Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
GrzegorzM

Egzamin opisówka Kraków 05.12.2018 godz. 13:30

Polecane posty

GrzegorzM

Ktos pisał o 13:30 tego dnia ? Uważam, że pytanie było jedno z prostszych, a zdał 1 człowiek na 30. Sam sie zastanawiam co mogło byc tego przyczyna.

 

Treść pytania +/- " Powypadkowy pojazd M3 przyjechal na stacje skierowany przez Policje. W pytaniu tylko proszono o opisanie Pomiaru geometri kół przednich oraz czynności jak również wartość skrętności kół i to było na tyle.  Jedyne informacja, że powypadkowy i M3.

Ja napisałem wszystko z Załącznika 2 Działu I Dz.U 776 ( uwzględniając to co chcieli czyli oś przednia geometria wrac z czynnością z tabelki oraz wszystko co konieczne dla skrętości jak w pytaniu)

 

Może mi ktoś powiedzieć co jest nie tak ? Bo pytanie uważam, że się trafiło jednio z lepszych, a wynik końcowy niestety negatywny.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Kiedyś dawniej głównym hakiem do uwalenia była kompensacja bicia kół i wyregulowanie w ogumieniu ciśnienia.

A teraz to nie wiem o co komisji może się rozchodzić. Mało informacji zwrotnych. Mało chętnych do opisywania swych poczynań na egzaminach. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrzegorzM
Napisano (edytowany)

Paprock no ja na pewno napisałem jak z tabelki o wyregulowaniu cisnienia oraz skompensowaniu "bicia" kół to jest błąd ?
Czy po prostu kiedyś było tego brak w ustawie i się tego czepiali, że ludzie nie pisali ?

Edytowano przez GrzegorzM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek8340

A ja jeszcze dodam że kiedyś tym hakiem było sprawdzenie czy nie występują luzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrzegorzM

Tego własnie nie pisałem o luzach. Odniosłem sie tylko do tych 2 myślników pomiar i skrętnośc napsiałem co chcieli nie dodawałem nic od siebie, a żeby nie przedobrzyć. Ale najwidoczniej jest coś czego sie nigdy nie dowiem i strasznie to irytujące.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majuA61
Napisano (edytowany)

wszyscy opisali tak samo jak w tabeli a nikt nie zaliczył? w vademecum jest podobny temat i podobna odpowiedz dziwne ze nikt nie zaliczył.Jeśli jest tu na forum Pan co zdał, niech sie wypowie jak to opisal. Po zapytaniu komisji jak trzeba bylo opisac Pan dyrektor odpowiedzial ze trzeba bylo opisac ,,czynnosci'' a np sprawdzenie i wyregulowanie ciśnienia w oponach to co to jest?dla mnie czynnosc

Edytowano przez majuA61

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GGGregor
Napisano (edytowany)

Witam,

zdawałem w Warszawie takie samo pytanie i opisałem ciśnienie, kompensacje i cały przebieg pomiaru geometrii. Nie napisałem o sprawdzeniu luzów. Napisałem też o sprawdzeniu punktów kontrolnych ramy. Finalnie nie zdałem :( i też ciężko dowiedzieć się czemu, ogólnie zdało coś z dodatków lub całość dodatków ze 30 procent osób. 

Ech jutro kolejny wniosek wysyłam. 

Pozdrawiam wszystkich Grzesiek.

Edytowano przez GGGregor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

Nie pozostaje nic innego jak jeden ( lub kilku) z was napisze wniosek do TDT o podanie przyczyny negatywnego wyniku egzaminu. Po otrzymaniu odpowiedzi opublikujcie ją ja forum ( bez danych osobowych).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamos

Przepisujecie wszystko z tabeli, a prócz tego ważne aby wykazać się wiedzą praktyczną...Jak wykonuje się pomiar kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ? O luzach nawet nie wspominam, przy badaniu układu hamulcowego pneumatycznego często zapominacie o kontroli słuchowej ewentualnych wycieków z układu, szczegół który wpływa na cały obraz waszej wiedzy w tym temacie...Co innego jest przepisać z tabeli, a czym innym jest połączyć tą wiedzę z doświadczeniem...i tego wymagają od Was na egzaminie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrzegorzM

Adamos i tu możesz miec w zupełności racje. Bo na 30 zdających niech z 15  przepisze z tabelki spoko, jest ustawa ludzie przepisali. Nie wystarczające dla komisji. Był u nas rodzynek co naajwidoczniej wykazał się ciut wiekszym sprytem i wiedzą, dodał od siebie troche z wiedzy praktycznej i zapewne dla tego zdał pozytywnie. No nic trzeba bedzie trochę zmienić system opisówki na bardziej z "życia" może to będzie ten magiczny czynnik zdania tej opisówki, a nie strikte ustawa.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
6 minut temu, GrzegorzM napisał:

jest ustawa ludzie przepisali

 

7 minut temu, GrzegorzM napisał:

a nie strikte ustawa.

Tyko tyle,że w ustawie nic na ten temat nie ma.

