majewski_adr Napisano 18 Styczeń 2019 Share Napisano 18 Styczeń 2019 Dzień dobry Drodzy koledzy ,podejrzewam ,że temat był już wałkowany i może się powtórzę. Chodzi mi badanie pustej naczepy . Rozumiem ,że muszę użyć przyrządu do sprawdzenia ciśnienia. Czy wystarczy ,że na jednej osi podłącze miernik do siłownika na jednej stronie? Co w przypadku gdy siłownik nie ma wyjścia do podłączenia miernika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Styczeń 2019 Share Napisano 18 Styczeń 2019 Miernik ciśnienia trzeba podłączać do wszystkich siłowników. Jeżeli na wyposażeniu SKP jest tylko jeden czujnik to trochę się zejdzie. 2 minuty temu, majewski_adr napisał: Co w przypadku gdy siłownik nie ma wyjścia do podłączenia miernika? Raczej nie ma takiej opcji a jak już by się tak zdarzyło to jest przewidziana odpowiednia usterka w rozporządzeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 18 Styczeń 2019 Share Napisano 18 Styczeń 2019 oj , nie spotkałem naczepy ( nawet samochodu ),która ma na każdym siłowniku złącze kontrolne . wg mnie wystarczy na oś . co w przypadku kiedy naczepa ma 1 centralne złącze kontrolne i to w okolicy zaworu ręcznego poziomowania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Styczeń 2019 Share Napisano 18 Styczeń 2019 Cytat 1.1.22. Połączenia testowe (o ile są wymagane lub zamontowane) Kontrola organoleptyczna. a) Brak. b) Uszkodzenie, wyciek lub niesprawność. Tyle w przepisach. Samochody mają złącza kontrolne na każdym siłowniku. 7 minut temu, piter1973 napisał: co w przypadku kiedy naczepa ma 1 centralne złącze kontrolne i to w okolicy zaworu ręcznego poziomowania ? A to przypadkiem nie jest złącze, któro połączone jest ze zbiornikiem powietrza i służy do podłączenia czujnika Pm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 18 Styczeń 2019 Share Napisano 18 Styczeń 2019 2 minuty temu, danielg539 napisał: A to przypadkiem nie jest złącze, któro połączone jest ze zbiornikiem powietrza i służy do podłączenia czujnika Pm? takie też jest , obok . 2 minuty temu, danielg539 napisał: Samochody mają złącza kontrolne na każdym siłowniku. jeszcze takiego nie widziałem a od 2000 r pracuję w ASO ciężarowych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Styczeń 2019 Share Napisano 18 Styczeń 2019 Ja też trochę pracowałem w ASO MB i te auta miały złącza kontrolne przy wszystkich siłownikach. Z tyłu bywał ciasno i były problemu z podłączeniem się do złącza ale złącza fizycznie były. Może marka ma tu znaczenie? Jeżeli nie przy siłownikach, to gdzie są złącza kontrolne i jak rozpoznać który obwód jest który? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majewski_adr Napisano 18 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 18 Styczeń 2019 Jeżeli wyliczam obliczeniową siłę hamowania to Pz i Pd muszę dodać z dwóch pomiarów dla jednej osi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Styczeń 2019 Share Napisano 18 Styczeń 2019 Co oznacza Pz i Pd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majewski_adr Napisano 18 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 18 Styczeń 2019 Pz zmierzone ciśnienie w siłownikach, Pd ciśnienie obliczeniowe pneumatycznego układu hamulcowego art.4.1 w sprawie zakresu i sposobu badań technicznych.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Styczeń 2019 Share Napisano 18 Styczeń 2019 Jeżeli oba koła danej osi zasilane są z jednego obwodu hamulcowego to teoretycznie ciśnienie Pz w obu siłownikach powinno być identyczne. Pomiaru dokonuje się przy załączonych obydwu rolkach hamulcowych a zatem w mojej ocenie stacja powinna posiadać przynajmniej 2 czujniki ciśnienia do pomiaru ciśnienia z siłownikach i 1 czujnik ciśnienia do pomiaru ciśnienia w zbiorniku. Praktyka dowodzi, że większość SKP ma na wyposażeniu tylko 2 czujniki i taka konfiguracja zadowala TDT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 18 Styczeń 2019 Share Napisano 18 Styczeń 2019 Wiele samochodów ciężarowych posiada złącze kontrolne przy każdym siłowniku, wiele , ale nie wszystkie, niestety też spotyka się naczepy tylko z jednym złączem kontrolnym.W stacji na której pracuję posiadamy 3 czujniki , dwa do pomiaru ciśnienia w siłownikach , oraz czujnik ciśnienia w układzie (PM).Przeprowadzając pomiar , mogę przyporządkować tylko jeden czujnik dla konkretnej osi , dlatego jeden czujnik , jedna oś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.