nhl4 Napisano 8 Luty 2019 Share Napisano 8 Luty 2019 (edytowane) Nowy pomysł ekipy rządzącej; https://autokult.pl/33026,beda-ostrzejsze-kontrole-spalin-ministerstwo-srodowiska-potwierdza Edytowane 8 Luty 2019 przez nhl4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 8 Luty 2019 Share Napisano 8 Luty 2019 Gdzieś było na forum wspominane o pracach ITS związanych z opracowaniem metody weryfikacji obecności/sprawności DPF/FAP. Konkluzja opracowania była jedna - zejście z progiem zadymienia z 1,5 do 0,3. Według artykułu byłoby to nawet 0,2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 8 Luty 2019 Share Napisano 8 Luty 2019 18 minut temu, mirek_handlarz napisał: Gdzieś było na forum wspominane o pracach ITS związanych z opracowaniem metody weryfikacji obecności/sprawności DPF/FAP. https://forum.osds.org.pl/viewtopic.php?t=2012&postdays=0&postorder=asc&start=15 Cytat stąd też proponowana wartość dopuszczalnego współczynnika absorpcji na poziomie 0,2 m-1 jest wartością, dla której pojazd z usuniętym filtrem nie spełni wymagań i nieuzyska pozytywnego wyniku okresowego badania technicznego, co potwierdziło wcześniej przyjęte założenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 8 Luty 2019 Share Napisano 8 Luty 2019 (edytowane) Na tym forum też jest odnośnik do tego wymienionego tematu https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/13386-katalizator-w-dieslu-samochód-bez-dpf-a-nie-przejdzie-przeglądu/&page=4&tab=comments#comment-262364 Można było się spokojnie dopisać. Edytowane 8 Luty 2019 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 8 Luty 2019 Share Napisano 8 Luty 2019 Dokładnie była była o tym mowa też na szkoleniu PISKP na jesieni 2018 że ma być norma zadymienia 0,2 ponieważ pojazd wyciętym DPF'em zazwyczaj ma koło 0,25 a ze sprawnym filtrem jest 0 więc taka norma wyeliminuje takie pojazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 8 Luty 2019 Share Napisano 8 Luty 2019 Niech zaczną od sprawdzania DPF-ów na kominach domów, bloków to jest katastrofa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 8 Luty 2019 Share Napisano 8 Luty 2019 A niby czym mamy sprawdzać to "zadymienie" dymomierzem co obecnie na SKP - ? - nie reaguje na DPF - tylko temperatura spalin - pociągnie to za sobą niestety zakupy coś kole 30-40ty - kto ś chce nieźle zarobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 8 Luty 2019 Share Napisano 8 Luty 2019 Cyt: 3) zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym przyspieszaniu silnika w zakresie od prędkości obrotowej biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej, wyrażone w postaci współczynnika pochłaniania światła, nie przekraczało wartości umieszczonej na tabliczce znamionowej pojazdu; Nie możliwym jest aby wprowadzono wartości norm zadymienia niższe niż przewiduje to producent pojazdu wyprodukowanego w danym okresie ,tym bardziej ,że producenci silników dużo wcześniej reagowali na nowo wprowadzane normy spalin., więc dalej obowiązywać będzie norma zadymienia z TZ .Prawdą jest ,że istnieje odsetek pojazdów gdzie takiego oznaczenia nie ma ( np. było poza TZ ) . Oczywiście dostosowanie aktów prawnych do rzeczywistości jest potrzebne , jednak w chwili obecnej widzę w tym jedynie zrobienie dobrego wrażenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.