Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam szanowne grono , mam pytanie odnośnie opon w ciągniku siodłowym , jakie powinny być oznaczenia dla opon na oś przednią i tylną?

na jednej z osi były oznaczenia XZY-2 A NA drugiej HH301 i po czym to poznać , że może być dana opona na osi kierowanej?

Napisano

To nie takie proste - każdy producent robi to po swojemu - to taki przykład

kody-opon.png

Napisano

@IVVO a jakie opony należy zastosować w pojeździe 3-osiowym na osi podnoszonej? 

Napisano

Powinna być taka jak na przodzie  - prowadząca - bo wielokrotnie jest skrętną

image.png

Napisano

Skrętna to ona bywa ale najczęściej to skrętną osią ona nie jest.  Fakt, że najczęściej to oś obuta jest w opony prowadzące i to te zdemontowane z osi przedniej.

Napisano

Tylko w starszych modelach jest "sztywna" - obecnie są skrętne z możliwością blokowania - przy sztywnych żywotność opon jest bardzo krótka 

Przy manewrowaniu na kostce, asfalcie więcej gumy niż na oponie?

Napisano
24 minuty temu, IVVO napisał:

Przy manewrowaniu na kostce, asfalcie

Na pewno przy manewrowaniu naczepą więcej ścierają się opony niż przy manewrowaniu pojazdami 3 osiowymi.

W starszych ciężarówkach oś można było podnieść podczas manewrów i nie było problemu szybkiego zużywania się ogumienia. W nowszych osie podnoszone i opuszczane są automatycznie i dlatego wprowadzono osie skrętne.

Napisano

Oś nienapędzana obuta jest w opony "nienapędzane". Niezależnie czy to oś pchana czy wleczona.

Napisano

F lub Z.

Jednak T to trailer i powinna być na naczepie. Jeśli ktoś ma na prowadzącej szerokie opony balonowe 385/65R22,5 to nie są to naczepówki (choć mają taki sam rozmiar) to opony prowadzące (F).

Napisano
Dnia 19.01.2019 o 08:41, wrc69 napisał:

Oś nienapędzana obuta jest w opony "nienapędzane"

 

24 minuty temu, wrc69 napisał:

Jednak T to trailer i powinna być na naczepie.

Widzę tu pewną niekonsekwencje ;)

Tak na marginesie, to po zastosowaniu opon 

25 minut temu, wrc69 napisał:

385/65R22,5

na osi kierowanej bywa, że pojazdy przekraczają szerokość 2,55 m.

Napisano
Dnia 21.01.2019 o 17:45, danielg539 napisał:

Widzę tu pewną niekonsekwencje

Dokładne obejrzenie bieżnika obu typu opon i porównanie ich ze sobą rozwieje twoje, Kolego, wątpliwości.

Dnia 21.01.2019 o 17:45, danielg539 napisał:

bywa,

jest tu słowem kluczowym. Bywa że nie

Dnia 21.01.2019 o 17:45, danielg539 napisał:

przekraczają szerokość 2,55 m.

 

Napisano
Dnia 21.01.2019 o 17:45, danielg539 napisał:

na osi kierowanej bywa, że pojazdy przekraczają szerokość 2,55 m.

Bo ET felgi do de.

Napisano
Dnia 23.01.2019 o 08:41, IVVO napisał:

Bo ET felgi

ET jest OK, felga fabryczna, tylko nie wszyscy producenci przewidzieli montaż "szerokich" opon  na przedniej osi.

Napisano

nie rozumiem "fenomenu " szerowkich opon na przedniej osi  ,zeby sie  chociaż lepiej kierowało. przecież to się w koleiny nie mieści i przeważnie zewn krawędzie opon są przytarte .

Napisano

Zapytam następnym razem jak będę miał ku temu sposobność. Dziś miałem "pacjentów" na 315/70R22,5 (no i naczepę).

Napisano
2 minuty temu, wrc69 napisał:

315/70R22,5

Ta opona ma nośność poniżej 4000 kg i nacisk przedniej osi wynosił zapewne 7,5 t. Szersze opony pozwalają uzyskać nośność 8 t co czasami ma znaczenie pomimo, że DMC pojazdu nie wzrasta.

Napisano

Szersza opona to większe opory toczenia a tankowanie środków transportu to jedna z najwyższych (o ile nie najwyższa) pozycji w zestawieniu kosztów działalności.

Temat nie jest taki prosty jak się wydaje.

Napisano

Są pewne naczepy, które wymagają przesunięcia siodła do przodu a wówczas niezbędny jest nacisk 8 t na oś kierowaną.

Napisano

Ok. Jednak widywałem na zwykłych plandekach, ewentualnie na muldach (do wożenia blach w krążkach), jednak z takimi naczepami spięte były też ciągniki na zwykłych oponach. Stąd nie wiem czy to jest fanaberia, taka balonówka, czy to czymś jeszcze podyktowane jednak jest.

Napisano
41 minut temu, danielg539 napisał:
47 minut temu, wrc69 napisał:

315/70R22,5

Ta opona ma nośność poniżej 4000 kg i ...

 

 ... mijasz się z prawdą  :D  

 

pierwsza z brzegu strona zaproponowana przez google 

https://www.hurtopony.pl/opony-ciezarowe-315-70-22.5,100,0,1.html 

indeks 156 = 4000 kg

 

Linglong 315/70-22.5 ETS100 156/150L 

Sailun 315/70R22.5 S629 156/150L PRZÓD

Crosswind 315/70R22.5 CWS30K 156/150L

Matador 315/70R22.5 F HR 4 20PR [156/150] L TL M+S new

Barum 315/70R22.5 BF200R 156/150L (154/150M)

Falken 315/70R22.5 RI151 156/150L PRZÓD

Uniroyal315/70R22.5 FH40 156/150L (154/150M) 20 PR TL
Hankook315/70R22.5 AL10+ [156/150] L /prowadząca, wszystkie pozycje
Pirelli 315/70R22.5 FR:01s (156/150) L XL
Dunlop 315/70R22.5 SP346 HL TL M+S 3PSF 156/150L
Goodyear 315/70R22.5 KMAX S HL 156/150L
Continental 315/70R22.5 CONTI ECOPLUS HS3 18PR [156/150] L XL TL
Bridgestone 315/70R22.5 156L/154M ECOPIA HS1
Michelin 315/70R22.5 156/150L X LINE ENERGY Z 

 

 

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
1 godzinę temu, Jacdiag napisał:

.. mijasz się z prawdą

Nie do końca bo zdecydowana większość opon w omawianym rozmiarze ma nośność 154 a tylko nieliczne 156 lub 152.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.