Wacek Napisano 18 Styczeń 2019 Share Napisano 18 Styczeń 2019 Witam szanowne grono , mam pytanie odnośnie opon w ciągniku siodłowym , jakie powinny być oznaczenia dla opon na oś przednią i tylną? na jednej z osi były oznaczenia XZY-2 A NA drugiej HH301 i po czym to poznać , że może być dana opona na osi kierowanej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Styczeń 2019 Share Napisano 18 Styczeń 2019 (edytowane) Można coś tam z opon się dowiedzieć, pod warunkiem, że ciągnik nie po błocie, a po myjce: https://www.oponeo.pl/artykul/oznaczenia-opon-ciezarowych-faq Edytowane 18 Styczeń 2019 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 18 Styczeń 2019 Share Napisano 18 Styczeń 2019 To nie takie proste - każdy producent robi to po swojemu - to taki przykład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Styczeń 2019 Share Napisano 18 Styczeń 2019 @IVVO a jakie opony należy zastosować w pojeździe 3-osiowym na osi podnoszonej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 18 Styczeń 2019 Share Napisano 18 Styczeń 2019 Powinna być taka jak na przodzie - prowadząca - bo wielokrotnie jest skrętną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Styczeń 2019 Share Napisano 18 Styczeń 2019 Skrętna to ona bywa ale najczęściej to skrętną osią ona nie jest. Fakt, że najczęściej to oś obuta jest w opony prowadzące i to te zdemontowane z osi przedniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 18 Styczeń 2019 Share Napisano 18 Styczeń 2019 Tylko w starszych modelach jest "sztywna" - obecnie są skrętne z możliwością blokowania - przy sztywnych żywotność opon jest bardzo krótka Przy manewrowaniu na kostce, asfalcie więcej gumy niż na oponie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Styczeń 2019 Share Napisano 18 Styczeń 2019 24 minuty temu, IVVO napisał: Przy manewrowaniu na kostce, asfalcie Na pewno przy manewrowaniu naczepą więcej ścierają się opony niż przy manewrowaniu pojazdami 3 osiowymi. W starszych ciężarówkach oś można było podnieść podczas manewrów i nie było problemu szybkiego zużywania się ogumienia. W nowszych osie podnoszone i opuszczane są automatycznie i dlatego wprowadzono osie skrętne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 19 Styczeń 2019 Share Napisano 19 Styczeń 2019 Oś nienapędzana obuta jest w opony "nienapędzane". Niezależnie czy to oś pchana czy wleczona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 21 Styczeń 2019 Share Napisano 21 Styczeń 2019 Czyli opony z literką F lub T będą ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 21 Styczeń 2019 Share Napisano 21 Styczeń 2019 F lub Z. Jednak T to trailer i powinna być na naczepie. Jeśli ktoś ma na prowadzącej szerokie opony balonowe 385/65R22,5 to nie są to naczepówki (choć mają taki sam rozmiar) to opony prowadzące (F). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 21 Styczeń 2019 Share Napisano 21 Styczeń 2019 Dnia 19.01.2019 o 08:41, wrc69 napisał: Oś nienapędzana obuta jest w opony "nienapędzane" 24 minuty temu, wrc69 napisał: Jednak T to trailer i powinna być na naczepie. Widzę tu pewną niekonsekwencje Tak na marginesie, to po zastosowaniu opon 25 minut temu, wrc69 napisał: 385/65R22,5 na osi kierowanej bywa, że pojazdy przekraczają szerokość 2,55 m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 Dnia 21.01.2019 o 17:45, danielg539 napisał: Widzę tu pewną niekonsekwencje Dokładne obejrzenie bieżnika obu typu opon i porównanie ich ze sobą rozwieje twoje, Kolego, wątpliwości. Dnia 21.01.2019 o 17:45, danielg539 napisał: bywa, jest tu słowem kluczowym. Bywa że nie Dnia 21.01.2019 o 17:45, danielg539 napisał: przekraczają szerokość 2,55 m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 23 Styczeń 2019 Share Napisano 23 Styczeń 2019 Dnia 21.01.2019 o 17:45, danielg539 napisał: na osi kierowanej bywa, że pojazdy przekraczają szerokość 2,55 m. Bo ET felgi do de. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 Dnia 23.01.2019 o 08:41, IVVO napisał: Bo ET felgi ET jest OK, felga fabryczna, tylko nie wszyscy producenci przewidzieli montaż "szerokich" opon na przedniej osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 24 Styczeń 2019 Share Napisano 24 Styczeń 2019 nie rozumiem "fenomenu " szerowkich opon na przedniej osi ,zeby sie chociaż lepiej kierowało. przecież to się w koleiny nie mieści i przeważnie zewn krawędzie opon są przytarte . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 Zapytam następnym razem jak będę miał ku temu sposobność. Dziś miałem "pacjentów" na 315/70R22,5 (no i naczepę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 2 minuty temu, wrc69 napisał: 315/70R22,5 Ta opona ma nośność poniżej 4000 kg i nacisk przedniej osi wynosił zapewne 7,5 t. Szersze opony pozwalają uzyskać nośność 8 t co czasami ma znaczenie pomimo, że DMC pojazdu nie wzrasta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 Szersza opona to większe opory toczenia a tankowanie środków transportu to jedna z najwyższych (o ile nie najwyższa) pozycji w zestawieniu kosztów działalności. Temat nie jest taki prosty jak się wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 Są pewne naczepy, które wymagają przesunięcia siodła do przodu a wówczas niezbędny jest nacisk 8 t na oś kierowaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 Ok. Jednak widywałem na zwykłych plandekach, ewentualnie na muldach (do wożenia blach w krążkach), jednak z takimi naczepami spięte były też ciągniki na zwykłych oponach. Stąd nie wiem czy to jest fanaberia, taka balonówka, czy to czymś jeszcze podyktowane jednak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 41 minut temu, danielg539 napisał: 47 minut temu, wrc69 napisał: 315/70R22,5 Ta opona ma nośność poniżej 4000 kg i ... ... mijasz się z prawdą pierwsza z brzegu strona zaproponowana przez google https://www.hurtopony.pl/opony-ciezarowe-315-70-22.5,100,0,1.html indeks 156 = 4000 kg Linglong 315/70-22.5 ETS100 156/150L Sailun 315/70R22.5 S629 156/150L PRZÓD Crosswind 315/70R22.5 CWS30K 156/150L Matador 315/70R22.5 F HR 4 20PR [156/150] L TL M+S new Barum 315/70R22.5 BF200R 156/150L (154/150M) Falken 315/70R22.5 RI151 156/150L PRZÓD Uniroyal315/70R22.5 FH40 156/150L (154/150M) 20 PR TL Hankook315/70R22.5 AL10+ [156/150] L /prowadząca, wszystkie pozycje Pirelli 315/70R22.5 FR:01s (156/150) L XL Dunlop 315/70R22.5 SP346 HL TL M+S 3PSF 156/150L Goodyear 315/70R22.5 KMAX S HL 156/150L Continental 315/70R22.5 CONTI ECOPLUS HS3 18PR [156/150] L XL TL Bridgestone 315/70R22.5 156L/154M ECOPIA HS1 Michelin 315/70R22.5 156/150L X LINE ENERGY Z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Styczeń 2019 Share Napisano 25 Styczeń 2019 1 godzinę temu, Jacdiag napisał: .. mijasz się z prawdą Nie do końca bo zdecydowana większość opon w omawianym rozmiarze ma nośność 154 a tylko nieliczne 156 lub 152. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.