Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
nhl4

Rząd chce walczyć z dieslami

Polecane posty

mirek_handlarz

Gdzieś było na forum wspominane o pracach ITS związanych z opracowaniem metody weryfikacji obecności/sprawności DPF/FAP. Konkluzja opracowania była jedna - zejście z progiem zadymienia z 1,5 do 0,3. Według artykułu byłoby to nawet 0,2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
18 minut temu, mirek_handlarz napisał:

Gdzieś było na forum wspominane o pracach ITS związanych z opracowaniem metody weryfikacji obecności/sprawności DPF/FAP.

https://forum.osds.org.pl/viewtopic.php?t=2012&postdays=0&postorder=asc&start=15

Cytat

stąd też proponowana wartość dopuszczalnego współczynnika absorpcji na poziomie 0,2 m-1 jest wartością, dla której pojazd z usuniętym filtrem nie spełni wymagań i nieuzyska pozytywnego wyniku okresowego badania technicznego, co potwierdziło wcześniej przyjęte założenia.

 

  • Lubię 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick

Dokładnie była była o tym mowa też na szkoleniu PISKP na jesieni 2018 że ma być norma zadymienia 0,2 ponieważ pojazd wyciętym DPF'em zazwyczaj ma koło 0,25 a ze sprawnym filtrem jest 0 więc taka norma wyeliminuje takie pojazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100

Niech zaczną od sprawdzania DPF-ów na kominach domów, bloków to jest katastrofa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

A niby czym mamy sprawdzać to "zadymienie" dymomierzem co obecnie na SKP - 😎 - nie reaguje na DPF - tylko temperatura spalin - pociągnie to za sobą niestety zakupy coś kole 30-40ty - kto ś chce nieźle zarobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wadi

Cyt:

3) zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym przyspieszaniu silnika w zakresie od prędkości obrotowej biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej, wyrażone w postaci współczynnika pochłaniania światła, nie przekraczało wartości umieszczonej na tabliczce znamionowej pojazdu;

 

Nie możliwym jest aby  wprowadzono wartości norm zadymienia niższe niż przewiduje to producent pojazdu wyprodukowanego w danym okresie ,tym bardziej ,że producenci silników  dużo wcześniej reagowali na nowo wprowadzane normy spalin., więc dalej obowiązywać będzie norma zadymienia z TZ .Prawdą jest ,że istnieje odsetek pojazdów gdzie takiego oznaczenia nie ma  ( np. było poza TZ ) .  Oczywiście dostosowanie aktów prawnych do rzeczywistości jest potrzebne , jednak w chwili obecnej widzę w tym jedynie zrobienie dobrego wrażenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.