Paprock Napisano 12 Grudzień 2018 Share Napisano 12 Grudzień 2018 Ale spoko, bo idzie o to, że nikogo nigdzie nie trzeba gonić. Takie akcje może przeprowadzić diagnosta, który na obecną chwilę ma do czynienia z pojazdem. Należy opisać, że podrodzaj niekoniecznie równa się unijny typ nadwozia, a choćby nawet, to unijny furgon bywa też vanem, a wszystko zależy od tego w jakim języku wytyczne zredagowane. Jak załączniki można pozbierać z forum i przesłać urzędnikowi wszystkie wklejone tu aneksy, korekty, sprostowania do świadectw homologacji w podrodzaju temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 12 Grudzień 2018 Share Napisano 12 Grudzień 2018 23 godziny temu, adam1501 napisał: Ostatnio miałem przypadek, gdzie klient przyjechał na ustalenie danych dla pojazdu zarejestrowanego. Ostatnio to na badaniu VAT-owskim zrobiłem to samo. Urzędnik stwierdził, że jeśli napiszę w uwagach, że ma być VAN i odpowiednio to uzasadnię , to on zmieni klientowi w CEP-ie i od razu wpisze VAT w DR. Miałem dane z katalogu ITS, więc poszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Grudzień 2018 Share Napisano 12 Grudzień 2018 Tak z nudów troszeczkę i dla pojaśnienia swojego paplania wkleję z jednej i tej samej dyrektywy tłumaczonej na różne języki: Włoski BB Furgone - Autocarro con cabina integrata nella carrozzeria Hiszpański BB Furgoneta - Camión con la cabina integrada en la carrocería Portugalski BB Furgoneta - Camião com a cabina integrada na carroçaria Francuski BB Camionnette - Camion dont la cabine est intégrée à la carrosserie Angielski BB Van - Lorry with the cab integrated into the body Polski BB Van - Samochód ciężarowy o kabinie kierowcy zawartej w bryle nadwozia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 12 Grudzień 2018 Share Napisano 12 Grudzień 2018 6 minut temu, Paprock napisał: Tak z nudów troszeczkę To mogę stwierdzić, że we wszystkich zapisach powtarza się kod BB " co nie ", a ogólnie dziękuję ( git ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Grudzień 2018 Share Napisano 12 Grudzień 2018 A weź ten kod znajdź w polskiej klasyfikacji, to tak samo jakby kupić w IKEI meble poskręcane! Nie dość, że nasza klasyfikacja operuje całkiem różnymi kodami, bo mowa przecież o podrodzajach a nie typie nadwozia, to osobowy i ciężarowy może i vanem i wielozadaniowym bywać. Nazwa podrodzaju taka sama, lecz dla osobowego wielozadaniowego przypasowali kod 06, a dla vana 07. Co i tak ma się nijak do auta ciężarowego, gdzie wielozadaniowy ma kod 10, a van 11. To wszystko pikuś. W dyrektywie w życiu nie znajdzie aby van i wielozadaniowy był osobowy i ciężarowy. On mądre naszych głowy. I ja w tym wszystkim ma się połapać spędzając pół dnia w kanale za czy pińcyt brutto na dodatek! (Miało być "Ot mądre naszych głowy". Sorry.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 23 godziny temu, wrc69 napisał: Czytający ten wątek urzędnik kontroli skarbowej Pokaż mi choć jeden taki przypadek. Przez te wszystkie lata komedii VATowskiej nie słyszałem aby komukolwiek coś zrobiono, a widziałem takie cuda porobione, że zmiana podrodzaju to małe Miki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 (edytowane) Dnia 12.12.2018 o 11:45, Paprock napisał: Francuski BB Camionnette - Camion dont la cabine est intégrée à la carrosserie We Francuskich dowodach obok BB nie widziałem jeszcze camionnette... zazwyczaj pisze coś w stylu furgone. Sęk w tym że stoi to pod pozycjami bynajmniej J2 i J3. Jedno jest