Skocz do zawartości
praktyk

Siedziba TDT.

Rekomendowane odpowiedzi

wrc69

"News" nie jest nowy. Już od paru miesięcy na "portalach spiskowych" piszą otwartym tekstem, że TDT wypstrykał się z kasy na pałac i nowelizacja Ustawy PORD jest skokiem na kasę dla podreperowania budżetu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
praktyk
16 minut temu, wrc69 napisał:

"News" nie jest nowy. Już od paru miesięcy na "portalach spiskowych" piszą otwartym tekstem, że TDT wypstrykał się z kasy na pałac i nowelizacja Ustawy PORD jest skokiem na kasę dla podreperowania budżetu.

 

A mnie się wydawało że nowy, napisał:

Jacek Gądek 25.01.2019 09:49
Będą kolejne.

A jakby tak jedno piętro dla diagnostów i ich rodzin.?? Co po?marzyć sobie nie można...... co Wy na to??

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czmarek1

Bardzo dobry list :OK:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wadi
3 godziny temu, praktyk napisał:

 

 

A jakby tak jedno piętro dla diagnostów i ich rodzin.?? Co po?marzyć sobie nie można...... co Wy na to??

 

No co Ty , w Warszawie tam jest smog , będziesz miał ograniczona swobodę , a wątpię aby diagności mieli kasę na procesowanie się .:icon_razz:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bogusław Maćkowski

"(...) Wieża TDT ma 19 pięter, 55 metrów wysokości i ponad 15 tys. metrów kwadratowych powierzchni użytkowej. A pod ziemią jeszcze 121 miejsc postojowych w garażu. Obiekt jest w ostatniej fazie budowy. (...)

Budynek jest długi na 87 metrów i szeroki na 22. Ma trzy główne części: konferencyjną (poziom 01), biurową (02-06) i hotelową (07-15). Będzie też restauracja (na parterze) i część usługowa. Są i sale: klubowa oraz bankietowa."
 

Naiwnie do tej pory myślałem, że pieniądze ze stacji pójdą na poprawę BRD np. jakieś akcje dla ludzi bezpłatnego sprawdzenia hamulców, świateł czy spalin, albo kursy bezpiecznej jazdy.

W najróżniejszych pomysłach nie wpadłem na to, że Instytucja Państwowa jaką jest TDT wyda te pieniądze oraz oszczędności na budowę hotelu 9 piętrowego plus piętra na sale bankietowe w centrum Warszawy.

 

Trochę na budżecie się znam i nie słyszałem, żeby Instytucja Państwowa na koniec roku mogła mieć oszczędności nie mówiąc przez kilka lat. Zwrot nadwyżki powinien wrócić do budżetu Państwa, z którego jest finansowana ta instytucja. W końcu nie jest to Sp. z o.o. czy S.A.

No ale, "Pan Prezes" z mównicy wstrzymał słusznie 3,5 zł. dla TDT przez co nie będzie na klimatyzacje do pokoi hotelowych.

 

Swoją drogą skoro Instytucja Państwowa pobudowała luksusowy hotel w centrum Warszawy to ja, który płacę podatki rozumiem, że mogę tam nocować za darmo, gdy odwiedzę z rodziną stolicę?

To chyba ewenement, że Państwo buduje hotele z zysku za stacje kontroli pojazdów, doradców ADR i wszelkich innych urządzeń dozorowych.

 

PS. Proponuję w KRS TDT-u dopisać PKD: działalność hotelowa, gastronomiczna, bankietowa - tylko czy to, aby nadal powinno być finansowane przez budżet Państwa i Stacje Kontroli Pojazdów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nesiasps

300 metrów od Komendy Głównej Policji -  hmm -  przypadek..... ??

to wygląda jak -co najmniej - główna kwatera światowego centrum lotów kosmicznych :((((

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Jaki kraj takie NASA ;)

Znaczy TDT...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nesiasps

No nie wiem, nie wiem czy to dobre porównanie, bo raczej na takie NASA to ten nasz TDT nie bardzo zapracował - oczywiście z tak wysoka może będzie więcej widział - z drugiej strony bary, hotele, skwer - nie napawa optymizmem do pracy, oj nie:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
33 minuty temu, nesiasps napisał:

nie wiem czy to dobre porównanie

Porównanie jak porównanie,ale kierunek dobry. Ciekawe ile by wzięli .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

W dobie kryzysu energetycznego NASA rozważa dalsze loty międzygwiezdne z wykorzystaniem stacji orbitalnej na księżycu, gdzie rakiety tankowane będą LPG. I w ten właśnie segment rynku celuje TDT (legalizacja zbiorników na orbicie, gazoport na księżycu itd.) ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Sprawa ma też drugie dno, bo Amerykanie nigdy nie byli na księżycu a do tego NASA utraciła technologię pozwalająca tam polecieć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher
Napisano (edytowane)

Tu bym polemizował.

