Paprock Napisano 28 Listopad 2018 Share Napisano 28 Listopad 2018 KINO! Łotwa zrobiła ciężarówkę. A KP wydała BMW Polska zaiste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 28 Listopad 2018 Share Napisano 28 Listopad 2018 Myślę że logika nakazuje aby pojazdy homologowane według dyrektywy 2007/46/WE jeśli nie mają kraty to muszą mieć punkty kotwiczenia, taką informacje przekazywano kiedyś na szkoleniu dla diagnostów, ale żeby być pewny to trzeba by sprawdzić w dyrektywie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 28 Listopad 2018 Share Napisano 28 Listopad 2018 VAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Listopad 2018 Share Napisano 28 Listopad 2018 Wracając do zmian bez zmian, to mnie za bardzo nie interesuje co z autkiem było wcześniej. "Zakres dokonanych zmian" jest terminem niefortunnym i sugeruje po troszę, że historię pojazdu zobowiązany jestem znać aby po legalu opisać pojazd. Po mojemu, co było a nie jest, nie pisze się w rejestr. Opisałbym na chwilę badania, co, co na stanowisku mam, a więc: przedstawiony do badania pojazd nie posiada kraty/przegrody ani innych elementów, które klsayfikowałyby jego rodzaj jako ciężarowy. Samochód wyposażony jest w pięć siedzeń, a każde miejsce w trzypunktowy pas bezpieczeństwa. Mocowanie pasów i foteli jest w zrealizowane w miejscach konstrukcyjnie przewidzianych przez producenta. Wszystkie zmiany tak opisywałem. Nigdy się nie odnosiłem do czasu przeszłego, ani do tego co z auta wymontowano, bo najzwyczajniej w świecie tego nie jestem w stanie wiedzieć. Jeżeli podmiot opisał w oświadczeniu co zrobił, jak zrobił i że to wpłynęło na zmianę rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy i inne dane techniczne, to przecież on - ten podmiot zapodaje to w oświadczeniu - a moją rolą jest poświadczyć zgodność pojazdu z obowiązującymi warunkami/przepisami i w nic nie wnikać więcej. Strzelam na koniec ze trzy, cztery foty temu co stoi, załączam pod zaświadczenie, a klientowi pomyślności wskazując azymut na WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 28 Listopad 2018 Share Napisano 28 Listopad 2018 (edytowane) Ta na szybko potwierdzenie z dyrektywy , czyli nie ma przegrody to musza być punkty 3. Kryteria kwalifikowania pojazdów do kategorii N 3.1. Zaliczenie typu pojazdu do kategorii N zależy od właściwości technicznych pojazdu, o których mowa w pkt 3.2–3.6. 3.2. Z zasady, przedziały, w których znajdują się wszystkie miejsca siedzące, są całkiem oddzielone od przestrzeni ładunkowej. 3.3. W drodze odstępstwa od wymogu określonego w pkt 3.2, osoby i ładunki mogą być przewożone w tym samym przedziale pod warunkiem, że przestrzeń ładunkowa jest wyposażona w elementy zabezpieczające przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu. 3.4. Elementy zabezpieczające – urządzenia do mocowania – przeznaczone do zabezpieczenia ładunku zgodnie z wymogami określonymi w pkt 3.3, jak również systemy przegród, przeznaczone dla pojazdów do 7,5 ton, są projektowane zgodnie z przepisami określonymi w sekcjach 3 i 4 normy ISO 27956-2009 „Pojazdy drogowe – Zabezpieczanie ładunku w samochodach dostawczych – Wymogi i metody bada Edytowane 28 Listopad 2018 przez smaug Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Listopad 2018 Share Napisano 28 Listopad 2018 (edytowane) Tak. Tak. A jak to się z tym kupy trzyma: 10) przestrzeń ładunkowa może być wyposażona tylko w elementy do mocowania ładunku przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu, o ile elementy te odpowiadają wymaganiom określonym w § 2 załącznika nr 14 do rozporządzenia; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym. Już nie mówić o tym po jakich wewnętrznych przepisach Łotwa ciężarówkę z tej be-emki zrobiła. I jeszcze taka prośba, czego dokładnie ten polski warunek dotyczy, czy zmian konstrukcyjnych, zmian danych w dowodzie, czy daty pierwszej rejestracji? Z góry dziękuję. Edytowane 28 Listopad 2018 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 28 Listopad 2018 Autor Share Napisano 28 Listopad 2018 (edytowane) 39 minut temu, smaug napisał: Ta na szybko potwierdzenie z dyrektywy , czyli nie ma przegrody to musza być punkty 3.3. W drodze odstępstwa od wymogu określonego w pkt 3.2, osoby i ładunki mogą być przewożone w tym samym przedziale pod warunkiem, że przestrzeń ładunkowa jest wyposażona w elementy zabezpieczające przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu. Gdzie to dokładnie jest w tej dyrektywie ?? Który to załącznik ?? Kiedyś jak oglądałem berlingo z 2009 homologowanego według tej dyrektywy to jakieś haczyki do mocowania ładunku miał w tej przestrzeni ciężarowej. Co do twojego pytania Paprock to zapewne od 2017 roku na te punkty kotwiczenia trzeba mięć potwierdzenie od pimotu, its itd..., a wcześniej pewnie nie Edytowane 28 Listopad 2018 przez Logen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 28 Listopad 2018 Share Napisano 28 Listopad 2018 Jeszcze by się przydał wariant i wersja ,bo po samej homologacji coś mi nie pasuje . Zupełnie inny model.Raczej z tym vanem będzie wtopa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Listopad 2018 Share Napisano 28 Listopad 2018 1 godzinę temu, Logen napisał: Gdzie to dokładnie jest w tej dyrektywie ?? Który to załącznik ? - na 106 stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Listopad 2018 Share Napisano 28 Listopad 2018 8 godzin temu, Logen napisał: W cepiku stoi ciężarowy terenowy :). To może po zmianach osobowy terenowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.