Egzorcysta Napisano 3 Kwiecień 2019 Share Napisano 3 Kwiecień 2019 (edytowane) Witam proszę o pomoc w zadaniu opisowym Edytowane 3 Kwiecień 2019 przez Egzorcysta Złe pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Kwiecień 2019 Share Napisano 3 Kwiecień 2019 Kryteria oceny zawarte są w rozporządzeniu zwanym ZAKRESEM i SPOSOBEM przeprowadzania badań technicznych pojazdów, czyli w rozrysowanej tam usterkowej tabelce. Budowę i zasadę działania choćby na Wikipedii można z grubsza zapoznać. Wymagania dla FL opisane są w części dziewiątej UMOWY ADR, a właściwie to tam jest konkretna wskazówka do konkretnego Regulaminu EKG ONZ i dalej do konkretnego załącznika w tym regulaminie. Proste. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Kwiecień 2019 Share Napisano 3 Kwiecień 2019 Niby proste... Ale nikt nigdy się tu o przykład opisowej odpowiedzi nie pokusił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 4 Kwiecień 2019 Share Napisano 4 Kwiecień 2019 budowa - pojazd kat N3 będzie wyposażony w pneumatyczny układ hamulcowy . przy kołach sa nieruchome czujniki indukcyjne ABS . w piastach kól są koronki ( pierścienie zębate ) , które obracają się . czujniki mierzą prędkości obrotowe każdego koła . w przypadku braku obrotku któregoś koła ( podczas hamowania ) modulator ABS ( zawór sterujący siłami hamowania kół ) odpowiednio steruje ciśnieniem powietrza tego koła aby zapobiec blokowaniu podczas hamowania ( inaczej mówiąc koła ma się zawsze toczyć) . ABS ma zapobiec zablokowaniu koła podczas hamowania . kryteria oceny - potrzebne zaświadczenie od producenta lub upoważnionego przedstawiciela o wyposażeniu pojazdu w układ ABS kat 1 . sprawdzamy organoleptycznie czy czujniki sa zamocowane , czy wszystkie przewody zasilające czujniki są całe ( nie spękane , nie zerwane ) , czy jest zamontowany i podłączony modulator ABS ( od modulatora wychodzą przewody pneumatyczne do siłowników hamulcowych ) . sprawdzamy szczelnośc układu pneumatycznego . jakiekolwiek ubytki powietrza są niedopuszczalne . ważne aby sprawdzić kontolkę sprawności układu ABS na desce rozdzielczej pojazdu , sprawdzić także luzy łożysk piast gdyż nadmierny luz może spowodować także zakłócanie pracy układu ABS ( koronka będzie się odsuwać lub przysuwać do czujnika ABS ) . można się pokusić i dopisać trochę z tabeli usterek i tabeli ADR z dziewiątej części umowy ADR . niby proste ale jednak 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Suugi81 Napisano 12 Kwiecień 2019 Share Napisano 12 Kwiecień 2019 (edytowane) piter1973 kolego szacun za taką odpowiedz. z tego co obserwuję coraz mniej ludzi chce już coś pomóc innym, słabszym... Edytowane 12 Kwiecień 2019 przez Suugi81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Kwiecień 2019 Share Napisano 13 Kwiecień 2019 (edytowane) 10 godzin temu, Suugi81 napisał: z tego co obserwuję coraz mniej ludzi chce już coś pomóc innym, słabszym Poruszone i omówione były praktycznie wszystkie tematy i to często nie raz, więc nie ma co się dziwić, że brak jest ogólnej chęci pisania tego po raz kolejny. Edytowane 13 Kwiecień 2019 przez danielg539 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mruczek11a Napisano 12 Marzec 2020 Share Napisano 12 Marzec 2020 Witam! Ok dziękuje za odpowiedź tylko ze w pytaniu chodziło o budowę zasadę działania pneumatycznego układu hamulcowego wyposażonego w ABS nie systemu ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 12 Marzec 2020 Share Napisano 12 Marzec 2020 (edytowane) zasada działania pneumatycznego ukła hamulcowego jest taka sama jak hydraulicznego. róznica to czynnik roboczy - sprężone powietrze zamiast cieczy . naciskając pedal hamulca uruchamiamy główny zawór sterujący ( hamulcowy ) . im mocniej wciskamy pedał tym bardziej otwieramy zawór i większe ciśnienie powietrza steruje hamulcami . sprężone powietrze , poprzez zawory modulujace ABS , wędruje to elementów wykonawczych czyli do pneumatycznych siłowników hamulcowych . siłowniki przekazują energie sprężonego powietrza na pracę mechaniczną w zaciskach ( hamulce tarczowe ) lub rozpierakach ( hamulce bębnowe ) powodując dociskanie elementów ciernych okładzin ( klocków lub szczęk hamulcowych ) odpowiednio do tarcz lub bębnów . zaletą pneumatycznego układu względem hydraulicznego jest mniejsza wrażliwość na nieszczelność układu oraz "lekkość działania " - wciskając pedał pneumatyczny pokonujemy jedynie siłe sprężyny w zaworze a w hydraulicznym układzie musimy nogą sprężać ciecz .wada pneumatyki - dodatkowe elementy zwiększające masę pojazdu ( spreżarka powietrza , zbiorniki powietrza , zawory). to ,że w pytaniu jest zawarta dmc pow 16 t i rodzaj ADR nie stanowi większej róznicy Każdy kandydat na diagnostę powinien znać podstawy działania pneumatycznego układu hamulcowego - tak uważam , przecież w szkole samochodowej o tym jest . Edytowane 12 Marzec 2020 przez piter1973 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.