pawel_2407 Napisano 9 Maj 2019 Napisano 9 Maj 2019 (edytowane) Witajcie! Rozważam zakup dla celów rolniczych przyczepy (tzw. dwukółki), która ku mojemu zdziwieniu ma w DR wpisane: 1. rodzaj: przyczepa lekka SAM (w serwisie Historia Pojazdu opisane jako: przyczepa lekka, ciężarowa SAM) 2. DŁ = 1500kg 3. Brak wpisanych MW i DMC 4. OBT: bezterminowe Dodam jeszcze, że jak dotąd przyczepa ma jednego właściciela od ponad 30 lat i obecny DR jest wystawiony grubo przed 1990 rokiem. Wiem, że dane dziwaczne, ale widziałem DR na własne oczy i właśnie takie dane tam są. I tu pojawia się pytanie - czy przerejestrowując taką przyczepę po zakupie na siebie w WK, w świetle braku wpisanych dwóch mas (MW i DMC) oraz jawnej sprzeczności (przyczepa lekka vs ładowność 1500kg), czy jest ryzyko, że WK zakwestionuje status przyczepy lekkiej i/lub OBT bezterminowe? Jakie reperkusje grożą w takiej sytuacji? I dodatkowe pytanie: Czy względnie można sporządzić dla celów rejestracji jakiś dokument/oświadczenie "prostujące" sytuację w kierunku zarejestrowania jako ciężarowa rolnicza z BT co 2 lata tak, aby móc utrzymać chociaż DŁ na niezmienionym poziomie, lub chociażby, aby DMC mogło mieć 1500kg? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam! Paweł Edytowane 9 Maj 2019 przez pawel_2407 Cytuj
blakop Napisano 9 Maj 2019 Napisano 9 Maj 2019 Rozumiem, że "DŁ" to dla Ciebie ładowność?? I tam stoi, że jest to 1500kg? Tak - oczywiście, że WK to zakwestionuje i skieruje na SKP celem ustalenia poprawnych danych. Na SKP poproszą o opinię rzeczoznawcy. A tu już może zdarzyć się wszystko i może właśnie dlatego od tego ostatniego warto zacząć - żeby ocenił jak zakwalifikuje i jak określi parametry tego cuda... A ile waży ta przyczepka? Bo ważenie i tak będzie niezbędne, więc może warto na dzień dobry samemu sprawdzić. 1 Cytuj
pawel_2407 Napisano 9 Maj 2019 Autor Napisano 9 Maj 2019 blakop, dzięki za odpowiedź. Nie mam póki co możliwości jej zważenia. Wziąwszy pod uwagę wielkość tej przyczepy i konstrukcję oceniam ją na mniej więcej 400-500kg Cytuj
IVVO Napisano 10 Maj 2019 Napisano 10 Maj 2019 Jaka jest data pierwszej rejestracji Bo ktoś dał d.... w tym czasie przy rejestrowaniu tej przyczepki - powinna być jako przyczepa bo rolniczych jeszcze nie było - i wtedy wszystko by było OK Dz.U. 1983 nr 70 poz. 317 paragraf 43 pp.4 http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19830700317/O/D19830317.pdf 1 Cytuj
pawel_2407 Napisano 10 Maj 2019 Autor Napisano 10 Maj 2019 Pierwsza rejestracja jest w 1986 roku. I z tego roku jest aktualny DR. Jak to się będzie odnosiło w kontekście Ustawy przytoczonej przez IVVO i jakie obecnie możliwości rejestracji by to dawało przy zmianie właściciela? Byłbym zmuszony do rejestracji na ciężarową nierolniczą (OBT co rok), czy jeszcze jest opcja na rolniczą z OBT co 2 lata? Cytuj
IVVO Napisano 10 Maj 2019 Napisano 10 Maj 2019 (edytowane) Kolego raczej o CEP bym si nie martwi - ktoś kto wprowadzał do CEP ten pojazd kapnął się iż jest błąd przy rejestracji i te 1500 wrzucił jako długość a nie DMC - jak pisałem wcześniej błąd był przy rejestracji i teraz to bym poczekał jak odniesie się do tego Michał - on przypuszczam miał już taki "kwiatek " Edytowane 10 Maj 2019 przez IVVO 1 Cytuj
danielg539 Napisano 10 Maj 2019 Napisano 10 Maj 2019 Kluczowe pytanie czy ta przyczepa posiada hamulce? Jak nie posiada hamulca to pozostaje sklasyfikowanie jej jako przyczepa rolnicza o DMC do 1500 kg. 1 Cytuj
IVVO Napisano 10 Maj 2019 Napisano 10 Maj 2019 W obecnej chwili do czasu rozjaśnienia całej sprawy lepiej na żadną SKP nie jedz bo będzie lipa 1 Cytuj