Skoro nie byli nigdy na księżycu, to jak stracili technologię pozwalajaca tam polecieć ?

Jak stracić coś czego się nie miało. :P

Wychodziło by, że po prostu nigdy jej nie mieli ...

Edytowane przez Mecher

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
3 minuty temu, Mecher napisał:

Wychodziło by, że po prostu nigdy jej nie mieli ...

Dokładnie o to chodzi ale ciężko się do tego przyznać i dlatego w pewnym wywiadzie dyrektor NASA na pytanie dlaczego teraz nie latają na księżyc odparł, że nie są już w posiadaniu technologii pozwalającej tam polecieć. Swoją drogą to ciekawe, że dysponując mocą obliczeniową na poziomie przeciętnego telefonu komórkowego można było latać w kosmos...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nawet bez takiej technologii zbudowano pierwsze rakiety balistyczne, więc jednak można było...

 

A pisząc o tym, że już nie posiadają takiej technologii mówił prawdę. Chodzi o to, że Niemieccy (przez niektórych nazywani nazistowskimi) naukowcy po prostu w końcu powymierali ;)

 

Daniel - pamiętaj, że pewnych kierunków, które wydawały się oczywiste parę dekad temu, obecnie się nie rozwija i nie musi się to wiązać z teoriami spiskowymi.

Wyścig na księżyc był elementem wyścigu zbrojeń. Dziś światem rządzi ekonomia. Prawda jest taka, że nie latamy na księżyc bo nie bardzo jest po co. Nie posiadamy technologii, żeby go efektywnie zasiedlić i eksploatować, a o prestiż już nie warto.

 

Zobacz historię lotnictwa - samoloty coraz większe i szybsze w końcu przegrały i dziś już nikogo nie interesują. Nie ma już Concorda, Jumbo-jeta, a nawet A380. Czy to znaczy, że nigdy ich nie było?

Nawet lotnictwo wojskowe - współczesne myśliwce latają coraz wolniej i coraz niżej. Wysoki pułap i prędkość nie są już po prostu celem i przedmiotem wyścigu konstruktorów, bo oprócz prestiżu nie podnoszą efektywności samolotu.

Świat po prostu poszedł w innym kierunku. Kierunku, którym jest ekonomia, a nie zdobywanie pewnych granic dla samej satysfakcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69
W dniu 25.02.2020 o 19:23, blakop napisał:

nie bardzo jest po co.

Hel-3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Napisano (edytowane)
W dniu 25.02.2020 o 19:23, blakop napisał:

Świat po prostu poszedł w innym kierunku. Kierunku, którym jest ekonomia, a nie zdobywanie pewnych granic dla samej satysfakcji.

To prawda. Ja jednak należę do zwolenników teorii, że załogowe loty na księżyc to mistyfikacja. Już pobieżna analiza zdjęć z pobytu na księżycu rodzi więcej wątpliwości niż daje dowodów. Zwłaszcza, że w epoce zimnej wojny najważniejsze było aby wykazać, że jest się o krok przed konkurencją.

Edytowane przez danielg539

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Dodaj do tego tajemniczą utratę umiejętności w dziedzinie budowy skafandrów dla astronautów, zabezpieczających ich przed pasem Van Allena.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Napisałem - nie posiadamy na chwilę obecną technologii, która pozwoliłaby skutecznie eksploatować cokolwiek w kosmosie, a nie, że tam nic nie ma jako tako.

Dwa - utrata technologii to jest normalna rzecz. Prosty przykład.

Za najlepszy obecnie myśliwiec świata uważany jest amerykański F-22 Raptor. Sęk w tym, że amerykanie nie są w stanie już odtworzyć jego produkcji (z różnych przyczyn o podłożu i ekonomicznym i politycznym) i w przyszłości prędzej pojawi się w jego miejsce nowy samolot, niż kiedykolwiek wznowią produkcję F-22.

 

Natomiast lądowanie amerykanów na księżycu jest niepodważalnym faktem. Potwierdzają to zdjęcia radzieckich kołchoźników, którzy w tym czasie uprawiali już tam kukurydzę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.