czy właściwie przypisaliście badanie do właściwego pojazdu gdyż skutki są drogie. Ciekawostka taka że : przyjeżdża naczepa na OBT -roczna -okazuje że wg CEPIK-jeździła cały rok bez; przyjeżdża osobówka polski salon 3 latek - to samo.Tak więc nie tylko diagności. 15 godzin temu, markes30 napisał: i problem 30% jeżdżących pojazdów bez badań mamy z głowy. i teraz czy te moje 2 pojazdy też są policzone? 12 godzin temu, Mecher napisał: A tak swoją drogą, ciekawe ile w tym cepie jest jeszcze maluchów, polonezów czy dużych fiatów i wsk wfm jawek jawy rometów pochowanych po garażach.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Październik 2018 Share Napisano 21 Październik 2018 8 godzin temu, duchu napisał: Tak więc nie tylko diagności. Wychodzi na to, że termin wyznaczany przez WK nie jest "wpisywany" jako termin badania w CEP. Sprawdziłem kilka nowych pojazdów, w WK termin wyznaczony prawidłowo, a w CEP w ogóle go nie widać. Ot, Polska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 21 Październik 2018 Share Napisano 21 Październik 2018 Nie widziałem jeszcze nowego przed wykonaniem badania by był termin podany czy tez widoczny w CEP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.