Jacdiag Napisano 10 Maj 2019 Napisano 10 Maj 2019 Ciężarowa nie rolnicza musi mieć hamulce od 750 kg DMC. Rolnicza bez hamulca ma limit do 1500 kg. 1 Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
IVVO Napisano 10 Maj 2019 Napisano 10 Maj 2019 Tylko problem w klasyfikacji w starym DR Ponieważ już w tamtych latach 83 i wyżej lekka była do 750kg 11 minut temu, danielg539 napisał: Kluczowe pytanie czy ta przyczepa posiada hamulce Przyczepa lekka 1 Cytuj
pawel_2407 Napisano 10 Maj 2019 Autor Napisano 10 Maj 2019 Dzięki za Wasz odzew. W pierwszym poście pod skrótem "DŁ" opisałem "dopuszczalną ładowność". W CEP (historiapojazdu.gov.pl) jest wpisane obecnie tak: Masa własna pojazdu: 1 kg Dopuszczalna ładowność: 1500 kg Przyczepa nie posiada hamulców i nigdy nie posiadała. Jest zwykła rolnicza dwukołówka. Cytuj
danielg539 Napisano 10 Maj 2019 Napisano 10 Maj 2019 W takiej formie jak wyżej, czyli z ładownością 1500 kg i bez hamulców to zarejestrować się jej nie da. Jedyna możliwość to to potraktowanie ładowności jako DMC. Wówczas przy DMC 1500 kg ładowność będzie wynosiła ok. 1000 kg a masa własna około 500 kg. Oczywiście pod warunkiem, że zostanie sklasyfikowana jako przyczepa rolnicza. 1 Cytuj
Jacdiag Napisano 10 Maj 2019 Napisano 10 Maj 2019 16 godzin temu, pawel_2407 napisał: Rozważam zakup ... A jak już rozważysz to nie chcę widzieć następnego pytania jak niżej czyli numer ramy ma być odnaleziony oraz tabliczka znamionowa; ale znając zwyczaje z tamtego okresu to TZ nie była umieszczona, a obecnie jej brak to wynik N na badaniu 1 Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
duchu Napisano 10 Maj 2019 Napisano 10 Maj 2019 17 godzin temu, pawel_2407 napisał: 1. rodzaj: przyczepa lekka SAM (w serwisie Historia Pojazdu opisane jako: przyczepa lekka, ciężarowa SAM) 2. DŁ = 1500kg 3. Brak wpisanych MW i DMC 4. OBT: bezterminowe W moim rejonie swego czasu było ich wiele , szczególnie się uaktywniły po zakazie rej samów. Wszystkie z pierwszej polowy lat 80 tych , bezterminowo , większość rej : mw 750 /ład 750 i chyba tez wpisy lekka.Prostowaliśmy. 1 Cytuj
pawel_2407 Napisano 10 Maj 2019 Autor Napisano 10 Maj 2019 duchu, czy w każdym takim przypadku konieczny był rzeczoznawca, czy dawało radę wyprostować dane bezpośrednio w samym OSKP? Czy zdjęcie i/lub zaświadczenie z ważenia przyczepki np. w elewatorze, gdzie jest atestowana waga byłoby wystarczające, aby nie robić MW/ładowność w postaci 750/750, tylko w postaci: MW/(1500-MW)? Cytuj
michal_k Napisano 10 Maj 2019 Napisano 10 Maj 2019 Za dużo niewiadomych w temacie. Trzeba by zerknąć w pierwotne dokumenty (powinny znajdować się w urzędzie). Może być błąd w rodzaju pojazdu (powinna być ciężarowa, a nie lekka - i tak obstawiam), ale może być też błąd w ładowności. Na pewno będziesz musiał wykonać badanie ustalające brakujące dane, a być może również badanie okresowe (jeśli ładowność określono prawidłowo). 1 Cytuj
blakop Napisano 10 Maj 2019 Napisano 10 Maj 2019 5 minut temu, michal_k napisał: powinny znajdować się w urzędzie Biorąc pod uwagę lata nie spodziewał bym się niczego w urzędzie. 1 Cytuj
Nikita_Bennet Napisano 10 Maj 2019 Napisano 10 Maj 2019 SAM?? A wirtualne zmiany kontrukcyjne nie wchodzą w rachubę bo ktoś podrzuci ten temat i wszystko się wyprostuje Sorki panowie ale wczoraj właśnie miałem DR rolniczej SAM z DMC=1500kg i z opowieści kolegi to dla wzmocnienia miała pod podłogą szyny kolejowe (i nie te z wąskotorówki tylko normalne) a jak ją podczepiali do ciągnika to dyszel turem podnosili więc Masa Własna z DR=500kg to bez tych szyn chyba Najlepsze że 3 x OBT i każde na rok a kolega robił teraz przed przerejestrowaniem i na 2 lata (czyli prawidłowo). 1 Cytuj
