Skocz do zawartości
nhl4

Rząd chce walczyć z dieslami

Rekomendowane odpowiedzi

mirek_handlarz

Gdzieś było na forum wspominane o pracach ITS związanych z opracowaniem metody weryfikacji obecności/sprawności DPF/FAP. Konkluzja opracowania była jedna - zejście z progiem zadymienia z 1,5 do 0,3. Według artykułu byłoby to nawet 0,2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
biker100
18 minut temu, mirek_handlarz napisał:

Gdzieś było na forum wspominane o pracach ITS związanych z opracowaniem metody weryfikacji obecności/sprawności DPF/FAP.

https://forum.osds.org.pl/viewtopic.php?t=2012&postdays=0&postorder=asc&start=15

Cytat

stąd też proponowana wartość dopuszczalnego współczynnika absorpcji na poziomie 0,2 m-1 jest wartością, dla której pojazd z usuniętym filtrem nie spełni wymagań i nieuzyska pozytywnego wyniku okresowego badania technicznego, co potwierdziło wcześniej przyjęte założenia.

 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick

Dokładnie była była o tym mowa też na szkoleniu PISKP na jesieni 2018 że ma być norma zadymienia 0,2 ponieważ pojazd wyciętym DPF'em zazwyczaj ma koło 0,25 a ze sprawnym filtrem jest 0 więc taka norma wyeliminuje takie pojazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
biker100

Niech zaczną od sprawdzania DPF-ów na kominach domów, bloków to jest katastrofa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

A niby czym mamy sprawdzać to "zadymienie" dymomierzem co obecnie na SKP - ? - nie reaguje na DPF - tylko temperatura spalin - pociągnie to za sobą niestety zakupy coś kole 30-40ty - kto ś chce nieźle zarobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wadi

Cyt:

3) zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym przyspieszaniu silnika w zakresie od prędkości obrotowej biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej, wyrażone w postaci współczynnika pochłaniania światła, nie przekraczało wartości umieszczonej na tabliczce znamionowej pojazdu;

 

Nie możliwym jest aby  wprowadzono wartości norm zadymienia niższe niż przewiduje to producent pojazdu wyprodukowanego w danym okresie ,tym bardziej ,że producenci silników  dużo wcześniej reagowali na nowo wprowadzane normy spalin., więc dalej obowiązywać będzie norma zadymienia z TZ .Prawdą jest ,że istnieje odsetek pojazdów gdzie takiego oznaczenia nie ma  ( np. było poza TZ ) .  Oczywiście dostosowanie aktów prawnych do rzeczywistości jest potrzebne , jednak w chwili obecnej widzę w tym jedynie zrobienie dobrego wrażenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.