Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam przed sobą pokwitowanie za zatrzymany dowód rejestracyjny samochodu ciężarowego VOLVO.

Powód zatrzymania: "Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami w sprawie warunków technicznych pojazdów."

przeszukałem warunki techniczne i poza autobusem 100 km/h nie znalazłem nic odnośnie opon bieżnikowanych. Możecie mnie naprowadzić o co chodzi?

Napisano (edytowane)
16 minut temu, Arizona napisał:

Możecie mnie naprowadzić o co chodzi?

może nie miały oznaczenie REGROOVABLE lub odwrócony symbol Ω znaczenie RETREAD - opona bieżnikowana.?

 

 

REGROOVABLE oznacza, że bieżnik opony można pogłębiać.

Edytowane przez biker100
Napisano

Odesłać klienta na posterunek do umyślnego i tyle. Albo zrobić badanie i też "tyle".  Czy opony muszą być odpowiednio znakowane, to tego nie wiem, zaiste. :?

Napisano
35 minut temu, Arizona napisał:

"Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami w sprawie warunków technicznych pojazdów."

sprawdziłeś i spełniają wszystkie wymogi? jeżeli tak to pobrać, kasę, wykonać dbt, dać  P i tyle, przecież policaj też człowiek, mógł się pomylić, a może coś mu świtało i pomylił z autobusem, życie. :wink:

Napisano (edytowane)

Przypuszczam iż chodzi bardziej o brak napisu RETREAD - opona bieżnikowana - lub został zatarty w czasie eksploatacji albo  bieżnikowaniu poddano opony bez homologacji  - te cechy muszą być widoczne

Edytowane przez IVVO
Napisano
56 minut temu, Arizona napisał:

Powód zatrzymania: "Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami w sprawie warunków technicznych pojazdów."

 

- jak widać Kolega @Arizona wyraźnie powód zatrzymania przytoczył. Tylko czy w tym cytacie powodem jest  nałożony bieżnik, czy może powodem zatrzymania jest brak homo-oznaczeń na tych oponach? Jak zwykle KINO & Masło-Maślane! :evil:

Napisano

DECYZJA RADY z dnia 13 marca 2006 r. zmieniająca decyzję 2001/507/WE i 2001/509/WE w celu wprowadzenia obowiązku stosowania Regulaminów nr 109 i 108 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) w sprawie opon bieżnikowanych
(2006/443/WE)

 

3.2.8. datę bieżnikowania zgodnie z poniższymi zasadami:
3.2.8.1. do dnia 31 grudnia 1999 r.; zgodnie ze wskazówkami zawartymi w ppkt 3.2.8.2 lub w postaci grupy trzech cyfr, przy czym pierwsze dwie wskazują numer tygodnia, zaś ostatnia rok (w dekadzie) produkcji; kod daty może obejmować okres produkcji od tygodnia wskazanego przez numer tygodnia aż do tygodnia wskazanego przez numer tygodnia plus trzy, włącznie z tym tygodniem; na przykład oznakowanie „253” może wskazywać, że opona była bieżnikowana w tygodniach 25, 26, 27 lub 28 roku 1993; dopuszczalne jest umieszczenie kodu daty tylko na jednym boku;
3.2.8.2. od dnia 1 stycznia 2000r.;w postaci grupy czterech cyfr, przyczym pierwsze dwie pokazują numer tygodnia, zaś pozostałe dwie rok, w którym opona była bieżnikowana; kod daty może obejmować okres produkcji od tygodnia wskazanego przez numer tygodnia aż do tygodnia wskazanego przez numer tygodnia plus trzy, włącznie z tym tygodniem; na przykład oznakowanie „2503” może wskazywać, że opona była bieżnikowana w tygodniach 25, 26, 27 lub 28 roku 2003; dopuszczalne jest umieszczenie kodu daty tylko na jednym boku;
3.2.9. w przypadku opon, które można poddać pogłębianiu bieżnika, symbol „ ” w okręgu o średnicy co najmniej 20 mm lub słowa „REGROOVABLE”, wytłoczonych wgłębnie lub wypukle na każdym boku;

 

Napisano

Może na Oponie jest symbol "FRT" tzn., że opona jest przeznaczona do montażu na osiach naczep oraz na nienapędowych i nieprowadzących osiach pojazdów silnikowych.

Napisano
1 godzinę temu, biker100 napisał:

DECYZJA RADY [...]

 

- nie pasuje mi ta cała treść. Po mojemu o datę produkcji/bieżnikowania w tym wszystkim się rozchodzi, a magiczny zwrot REGROOVABLE bardziej przywołuje pogłębianie, rzeźbienie, rowkowanie, nacinanie niż nalewanie. ;-)

No to o co kaman w tym całym pokwitowaniu - bieżnikowaniu? :?

Idę zapoznać się z technologią regroovablenia = nalewania. 

Napisano

Niby proste a jednak 

Więc - sprawdź czy jest data bieżnikowania, czy jest napis RETREAD, czy jest widoczna homologacja oraz czy opona napędowa nie jest na osi kierowanej, REGROOVABLE lub odwrócony symbol Ω

Takie małe podsumowanie 

Napisano

Z tej samej dyrektywy:

ZAŁĄCZNIK 3

UKŁAD OZNAKOWAŃ OPONY BIEŻNIKOWANEJ

Przykład oznakowań wprowadzanej do obrotu opony bieżnikowanej po wejściu w życie niniejszego regulaminu.