Marcinnh Napisano 12 Maj 2019 Napisano 12 Maj 2019 Tez mam jedną przyczepe sam na bezterminowo. Po co to chcesz przerejestrowac, jeździj tak tylko ubezpieczenie na siebie i bez kłopotów 1 Cytuj
michal_k Napisano 12 Maj 2019 Napisano 12 Maj 2019 24 minuty temu, Marcinnh napisał: Tez mam jedną przyczepe sam na bezterminowo. Ale jakie DMC? Cytuj
wrc69 Napisano 13 Maj 2019 Napisano 13 Maj 2019 A kogo to obchodzi, jeśli: 23 godziny temu, Marcinnh napisał: Po co to chcesz przerejestrowac, jeździj tak tylko ubezpieczenie na siebie i bez kłopotów Problem się zacznie jak jakiś policjant zatrzyma i zabierze DR za brak czegoś (światła, chlapaka czy "bo źle kierowcy z oczu patrzy). Wtedy się zacznie "kibel" na stacji z powodów formalnych: brak TZ czy zeżarty "rudą" numer ramy. Będzie "Panie ratuj". Cytuj
pawel_2407 Napisano 13 Maj 2019 Autor Napisano 13 Maj 2019 Przyczepy bez TZ lub widocznego numeru na ramie w ogóle bym nie tykał, także o to się nie martwcie A w takiej dwukółce, to doczepić da się co najwyżej do stanu opon i/lub oświetlenia. Jeśli jedno i drugie będzie cacy (bo i jest), to na moje nie ma problemu. Pomysł Marcinnh z jeżdżeniem na DR poprzedniego właściciela wydaje się rozsądny. Wszak przepis o obowiązku przerejestrowania w ciągu 30 dni jest de facto martwy (nie słyszałem, żeby drogówka coś komuś za to wlepiła). Poza planami zakupu w/w dwukółki mam jeszcze jeden świeży nabytek (już kupiony) do przerejestrowania i wiedząc, jakie "Grażynki" pracują w moim WK, coraz bardziej nabieram przekonania, że przy "hurtowym" przerejestrowywaniu dwóch pojazdów, jeszcze mniejszą uwagę poświęcą wpisanym (i niewpisanym) masom. Pamiętam, jak ze 3 lata temu przy przerejestrowywaniu mojego aktualnego auta, "Grażynki" zapomniały nawet o przepisaniu do systemu dopuszczalnych mas ciągniętej przyczepy. W DR poprzedniego właściciela jak byk pola O1 i O2 miały wpisane wartości. Tymczasem dostaję tymczasowy DR, a tu mas ani widu ani słychu. Poprawić w systemie oczywiście już nie chciały. Skutkiem tego do dziś jeżdżę ze stałym DR, który ma zakreskowane pola O1 i O2, a w/w masy są wpisane odręcznie w adnotacjach (ze stemplem oczywiście). W hipotetycznej sytuacji, jeśli WK by łyknęło stan aktualny (rodzaj: przyczepa lekka, ciężarowa SAM, ładowność = 1500kg; brak wpisanych MW i DMC, OBT: bezterminowe) i wydałoby mi nowy DR, to czy drogówka ma jakieś umocowanie prawne, aby mi to podważyć? Cytuj
mike_van_mik Napisano 13 Maj 2019 Napisano 13 Maj 2019 W dniu 10.05.2019 o 17:38, blakop napisał: ...nie spodziewał bym się niczego w urzędzie. Cuda czasem się zdarzają Cytuj
Jacdiag Napisano 13 Maj 2019 Napisano 13 Maj 2019 2 godziny temu, pawel_2407 napisał: czy drogówka ma jakieś umocowanie prawne, aby mi to podważyć? TAK Cytat Art. 132. 1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie: 1) 2) 3) 4) 5) 6) 7) uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają stanowi faktycznemu. i do kompletu jest dodatkowe badanie na SKP za 51 zł 1 Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
duchu Napisano 14 Maj 2019 Napisano 14 Maj 2019 (edytowane) W dniu 10.05.2019 o 17:22, pawel_2407 napisał: zaświadczenie z ważenia przyczepki postaci: Przy odrobinie dobrej chęci jest to do ustalenia na OSKP. Edytowane 14 Maj 2019 przez duchu Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.