Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
Arizona

zatrzymany dowód rejestracyjny - opony bieżnikowane

Polecane posty

Arizona

Witam, mam przed sobą pokwitowanie za zatrzymany dowód rejestracyjny samochodu ciężarowego VOLVO.

Powód zatrzymania: "Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami w sprawie warunków technicznych pojazdów."

przeszukałem warunki techniczne i poza autobusem 100 km/h nie znalazłem nic odnośnie opon bieżnikowanych. Możecie mnie naprowadzić o co chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
Napisano (edytowany)
16 minut temu, Arizona napisał:

Możecie mnie naprowadzić o co chodzi?

może nie miały oznaczenie REGROOVABLE lub odwrócony symbol Ω znaczenie RETREAD - opona bieżnikowana.?

 

 

REGROOVABLE oznacza, że bieżnik opony można pogłębiać.

Edytowano przez biker100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Odesłać klienta na posterunek do umyślnego i tyle. Albo zrobić badanie i też "tyle".  Czy opony muszą być odpowiednio znakowane, to tego nie wiem, zaiste. :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cezary
35 minut temu, Arizona napisał:

"Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami w sprawie warunków technicznych pojazdów."

sprawdziłeś i spełniają wszystkie wymogi? jeżeli tak to pobrać, kasę, wykonać dbt, dać  P i tyle, przecież policaj też człowiek, mógł się pomylić, a może coś mu świtało i pomylił z autobusem, życie. :wink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Napisano (edytowany)

Przypuszczam iż chodzi bardziej o brak napisu RETREAD - opona bieżnikowana - lub został zatarty w czasie eksploatacji albo  bieżnikowaniu poddano opony bez homologacji  - te cechy muszą być widoczne

Edytowano przez IVVO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
56 minut temu, Arizona napisał:

Powód zatrzymania: "Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami w sprawie warunków technicznych pojazdów."

 

- jak widać Kolega @Arizona wyraźnie powód zatrzymania przytoczył. Tylko czy w tym cytacie powodem jest  nałożony bieżnik, czy może powodem zatrzymania jest brak homo-oznaczeń na tych oponach? Jak zwykle KINO & Masło-Maślane! :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100

DECYZJA RADY z dnia 13 marca 2006 r. zmieniająca decyzję 2001/507/WE i 2001/509/WE w celu wprowadzenia obowiązku stosowania Regulaminów nr 109 i 108 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) w sprawie opon bieżnikowanych
(2006/443/WE)

 

3.2.8. datę bieżnikowania zgodnie z poniższymi zasadami:
3.2.8.1. do dnia 31 grudnia 1999 r.; zgodnie ze wskazówkami zawartymi w ppkt 3.2.8.2 lub w postaci grupy trzech cyfr, przy czym pierwsze dwie wskazują numer tygodnia, zaś ostatnia rok (w dekadzie) produkcji; kod daty może obejmować okres produkcji od tygodnia wskazanego przez numer tygodnia aż do tygodnia wskazanego przez numer tygodnia plus trzy, włącznie z tym tygodniem; na przykład oznakowanie „253” może wskazywać, że opona była bieżnikowana w tygodniach 25, 26, 27 lub 28 roku 1993; dopuszczalne jest umieszczenie kodu daty tylko na jednym boku;
3.2.8.2. od dnia 1 stycznia 2000r.;w postaci grupy czterech cyfr, przyczym pierwsze dwie pokazują numer tygodnia, zaś pozostałe dwie rok, w którym opona była bieżnikowana; kod daty może obejmować okres produkcji od tygodnia wskazanego przez numer tygodnia aż do tygodnia wskazanego przez numer tygodnia plus trzy, włącznie z tym tygodniem; na przykład oznakowanie „2503” może wskazywać, że opona była bieżnikowana w tygodniach 25, 26, 27 lub 28 roku 2003; dopuszczalne jest umieszczenie kodu daty tylko na jednym boku;
3.2.9. w przypadku opon, które można poddać pogłębianiu bieżnika, symbol „ ” w okręgu o średnicy co najmniej 20 mm lub słowa „REGROOVABLE”, wytłoczonych wgłębnie lub wypukle na każdym boku;

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
trucker

Może na Oponie jest symbol "FRT" tzn., że opona jest przeznaczona do montażu na osiach naczep oraz na nienapędowych i nieprowadzących osiach pojazdów silnikowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
1 godzinę temu, biker100 napisał:

DECYZJA RADY [...]

 

- nie pasuje mi ta cała treść. Po mojemu o datę produkcji/bieżnikowania w tym wszystkim się rozchodzi, a magiczny zwrot REGROOVABLE bardziej przywołuje pogłębianie, rzeźbienie, rowkowanie, nacinanie niż nalewanie. ;-)

No to o co kaman w tym całym pokwitowaniu - bieżnikowaniu? :?

Idę zapoznać się z technologią regroovablenia = nalewania. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Niby proste a jednak 

Więc - sprawdź czy jest data bieżnikowania, czy jest napis RETREAD, czy jest widoczna homologacja oraz czy opona napędowa nie jest na osi kierowanej, REGROOVABLE lub odwrócony symbol Ω

Takie małe podsumowanie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100

Z tej samej dyrektywy:

ZAŁĄCZNIK 3

UKŁAD OZNAKOWAŃ OPONY BIEŻNIKOWANEJ

Przykład oznakowań wprowadzanej do obrotu opony bieżnikowanej po wejściu w życie niniejszego regulaminu.