Wiem ,czepiam się ale komisja TDT jest uczulona właśnie na takie szczególiki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrzegorzM

Tak jak pisałem jeden na 30 wykazał się u nas wiekszą wiedzą, najwidoczniej opisał wszystko, a nie wypunktował jak w tabelce : ) 
Cóż zrobić walczymy dalej ale to już pewnie po nowym roku bo teraz ani słychu o terminach juz na ten rok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stefansw

Ten Pan co wczoraj zdał to zaliczył ADR. Moduł III miał zdany wcześniej. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrzegorzM

Tzn VI Moduł miał zdany 'Opisowy",a zaliczył  ADR, którego mu brakowało ? No to nie zdał w takim razie nikt opisówki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
resecik

No i jaka ma być ta skrętność z "tabelki"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lisw

Może haczyk był w tym, jakie wystawiamy dokumenty, jaki jest to rodzaj badania, jaki jest termin następnego badania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Napisano (edytowany)

Może lepiej zamiast gdybać to wysłać zapytanie o wyjaśnienie przyczyny negatywnego wyniku ? ! Nigdy się nie dowiecie jak nie napiszecie. Swoją drogom zachęcam każdego kto nie zdał do wysłania takiego zapytania. Może okazać się, że jak ktoś inny przeczyta waszą odpowiedź to jednak zdacie. Jak co drugi wyśle zapytanie to może i zdawalność się poprawi bo obecnie to uwalają za pierdoły dla kasy a nie za błędy merytoryczne.

Edytowano przez markes30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
4 minuty temu, markes30 napisał:

Może lepiej zamiast gdybać to wysłać zapytanie o wyjaśnienie przyczyny negatywnego wyniku ?

z tego co pamiętam to osobiście trzeba się udać po wyjaśnienia do TDT-u.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

Następny egzamin w przyszłym roku . Co mają do roboty ? Najgorzej to dać im się panoszyć i nie reagować. Poza tym jakby pogrzebać w KPA to takie przymuszanie do osobistego stawienia też by nie utrzymali prawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrzegorzM
Dnia 7.12.2018 o 08:50, Lisw napisał:

Może haczyk był w tym, jakie wystawiamy dokumenty, jaki jest to rodzaj badania, jaki jest termin następnego badania?

Lisw ale tego nie było w pytaniu. Jak wyżej pisałem tylko dwie czynności do opisanoa były. O to jakie badanie jakie dokumenty wystawiamy tego nei było w ogóle w pytaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lisw

Ja pierwszy egzamin oblałem bo nie napisałem jakie wystawiamy dok, co wpisujemy w zaświadczenie. A pytanie dot. badania skody z LPG, całość czynnosci napisałem jak w rozporzadzeniu 776. Tak skwitował egzaminator, bo zdawalnosc na 20 os. zdała 1. Z drugim podejściem skupiłem się na kwitach i było ok. a miałem zmiany konstrukcyjne i w pytaniu też nie było nic o dok. tylko opisać czynności.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek336

zawsze lepsze wrażenie na komisji robił opis swoimi własnymi słowami i nie bezmyślne przepisywanie tekstu z dziennika ustaw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturo6001

Witam.

-sprawdzić i wyregulować ciśnienie.....

-ustawić poj. na ławie pomiarowej

-spraw.czy nie wystepuje nadmierny luz w zawieszeniu kół,ukł.kierowniczym oraz sprawdzić bicie promieniowe lub osiowe kół.

-dokonać organoleptycznej oceny ramy pojazdu.(czy nie ma widocznych odkształceń lub pęknięć)

-pojazd obciążyć zgodnie z zaleceniami producenta.

Sprawdzenie wartości skrętności sprawdzamy na obrotnicach ,zerując je na wyprostowanych kołach i skręcamy maksymalnie w lewo i maksymalnie w prawo odczytujemy wskazania i porównujesz z danymi producenta pojazdu.

+ opisać zbieżność kół   !!!! 

Udało mi się zdać  !

 

 

  • Piwo 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majuA61

super czyli widac ze komisja ewidentnie wali w chu

 

Dnia 11.12.2018 o 19:57, arturo6001 napisał:

Witam.

-sprawdzić i wyregulować ciśnienie.....

-ustawić poj. na ławie pomiarowej

-spraw.czy nie wystepuje nadmierny luz w zawieszeniu kół,ukł.kierowniczym oraz sprawdzić bicie promieniowe lub osiowe kół.

-dokonać organoleptycznej oceny ramy pojazdu.(czy nie ma widocznych odkształceń lub pęknięć)

-pojazd obciążyć zgodnie z zaleceniami producenta.

Sprawdzenie wartości skrętności sprawdzamy na obrotnicach ,zerując je na wyprostowanych kołach i skręcamy maksymalnie w lewo i maksymalnie w prawo odczytujemy wskazania i porównujesz z danymi producenta pojazdu.

+ opisać zbieżność kół   !!!! 

Udało mi się zdać  !

 

 

a gdzie zdawałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
1 godzinę temu, majuA61 napisał:

wali w chu

 

No tak

1 godzinę temu, majuA61 napisał:

super

Proponuję odwołać się do TDT takim językiem jaki prezentujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.