Jezza444444 Napisano 7 Maj 2019 Napisano 7 Maj 2019 WITAM! Chciałbym się dopytać w jaki sposób sprawdzacie skuteczność hamulca roboczego w przyczepie z jednoobwodowym układem hamulcowym,badając na urządzeniu rolkowym, wykorzystując przyłącze pomiarowe do odczytu spadku ciśnienia. Proszę o dokładne wyjaśnienie jak wy to sprawdzacie. Z góry dziekuję i liczę na pomocną odpowiedź. Pozdrawiam Cytuj
adam1501 Napisano 8 Maj 2019 Napisano 8 Maj 2019 A może powiesz czego nie rozumiesz przy badaniu takiego pojazdu, będzie łatwiej i szybciej. Cytuj
Jezza444444 Napisano 20 Maj 2019 Autor Napisano 20 Maj 2019 Nie wiem czy przyrząd prawidłowo przelicza zużyte powietrze w układzie jednoobwodowym, ponieważ zasada jest zupełnie inna niż w układzie dwuobwodowym. I nie jestem pewien czy ten pomiar jest prawidłowy jeżeli podłącze złącze pomiarowe do tej przyczepy z tyłu, gdzie możne z nią spiąć inna. Prosiłbym o wyjaśnienie jak wy badacie przyczepy z jednoobwodowym ukł. ham. Pozdrawiam Cytuj
smaug Napisano 20 Maj 2019 Napisano 20 Maj 2019 Jeden czujnik przy siłowniku ( ten który mierzy ciśnienie jaki układ daje na siłowniki w momencie hamowania P1) a drugi możne być z tyłu ( ten który mierzy cienienie w układzie Pm) Cytuj
Jezza444444 Napisano 20 Maj 2019 Autor Napisano 20 Maj 2019 Czyli można zastosować jeden z dwóch czujników...?? lepiej Pm gdyż prościej go założyć(pod tylne przyłącze dla drugiej przyczepy). Według ciebie zmiana ciśnienia w układzie na mniejsze czujnikiem Pm, podczas hamowania da prawidłowy rezultat i przeliczy siły prawidłowo? Cytuj
smaug Napisano 20 Maj 2019 Napisano 20 Maj 2019 musisz mieć dwa czujniki lub jeden przy siłowniku a ciśnienie w układzie wprowadzasz do obliczeń po odczytaniu z manometru ciągnika Cytuj
danielg539 Napisano 20 Maj 2019 Napisano 20 Maj 2019 Godzinę temu, smaug napisał: ciśnienie w układzie wprowadzasz do obliczeń po odczytaniu z manometru ciągnika Dość często manometry te posiadają tylko kolorowe pola bez opisanych wartości liczbowych. Całe pytanie jest raczej teoretyczne, bo ja osobiście nie widziałem przyczepy z jednoobwodowym układem hamulcowym, która posiadała by siłownik wyposażony w złącze pomiarowe. Cytuj
wadi Napisano 20 Maj 2019 Napisano 20 Maj 2019 Czujnik PM , pełni raczej funkcję kontrolną czy aby ciśnienie w układzie nie spadło poniżej wartości zadanej, lub jaka jest wartość odniesienia szczególnie w przypadku układów z nizszym ciśnieniem roboczym np. jednoobwodowych. . Odnośnie złączy pomiarowych to przecież podstawa.... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.