Image

Te oznakowania opisują oponę bieżnikowaną:

posiadającą nominalną szerokość przekroju 185;

posiadającą wskaźnik nominalnego przekroju 70;

o budowie radialnej (R);

posiadającą nominalną średnicę obręczy wyrażoną kodem 14;

posiadającą opis użytkowy „89T”, wskazujący nośność 580 kg, odpowiadającą wskaźnikowi nośności „89” oraz o maksymalnej dopuszczalnej prędkości 190 km/h, odpowiadającej symbolowi kategorii prędkości „T”;

przeznaczoną do zastosowania bez dętki („TUBELESS”);

śniegową (M + S);

bieżnikowaną w tygodniach 25, 26, 27 lub 28 roku 2003.

Położenie i kolejność oznakowań tworzących oznaczenie opony są następujące:

a)

oznaczenie rozmiaru, składające się z nominalnej szerokości przekroju, wskaźnika nominalnego przekroju, symbolu typu budowy (jeżeli stosowne) i nominalnej średnicy obręczy, jest zgrupowane jak pokazano w powyższym przykładzie: 185/70 R 14;

b)

opis użytkowy, obejmujący wskaźnik nośności i symbol kategorii prędkości, znajduje się obok oznaczenia rozmiaru; może on bądź poprzedzać, bądź następować po oznaczeniu rozmiaru lub być położony powyżej lub poniżej;

c)

symbole „TUBELESS”, „REINFORCED” i „M + S” mogą znajdować się w pewnej odległości od oznaczenia rozmiaru;

d)

symbol „RETREAD” może znajdować się w pewnej odległości od oznaczenia rozmiaru.

6 godzin temu, Paprock napisał:

Czy opony muszą być odpowiednio znakowane, to tego nie wiem, zaiste.

 

  • Lubię 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
7 godzin temu, Arizona napisał:

pokwitowanie za zatrzymany dowód rejestracyjny samochodu ciężarowego 

 

oni tak mogą 
 

Cytat

 

Art. 132. 1. Policjant albo funkcjonariusz Straży Granicznej zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:

1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd:

a) zagraża bezpieczeństwu 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
12 godzin temu, biker100 napisał:

Z tej samej dyrektywy: [...]

 

- no to są ciekawe informacje, niestety bardzo niszowe dla mnie. Poza tym, cały czas się zastanawiam nad konkretem tego pokwitowania. Może wnoszący po oględzinach coś ciekawego dopowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
20 godzin temu, Arizona napisał:

Powód zatrzymania: "Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami w sprawie warunków technicznych pojazdów."

Może trzeba zostawić "bieżnikowane" i skupić się na pozostałych warunkach....

Może panu policjantowi wcale nie chodziło,że jest to "bieżnikowana" tylko po prostu opona nie spełniała tego warunku:

"5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane
do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej
opony i obciążenia pojazdu"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
1 minutę temu, Grzegorz Łódź napisał:

skupić się na pozostałych warunkach....

może zostawić temat skoro sam zainteresowany nie jest już nim zaciekawiony, a my tu wydumki i takie różne tworzymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

Nie pierwszy i nie ostatni  zresztą....😀

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
51 minut temu, Grzegorz Łódź napisał:

Może panu policjantowi wcale nie chodziło,że jest to "bieżnikowana" tylko po prostu opona nie spełniała tego warunku

To po co pisał

 

21 godzin temu, Arizona napisał:

"Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami w sprawie warunków technicznych pojazdów."

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
2 godziny temu, aboz napisał:

To po co pisał

Napisał to co widział na pojeździe (taki był bystry),co nie oznacza,że nie mogły takie być.

Opony nie spełniały warunków technicznych i tyle...

W warunkach tech.nie widzę jakie musi spełniać opona bieżnikowana.Jest ogólnie jakie warunki ma spełniać opona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz

Równie dobrze może chodzić o różną rzeźbę bieżnika na oponach bieżnikowanych na tej samej osi :P

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arizona

Do mnie przyjechał z kierowca z oponami z przodu - typowo na przednią oś. rzeźba bieżnika ok, takie same, na bokach oznaczenia nie wzbudziły podejrzeń. Na osi napędowej miał komplet 4 opon nowych. Mówił, że to nie jemu zatrzymali dowód. Miał przyjechać na przegląd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs

Kiedyś oznaczało się opony bieżnikowane gwiazdkami. Może ten pojazd właśnie takie jeszcze miał i np. miał za mało gwiazdek na przednią oś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leski66
22 minuty temu, abcs napisał:

Kiedyś oznaczało się opony bieżnikowane gwiazdkami

Zaciekawił mnie temat tych gwiazdek, osobiście powiem , że nie spotkałem się z takim oznaczeniem. Mógłbyś naświetlić temat szerzej , ciekawi mnie np. jaka wartość nośności kryje się pod pojedynczą gwiazdką.:icon_wink: Dziękuję:564:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Bieżnikowane opony z gwiazdkami widuję jeszcze w pojazdach rolniczych, w oponach samochodowych obecnie gwiazdek nie widuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbitur

O ile pamiętam, to oponę bieżnikowaną mającą cztery gwiazdki, lub pięć można było zastosować do pojazdów samochodowych. Opony z dwiema - do pojazdów wolnobieżnych. A z jedną - do trakcji konnej 🙂. Pamiętam że często sam. ciężarowe przeładowywane niszczyły te opony, po prostu cały nalany pas bieżnika zostawał na jezdni.

  • Piwo 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
8 godzin temu, zbitur napisał:

O ile pamiętam, to oponę bieżnikowaną mającą cztery gwiazdki, lub pięć można było zastosować do pojazdów samochodowych

 

To już od lat jest nie stosowane - te gwiazdki

Tak kiedyś było 5- na oś przednią do 90km/h  -4-napędowa w bliźniaku itd. 2 i 1 dla rolniczych i taczek😎

  • Piwo 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.