Arizona Napisano 3 Grudzień 2018 Napisano 3 Grudzień 2018 Witam, mam przed sobą pokwitowanie za zatrzymany dowód rejestracyjny samochodu ciężarowego VOLVO. Powód zatrzymania: "Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami w sprawie warunków technicznych pojazdów." przeszukałem warunki techniczne i poza autobusem 100 km/h nie znalazłem nic odnośnie opon bieżnikowanych. Możecie mnie naprowadzić o co chodzi? Cytuj
biker100 Napisano 3 Grudzień 2018 Napisano 3 Grudzień 2018 (edytowane) 16 minut temu, Arizona napisał: Możecie mnie naprowadzić o co chodzi? może nie miały oznaczenie REGROOVABLE lub odwrócony symbol Ω znaczenie RETREAD - opona bieżnikowana.? REGROOVABLE” oznacza, że bieżnik opony można pogłębiać. Edytowane 3 Grudzień 2018 przez biker100 Cytuj
Paprock Napisano 3 Grudzień 2018 Napisano 3 Grudzień 2018 Odesłać klienta na posterunek do umyślnego i tyle. Albo zrobić badanie i też "tyle". Czy opony muszą być odpowiednio znakowane, to tego nie wiem, zaiste. Cytuj
cezary Napisano 3 Grudzień 2018 Napisano 3 Grudzień 2018 35 minut temu, Arizona napisał: "Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami w sprawie warunków technicznych pojazdów." sprawdziłeś i spełniają wszystkie wymogi? jeżeli tak to pobrać, kasę, wykonać dbt, dać P i tyle, przecież policaj też człowiek, mógł się pomylić, a może coś mu świtało i pomylił z autobusem, życie. Cytuj
IVVO Napisano 3 Grudzień 2018 Napisano 3 Grudzień 2018 (edytowane) Przypuszczam iż chodzi bardziej o brak napisu RETREAD - opona bieżnikowana - lub został zatarty w czasie eksploatacji albo bieżnikowaniu poddano opony bez homologacji - te cechy muszą być widoczne Edytowane 3 Grudzień 2018 przez IVVO Cytuj
Paprock Napisano 3 Grudzień 2018 Napisano 3 Grudzień 2018 56 minut temu, Arizona napisał: Powód zatrzymania: "Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami w sprawie warunków technicznych pojazdów." - jak widać Kolega @Arizona wyraźnie powód zatrzymania przytoczył. Tylko czy w tym cytacie powodem jest nałożony bieżnik, czy może powodem zatrzymania jest brak homo-oznaczeń na tych oponach? Jak zwykle KINO & Masło-Maślane! Cytuj
biker100 Napisano 3 Grudzień 2018 Napisano 3 Grudzień 2018 DECYZJA RADY z dnia 13 marca 2006 r. zmieniająca decyzję 2001/507/WE i 2001/509/WE w celu wprowadzenia obowiązku stosowania Regulaminów nr 109 i 108 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) w sprawie opon bieżnikowanych (2006/443/WE) 3.2.8. datę bieżnikowania zgodnie z poniższymi zasadami: 3.2.8.1. do dnia 31 grudnia 1999 r.; zgodnie ze wskazówkami zawartymi w ppkt 3.2.8.2 lub w postaci grupy trzech cyfr, przy czym pierwsze dwie wskazują numer tygodnia, zaś ostatnia rok (w dekadzie) produkcji; kod daty może obejmować okres produkcji od tygodnia wskazanego przez numer tygodnia aż do tygodnia wskazanego przez numer tygodnia plus trzy, włącznie z tym tygodniem; na przykład oznakowanie „253” może wskazywać, że opona była bieżnikowana w tygodniach 25, 26, 27 lub 28 roku 1993; dopuszczalne jest umieszczenie kodu daty tylko na jednym boku; 3.2.8.2. od dnia 1 stycznia 2000r.;w postaci grupy czterech cyfr, przyczym pierwsze dwie pokazują numer tygodnia, zaś pozostałe dwie rok, w którym opona była bieżnikowana; kod daty może obejmować okres produkcji od tygodnia wskazanego przez numer tygodnia aż do tygodnia wskazanego przez numer tygodnia plus trzy, włącznie z tym tygodniem; na przykład oznakowanie „2503” może wskazywać, że opona była bieżnikowana w tygodniach 25, 26, 27 lub 28 roku 2003; dopuszczalne jest umieszczenie kodu daty tylko na jednym boku; 3.2.9. w przypadku opon, które można poddać pogłębianiu bieżnika, symbol „ ” w okręgu o średnicy co najmniej 20 mm lub słowa „REGROOVABLE”, wytłoczonych wgłębnie lub wypukle na każdym boku; Cytuj