opisane jako zgodne z europejskimi przepisami a drugie napisane według francuskim przepisów. Podobnie mamy G i G1 (jedno zgodne z europejskimi drugie z francuskimi przepisami). Głównie chodzi o to aby diagnosta nie bawił się w speca od języków obcych tylko przetłumaczył sobie to BB z europejskich przepisów i jasno mu wyjdzie że ma na badaniu VANA a nie jakąś camionnette czy furgona. Co do badań VAT też często spotykam się z wpisanymi w cepiku furgonami. Oczywiście wszystkie takie pojazdy w adnotacjach maja Pierwsze rejestracja w Polsce xx-xx-xxxx a na pytanie kierowcy gdzie kupił pojazd pada odpowiedź FRANCJA !!! Zawsze w uwagach do takiego badania wpisuje że jest to VAN i ze pojazd ten spełnia wymogi na VAT-1. Spotkałem się z badaniami odrzuconymi przez wydział komunikacji, gdzie WK wymagał aby zmienić furgon albo zmienić wynik badania na negatywny. Z ciekawostek to spotkałem się również z sytuacją gdzie wydział komunikacji odrzucił badanie i wysłał kierowcę na stację po oryginalne zaświadczenie a nie kopie. Nie chodzi tutaj o to że klient zaniósł jakieś czarno białe ksero tylko w programie SKP PRO przy drukowaniu 3 egzemplarzy na jednym z nich jest informacja ORYGINAŁ, a na dwóch pozostałych KOPIA. W takich sytuacjach warto dodać klientowi żeby ten z napisem oryginał zaniósł do WK a kopie zostawił u księgowej ;). Edytowane 13 Grudzień 2018 przez Logen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 16 minut temu, Logen napisał: programie SKP PRO przy drukowaniu 3 egzemplarzy na jednym z nich jest informacja ORYGINAŁ, a na dwóch pozostałych KOPIA Bez sensu. Lepiej wydać "oryginał" i 2 duplikaty, które też będą oryginałami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 Z tym VANem to bym tak nie szarżował. Bo takowa definicja obowiązuje chyba od 15-01-2004 roku. Za to wielozadaniowy wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 27 minut temu, michal_k napisał: Bez sensu. Lepiej wydać "oryginał" i 2 duplikaty, które też będą oryginałami. - święta racja, tym bardziej że nie ma czegoś takiego jak oryginał i kopia. Jest zaświadczenie i jest jego wtórnik/duplikat. No tak przynajmniej jest to opracowane w rozporządzeniu zwanym zakresem. A cała reszta, to zaiste pozostałości kiedy faktury w takiej formie były drukowane, czy tam stemple ORYGINAŁ/KOPIA na białych, różowych i jeszcze żółtych stawiane. Dawne czasy, a jakby wczoraj. Podobnie ta dzisiejsza rocznica. Już tyle lat, a całkiem nie tak dawno. Oby never więcej Teleranka nie zabrało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 36 minut temu, michal_k napisał: duplikaty Wtórniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 52 minuty temu, Logen napisał: We Francuskich dowodach obok BB nie widziałem jeszcze camionnette... zazwyczaj pisze coś w stylu furgone. - też nigdy tego we francuskim dowodzie nie widziałem. A przykłady z DYREKTYWY zapożyczyłem! ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 4 minuty temu, Grzegorz Łódź napisał: Wtórniki? - ekhm! 10. Na wniosek posiadacza pojazdu uprawniony diagnosta zatrudniony w stacji kontroli pojazdów wydaje na podstawie rejestru duplikat zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu. I z objaśnień zapis doskonale znany: ? Objaśnienia do wzoru: 1) Numer zaświadczenia jest identyczny z numerem z rejestru badań technicznych (załącznik nr 8 do rozporządzenia). W przypadku wydania duplikatu zaświadczenia, do wcześniej nadanego numeru zaświadczenia dodaje się „W”, co oznacza „wtórnik”. