Skocz do zawartości
Jezza444444

Badanie hamulcy przyczepy ciężarowej rolniczej z układem ham. JEDNOOBWODOWYM

Rekomendowane odpowiedzi

Jezza444444

WITAM!

Chciałbym się dopytać w jaki sposób sprawdzacie skuteczność hamulca roboczego w przyczepie z jednoobwodowym układem hamulcowym,badając na urządzeniu rolkowym, wykorzystując przyłącze pomiarowe do odczytu spadku ciśnienia.

Proszę o dokładne wyjaśnienie jak wy to sprawdzacie. Z góry dziekuję i liczę na pomocną odpowiedź. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501

A może powiesz czego nie rozumiesz przy badaniu takiego pojazdu, będzie łatwiej i szybciej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jezza444444

Nie wiem czy przyrząd prawidłowo przelicza zużyte powietrze w układzie jednoobwodowym, ponieważ zasada jest zupełnie inna niż w układzie dwuobwodowym. I nie jestem pewien czy ten pomiar jest prawidłowy jeżeli podłącze złącze pomiarowe do tej przyczepy z tyłu, gdzie możne z nią spiąć inna. Prosiłbym o wyjaśnienie jak wy badacie przyczepy z jednoobwodowym ukł. ham.  Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
smaug

Jeden czujnik przy siłowniku ( ten który mierzy ciśnienie jaki układ daje na siłowniki w momencie hamowania P1)  a drugi możne być z tyłu ( ten który mierzy cienienie w układzie Pm)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jezza444444

Czyli można zastosować jeden z dwóch czujników...?? lepiej Pm gdyż prościej go założyć(pod tylne przyłącze dla drugiej przyczepy). Według ciebie zmiana ciśnienia w układzie na mniejsze czujnikiem Pm, podczas hamowania da prawidłowy rezultat i przeliczy siły prawidłowo? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
smaug

musisz mieć dwa czujniki lub jeden przy siłowniku a ciśnienie w układzie wprowadzasz do obliczeń po odczytaniu z manometru ciągnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Godzinę temu, smaug napisał:

ciśnienie w układzie wprowadzasz do obliczeń po odczytaniu z manometru ciągnika

Dość często manometry te posiadają tylko kolorowe pola bez opisanych wartości liczbowych.

Całe pytanie jest raczej teoretyczne, bo ja osobiście nie widziałem przyczepy z jednoobwodowym układem hamulcowym, która posiadała by siłownik wyposażony w złącze pomiarowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wadi

Czujnik PM , pełni raczej funkcję kontrolną czy aby ciśnienie w układzie nie spadło poniżej wartości zadanej, lub jaka jest wartość odniesienia szczególnie w przypadku układów z nizszym ciśnieniem roboczym np. jednoobwodowych. . Odnośnie złączy pomiarowych to przecież podstawa....

 

CAM02886.jpg.c2f6c973bead21725108c37ff5ad2052.jpgCAM02887.jpg.ab196d0189872a472e11a3aa2bd37713.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.