trucker Napisano 3 Grudzień 2018 Napisano 3 Grudzień 2018 Może na Oponie jest symbol "FRT" tzn., że opona jest przeznaczona do montażu na osiach naczep oraz na nienapędowych i nieprowadzących osiach pojazdów silnikowych. Cytuj
Paprock Napisano 3 Grudzień 2018 Napisano 3 Grudzień 2018 1 godzinę temu, biker100 napisał: DECYZJA RADY [...] - nie pasuje mi ta cała treść. Po mojemu o datę produkcji/bieżnikowania w tym wszystkim się rozchodzi, a magiczny zwrot REGROOVABLE bardziej przywołuje pogłębianie, rzeźbienie, rowkowanie, nacinanie niż nalewanie. No to o co kaman w tym całym pokwitowaniu - bieżnikowaniu? Idę zapoznać się z technologią regroovablenia = nalewania. Cytuj
IVVO Napisano 3 Grudzień 2018 Napisano 3 Grudzień 2018 Niby proste a jednak Więc - sprawdź czy jest data bieżnikowania, czy jest napis RETREAD, czy jest widoczna homologacja oraz czy opona napędowa nie jest na osi kierowanej, REGROOVABLE lub odwrócony symbol Ω Takie małe podsumowanie Cytuj
biker100 Napisano 3 Grudzień 2018 Napisano 3 Grudzień 2018 Z tej samej dyrektywy: ZAŁĄCZNIK 3 UKŁAD OZNAKOWAŃ OPONY BIEŻNIKOWANEJ Przykład oznakowań wprowadzanej do obrotu opony bieżnikowanej po wejściu w życie niniejszego regulaminu. Te oznakowania opisują oponę bieżnikowaną: — posiadającą nominalną szerokość przekroju 185; — posiadającą wskaźnik nominalnego przekroju 70; — o budowie radialnej (R); — posiadającą nominalną średnicę obręczy wyrażoną kodem 14; — posiadającą opis użytkowy „89T”, wskazujący nośność 580 kg, odpowiadającą wskaźnikowi nośności „89” oraz o maksymalnej dopuszczalnej prędkości 190 km/h, odpowiadającej symbolowi kategorii prędkości „T”; — przeznaczoną do zastosowania bez dętki („TUBELESS”); — śniegową (M + S); — bieżnikowaną w tygodniach 25, 26, 27 lub 28 roku 2003. Położenie i kolejność oznakowań tworzących oznaczenie opony są następujące: a) oznaczenie rozmiaru, składające się z nominalnej szerokości przekroju, wskaźnika nominalnego przekroju, symbolu typu budowy (jeżeli stosowne) i nominalnej średnicy obręczy, jest zgrupowane jak pokazano w powyższym przykładzie: 185/70 R 14; b) opis użytkowy, obejmujący wskaźnik nośności i symbol kategorii prędkości, znajduje się obok oznaczenia rozmiaru; może on bądź poprzedzać, bądź następować po oznaczeniu rozmiaru lub być położony powyżej lub poniżej; c) symbole „TUBELESS”, „REINFORCED” i „M + S” mogą znajdować się w pewnej odległości od oznaczenia rozmiaru; d) symbol „RETREAD” może znajdować się w pewnej odległości od oznaczenia rozmiaru. 6 godzin temu, Paprock napisał: Czy opony muszą być odpowiednio znakowane, to tego nie wiem, zaiste. 1 Cytuj
Jacdiag Napisano 3 Grudzień 2018 Napisano 3 Grudzień 2018 7 godzin temu, Arizona napisał: pokwitowanie za zatrzymany dowód rejestracyjny samochodu ciężarowego oni tak mogą Cytat Art. 132. 1. Policjant albo funkcjonariusz Straży Granicznej zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie: 1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd: a) zagraża bezpieczeństwu Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Paprock Napisano 4 Grudzień 2018 Napisano 4 Grudzień 2018 12 godzin temu, biker100 napisał: Z tej samej dyrektywy: [...] - no to są ciekawe informacje, niestety bardzo niszowe dla mnie. Poza tym, cały czas się zastanawiam nad konkretem tego pokwitowania. Może wnoszący po oględzinach coś ciekawego dopowie. Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 4 Grudzień 2018 Napisano 4 Grudzień 2018 20 godzin temu, Arizona napisał: Powód zatrzymania: "Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami w sprawie warunków technicznych pojazdów." Może trzeba zostawić "bieżnikowane" i skupić się na pozostałych warunkach.... Może panu policjantowi wcale nie chodziło,że jest to "bieżnikowana" tylko po prostu opona nie spełniała tego warunku: "5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu" Cytuj
