Demart Napisano 15 Styczeń 2019 Share Napisano 15 Styczeń 2019 Sprawa wygląda następująco: dzisiaj na badanie przyjechał samochód osobowy po trzech latach na badanie okresowe. Ściągam dane z cepa, a tam w cepiku badanie negatywne (co ciekawe bez kodu usterki) wykonane w lutym 2018r. Sprawdzam w historii pojazdu, a tam że było to badanie okresowe. Pytam klienta czy był w tamtym roku gdzieś tym autem na badaniu, klient twierdzi że to jest jego pierwsze badanie tym pojazdem i ma go od nowości. Sprawdziłem auto (wszystko igła) i poinformowałem go o tym fakcie. Badanie dałem na dwa lata, ale w cepie widnieje że już wcześniej miał badanie i przebieg teraz wygląda na kręcony. Mam pytanie jak to teraz odkręcić. Podejrzewam że ktoś zrobił badanie i przypisał nie do tego pojazdu. Miał ktoś taką sytuację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 15 Styczeń 2019 Share Napisano 15 Styczeń 2019 Jak dowód rejestracyjny wydany w dniu rejestracji i nie ma żadnego wpisu to zrobiłeś dobrze , poprzedni wpis do cepik może sprostować tylko skp która go dokonała . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 15 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 15 Styczeń 2019 Było dokładnie tak jak piszesz. Klient pyta się jak to odkręcić. Doradziłem mu żeby się kontaktował z cepikiem. Bo co ja na to mogę. Ale pytam tutaj bo może ktoś wie jak to wyprostować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 15 Styczeń 2019 Share Napisano 15 Styczeń 2019 Miałem, na samym początku funkcjonowania systemu ,błąd był na naszej stronie . Kontaktował się ktoś z centrum obsługi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 15 Styczeń 2019 Share Napisano 15 Styczeń 2019 Kolego - wielokrotnie już mi się zdarzyło zassać takie dane - przeważnie to błąd klienta /osoby/ i diagnosty - po zassaniu danych z CEP - zapłacie za badanie - konsternacja - samochód ma jeszcze ważny przegląd - przerwanie badania w sposób nie prawidłowy / bo badanie jak by zakończone a nie przerwane/- bez opisu przyczyny - i w CEP to łyka jako negat Z tego co wiem - to jeden z programów do obsługi SKP miał taki błąd ale to z rok temu Nie pamiętam o który program chodziła - ale mój znajomy dzwonił do mnie w tej sprawie - że jego program robi takie psikusy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 15 Styczeń 2019 Share Napisano 15 Styczeń 2019 (edytowane) Jesteś pewny, że po przerwaniu badania bez podania przyczyny, zapisze jako negat ? Ja na własnym kilka razy przerywałem bez podania przyczyny po zassaniu i jakoś nie pokazywało i nie pokazuje negatywa. Z resztą nie tylko na swoim. No chyba, że róznicę robi zapłacenie za badanie ... Edytowane 15 Styczeń 2019 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 15 Styczeń 2019 Share Napisano 15 Styczeń 2019 Nie - w programie był błąd - normalnie to tak nie działa Ale za czym się zorientowali - to puścili kilka takich baboli - wyszło dopiero w zestawieniu miesięcznym badań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 15 Styczeń 2019 Share Napisano 15 Styczeń 2019 Rozumiem, że chodzi ci o początkowy okres działania cepa 2 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 15 Styczeń 2019 Share Napisano 15 Styczeń 2019 Tak - bo wtedy to nawet programiści od systemów nie do końca wiedzieli - jak to ma działać - i stąd te kwiatki Zauważyłeś iż nie kiedy przy nowych pojazdach - nr Vin się dubluje - jeden zarejestrowany na obecne TR a ten pierwszy jakieś W....... - a niby nowy samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 15 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 15 Styczeń 2019 Czyli sugerujesz Kolego że pojechał gdzieś na badanie i po rozpoczęciu zauważył że ma ważne jeszcze prawie rok. Diagnosta przerwał badanie i dlatego tak się zapisało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 15 Styczeń 2019 Share Napisano 15 Styczeń 2019 Jest to możliwe. Ktoś, źle przerwał badanie - nie anulował tylko wysłał "przerwanie" BT przez klienta, takie przerwanie z automatu idzie jako "N". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 15 Styczeń 2019 Share Napisano 15 Styczeń 2019 59 minut temu, IVVO napisał: Zauważyłeś iż nie kiedy przy nowych pojazdach - nr Vin się dubluje - jeden zarejestrowany na obecne TR a ten pierwszy jakieś W....... - a niby nowy samochód Jakoś w oko nie wpadło, ale nie będę chwalił dnia przed końcem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 15 Styczeń 2019 Share Napisano 15 Styczeń 2019 Też czasami zdarza mi się iż ni stąd ni zowąd coś mi przeskoczy do poczekalni - ale system przed zamknięciem o tym informuje - nie trenowałem jeszcze zakończenia dnia z badaniem w "poczekalni" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Styczeń 2019 Share Napisano 15 Styczeń 2019 Ja zaknąłem kilka razy program z wiszącym badaniem. Rano zmiennik otworzył z tym wiszącym, ja wieczorem zamknąłem i tak wkoło przez kilkaset godzin. On myślał, że to ja do