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 40 minut temu, michal_k napisał: Bez sensu. Lepiej wydać "oryginał" i 2 duplikaty, które też będą oryginałami. Program podczas zamykania badania pyta ile chcę wydrukować zaświadczeń... wklepuj 3 i do widzenia. Jakoś sam sobie dopisuje tą kopie i oryginał, jakaś taka dziwna funkcja programu (jeżeli drukuje 1 zaświadczenie to nie ma żadnej dopiski oryginał, dopiero jak więcej to nagle się pojawia oryginał i kopia). Wcześniej nawet nie zwróciłem na to uwagi, dopiero ostatnio jak przyjechał klient z prośbą żeby mu wydrukować oryginał bo pani mu kopi nie chce przyjąć. Wykonałem sporo takich badań i w sumie za takie coś tylko raz dostałem zwrot. To raczej taka ciekawostka niż jakaś reguła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 Dlatego zamiast ciekawostek wypracować to o czym mówi kolega Michał. Wydawać duplikat oznaczony literą [W], co oznacza "wtórnik" i po zabawie. ---------------------------------------------------------------------------------------------------- 56 minut temu, Mecher napisał: Bo takowa definicja obowiązuje chyba od 15-01-2004 roku. - bo wcześniej był FURGON! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 Zdaję sobie sprawę że, jest to dobre rozwiązanie. Tylko w tym wypadku muszę zamknąć badanie z wydrukowaniem 1 zaświadczenia. Następnie muszę wejść w historię badań i dodrukować 2 duplikaty zaświadczenia. Cała czynność drukowania będzie trwała dłużej niż całe vatowskie badanie... do tego jeszcze tyle pieczątek... Dla zaoszczędzenia czasu wolę powiedzieć klientowi że to zaświadczenie z napisem oryginał jest dla pani w WK ;). Czas to pieniądz ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 Ja tam wydaję zaświadczenie jako pojedynczą kartkę bez żadnych dopisków. Odpuściłem wszelkie segregatory z zbieranie kopii. Ale mam dwóch zmienników za plecami, którzy namiętnie to czynią budując nie wiadomo po co pseudo-archiwum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 14 Grudzień 2018 Share Napisano 14 Grudzień 2018 10 godzin temu, Paprock napisał: Dlatego zamiast ciekawostek wypracować to o czym mówi kolega Michał. Wydawać duplikat oznaczony literą [W], co oznacza "wtórnik" i po zabawie. ---------------------------------------------------------------------------------------------------- - bo wcześniej był FURGON! Czepiłeś się furgona jak rzep psiego ogona. A wielozadaniowy od 1999 to pamięć nie sięga ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Grudzień 2018 Share Napisano 14 Grudzień 2018 No był wielozadaniowy i furgon. Wielozadaniowy się pozostał, a furgona wywalili i nie wiadomo po co zapodali vana. Mi tam ten furgon w niczym nie przeszkadzał, ale mądre naszych głowy musieli włosko brzmiącego vana przemianować na obco brzmiącego vana i namieszać w podrodzajach, rozporządzeniach, ustawach. A przecież od zawsze łączyła przyjaźń motoryzacyjna te kraje. To masz, się chcieli, się wzięli i popisali po zjednoczeniu europy znajomością języka wyspiarskiego. Ups! Miało być "włosko brzmiącego furgona", ale wyszło jak wyszło. Sorry. No i teraz mamy to co mamy w klasyfikacji, że jest furgon, wielozadaniowy oraz van. A to wszystko nic innego jak tylko po naszemu, po polskiemu, podrodzaje dla rodzaju ciężarowego. Bo po unijnemu, jako typ nadwozia, to już wyżej zapodałem jak się ma furgon do vana, a mianowicie, że to jedna i ta sama ciężarowa zabawka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.