biker100 Napisano 4 Grudzień 2018 Napisano 4 Grudzień 2018 1 minutę temu, Grzegorz Łódź napisał: skupić się na pozostałych warunkach.... może zostawić temat skoro sam zainteresowany nie jest już nim zaciekawiony, a my tu wydumki i takie różne tworzymy. Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 4 Grudzień 2018 Napisano 4 Grudzień 2018 Nie pierwszy i nie ostatni zresztą....? Cytuj
aboz Napisano 4 Grudzień 2018 Napisano 4 Grudzień 2018 51 minut temu, Grzegorz Łódź napisał: Może panu policjantowi wcale nie chodziło,że jest to "bieżnikowana" tylko po prostu opona nie spełniała tego warunku To po co pisał 21 godzin temu, Arizona napisał: "Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami w sprawie warunków technicznych pojazdów." Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 4 Grudzień 2018 Napisano 4 Grudzień 2018 2 godziny temu, aboz napisał: To po co pisał Napisał to co widział na pojeździe (taki był bystry),co nie oznacza,że nie mogły takie być. Opony nie spełniały warunków technicznych i tyle... W warunkach tech.nie widzę jakie musi spełniać opona bieżnikowana.Jest ogólnie jakie warunki ma spełniać opona. Cytuj
mirek_handlarz Napisano 4 Grudzień 2018 Napisano 4 Grudzień 2018 Równie dobrze może chodzić o różną rzeźbę bieżnika na oponach bieżnikowanych na tej samej osi :P Cytuj
Arizona Napisano 4 Grudzień 2018 Autor Napisano 4 Grudzień 2018 Do mnie przyjechał z kierowca z oponami z przodu - typowo na przednią oś. rzeźba bieżnika ok, takie same, na bokach oznaczenia nie wzbudziły podejrzeń. Na osi napędowej miał komplet 4 opon nowych. Mówił, że to nie jemu zatrzymali dowód. Miał przyjechać na przegląd. Cytuj
abcs Napisano 5 Grudzień 2018 Napisano 5 Grudzień 2018 Kiedyś oznaczało się opony bieżnikowane gwiazdkami. Może ten pojazd właśnie takie jeszcze miał i np. miał za mało gwiazdek na przednią oś? Cytuj
leski66 Napisano 5 Grudzień 2018 Napisano 5 Grudzień 2018 22 minuty temu, abcs napisał: Kiedyś oznaczało się opony bieżnikowane gwiazdkami Zaciekawił mnie temat tych gwiazdek, osobiście powiem , że nie spotkałem się z takim oznaczeniem. Mógłbyś naświetlić temat szerzej , ciekawi mnie np. jaka wartość nośności kryje się pod pojedynczą gwiazdką. Dziękuję Cytuj
danielg539 Napisano 6 Grudzień 2018 Napisano 6 Grudzień 2018 Bieżnikowane opony z gwiazdkami widuję jeszcze w pojazdach rolniczych, w oponach samochodowych obecnie gwiazdek nie widuję. Cytuj
zbitur Napisano 6 Grudzień 2018 Napisano 6 Grudzień 2018 O ile pamiętam, to oponę bieżnikowaną mającą cztery gwiazdki, lub pięć można było zastosować do pojazdów samochodowych. Opony z dwiema - do pojazdów wolnobieżnych. A z jedną - do trakcji konnej ?. Pamiętam że często sam. ciężarowe przeładowywane niszczyły te opony, po prostu cały nalany pas bieżnika zostawał na jezdni. 1 Cytuj
IVVO Napisano 7 Grudzień 2018 Napisano 7 Grudzień 2018 8 godzin temu, zbitur napisał: O ile pamiętam, to oponę bieżnikowaną mającą cztery gwiazdki, lub pięć można było zastosować do pojazdów samochodowych To już od lat jest nie stosowane - te gwiazdki Tak kiedyś było 5- na oś przednią do 90km/h -4-napędowa w bliźniaku itd. 2 i 1 dla rolniczych i taczek? 2 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.