Image

Te oznakowania opisują oponę bieżnikowaną:

posiadającą nominalną szerokość przekroju 185;

posiadającą wskaźnik nominalnego przekroju 70;

o budowie radialnej (R);

posiadającą nominalną średnicę obręczy wyrażoną kodem 14;

posiadającą opis użytkowy „89T”, wskazujący nośność 580 kg, odpowiadającą wskaźnikowi nośności „89” oraz o maksymalnej dopuszczalnej prędkości 190 km/h, odpowiadającej symbolowi kategorii prędkości „T”;

przeznaczoną do zastosowania bez dętki („TUBELESS”);

śniegową (M + S);

bieżnikowaną w tygodniach 25, 26, 27 lub 28 roku 2003.

Położenie i kolejność oznakowań tworzących oznaczenie opony są następujące:

a)

oznaczenie rozmiaru, składające się z nominalnej szerokości przekroju, wskaźnika nominalnego przekroju, symbolu typu budowy (jeżeli stosowne) i nominalnej średnicy obręczy, jest zgrupowane jak pokazano w powyższym przykładzie: 185/70 R 14;

b)

opis użytkowy, obejmujący wskaźnik nośności i symbol kategorii prędkości, znajduje się obok oznaczenia rozmiaru; może on bądź poprzedzać, bądź następować po oznaczeniu rozmiaru lub być położony powyżej lub poniżej;

c)

symbole „TUBELESS”, „REINFORCED” i „M + S” mogą znajdować się w pewnej odległości od oznaczenia rozmiaru;

d)

symbol „RETREAD” może znajdować się w pewnej odległości od oznaczenia rozmiaru.

6 godzin temu, Paprock napisał:

Czy opony muszą być odpowiednio znakowane, to tego nie wiem, zaiste.

 

  • Lubię 1
Napisano
7 godzin temu, Arizona napisał:

pokwitowanie za zatrzymany dowód rejestracyjny samochodu ciężarowego 

 

oni tak mogą 
 

Cytat

 

Art. 132. 1. Policjant albo funkcjonariusz Straży Granicznej zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:

1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd:

a) zagraża bezpieczeństwu 

 

 

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
12 godzin temu, biker100 napisał:

Z tej samej dyrektywy: [...]

 

- no to są ciekawe informacje, niestety bardzo niszowe dla mnie. Poza tym, cały czas się zastanawiam nad konkretem tego pokwitowania. Może wnoszący po oględzinach coś ciekawego dopowie.

Napisano
20 godzin temu, Arizona napisał:

Powód zatrzymania: "Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami w sprawie warunków technicznych pojazdów."

Może trzeba zostawić "bieżnikowane" i skupić się na pozostałych warunkach....

Może panu policjantowi wcale nie chodziło,że jest to "bieżnikowana" tylko po prostu opona nie spełniała tego warunku:

"5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane
do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej
opony i obciążenia pojazdu"

Napisano
1 minutę temu, Grzegorz Łódź napisał:

skupić się na pozostałych warunkach....

może zostawić temat skoro sam zainteresowany nie jest już nim zaciekawiony, a my tu wydumki i takie różne tworzymy.

Napisano
51 minut temu, Grzegorz Łódź napisał:

Może panu policjantowi wcale nie chodziło,że jest to "bieżnikowana" tylko po prostu opona nie spełniała tego warunku

To po co pisał

 

21 godzin temu, Arizona napisał:

"Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami w sprawie warunków technicznych pojazdów."

 

Napisano
2 godziny temu, aboz napisał:

To po co pisał

Napisał to co widział na pojeździe (taki był bystry),co nie oznacza,że nie mogły takie być.

Opony nie spełniały warunków technicznych i tyle...

W warunkach tech.nie widzę jakie musi spełniać opona bieżnikowana.Jest ogólnie jakie warunki ma spełniać opona.

Napisano

Równie dobrze może chodzić o różną rzeźbę bieżnika na oponach bieżnikowanych na tej samej osi :P

 

Napisano

Do mnie przyjechał z kierowca z oponami z przodu - typowo na przednią oś. rzeźba bieżnika ok, takie same, na bokach oznaczenia nie wzbudziły podejrzeń. Na osi napędowej miał komplet 4 opon nowych. Mówił, że to nie jemu zatrzymali dowód. Miał przyjechać na przegląd.

Napisano

Kiedyś oznaczało się opony bieżnikowane gwiazdkami. Może ten pojazd właśnie takie jeszcze miał i np. miał za mało gwiazdek na przednią oś?

Napisano
22 minuty temu, abcs napisał:

Kiedyś oznaczało się opony bieżnikowane gwiazdkami

Zaciekawił mnie temat tych gwiazdek, osobiście powiem , że nie spotkałem się z takim oznaczeniem. Mógłbyś naświetlić temat szerzej , ciekawi mnie np. jaka wartość nośności kryje się pod pojedynczą gwiazdką.:icon_wink: Dziękuję:564:

Napisano

Bieżnikowane opony z gwiazdkami widuję jeszcze w pojazdach rolniczych, w oponach samochodowych obecnie gwiazdek nie widuję.

Napisano

O ile pamiętam, to oponę bieżnikowaną mającą cztery gwiazdki, lub pięć można było zastosować do pojazdów samochodowych. Opony z dwiema - do pojazdów wolnobieżnych. A z jedną - do trakcji konnej ?. Pamiętam że często sam. ciężarowe przeładowywane niszczyły te opony, po prostu cały nalany pas bieżnika zostawał na jezdni.

  • Piwo 1
Napisano
8 godzin temu, zbitur napisał:

O ile pamiętam, to oponę bieżnikowaną mającą cztery gwiazdki, lub pięć można było zastosować do pojazdów samochodowych

 

To już od lat jest nie stosowane - te gwiazdki

Tak kiedyś było 5- na oś przednią do 90km/h  -4-napędowa w bliźniaku itd. 2 i 1 dla rolniczych i taczek?

  • Piwo 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.