poczekalni zapodałem. Ja, że to jego badanie... Aż w końcu usunąłem z poczekalni i po kłopocie. Bo było moje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 15 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 15 Styczeń 2019 Tylko skąd ta różnica w przebiegu. W cepiku w 2018 miał 60tyś. a ten podstawiony do badania 35tyś. Czyżby klient cofnął? Raczej nie wyglądał na takiego i był bardzo zdziwiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 15 Styczeń 2019 Share Napisano 15 Styczeń 2019 Jeżeli jest N bez żadnej usterki to bardzo prawdopodobne że badanie zostało przerwane. Tak w ogóle to jest jakaś opcja żeby takie rozpoczęte badanie przerwać, anulować żeby później w cepiku go nie było widać ? Jak by tak VPN powyłączać żeby nie wysłało do cepa to później nie będzie śladu w systemie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 15 Styczeń 2019 Share Napisano 15 Styczeń 2019 w patronacie można anulować w każdej chwili, oczywiście przed przesłaniem do cepa, a czy ślad pozostaje, nie wiem, ale wydaje mi się, że idea powstania i wdrożenia cepik 2 była taka, żeby wyeliminować do maksimum możliwość kombinacji podczas badań tech., no i chyba dlatego jakiś ślad w bazie cepik pozostaje po pobraniu danych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 15 Styczeń 2019 Share Napisano 15 Styczeń 2019 W Norcomie też można bez problemu - sprawdzałem - w Cep ani Historii - nie ma śladu - oczywiście w tym dostępnym dla Nas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 15 Styczeń 2019 Share Napisano 15 Styczeń 2019 (edytowane) Samo zapytanie do CEP o dane jest w pełni monitorowane, konstrukcja dostępu do CEP to zapewnia, w patronacie przed zapisaniem badania wystarczy wymazać nr rej oraz VIN i anulować wpis, wtedy w ogólnym rejestrze nie ma śladu, ale jak już pójdzie co CEP to koniec Edytowane 15 Styczeń 2019 przez mirek_handlarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 15 Styczeń 2019 Share Napisano 15 Styczeń 2019 Były problemy z mieszaniem się pojazdów w CEP. Miałem kilka takich przypadków. Nie była to wina diagnostów i klientów tylko CEP-a, ale oni do błędu się nie przyznają. Co do przerywania BT są dwie opcje. Pierwsza to wyjście z rejestru. Wtedy w bazie lokalnej nie ma śladu, jest ślad w CEP-ie, ale nie widoczny dla SKP i właściciela. Druga to wysłanie do CEP-a informacji o przerwaniu BT z podaniem przyczyny. W takim przypadku CEP wyświetla to badanie jako N bez usterki i jest to widoczne zarówno przez SKP jak i WK. Jak to wygląda w historiapojazdu.pl nie sprawdzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 16 Styczeń 2019 Share Napisano 16 Styczeń 2019 Znajomy ma pojazd, który w historii pojazdu ma dwa okresowe ze znacznie różnymi przebiegami z poślizgiem dwóch miesięcy (jeden jego, drugi mu nieznany) a w Cepie widnieje termin młodszy ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 Dnia 15.01.2019 o 15:30, Demart napisał: W cepiku w 2018 miał 60tyś. a ten podstawiony do badania 35tyś. Tak jak tam https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/11885-quotkwiatkiquot-z-cepik/&page=2&tab=comments#comment-256307 2016 -> 30639 2017 -> 240473 2018 -> 32260 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 Szanowni diagności , czy nie uważacie że badania techniczne w Polsce zostały sprowadzone do absurdu? Jaki ma wpływ stan licznika , lub rok produkcji pojazdu na ocenę stanu technicznego pojazdu? Uczestnicząc w ruchu drogowym nie jest potrzebny dowód rejestracyjny pojazdu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 3 godziny temu, praktyk napisał: Jaki ma wpływ stan licznika , (...) na ocenę stanu technicznego pojazdu Moim zdaniem przebieg pojazdu (niby to stan licznika) ma duży wpływ na stan techniczny pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 17 Styczeń 2019 Share Napisano 17 Styczeń 2019 11 godzin temu, praktyk napisał: Szanowni diagności , czy nie uważacie że badania techniczne w Polsce zostały sprowadzone do absurdu? Jestem tego samego zdania. Diagnosta na przeglądzie powinien sprawdzać stan techniczny pojazdu a nie prawny. Mam przed sobą dowód rejestracyjny swojego samochodu. Jest tylko data pierwszej rejestracji, nr vin i pojemność silnika. I nikt z tego powodu nie gania mnie po wydziałach komunikacji. Ale to nie jest w Polsce. Samochód na przeglądzie ma być sprawny TECHNICZNIE. A tu na forum tworzą się prace doktorskie na temat 20 kg różnicy w masie. Legalizacja tachografu, rozstaw osi w motocyklu, rok produkcji i inne bzdety. Ja nie mam pretensji do Was diagnostów, sam tak pracowałem ponad 10 lat. Problemem są akty prawne rozrastające się jak epidemia Eboli w Afryce. Od prawie czterech lat nie pracuję jako diagnosta jednak ciągle siedzę tu na forum. Ale myślę o powrocie do tego zawodu. Przez ten czas jednak tyle się zmieniło w prawie, musiałbym wszystko zaczynać od nowa. Wytrwałości Wam życzę i pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.